Lycka!
Amen! *ler*

så sant som det var skrivet. frid på jorden, frid i livet, frid i själen
kram kicki
Saknar källa. Vem sa det?

Det är mycket här i livet som saknar källa.. och det verkar gå bra ändå :)
God jul! (saknar också källa tror jag)
Kram ;)

#3 HAHAHAHAHAHA! Airfive!
Så sant som det står skrivet! 
#4 Tja, förvisso, men det blir intressantare då man läser ngt vältalt att få reda på vem som sa det.
Skillnaden är stor om man citerar ngn som säger "We must stand as one race!" och man inte vet om det är Hitler, eller Dalai Lama som sagt det.
Du ser betydelsen blir fett annorlunda med eller utan källa :)
Tyvärr så har jag ingen källa till dessa ord då det står skrivet på en vepa som jag har hängandes i min lght.
Jag tycker bara att det är fina ord som jag ville dela med mig till mina kära medsjälar. I en tanke om att allt börjar inom oss själva. Men vilket fall som helst så har jag svårt att tro att en person som Hitler skulle komma med sådana vackra tankar och ord. Hoppas du förstår vad jag menar.

Har för mig att det är ett kinesiskt ordspråk
#8 Ok, tack.

Det här hittade jag på Ajkons hemsida, som Anna i sin tur hittat och läst på en pelare i en kurslokal.
Du ska inte göra det som du tror att världen behöver. Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.
Ty vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.
Ordspråk från England 1600-tal
#11 Ja, det där tror jag mer på än nåt annat. 
#11 Enormt! Den ska jag komma ihåg.
Det rör lite på min irritation att det alltid snackas om att "heala jorden" och sånt i såna här kretsar - det är inte jorden som behöver helas för tusan tomtar, hon pallar, hon läker. Det är VI som behöver helas. Som folk, som kultur. Inte Hon.

#11 - Så sant så sant!
Det känns verkligen som om dessa ord mer än någonsin är aktuella.
#13 Jo, Jorden kommer finnas kvar åtminstone i 5 miljarder år till. Men mänskligheten håller sakta på att utarma sig själv både inifrån och utifrån.
Frågan är hur man ska få in sången i människors hjärtan! Hur ska man kunna tränga förbi den mur av rädsla och hat som stänger ute sångerna från människors hjärtan? Antingen är det ekonomin(politiska makthavare) eller religionerna (religösa( makthavare) som skapar denna rädsla!
"Frågan är hur man ska få in sången i människors hjärtan! Hur ska man kunna tränga förbi den mur av rädsla och hat som stänger ute sångerna från människors hjärtan?"
Det är, otvetydigt, civilisationen det är fel på. Detta har det skrivits mycket om, och det kommer mer och mer bevis, teorier och forskning som tyder på detta. Det är därför allt fler söker sig tillbaka till "rötterna" - naturen, trummorna, de gamla vägarna. Det är därför vi vill bo bättre, i grupper med nära och kära och inte avdelade, isolerade, TV-programmerade i små fyrkantiga lådor och bara jobba jobba jobba för ngn annan som ett eller annat drönarbi.
Några länkar till vidare eftertanke och utbildning:
http://www.vildvaxande.org/ - rek läsning direkt är Kontinuumbegreppet och Quinns Ismael
http://www.derrickjensen.org/ - ngt av en profet (eng)
http://fimbulvinter.blogsome.com/ - anarko-primitivism på svenska
http://www.paleo-life.com/ - väldigt sunt forum som berör ovanstående saker och mer

Visst är det vårt samhälle som felar! Vi är inte gjorda för att leva på detta vis som vi gör. Det är därför så väldigt många människor mår dåligt. Till och med barnen mår dåligt idag. Barn är stressade, barn är deprimerade. Då mår inte samhället bra.
Jag ska kika vidare på länkarna!

//M
#16 Så tycker jag med. Samhället av idag förstör våra barn. Det har blivit för mycket av allt! 
…och för lite av det som räknas.

Inlägget raderat pga helt onödig, spydig kommentar.
#20 Vad är det som du tycker är töntigt?

#20.Den som sa det,han va det!
Den som nämnde det han klämde det!
#20 ??
SKIT i #20 nu, vidare vidare :)
Man ska bara vattna frön man vill ska växa, int ogräs!

Det som är konstigt och sorgligt är väl att så många klagar men så få som engagerar sig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tror ofta på att det lilla gör så otroligt mycket likt fröet som växer.
Förutom föräldraskapets viktigaste roller som inte får lämpas över till skolan så kan skolor göra otroligt mycket gällande gruppdynamik.
En del skolar, dagis osv. arbetar mycket med massage och då handlar det om att barnen masserar varandra.
Till att börja med är det röda kinder, fnitter och hela registret men efter ett tag vänder attityder på ett extremt märkbart sätt.
Barnen blir lugnare en harmonisk atmosfär infinner sig.
De blir mer uppmärksamma på varandra och andras välmående och mobbing + råheten som idag finns i de flesta skolor minskar. Detta leder även till en större ödmjukhet till bla. naturen och allt liv runtomkring som ju faktiskt finns.
Detta är ett sätt men jag är övertygad om att det finns många fler sätt att tackla detta på.
#27 Åhh Hellas, jag tror som du. En av mina uppgifter i livet är att arbeta med barn och se till att jag ska lära dom allt jag kan, att ge dom glädje och styrka, kreativitet, skapande, lycka, hälsa, natur osv. VIsst är jag idealist men jag ska göra mitt bästa.