Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2723 ggr
signemo
1

Verser i dödsannons

Ja, detta kanske inte passar här men ni är så duktiga på verser har jag sett. 

Min svärfar kom in till sjukhuset igår igen. Vi fick väl igentligen beskedet om att han kommer att lämna oss inom en inte allt för avlägsen framtid. ( som det såg ut igår) Det kan gå fort, det kan dra ut på tiden. Han varken äter eller dricker nu och verkar vara borta för det mesta, i nått ögonblick finns han blick med och han är gammal.

Verkar kanske lite konstigt att be om vers redan nu. Men det är nu man kanske orkar sitta och läsa. Sen kommer svärmor och min man och mina barn att behöva mig mer. Det är till mig svärmor vänder sig nu och troligen sen också. DÅ skulle det kännas skönt att kunna föreslå nån fin liten vers.

Svärfar har varit lantbrukare, en riktigt skogsmänniska men han har också jobbat med samhällsfrågor i politiken under en period.

Har någon lust att bidra med nån fin vers tar jag tacksamt emot.

Var rädda om varandra

BENNYP
0

Till skogen du gick för att få ro
Vi ser dig nu gå över din bro
Många frågor du genom livet svarat på
För att nu upp till din pärleport nå.

TantAlma
0

Vad ledsamt… Beklagar.

Jag kan tipsa dig om att gå in på Fonus hemsida och kolla igenom vad som finns. Det betyder ju inte att man bokar. Men jag hittade flera fina där till min farfar och det finns många att välja på.

Att planera är ju ett sett att bearbeta sorgen som finns och komma skall. Så jag förstår din fråga. För när man är mitt i sorgen kanske man inte tänker klart.