Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 2045 ggr
Opal
0

Var på privat....

Jag har undrat länge på detta. För en tid sedan var jag på en privat sittning. Mediet fick kontakt med en man som jag inte kände igen och hon pratade hela tiden om min mamma. 1 timme gick och allt bara handlade om min mamma. Jag fick inga budskap till mig. Jag fattade ingenting. Jag ville ju inte ha budskap till mig som gällde min mamma. Jag bara satt och grinade för det var jobbigt att höra.

Är det någon här som har varit med om liknande??  Är det ofta att sånt händer???

fru_L
0

låter inte som något seiöst medium. tråkigt att det blev så. går man på en privatsittning så ska det hela handla om mig i första hand. helt klart så ska du känna igen den som kommer till dej innan något budskap lämnas annars så kan vem som helst ge sig ut för att vara medium.

kram kicki

TantAlma
0

Jag är inget medium själv, som ni säkert hört 100 ggr nu. Men jag håller med Fru L. Mediumet skulle fokuserat sig på dig, som jag vore du skulle jag kräva en ny sittning. För jag antar att du betalat för besöket.

Jag har inte varit till något medium än, men funderar på det. Jag vill tänka igenom varför jag behöver det och vad jag vill ha ut av det. Det finns så många som jag vill höra av ifrån på andra sidan. Sen handlar det om ork och pengar.

[Lady-Oona]
0

Opal,  jag jobbar som medium själv  och så här får det inte gå till…om jag var du skulle jag sätta ut initialerna på den du var hos….det är väl i alla fall en liten fingervisning till alla de som vill beställa tid och går till ett medium vad de skall vara uppmärksamma på….jag skulle själv inte bete mig så här som du berättade om, aldrig i livet och om någon var missnöjd med mitt arbete så hoppas  jag att jag får reda på så att jag kan ta i det….

sandra1977
0

har en fråga till alla medium…..hur f..n kan man ta betalt för en gåva som man har fått gratis!?!?!?..bara undrar!!

Elisabeth-J
0

#4 För det första så anser jag att du ställer frågan på ett väldigt otrevligt sätt, vilket gör att jag personligen avstår från att svara. För det andra så finns frågan i andra trådar så leta dig fram så finner du svar.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sandra1977
0

ursäkta mitt språk,men jag tycker inte att man ska "klämma"människor som i många fall är väldigt dessperata på pengar..när man har fått gåvan att hjälpa gratis!!o eftersom jag är helt ny här så vet inte jag vad"andra trådar" är för något!! /sandra.

Elisabeth-J
0

#6 Andra trådar är andra foruminlägg och det finns en sökfunktion där som man kan använda. Du ser knapparna ovanför foruminläggen. Sen kan man också leta i kategorierna som finns under inläggen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mimmizenobia
0

Sandra 1977

Jag har fått min kropp gratis.Jag har använt den i hela mitt yrkesliv och fått betalt för utfört arbete.

[Hellas]
0

Tycker inte heller att det låter som en lyckad sittning!
Be om att få pengarna tillbaka, är hon seriös så ska det inte vara några problem tycker man ju.

#4 Extremt tröttsam kommentar, men jag hoppas att Du ivrar lika mycket med samma språk gällande Läkare, Tandläkare, Apotek etc. Fundersam.
Just ja, jag glömde optiker!

sandra1977
0

oj oj oj.. vilka reaktioner..självklart funkar jag likadant i vardagslivet om jag anser att nån har fel el försöker lura mig!

alla har fått sin kropp gratis..men alla har inte fått gåvan!!!

EwaKristina
0

#10 Ska även artister sjunga och uppträda gratis??De är ju födda med en gåva:Sin sångröst!Köp inga skivor heller då!!

mariaef
0

… författare, skådelpelare, låtskrivare…listan kan göras oändligt lång med människor som fötts med begåvning, tycker jag.

Ayena_old
0

#4 Hur vet du att gåvan har varit gratis? Det är kanske inte alltid man kan mäta saker och ting i pengars värde. Har man fått en gåva så följer alltid ett ansvarstagande med nyttjande av denna gåva. Man får ingenting gratis i denna värld vare sig det gäller mediala gåvor eller något annat heller.

Att genomföra en sittning kan också ta mycket energi. Det beror helt på personen i fråga. Vissa sittningar kräver mer energi än andra, detta är ingenting man vet i förväg.

Om du har en talang som gör att du har fallenhet för till exempel att anlägga trädgårdar, tycker du då att det är rimligt att du jobbar gratis? Bara en jämförelse!

EwaKristina
0

Men huuuur kan de ta betalt för sina böcker,då de fötts med en gåva att skriva…???HUTLÖST!!!varför är det då inte gratis att gå på en trevlig teaterföreställning,då dessa duktiga skådespelare ändå fötts med sin gåva att agera på scenen??HUTLÖST!!Och hur i hela friden kan en konstnär ta betalt för sina tavlor???HUTLÖST!!!

zeretki
0

EwaKristina, jag håller med om en hel del du skriver…

mariaef
0

#14 Ja, jag menar det. Ska allt vara gratis? Många människor inom alla slags yrken kan ju vara födda med en talang/gåva, som gör att de är förbaskat bra på sina yrken. Ska dessa då jobba gratis?Fundersam

mimmizenobia
0

Jag tror budskapet har gått in nu.Det finns de som tycker att gåvan är en förbannelse ,men de ställer upp ändå för att de efterfrågas så mycket.Men de kan väl inte leva på luft.

Helenasharmoni
0

Jag tycker också att du ska prata med mediet och be om ytterligare en sittning (gratis) eller be om att få pengarna tillbaka.

Jag hade också blivit besviken om man hade pratat om min mamma och bara gett budskap åt henne. Lycka till!

sandra1977
0

jag är fullt medveten om vilken kraft det tar..eftersom jag själv lägger tarotkort,använder mig utav pendel OCH ber "spöken"att lämna hus där de inte är välkomna!!men jag har aldrig tagit en krona!för dom som kommit till mig av olika anledningar har varit antingen livrädda el väldigt ledsna..ni får tycka vad ni vill men jag tycker det är oetiskt!!

eggebanroth
0

Man lever år 2007 ja snart 2008, allting kostar idag. Tycker inte det är fel ta betalt för en gåva oavsett vad det är. Att ngn sedan bara" pratar om mamman är inget fel det heller. Man kanske behöver just den delen i livet. Just då. Inte vet jag. Varför måste vi fokusera på det man inte är nöjd med. Vad är det universella svaret som är helt felritt.

Hoppfull
0

Men det är väl klart att man ska ha betalt för väl utfört arbete?? I den bästa av världar kanske vi hade gett varandra av våra olika förmågor och på så sätt levt ett penninglöst liv… men nu ser det ju inte ut så.

Däremot så ska du såklart prata med mediet (heter det så?) hon är säkert intresserad av att veta hur du uppfattade situationen, annars har hon ju inte en chans att förändra och göra det bättre till nästa gång.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

eggebanroth
0

Det är väl klart Hoppfull, instämmer med det.

mimmizenobia
0

Ja det är ju så vi börjar.Vi tar inget betalt.Men åren går och vi bli allt träffsäkrare på det vi gör .Vi blir mer och mer efterfrågade.Vi hinner inte med både vårt arbete och ställa upp och hjälpa folk.

Vi börjar säga nej och då erbjuder folk oss pengar bara vi ställer upp.De säger:"Du som är så duktig du kan ju livnära dig på det"

Folk fortsätter tjata och du måste ta ett beslut.Du lånar pengar,går på psykologi kurser,kurs i mänskligt bemötande .Kurser i Healing,medial utveckling,kurser inom närliggande områden.Starta eget kurser bokföring osv osv.Du gör beräkningar moms egenavgifter skatter försäkringar lokal fortbildning osv och kommer fram till att du måste dra in 400-500 kr i timmen för att du skall få ut en lön som ett vårdbiträde.Du gör det ändå.Det går precis ihop sig.

Seda är du inne i Fokus och ser att någon tycker att:"Hur f..n kan man ta betalt och att det är oetiskt.

Detta är inte jag,jag vågade inte ta det beslutet och det ångrar jag idag.Jag högaktar alla som vågar.Ni behövs.

Jag startade ett annat företag (som inte går ihop så jag arbetar även natt som vårdbiträde.)

Jag tror att åren gör att du ändrar inställning.

Det är dock fantastiskt att du ställer upp gratis hoppas du inte bränner ut dig.Känner du att det tar kraft att lägga tarot och pendla så är något fel.Däremot spökena,ja men du måste skydda dig Var rädd om dig.

tarotlasse
0

Du frågar varför ta betalt för en gåva som är gratis.

Varför tar en sångare betalt som fått sin gåva gratis ?

Varför tar en präst betalt för sitt arbete ?

Visst jag har fått en gåva liksom alla andra mäniskor alla är födda mediala men inte alla som väljer att utveckla sin mediala sida.

Jag har valt att utbilda mig till  medium och att hantera denna gåva på ett rätt sätt både etiskt och moraliskt för att inte mäniskor ska råka ut för det som hände för den som staratade tråden.

Min utbildning har kostat mycket både i tid och pengar.

Jag jobbade gratis som medium i flera år innan jag började skola mig och du ska bara veta hur utnyttjad jag blev för  är det gratis så blir man det så till slut gick jag in i väggen.

I dag är det så mycket folk som vill ha mina mediala tjänster så jag kan inte jobba full tid har fått ändra mina arbets tider och gått ner i inkomst för att hjälpa andra medialt.

Ska jag inte få ha mat på bordet  ska mina barn inte få ha kläder på kroppen ?

Som medium är man alldrig ledig folk kan ringa mitt i nätterna för att få min hjälp.

Inte så roligt och väldigt jobbigt jag kan inte ha telefonen avstängd eftersom jag har ett barn med särskilda behov så jag måset vara tillgänglig om ngt händer barnet.

Så jag fick skaffa ett telefom abonomang till ett som jag har privat och ett som är offentilgt där dom som söker min mediala hjälp kan ringa.

Vilket innebär kostnader för mig.  

Jag tar inte betalt för mina mediala gåva men jag tar betalt för den tid jag lägger ner på detta.

Jag betalar även skatt på dessa pengar  och staten tar dom flesta pengarna som sittningen kostar.

För att jag ska få en månads lön på 11 000 måsta jag få in 27 000 kr  och då får jag ingen semester ersättning eller sjukförsäkring och pension  på detta.

Så vill jag ha detta också skulle jag behöva höja priset ännu mer för att få ut en lön som alla andra.

Så jag lovar dig det är ingen som blir rik som att jobba som medium.

Lasse

BENNYP
0

Sandra du har helt rätt bara HOKUS POKUS allting.

mimmizenobia
0

SkrattandeHOOO

sandra1977
0

tack mimmizenobia för omtanken..kram.

Morsan1
0

#25 BennyP; Jag bara måste fråga: Vad gör du här? Om du anser detta som hokus pokus!

Jag är bara nyfiken! Varför skriver man på så sätt, på en sajt man inte sympatiserar med? Ja jag vet svaret, för att jävlas förmodligen men det fattar jag inte heller! Varför är man som vuxen man, intresserad av att sitta av sin tid på ett forum och jävlas med männsikor man inte känner? Hade du varit 10 år hade jag haft en viss förståelse.

Önskar dig dock en God Jul och att du finner en bättre sysselsättning i ditt liv än att sprida respektlöshet på internet.

Mvh Åsa Morsan1