Att se genom ögonlocken?
Det här kanske är en jätte konstig fråga.
Men ibland kan jag "se" genom mina ögonlock. Kommer på mig själv att se rummet jag sover i, när jag tänker att det borde va svart.
Jag hittar ingenting när jag googlar eller söker här på sidan, inbillar jag mig bara?
Mvh
Själv sover jag med ögonen halvt öppna. Gjort det sedan jag var liten.
Det kan inte vara något liknande, då?
#1: mitt sovrum är jättemörkt, ser inga konturer när det är kväll. Det är snarare mentala bilder, eller om det är hjärnan som ställer till det och skapar bilder
#2: åhå, på så vis. ja, då är det iallafall inte som för mig då. 🙂
#2: Hjärnan gillar stimulans och om den inte får någon, tex i ett mörkt rum, så brukar den underhålla sig själv. Jag tycker att det låter som att din hjärna roar sig med att visualisera ditt rum.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#0 Jätteintressant fråga, inte alls konstig!
Jag tror det ligger mycket i det som #4 skriver.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
hänt mig med och det är när jag är på väg in eller ut , är ihopkopplad på nåt vänster med vad jag kallar min andra kropp (går inte att förklara). Det har oftast varit med de ögonen som jag sett vad jag innan känt, från andra sidan. Jag vet inte om jag ska kalla de ögonen, kroppen min drömkropp (haha) eller vad, men jag förstår precis vad du menar, men svårt att hitta orden för det. En gång var jag under operation och de var med de ögonen jag såg saker medan jag var nedsövd.
#0: Det kan förekomma på dagtid. I ett oövervakat ögonblick då du fällt din gard, som under avslappning.
Du ser då inte genom ögonlocket i realiteten, vanligast är att du redan är utanför din kropp med automatisk syn, sk astralresa. Det gäller att inse att det inte är något fysiskt fel med ögonlocket.
Detsamma gäller när man börjar se världen via någon annans ögon. Eller höra andras tankar.

#4: nja, inte.

#6: shamanskt så säger man att alla människor har en dubbel uppsättning av alla sinnen.
de som sitter på den fysiska kroppen och sen motsvarande, som sitter på själen.
tror att det är dina själsliga ögon du ser med.
man måste INTE ut ur kroppen eller göra någon slags resa (astral eller annan) för att detta ska inträffa.