Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1957 ggr
Skogskraft
0

We will survive

Har just (återsett) 2 katastrofrullar, förpackade på varsin dvd i samma "fodral" till det schyssta priset 89 spänn.

Day after tomorrow & Independence day (director's cut, dessutom).

Visst, de är ultra-amerikanskt-klibbpatriotiska, visst, de är överdrivna. Men eftersom jag kan skilja på filmer som är gjorda för underhållning & såna som vill få en att analysera sig själv & hela universum, har jag inga problem med att se en sån film då & då.

Men hur Hollywoodifierade de än är, så är ju ämnet alltid aktuellt, the big disaster, end of the world as we know it.

Har själv ibland, i mörka stunder, undrat HUR, inte när, världen går under.

Miljökatastrof? Totalt världskrig? Invasion av stygga aliens? Sjukdomar? Eller går folk bara under pga av sin egen ondska & dumhet?

Anyway, ända sen punkglinstiden & anarkistiska idéer har jag basunerat ut, till folks förvåning & misstro, att denna värld är en illusion & dagen kommer då alla tekniska leksaker, högar med pengar & för f-n skyskrapor, motorvägar & slava häcken av sig för en femhundring extra i månaden inte betyder ett skit längre.

All fall down, men om det händer pga av en jättekatastrof där mänskligheten, dvs de som finns kvar, försöker föra livet vidare, eller om Jesus återvänder & trollar bort allt skit & mänsklig arrogans i ett svep & alla lallar runt & sjunger tillsammans med änglar & delfiner, new age-drömmen besannad & alla trångsynta skeptikers mardröm bekräftad - well, ingen aning.

Vad tror du?

Brokenfether
0

Om inget görs med omedelbar verkan för att rädda ozonskiktet så dör vi hela högen rätt snabbt. Att jorden ev skulle explodera som en del forskare tror,det kanske den gör oxå,men det är inte det som tar livet av befolkningen. Så tror jag. Tänker lite då och då på just detta ämne. Otäckt och hur ska det bli för mina barn? Kommer dom att uppleva undergången eller vänder allt och allt blir bra igen?

[BigMama]
0

Har hört en förutsägelse, som jag förvisso har svårt att ta till mig, att jorden kommer att gå under i en gigantisk jordbävning om ca 100 år…. Jag väljer att inte tro på det just nu. Jag vill ju inte gå omkring och tro att mänskligheten går under med mina barnbarn! Jordbävning eller ej, så länge pengar har sin makt på oss människor, så ser det mörkt ut för planeten jorden.

Den dagen, den sorgen, men hur blir det då på "andra sidan"? Vars ska de då skicka själar för att lära sig saker? Till mars?

Skogskraft
0

#2: Finns ju en teori, som jag läste i nån bok av Steiner, att vi bodde på Månen & just Mars, innan vi utvecklade sönder oss & för alltid saboterade de planeterna & tog över Jorden istället… så med den teorin kan man undra vad nästa planet blir, när vi sabbat denna.

Men å andra sidan, har hela riken & kontinenter gått under genom historien, människor jobbar hårt på att utplåna sig själva genom egoism & tjockskallighet, men Jorden består. Finns även teorier om att det redan skett flera gånger: utveckling & teknologi drivs till den kritiska punkt när hela skiten brakar ihop, livet utrotas, planeten öde & förgiftad öken, sen börjar evolutionen om igen, nere på bakterie- & molekylnivå. Typ.

Elisabeth-J
0

När jag var 14 år så läste jag nånstans att jorden skulle falla sönder och det skulle börja med naturkatastrofer runt om i världen med jordbävningar och översvämningar, hela städer skulle hamna under vatten m.m. Ja katastroferna har ju börjat hända sen några år tillbaka så vem vet? Jag tycker också att vi borde tänka mer på vad vi gör med vår planet med alla kemikalier och skräp som släpps ut i luften.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Skogskraft
0

#1 & #4: Yep, en annan av mina obekväma åsikter som får en del att gå i taket är denna:

Så länge motorsport är nästan religion världen över, skogsrally, dragracing & annat bensinslukande miljöpestskit, så länge storföretag snyftar om dispens för att släppa ut mer än den redan sjuka mängden smörja i havet, samt FÅR den dispensen, så länge som folk flänger runt i flygplan överallt samt tar bilen till kiosken runt hörnet - gnäll inte på mig för att jag inte källsorterar konservburkar & mjölktetror.

Lägg ner motorsport/nöjesrally osv nu, om vi ska rädda miljön & ozonskiktet, det skulle påverka mer än att min morsa sköljer ur sina gräddförpackningar & stapplar iväg - med rullator - för att slänga i en j-vla plasthink big size.

Bybo
0

Får se nu då efter mötet på Bali….

[Hellas]
0

Min man gillar amerikanska katastroffilmer och varje gång utbrister jag:
Halleluja, nu ska USA frälsa och rädda världen igen Skrattande.

Men förutom självgodheten i just dessa filmer så är det förstås bra underhållning och klatschiga stunts. Litr väl förutsägbara kanske!!

RexPect
0

..Jag tror att om ytterligare årtionden när vi ännu mera till 100% förlitar oss till internet så kommer hela www att krascha, och TV/radio/telefoni/industri/kommunikationer mm slås ut i ett trollslag. När informationsamhället måste börja byggas upp på nytt så kommer vi med de kunskaper vi har idag att välja nya klokare vägar.

Man kommer att arbeta i små grupper igen, och Amerika kommer att kännas väldigt långt bort. (Idag funkar inte heller båtar utan navigationssystem som behöver datorer). Det blir inget Nirvana, men jag tror ju ändå att vår planet kommer att återhämta sig och vår livsform förädlas istället för dö ut….

Ny tid ny strid som Petter sa……eller för att citera little Britan: The computer says Nooooo……

Skogskraft
0

#8: & ändå skapades internet, av militären på 60-talet, just för att säkerställa kommunikation när allt annat gått åt h-e, när ryssarna bombat världen tillbaka till stenåldern, som de trodde då. Fast det hette Arphanet på den tiden, sen övergavs det, mer eller mindre, studenterna tog över & det började spridas även utanför studenlängorna. WWW, en modern uppfinning, ett snyggare internet  (nåja) som inte kräver massa förbenade DOS-kommandon, kom i början av 90-talet & idag är väl även militären beroende av detta World Wide Waste.

Ironi.

BENNYP
0

Motorsporten är mina barnbanrs nöjen här i livet. Varför skall detta läggas ned. Då kan man lika bra lägga ned internet med. För ungdomen idag som ej sysslar med idrotter sitter inne och kollar på forum och lever sitt liv genom denna värld !
Skrämmande utveckling alla blir fetare .

Skogskraft
0

Tja, sist jag kollade drevs inte nätet med bensin eller spydde ut avgaser iaf.

Det handlar om miljön, & jag vet att många håller motorsport för nåt heligt, som jag skrev är den åsikten obekväm. Jag hävdar ändå att motorsport är miljösvineri.

BENNYP
0

Inlägg raderat pga nedlåtande kommentar gränsande till personligt påhopp.

zeretki
0

Bra idé, Skogskraft! Faktiskt en lysande idé! Har inte alls tänkt tanken men det är ju helt onödigt slöseri med resurser egentligen…

Micce11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helst av allt ska man sitta på sin bondgård och återgå till självförsörjning.

Glöm allt som heter, semester på varmare bredgrader om du inte åker dit med häst och vagn.

Personligen tycker jag att det fokuseras för mycket på vad vi inte bör göra istället för att komma med konkreta förslag på hur tekniken skall gå framåt för att minska ex. oljeberoendet. Motorsporten är ett så litet nöje i jämförelse ´med vad som händer när 3miljarder Asiater skaffar bensinbilar…

Maria
0

Min data går på elektricitet iallafall… inte så miljövänligt i långa loppet det heller…

/Maria

cattigirl
0

jag måste faktisk erkänna att ett av annledningarna till att jag inte vill ha barn är för att värden e på väg mot något som man inte vet.ska mina barn eller barnbarn vara med om jordens undergång??

men å andra sidan vet man ju inte det kanske löser sig…. och då sitter man där gamal och ensam….Ledsen

BENNYP
0

STÄNG kärnkraft.

Så att vi kan importera lite tysk och rysk kolkraft ist.

16 # SÅ kan du väl ej tänka ?
Lev i nuet IMORRON är en annan dag sjung ju (ordet borttaget) christer björkman i melodifestivalen.,

mariaef
0

#15 Nä fy katten, Det har du rätt i! WWF har pekat ut Vattenfall som en av europas värsta miljöbovar. Här i Sundsvall funderade man för några år sen på att bygga ut vindkraften, men det förslaget lades ned då man tyckte "snurrorna" skulle misspryda vår kust.

Fakta hämtat från energiföretag, samt SCB:

Det vanligaste uppvärmningsformen i Sverige är direkt-verkande el. Vanlig el, så kallad Nordisk mix, som ger ett utsläpp på 90 g CO2/kWh. För en normalstor villa blir det ett utsläpp på 1,8 ton koldioxid per år. Byter hushållet till vindel blir istället utsläppet endast 5 g CO2/kWh, eller
100 kg per år. Det innebär ett minskat utsläpp på 1,7 ton på ett år. Det motsvarar ungefär 25 % av en invånares totala utsläpp.
Det är också lika mycket utsläpp som en bilresa på 842 mil - 20 resor mellan Södertälje och Göteborg. 1,7 ton är också lika mycket som släpps ut under fem flyg-resor mellan Stockholm och Rom (1032 mil).

mariaef
0

#!7 Fikus???

BENNYP
0

19 Pappegoja what ewer tycker du han är bra *LOL*

mariaef
0

#20 Nej, hans musik tilltalar inte mig. Tyckte bara hans sexuella läggning var ovidkommandeFundersamFlört

Hoppfull
0

Jag tror på att man ska sluta att hela tiden försöka få alla andra att göra saker och istället börja med sig själv. ALLA spelar roll, varje insats betyder något, om alla ansträngde sig och gjorde så mycket de förmådde skulle hela världen må bättre.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

BENNYP
0

21# Såg han och Lennart swan sist jag var på Espan….
Kan förstå de la ned det danstället);

mimmizenobia
0

ÅR 2012.?

Mayakalenderns slut.

Nostradamus profetior.

Vibrationshöjningen.

Ja det är snart,dock är det inte fråga om en undergång,som många försöker få det till.Det handlar om en vibrationshöjning.

En frekvenshöjning som enligt vissa böcker skall lyfta oss och få oss mera medvetna om universum .Vi kommer att se sambanden och helheten Öppna upp och bli mer mediala.

Detta tror jag då jag sett frekvenserna höjas i jordens rutnät.

RexPect
0

Hej BennyP! Tittade på din press och du verkar vara en trevlig person. Men onödigt att  skriva som du gör i #17, #20 och #23. Tråden handlar ju om vad vi tror händer i framtiden, så kränkande särbehandling är inte riktigt på sin plats. (så som det juridiskt kallas när man använder nedlåtande uttryck om medmänniskor som är homosexuella, handikappade eller kommer från ett annat land)

Om vi kommer till den dagen att alla resurser tar slut så är nog dina barnbarns motorsport inte det största problem vi ställs inför. Det är intressant att spekulera, så som du gör i #17, fortsätt att utveckla dom tankarna iställlet för att skriva som du gör.

mvh

Annika

Magi-cat
0

Faktum är ju att den västerländska livsstilen inte KAN fortsätta som den gör. Civilisationen i den form vi känner den MÅSTE gå under, av en eller annan yttre eller inre orsak. Hoppas det sker hyfsat snabbt, innan valar, isbjörnar, elefanter m.m. tar slut.

I övrigt är det viktigt att man gör vad man kan för en bättre värld. Byter glödlampor och kör bensinsnålt (dvs som egentligen inte ändrar något i sak) bara VILJAN finns till något bättre, varaktigt. Det viktigaste är nog tanken, eftersom förändringarna lär bli större än vi kan överblicka. Men TANKEN att människan ska ha en plats, kvar, på Jorden med fred, förståelse, omsorg och kärlek, är viktig. Hoppas vi i någon mån gjort oss förtjänta av den platsen.

God Jul, Gott Nytt År.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hoppfull
0

Kan du inte förklara vad som inte gör något i sak Magi-cat? Jag förstod inte vad du menade.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ayena_old
0

#5 Åhhh vad jag håller med!!!!

Hörde på nyheterna för en tid sedan att man håller på att producera massvis med konstsnö i området där Vasaloppet ska ske eftersom det brukar vara brist på snö numera pga klimatförstöringen. Då kan man ju fråga sig hur mycket energi inte dessa monster till snömaskiner tar!

Men sport är ju sport och har alltid företräde (av någon outgrundlig anledning!)

Vore det inte bättre att flytta hela Vasaloppseländet till Kiruna istället?

Skogskraft
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BennyP, jag skapade denna tråd för att höra vad andra tror om vår framtid & miljön, inte för att jag ville höra om din homofobi.

Brokenfether
0

Vet inte hur det är idag,men för att antal år sen dog Tysklands granskog pga utsläpp och det såg för jäkligt ut. Dom kom över hit för att diskutera just det problemet.

[Lady-Oona]
0

Som jag ser det handlar det om RESPEKT för ALLT levande…varken mer eller mindre så praktiskt taget ALLT vi gör och är idag behöver ändras eller förändras och det börjar alltid med en SJÄLV.

Lär mer om vad som är Ok och lär mer om vad som inte är Ok och lev efter det, lär dig att ge upp sådant du tror du behöver men vet är förkastligt…det kan ta tid men det kan också gå snabbt och eftersom vi inte vet det så börja IDAG…alla här inklusive mig själv är fullständigt medveten och kunninga om vad som behövs men ingen är fullständigt beredd att göra förändirngar eller lära om, människan är förträffligt på undanflykter, förklaringar, argumenteringar, ursäkter osv. för att rättfärdiga det hon gör, hur hon lever osv. skriet om påhopp ljuder högt medan Gaia suckar….vi klarar oss inte utan henne men hon klarar sig utmärkt utan oss, så det är vi som behöver förända oss och inte vi som ska förändra henne efter våra behov.

Puss på er

Micce11
0

#22 Var går gränsen för vad man bör göra? Bör man åka på semester med något annat än cykel? Bör man bränna sin egen sprit för att minska transporterna? Skall rökning förbjudas för att det påskyndar växthuseffekten?

BENNYP
0

Tamed ett tält och grilla korv i skogen fiska upp det som finns i vattnet…. MÅSTE va den bästa semestern. NÄ DAGENS föräldrar ska ha en 75 i sig på planet ned till Grekland , sen skall de ragla ur planet dret fulla FY FAN har sett barn fått gå med deras kassar ur planet. Ut i skogen med er istället och plocka lite kottar och ta med Trocaderon eller vanligt vatten. Tur man trillar av pinnnen snart så man slipper se mera avgaser och smut. Häst och vagn har väl ingen dött av.

VART är allt på väg. Hoppas bensinen tar slut precis tills jag klarat av att köra rollatorn sen. Skall skratt åt alla som ej kan tanka den dagen. DÅ skall jag stå med en röd OK kepa som jag har kvar och skratta¨åt de som ej får mera BENZIN ur tanken.

Trött på samhället nu FY VALE så det blitt. SÅ amerikaniserat. NÅGIT MÅSTE göras och det med basta… Hur bra mår vår så "kallad" planet ? Alla går runt med mobiler. Sälv har jag aldrig haft någon mobil. Går hellre ut i skogen roopar deo och ser fall det ekar det är skönt. Håller med skogis NGT måste göras denna planet är ju obotad amerikaniserad.

Tuva-Lena
0

Kul inlägg Benny, med en allvarlig underton! Håller med dig i tidigare inlägg ang Kinas miljöhot mot vår värld, och framför allt den materiella explosion som skett där dom sista åren. Kommer varje kines inom en tio-tjugoårs period att köra egen bil, ja då spelar det ingen större roll hur mycket vi än miljösorterar, köper utsläppsrättigheter eller skruvar i lågenergilampor här i Sverige.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mrfotoshop
0

# 1 Du menar väl inte allvar med ditt förslag?

/

Brokenfether
0

#35 Om det var till mig ditt inlägg var riktat så, jupp det gör jag.

mrfotoshop
0

# 36 Nej, jag menade till Skogskraft. Tog för givet att han skämtade med sitt förslag.