Annons:
Etikettborttappat
Läst 4665 ggr
Magi-cat
2021-11-21 17:24

Borttappattråden

Här kan du fråga om dina borttappade saker!

Läs detta först:

  1. Bilder: Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!

Om du inte har någon egen bild kan du länka till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål.

  1. Det är inte tillåtet att söka efter saker eller djur som tillhör någon annan!
    Detta gäller oavsett om du fått lov.

  2. Det är INTE tillåtet att söka efter pengar eller andra saker av större värde.

  3. Det är ej heller tillåtet att söka saker som man misstänker är stulna.

  4. Frågor om bortsprungna djur (läs regel 2 igen!) ber vi er lägga i den här tråden. Men- frågor om försvunna människor tar vi inte upp!

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang!
Det här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!
Det finns inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till alla som vill försöka hjälpa till.

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Så ha tålamod.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!🌺


###


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2023-10-19 19:22 av Magi-cat
Annons:
S
2021-11-21 18:20
#1

Jag har tappat bort min bilnyckel för några dagar sen. Den tillhör en peugeot så den är svart med deras logga på och på den andra sidan är den trasig så det "locket" till batteriet är borta. Så tacksam om någon kan peka på en riktning vart jag ska leta då jag tycker att jag letat precis överallt där jag kan tänka mig ha tappat den.
Tack på förhand!

Ä
2021-11-22 13:24
#2

#1: jag ser en nyckel i en burk som står på en hylla i ett förråd.

Det enda sanna mediumet

I
2021-11-22 21:37
#3

Hej!
Jag har tappat bort min nyckelknippa som innehåller både bilnyckel (till volkswagen passat, svart med tre knappar på), ytterligare en ”dosa” till bilen som startar motorvärmaren samt 3 vanliga dörrnycklar. Till en av dörrnycklarna hör det till en vit plastbricka som man kan skriva på, men där står ingenting.
Nyckelknippan har försvunnit någonstans hemma hos oss, antingen utomhus eller inomhus. Men mest troligt utomhus. Den försvann igår eftermiddag. Vi bor på en gård. Kan någon se var mina nycklar finns?

N
2021-11-22 22:47
#4

Hej,
Jag har tappat bort mina vita AirPods. De ligger inte i det tillhörande fodralet.
Skulle vara så tacksam om någon vet vilken riktning jag ska titta.

Med vänlig hälsning,
Nathalie Aronsson

Ä
2021-11-23 07:48
#5

#4: har du katt? Ser en av lurarna under en säng vid en katt.

Det enda sanna mediumet

E
2021-11-26 06:29
#6

Hejsan! Jag tappade bort mina nycklar till lägenhet och tvättstuga i somras, och iomed min dåliga ekonomi så har jag inte tagit tag i det ”problemet” då jag även har en extranyckel. Men nu undrar jag om någon här kanske kan hjälpa mig att hitta dem borttappade nycklarna! Det är alltså en lägenhetsnyckel och en till tvättstugan men även en liten nyckel till tvättstugans ”knappar”. jag har ett silvrigt ”E” som nyckelknippa som blivit lite mer brons färgat nu då det har blivit slitet. Hoppas ni alla mår väl och får en trevlig dag idag! Tack!

Annons:
N
2021-11-27 22:41
#7

#4: jag har ingen katt. Bor i ett gult hus med man och två barn.

B
2021-12-03 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej!
Jag har tappat bort min förlovningsring för två dagar sedan och vill inget annat än att hitta den. Osäker om ja tappade den i lägenheten eller ute😭 Guldring med en relativt stor citrinsten omringad av små diamanter valdes ut av sambon, ringen till höger i bilden. Den skriker "Rebecca, jag" och är utvald efter stil och favoritfärg. Har letat så länge men inte lyckats hitta den 😔 vore världens lyckligaste om jag kan återfinna den mvh Rebecca

M
2021-12-04 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej, har borta ett halsband jag fått av min mormor och morfar och skulle så gärna vilja hitta de innan jul, letat igenom mitt rum på dom ställena jag kunnat tänka mig utan lycka. Halsbandet är i silver med ett hänge eller hur man ska säga där det är en ängel som håller i ett A.

Tack på förhand ☺️

  • Redigerat 2021-12-04 15:24 av Miss_A
F
2021-12-05 11:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej! Har tappat bort mina glasögon. Har letat i 3 dagar och vänt upp och ner på huset. Vet jag hade dom i torsdag 2/12. Har en 3 åring som jag frågat varje dag om hon tagit eller sett dom men bara fått nej. Jag kan inte köra bil, kan inte titta på tv eller gå i en affär pga ser absolut inget. Huvudet värker och jag är desperat! Snälla hjälp mig!

M
2021-12-05 11:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Borttappad plånbok.

Söker min plånbok. Den är ungefär lika stor som ett kreditkort. Bilden visar mönstret på tyget. Svart dragkedja.

M
2021-12-11 08:25
#12

Detta är ett rop på hjälp! Har en superdyr guld klocka som är spårlöst försvunnen, sist var den vid tvn i sovrummet. Har vänt upp och ner på hela huset känns det som. Ropar efter hjälp. Någon som kan hjälpa till med sina mediala kunskaper? Skulle vara såååå tacksam. Vänligen vaia

P
2021-12-15 11:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hej! Jag är ny här på iFokus, men jag testar ändå att vända mer till er. Min guldklocka som jag fick av min mamma i 30-års present är borta. Det har framförallt ett sentimentalt värde, och jag har verkligen letat överallt!

Jag är rätt säker på att den är hemma, men jag skulle kunna ha glömt den hos pappa eller en kompis. Har dock letat där också utan framsteg. Klockan har varit borta i över 2 månader, och om det finns någon möjlighet att ni kan hjälpa mig så skulle jag bli oändligt tacksam 🙏🏻
Om ni behöver något ytterligare av mig, säg bara till!
Tack 💐

Annons:
M
2021-12-16 14:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Hej! Jag har tappat bort två julklappar, har lagt alla på samma ställe (trodde jag) men två av dom hittar jag inte 😖 ena är en laddstation till ps4-kontroller och det andra är en laddare för telefoner till bilen. Jag fattar inte vart jag lagt dom, har vänt upp och ner på hela huset!! Ibland undrar jag om jag drömt att dom kommit överhuvudtaget 😂 Snälla kan nån se vart jag lagt dom?

A
2021-12-19 20:39
#15

Hej! Mina vita air pods pro har spårlöst försvunnit. Det är både fodralet och själva hörlurarna som är borta. Fodralet har även ett rosa skyddsskal i silikon runt sig.

Kan ni se vart det kan vara?

D
2021-12-21 10:16
#16

Har tappat mitt armband igår , är det någon vänlig själ därute som kan se om jag hittar det och vart?
Vitguld med stenar, har alltid på mig det.

T
2021-12-21 16:10
#17

Hej! Har tappat bort ett älskat guldarmband som jag fick av min make när vi gifte oss för knappt 20 år sedan. Guldlänkar med en liten ring av vitguld och små stenar. Vet inte om jag tappat det eller om det finns kvar i vårt hus. Jag kan inte släppa detta och mår så dåligt. Om någon kan ge mig en ledtråd skulle jag bli så glad. Mvh Therese

  • Redigerat 2021-12-21 16:11 av TesseJ
mörkaögon
2021-12-22 23:47
#18

#17: Jag ser det i en springa i en möbel. Som att det hamnat vid sidan av en byrålåda liksom. Eller mellan två lådor. En vit möbel eller i ljust trä. Kan vara svårt att få upp men det går om man pillar och försöker lite.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2021-12-22 23:48
#19

#15: Jag ser det utomhus. T ex bakom ett elskåp eller några buskar i innerkanten av en trottoar.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

L
2021-12-27 10:32
#20

Behöver akut hjälp!
Vi har tappat bort en nyckel till min brors teleskoplastare. Lastaren är röd och märket är Manitou.
Nyckeln sitter i en nyckelring med ett rött tjockt nyckelband. Vi har letat överallt utan att hitta den.
Vill gärna hitta den så vi slipper berätta att vi tappat bort den.
Vore så tacksam för hjälp!
Vänliga hälsningar Lovisa

Annons:
S
2021-12-27 20:36
#21

Jag hittar inte mitt halsband som jag fick av min sambo förra julen. Jag såg det senast för lite drygt en vecka sedan hos mina föräldrar i badrumsskåpet men vet inte om jag tog med det hem eller ej. Var hemma hos dem under julen och letade men då låg det inte kvar där. Vet att jag tänkte tanken, när jag såg det, att ta med det hem men var disträ och stressad så minns inte vad jag gjorde. Halsbandet är i guld med snurrad (Singapore)kedja med ett hjärta med en sten i mitten som hänge/berlock som kedjan går igenom. Någon som kan hjälpa mig att hitta det? Tacksam för hjälp! Mvh, Sara

M
2021-12-29 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Detta är ett rop på hjälp! Har en superdyr guld klocka som är spårlöst försvunnen, sist var den vid tvn i sovrummet. Har vänt upp och ner på hela huset känns det som. Ropar efter hjälp. Någon som kan hjälpa till med sina mediala kunskaper? Skulle vara såååå tacksam. Vänligen Milo

mörkaögon
2021-12-30 23:32
#23

#21: Nej, du har inte tagit med det hem. Någon har flyttat det till ett annat ställe eller också har det ramlat ned bakom något.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

A
2022-01-03 21:00
#24

Hej, jag har precis flyttat och två saker som jag vet ska vara med i flytten är helt borta. Min sambos läsglasögon, beiga i märket Gant samt en vägghängd ljusstake i mässing samt med kristaller, jag har tyvärr inga bilder men hoppas kunna få hjälp ändå, tack på förhand.

Med vänlig hälsning, Annie

Ana#80
2022-01-07 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, är så himla ledsen. Hittar inte ett hänge som jag fick av mina föräldrar i 18 års present. Det är ett litet kors i guld med diamanter. Hade det sist vad jag kommer ihåg på mig på min sons dop november 2019. Min far gick bort i oktober i år och skulle så gärna vilja ha på mig den igen. Vet att den inte hängde i en kedja när jag la undan den i nån ask eller dylikt. Ligger inte med mina andra smycket, har letat som en tok. Är de nån som vet vart den kan vara?
Skulle vara otroligt tacksam för svar.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Ana

Magi-cat
2022-01-07 18:46
#26

#25 Hoppas verkligen du hittar det!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men hoppas någon annan kan🍀!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

V
2022-01-08 00:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag hittar inte min ena bilnyckel eller ”dosan” för att trycka igång värmen. Har tagit en standardbilar på nyckeln den är inte exakt lik min men det skiljer inte mycket.
Jag vet eg inte när jag hade dom senast utan dom kan varit borta i månader.
Jag har disponerat bilen i ett och ett halvt år ungefär och ska snart lämna tillbaka den, känner därför en enorm stress över detta.
Har vänt upp och ner på alla ställe jag kan komma på, letat i alla jackor och byxor, i lådor och skåp där jag kan tänkas lägga dom. Även kollat väskor och annat som jag inte använder så ofta.

Skulle verkligen bli tacksam för hjälp🙏

Annons:
V
2022-01-08 11:16
#28

#27: det sitter ett litet hjärta i plast i bilnyckeln

O
2022-01-09 17:45
#29

Såg Carola på tv och kom ihåg vilket fan jag var. Hade en låda med klipp och bilder. Vad hände med lådan och alla klipp!? Kastade jag verkligen bort allt eller står den någonstans?

M
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Hej!
Jag/vi här hemma har tappat bort vår extra bilnyckel. Den är av märket Toyota, elektronisk nyckel och ligger i ett svart skinnfodral som skydd. Båda nycklarna gör det men en är nu försvunnen sedan ca 3 månader tillbaka. Vi har vänt på allt emn hittar den inte.

C
2022-01-13 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Letar efter vår gullegris Colin som försvann i Oxie utanför malmö måndag 13/1. Letat överallt ute/inne, satt upp lappar ropat på honom, letat i diken, knackat på hos grannar.
Kan du se något som leder mig på rätt väg?

Magi-cat
2022-01-13 09:47
#32

#31 Oh så söt, hoppas verkligen han kommer tillbaka, ge inte upp! Lokala Facebook-grupper brukar vara till stor hjälp. Kontakta också veterinärer i närheten om någon lämnat in kissen eller frågat om den. Kolla alla stängda utrymmen! Anmäl på Vilse.nu.

Kanske anlita en ID-hund?

Tyvärr kan jag inte ge någon hjälp, men håller tummarna!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

C
2022-01-13 09:49
#33

#32: har gjort allt detta redan😢😢en ger inte upp. Tack för försöket hoppas någon annan kanske kan se honom.

Magi-cat
2022-01-13 10:00
#34

#33 Hoppas också att du får någon hjälp! Ge inte upp, jag vet en katt som kom tillbaka efter tre veckor, frisk och kry men lite mager.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
E
2022-01-14 22:37
#35

Hej,

Jag upptäckte idag att jag tappat bort mitt guldarmband som jag aldrig tar av mig, jag antar att det tyvärr åkt av utav sig själv så det hänt en gång innan. Jag har ingen bild på det men det är en tunn guldkedja med 2 små cirklar som ”går igenom varandra”. Jag har inte varit utanför hemmet de senaste dagarna så därför har jag en känsla av att det borde vara här någonstans. Hade varit supertacksam ifall någon skulle kunna vägleda mig i rätt riktning till vart det kan finnas någonstans!🌸
Tack!

mörkaögon
2022-01-15 00:08
#36

#29: Ja, den är bortkastad.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Sparven88
2022-01-17 20:17
#37

Hej
Jag har tappat bort laddaren till ett nintendo switch. En svart laddare, och så står det nintendo på den.
La den i vardagsrummet på ett switch-spel och sen är den puts väck.
Någon som får en känsla? :)

J
2022-01-23 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Ena örhänget har försvunnit från mina örhängen jag fick av pojkvännen i julklapp. De låg på byrån och misstänker att katten hoppat upp och lekt med det ena för bara ett finns kvar. De är otroligt emotionellt värdefulla för mig.
Känns som jag vänt upp och ner på hela lägenheten. Kollat under mattor, i byrålådor och under sängen. Förstår inte vart det kan ha hamnat.

C
2022-01-24 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#39

Hej,

Jag har efter många flyttar tappat bort min kameraväska som innehåller en systemkamera + 2-3 objektiv. Jag har vänt upp och ner på min pappas hus där jag är säker på att jag såg den senast, men ingen tur. Är det någon som kan hjälpa mig? Fotografi är min stora hobby som jag börjat ta upp igen på senaste tiden. Själva kameran är rätt gammal men objektiven otroligt bra och jag vill verkligen hitta dem igen.
Kameran är en Canon eos 450d och den bör ligga i en svart kameraväska med grå insida. Kameran ska ligga där i tillsammans med ett stort grått objektiv och ett litet svart.

Är otrolig tacksam för den hjälp jag skulle kunna få!

theycallmeem
2022-01-24 12:06
#40

Hej!

Jag har tappat bort en väldigt viktigt hårddisk som innehåller bilder och filmer som har ett högt värde för mig. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta den?

klotterplank
2022-01-26 10:16
#41

IMG_9935.jpeg

Hej!
Jag har tappat bort detta guldhalsband med tunn kedja och ett litet guldhjärta.
Det skedde i förrgår då jag var hos tandläkaren och behövde ta bort alla smycken då min mun skulle röntgas. Jag lade halsbandet i min ficka (en vit kappa), men nu är det inte kvar där och jag är rädd att halsbandet trillar ur fickan. De ställen jag varit på med jackan är i bilen och matbutiken.
Har ni någon känsla av var halsbandet kan vara? det betyder oerhört mycket för mig då jag fick det av min sambo då vi firade vår första jul.

Annons:
C
2022-01-29 00:02
#42

I förrgår tappade jag bort min plånbok. Den är medelstor och i brunt (fejk)läder eller skinn. Jag minns när jag hade den sist, då jag då haft min hemnyckel i plånboken och behövde den för att ta mig in i min lägenhet. När jag skulle vidare blott 1 timme efteråt så hittade jag den inte!? Så jag fick använda mig av reservnyckel.
Jag har ju som man kan förstå en del viktiga saker i min plånbok och jag är desperat nu. Har lagt en öppen sax med en nyckelknippa i fönstret. Jag och min partnet har vänt upp och ned på hela hemmet. Hoppas så innerligt att någon här kan hjälpa mig.

C
2022-01-29 16:44
#43

#42: förtydligande. Onsdag 26 januari circa klockan 18.

Madhog
2022-02-11 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Hej! Jag har för några dagar sedan förlorat mitt favorit örhänge. Det är ett silver, så kallat ear climber örhänge. Smycket är gjort i återvunnet silver . Örhänget är ca 2 cm långt.

[Nattfjäril80]
2022-03-08 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hej!

Undrar om någon kan hjälpa mig? Jag har tappat bort mitt rosa usb-minne, jag har alla bilder, och allt mitt material på den. Jag är så fruktansvärt ledsen.
Jag har letat och letat men hittar den inte.
Kan någon hjälpa mig?

Bildkälla: https://www.verbatim.com/prod/flash-memory/usb-drives/everyday-usb-drives/clip-it-usb-drive.-sku-97549/

The speed and convenience of flash with the usability of a paperclip.
  • Redigerat 2022-03-08 21:11 av [Nattfjäril80]
S
2022-03-09 09:55
#46

Saknar min vigselring/förlovningsring sedan 2 dagar tillbaka. Ringarna är ihopsatta till en. Förlovningsringen är vitguld med diamanter på rad lodrätt. vigselringen är rödguld med diamanter vågrätt.
Har letat överallt!
Finns det någon som jag se var den är.

W
2022-03-28 18:32
#47

Jag har tappat bort min väska med nycklar och bankkort/körkort. Saknar den väldigt mycket, den borde till 99% säkerhet ligga i min lägenhet men jag kan verkligen inte hitta den😩 Har tyvärr ingen bild på den, men den är liten och svart med gulddetaljer och en guldkedja som axelband

N
2022-03-29 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Hej! Efter flera, veckors letande överallt och verkligen på alla möjliga tänkbara ställen….Så hittar jag verkligen inte igen mina hemnycklar! Det är som på bilden en rosa "tagg", inte den blåa. (Den är makens)… Min knippa har ett slitet långt band med fyrkantiga vita större bokstäver som det står med svart text "Endometrios" på. Ett halvt rosa trasig glittrigt band och några små "hänglåsnycklar" på. Inga fler dörrnycklar finns på den.

Nu är det så att jag skulle verkligen inte be om hjälp här om det inte var kris! Jag brukar hitta det jag "förlorat/lagt bort".

Men…Nu har jag efter allt letande i snart 3 veckor gått bet. Jag frågade tyst min pappa som tyvärr gått bort för lite mer än drygt 2 månader sen om min känsla var rätt. Att nyckelknippan "inte var i huset", mitt svar jag tolkade som han gav mig var att det var så. Alltså ja, de är ej här hemma. Nu är jag tyvärr stängd pga personligt gentemot andevärlden då jag behöver vila och paus energimässigt, så då är det som en blockering, jag kan ej känna vart nycklarna är.

Så nu, vädjar jag till er därute. Är det någon av duktiga "som känner" av vart de kan ligga? (har letat i våra 2 bilar, de ligger ej där heller). I källarnzä, hallen, barnens rum, i alla vrår, i alla skåp, kläder ja burit, jackor jag haft osv…

Vore så tacksam, varför jag desperat frågar är för att makens nyckelknippa även den har för 2 dagar sen försvunnit. (Misstänker att det är min pappa ev som vill uppmärksamma eller busa med mig) dock är jag inte riktigt enig med honom då jag behöver kunna låsa om mig när jag åker hemifrån och inte behöva spendera varje minut jag lämnat hemmet med att det är "olåst". 🙏🏼❤️

Finns det liv, finns det hopp. ❤️

Annons:
W
2022-03-29 01:42
#49

Hej.
Efter vänt runt på huset, vapenskåp och bilen gör jag ett försök här efter tips.

Jag har nyligen sålt ett övningsgevär till en ung kille som utbildas till viltvårdare och nu är magasinet försvunnit. Har letat överallt utan att finna det.

Svart och i metall, vad jag minns finns det några mässingsfärgade övningsskott i den.
Ganska slitet och färgen är bortskavd på flera ställen, lyser silvrig metall där.

Tyvärr går det inte att ersätta. Och han behöver magasinet.

Lägger in en bild på hur det ser ut.

Vore enormt tacksam för hjälp.
Sax och nycklar ligger även i fönstret

Hälsningar mona

  • Redigerat 2022-04-03 11:08 av Magi-cat
  • Redigerat 2022-03-29 01:44 av Waveshaper
J
2022-03-29 19:05
#50

Hej!
Jag saknar tre små anteckningsböcker som inte låg vid de andra jag har. De är från 1980, 1982 och 1983. Årtalen bör stå på böckerna.

Dessutom har min man slarvat bort sin vigselring. Den är slät guld min ingravering Helene 1990.

Tacksam hjälp.

Med vänlig hälsning
Jangis

J
2022-03-29 21:12
#51

Hej igen!
Min make har hittat sin vigselring vilket han inte meddelat mig.
Nu återstår enbart de tre anteckningsböckerna från 1980, 1982 och 1983.
Tacksam om ni hittar mina små anteckningsböcker.

Med vänlig hälsning
Jangis

N
2022-04-02 21:10
#52

Makens nycklar, som var försvunna 3 dagar. De låg i hans byxor, ett par byxor ja gått igenom säkert 3 gånger, jag tänkte högt inom mig innan att Pappa är det du, låt nycklarna hitta tillbaka till sin plats. Åtminstone ett par av dem. Vi måste kunna låsa om oss.

Hör och häpna, min make tror inte på andligt och medialt…Han vet med säkerhet att han burit byxorna jag letade i dagen innan för han burit dem och då låg inte några nycklar där.

Men, när jag tänkt högt så kom nycklarna (makens) tillbaka till hans byxor. Jag ringde maken och berätta, han sa det är omöjligt. Jag hade på mig dem igår när jag var och handla. Jodå, mycket riktigt, knippan låg där i. Jag fick en känsla över att jag skulle kolla igen igenom dem. Och fann dem till min stora förvåning! Min make sa: Det måste spöka, då skratta jag och sa : Det är pappa!

Iaf. Nu saknas fortfarande min nyckelknippa, är det någon där ute som känner av eller har något ledtråd så tas det tacksamt emot.

Underförstått så fattar jag att det är min pappa som busar, men ja är inte riktigt enig med honom, det är hans sätt (att visa att jag ska "sakta ner" på tempot och inte stressa. För då uppstår bara problem.) Eftersom stress gör att man kan glömma mm.

Hoppas någon kan svara, vore till stor hjälp.

Finns det liv, finns det hopp. ❤️

  • Redigerat 2022-04-02 21:12 av Norrlandsmamma
Magi-cat
2022-04-02 21:14
#53

#52 Så bra att ni hittade makens nycklar! Spännande, tack för att du berättar!

Hoppas nu att resterande borttappat också kommer tillbaka! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2022-04-03 11:07 av Magi-cat
F
2022-04-10 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hej!
Testar denna tråden o ser om jag kan få klarhet i mitt mysterium!
I somras tappade jag bort ett par solglasögon jag tycker mycket om, inga dyra eller märkvärdiga på något vis.
I fredags morse hängde de helt plötsligt på den bakre vindrutetorkaren på min bil. Alltså har de mystiskt dykt upp långt senare.
Hur hamnade de där så långt senare? Vem har haft dem och lämnar tillbaks de på detta viset?

Hoppas ni kan hjälpa till att få klarhet i detta!

Soool
2022-04-16 18:59
#55

Hej
Jag har tappat bort en liten dödskallering. Jag kommer ihåg att min son som hade på sig den, gav mig ringen. Men jag kommer verkligen inte ihåg vart jag la den sen. Hoppas att någon kan hjälpa mig.
Tack påförhand!

Annons:
kristinapm
2022-04-19 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Hej, är fortfarande av med min extra bilnyckel, snart dax att sälja bilen och hade varit trevligt att hitta den tills dess.

Huygens
2022-05-01 12:01
#57

#45 Jag ser ett USB-minne inklämt mellan papper. Jag kan inte avgöra om det är tidningar eller mellan boksidor.

För den som ev letar efter glasögon, ser jag ett par hopfällda glasögon på marken med grått grus under, kanske på en stig eller gårdsarea.

S
2022-05-12 21:23
#58

Skulle förvara några värdefulla ringar åt min svärdotter under tiden de renoverade i sitt hus. Nu kommer jag inte alls ihåg var jag gömde dem i mitt hus. Tacksam om någon kan hjälpa mig.
Marianne

Magi-cat
2022-05-13 11:23
#59

#58 Håller tummarna att du återfinner dem! Jag har tyvärr ingen aning, men hoppas någon annan kan hjälpa till.

(Själv brukar jag gömma saker på "bra" ställen som i garderoben mellan tyg/papper och sedan glömma bort dem … 🙂)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

matildamaria
2022-06-07 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#60

Hej jag har tappat bort tre saker…

  1. Mina gråa Adidas hörlurar
  2. Ett av örhängena jag fick av farmor
  3. Mitt Efva Attling armband

Tack på förhand :)

K
2022-06-12 14:40
#61

Hej!
När jag konfirmerades 2004 så fick jag en ring av min kära mormor (som dog 2008). Det var en ring i vitt guld med stenar. Jag hade den i några år. Men en dag tog jag av mig ringen när jag tvättade mina händer i skolan. Jag glömde ringen på handfatet. 15 minuter senare kom jag på att jag glömt den, och sprang tillbaka. Den var borta! Jag tänker ofta på min ring. Var tog den vägen? Finns den kvar? Tror ni att jag kommer se den igen? /Karolina

T
2022-06-13 11:40
#62

Hejsan. Jag har tappat bort min son’s sittdynor till barnvagnen som jag måste ha fram. Har letat överallt men kan inte finna dom. Kan du hjälpa mej?
Mvh Therese

Annons:
[prisma430]
2022-06-23 19:10
#63

Jag har tappat bort en väldigt viktig lapp med anteckningar, lappen är en gammal kalendersida. Jag brukar gömma den men denna gång är den inte där den brukar vara. Misstänker att jag har gömt den på ett annat ställe när jag har haft bråttom. Har letat på alla ställen jag tror den kan vara samt där min känsla sagt att jag bör leta men icket. Hoppas därför att någon kan hjälpa mig att hitta den, det skulle betyda så mycket att få den åter. Är dig evigt tacksam om du hittar den!

[prisma430]
2022-06-24 15:08
#64

#63: Lappen är hittad!! 🙌

Magi-cat
2022-06-24 18:41
#65

#64 Åh vad bra! Tack för att du meddelar!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

N
2022-06-28 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#66

Hej! Jag har tappat bort mina Chimi-solglasögon och har verkligen letat överallt efter dem. De ligger i ett ganska stort och vitt glasögonfodral med, så jag trodde aldrig att de skulle försvinna såhär för det är inte direkt någonting man bara lägger undan och så försvinner det bland andra saker. Finns det någon som kan se vart de kan vara? Skulle bli så himla glad om de kom fram igen.

Huygens
2022-07-01 23:59
#67

#66 Jag fick en bild av någon typ av tidnings- eller boksidor och kanske en handduk. Jag såg inte själva glasögonen dock.

Frökenrasmusson
2022-07-05 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Hej!

Min dotter har tappat bort sin nyckelknippa och vi har letat systematiskt genom hela radhuset utan resultat. Vi har även letat utomhus på de ställen vi har besökt och åkte även till polisstationen under gårdagen för att kika bland hittegods. Denna borttappade knippa påverkar hela familjen och vi känner oss stressade över förlusten. Jag har en bild på hur nyklarna ser ut, vore oerhört tacksam om någon av er vill göra ett försök att hitta nycklarna ❤️🙏

Vi bor i bomhus i Gävle om det kan vara till hjälp.

Önskar er alla en fin dag, med vänliga hälsningar Erika.

Med vänliga hälsningar Erika.

Huygens
2022-07-05 15:40
#69

#68 Jag ser dy eller smutsig våt jord mot ett hårt underlag, kanske i en liten vattenpöl på asfalt eller på packad jord på en väg. Vet dock ej om nycklarna är där.

Annons:
Frökenrasmusson
2022-07-05 15:42
#70

#69:

Tusen tack 🙏 ska tänka efter vilken plats det kan vara på.

Med vänliga hälsningar Erika.

N
2022-07-05 23:40
#71

Hejsan! Jag har tappat bort min nyckelknippa med många nycklar varav 1 lägenhets nyckel, 3 cykelnycklar ( dom är av samma stil varav 2 är abus nycklar) mina husbils nycklar som går till alla möjliga lås till husbilen, såsom dörren till bodelen samt vattenlås, gasollås, samt tändingslåset.
samt en liten nyckel till ett hänglås också av märket abus som är till min husvagn. Dessa nycklar sitter i flera nyckelringar i hopa på ett nyckelknippsband utav märket nike, bandet är svart, med nike-loggan samt ordet NIKE. sista stället jag använde dom var när jag skulle låsa husbilsdörren, sedan gick jag till bilen och åkte hem till lägenheten där jag parkerade cirka 3 meter ifrån ytterdörren, la mig först i soffan o lekte med mobilen en stund, sedan la jag mig i sängen, dagen därpå när jag skulle till husvagnen som jag hade låst med ett hänglås märkte jag att jag hade glömt nycklarna, första tanken var att jag hade glömt dom i lägenheten, men jag har letat i både lägenheten, bilen, samt lilla promenaden till bilen på cirka 50m, har varit hos polisen varje dag o kollat inlämnade nycklar dom har fått. Detta skedde på kvällen mellan 30 juni till den 1 juli då jag märkte dom var borta.

Har letat överallt känns det som utan lycka, nu söker jag hjälp för att hitta min nyckelknippa, den är stor och omöjlig o missa eller glömma någonstans.

Tack på förhand för eran tid.

L
2022-07-07 17:00
#72

Jag har tappat bort min sportbh, det är den enda jag har och den är relativt ny och det va min favorit så vill verkligen hitta den! Jag har letat överallt verkligen i 1 vecka nu. Jag tappade bort den förra onsdagen och vet inte om min dotter har gömt den någonstans ( hon är 1 år) eller om jag tappat den påvägen hem , men jag tror att jag la ner den i väskan och fick med den hem. Har gått tillbaka till gymmet och biblioteket jag va på för att se om den va kvar där men det va den inte. Jag hoppas jag får hjälp med att hitta den, det skulle vara guld värt!

L
2022-07-08 10:01
#73

Jag har även tappat bort 2 stycket välling burkar , små runda och behöver dessa imorgon om dom kommer fram. Hoppas på att få hjälp att hitta dessa

mörkaögon
2022-07-08 23:09
#74

#71: Antar att du letat mellan och under dynorna i soffan, men jag ser nyckelknippan i/under något av textilmaterial. Dynor, kuddar, en filt eller ev en matta.
Hoppas du hittar den!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Frökenrasmusson
2022-07-09 06:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Hej!

Jag har fortfarande inte hittat nyklarna, har letat i vatten/dy/lerpölar i flera dagar. Finns det något mer att säga om denna nyckelknippa? Tacksam för all hjälp vi kan få 🧘‍♀️

Med vänliga hälsningar Erika.

Med vänliga hälsningar Erika.

Ä
2022-07-09 07:48
#76

#68: Jag ser ett par nycklar mellan kuddarna på en soffa.

Det enda sanna mediumet

Annons:
Frökenrasmusson
2022-07-09 08:38
#77

#76: tack kära du 💮 ser du vilken färg det är på soffan?

Med vänliga hälsningar Erika.

Soool
2022-07-10 07:45
#78

Hej
Provar igen… har svårt att släppa detta.
Jag har tappat bort en liten dödskallering. Jag kommer ihåg att min son som hade på sig den, gav mig ringen. Men jag kommer verkligen inte ihåg vart jag la den sen. Hoppas att någon kan hjälpa mig.
Tack påförhand!

Ä
2022-07-10 20:15
#79

#77: Jag ser en vit eller möjligtvis grå soffa, lite svårt att tyda.

Det enda sanna mediumet

Frökenrasmusson
2022-07-10 21:11
#80

#79: Tack 💮

Med vänliga hälsningar Erika.

A
2022-07-16 10:43
#81

Hej!

Jag har förlagt mig på mitt körkort någonstans i hemmet. Letat som en galning, men hittar det inte.

Även min bilnyckel har varit borta, den i flera månader till min Toyota. Den med autolås, så har använt extranyckeln på senaste tiden. Eftersom jag körde hem bilen med den så borde den också vara någonstans i hemmet. Bilnyckeln har en nyckelring från rosa bandet på sig, en sån som man kan lysa med.

Någon som vill hjälpa mig?

Mvh Anna

  • Redigerat 2022-07-16 10:53 av Andipanda
Ä
2022-07-16 19:40
#82

#81: hej

Har du kollat i badrummet/toalette? Ser en nyckelring med rosa bandet liggandes i ett skåp bland badrumssaker

Det enda sanna mediumet

N
2022-07-20 12:01
#83

Hej!

Jag undrar var min bettskena(natt) är. Många år sedan den användes, vill gärna hitta den!

Annons:
Ä
2022-07-20 14:31
#84

#83: på en bänk eller skåp i badrummet.

Det enda sanna mediumet

N
2022-07-20 14:32
#85

Den har varit borta flera år.

Ä
2022-07-20 20:10
#86

#85: ja men det är grannens bettskena jag ser isåfall. får inte fram något mer tyvärr.

Det enda sanna mediumet

N
2022-07-21 10:31
#87

Okej. Hör av dig om du skulle se den.
Tack.

mörkaögon
2022-07-25 23:50
#88

#83: Du har kastat den i soporna i tron att du inte behövde den mera.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

T
2022-08-01 01:57
#89

Hej,

Jag har tappat bort mina lägenhetsnycklar. Nycklarna är i ett knippe tillsammans med en nyckel till ett cykellås och några tomma nyckelringar. Hade nycklarna sist i Maj då jag åkte på jobbet, tog även en löprunda efter jobbet. Kan ha haft nycklarna med mig då. Det är det sista jag minns. Någon som kan hjälpa mig??

Huygens
2022-08-01 14:18
#90

#89 Jag ser en grusstig med uppförsbacke och får en bild av gräs på höger hands sida. Vet ej om det är till någon hjälp. Får också intryck av en hund med vit päls en bit innan uppförsbacken.

Annons:
L
2022-08-03 20:44
#91

Önskar få hjälp med att hitta min guldring med Sten som jag sedan runt 2019 inte kan hitta
Den låg alltid ihop med min vigselring men nu är den borta
Har letat Överallt men kan inte hitta den

N
2022-08-05 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Hej! Mina vigselringar försvann för två dagar sedan. Försöker gå tillbaka i minnet, men lyckas inte komma ihåg var jag förlagt ringarna. Skulle bli lyckligast i världen om jag fick var jag kan leta. Tack!

Ekorröga
2022-08-06 11:17
#93

Jag tappade bort mina nycklar igår, en ganska rejäl nyckelring med kedja och hake att sätta fast i linningen men vad hjälper det när jag hade klänning utan något att fästa den i. Har jag förlagt den eller glömt den i ett lås så någon tagit hand (eller ”tagit hand”) om dem. Hemnycklar, jobbnycklar, nycklar till kolonistugan…

Har någon en ledtråd? Det känns som om jag vänt uppochnner på hela stugan..

Huygens
2022-08-06 13:42
#94

#93 Jag ser löv, jord och en liten hand ovanför marken. Svårtolkat är det.

Ekorröga
2022-08-07 20:25
#95

#94: Tack för att du tog dig tid! Jag har inte fått fatt dem ännu, men håller tummarna!

H
2022-08-07 22:12
#96

#0: jag har tappat bort fjärrkontroll till löpbandet. Nån som kan hjälpa mig?

H
2022-08-07 22:20
#97

.

  • Redigerat 2022-08-07 22:23 av Heyv
Annons:
H
2022-08-07 22:25
#98

#93: 93: 🤗 för skojs skull mediterade jag och till mig en väska.. axelväska… På en flicka eller kvinna med medelkort hår…

H
2022-08-07 22:32
#99

#10: jag är väldigt ny och väldigt dålig men kanske i närheten av dina träningsskor/ gympadojor 🤗

Ekorröga
2022-08-10 08:35
#100

#98: hoppas att hon har för avsikt att lämna in den hos polisen eller liknande!

D
2022-08-10 23:01
#101

Hej.
Letar efter ett borttappat halsband. Silverkedja med en fejkad diamant i. Älskade verkligen det halsbandet. Tappade bort det för två år sedan och har verkligen letat.

J
2022-08-16 11:07
#102

Hej!

Jag har tappat bort min nyckelknippa. Det är 3 nycklar och ett rosa läderband. Någon som är medium och kan guida mig vart jag ska leta?

H
2022-08-19 09:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Hej jag hittar inte mina ringar längre. Har letat överallt i huset. Den ena ringen är arv, stor guldringar med en sten
Den andra är en lord ring , stor guldring som liknar som liknar en som min farfar hade en frimurar ring.

Även en manschettknapp med ett kors i hittar jag heller inte.

Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta dessa
Tack

Elin.marsvin
2022-08-21 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Hej, jag skulle behöva hjälp från någon att hitta mina försvunna ringar. Det är tre stycken som alla är arvegods så de har stort emotionellt värde. Misstänker att alla tre är på samma ställe, så om någon kan känna av någon av ringarna så skulle det vara till stor hjälp.
Två av ringarna är släta guldringar med gravering på insidan, en till lillfingret och en till ringfingret (se bild) den tredje ringen är en vigselring i platina med några (kanske 8st) små diamanter. Hittar ingen bild på denna. Har letat och leta och vet inte var dom har hamnat.
Ifall någon har något tips så tackar jag på förhand!

Annons:
Joflo
2022-08-26 10:10
#105

Hej!
Min man var på stranden och tappade sin vigselring i somras, den är i titan och finns en gravering inuti. Idag firar vi 5-årig bröllopsdag och vore fantastiskt om ringen kom åter i vår ägo.

LeeKnow
2022-08-27 18:35
#106

Någon som kan se vart jag gjort av min klocka?
Det är en galaxy watch active som varit försvunnen under flera år.

L
2022-08-28 07:57
#107

hej.
Min dotters hemnyckel är försvunnen. Vi tror att den är borttappad hemma någonstans. Kan någon känna in var den kan vara så vi kan leta där?

Tacksam för svar :)

P
2022-08-28 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#108

Hej!
Jag har tappat mitt favorit halsband som syns på bilden. Är det någon som kan känna vart det finns?

Tacksam för hjälp

J
2022-08-29 14:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#109

Jag har tappat i fredags ett gult armband som jag fick från min älskade i julklapp med texten "Amor Vincit omnia"- kärleken övervinner allt..
Vi har haft det tufft så det är ännu jobbigare att det blev borttappat just nu..
Snälla hjälp mig hitta det 😢

H
2022-08-30 13:40
#110

Jag gömde innan semestern ett pärlhalsband, armband och en gammal klocka. Inte värdefulla smycken men de betyder mycket för mig då jag fått dem av min mormor. Jag har verkligen ingen aning om var jag har kan ha gömt dem 🙈

L
2022-08-30 21:32
#111

#107: löst. Dottern hittade nycklarna j sin säng vid fotändan 😁 La nyckel och sax i fönstret och bad änglarna om hjälp 🌺

Annons:
Magi-cat
2022-08-31 09:01
#112

#111 Vad bra, roligt att höra! 🍀✂🔑


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

I
2022-09-02 13:41
#113

#0: hej! Jag har nyligen vart på boda borg. Under tiden vi var där så kan jag ha råkat tappa mitt halsband. Det betyder extremt mycket för mig och uppskattar verkligen om någon skulle kunna hjälpa mig för att precis hitta vart den är. Jag tror att det ska ligger bakom vårat tält vi sov i. Men tacksam för svar ifall någon vill ta sig an mitt problem. Det är ett guldigt halsband.

I
2022-09-02 13:42
#114

#113: boda borg i Oxelösund

A
2022-09-06 13:14
#115

Hej. Jag behöver all hjälp jag kan få att hitta en borttappad nyckelknippa.
En nyckelknippa bestående utav en styck volvonyckel samt 2 hemnycklar till boenden och 2 nycklar som går till mitt jobb. Utöver nycklarna så finns det även en nyckelring liknande en handkontroll ifrån det gamla goda Nintendo 64.
Nycklarna försvann i lördags och är i stor betydelse för mig i min vardag..

Soool
2022-09-07 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Hej!
Min dotter har tappat bort sin rosa Mimmi keps. Den måste finnas på hennes förskola. Men frågan är var?!? Vi har letat runt men hittade inget.
Är det någon som kan se på ett ungefär var den kan ligga.

Tack påförhand

V
2022-09-09 18:41
#117

Hej! Jag har tappat en brun kuvert/ och hittar den inte. Jag flyttar om par dagar och behöver hitta den innan flytt. Snälla hjälp mig. Tack på förhand

Magi-cat
2022-09-09 19:12
#118

#116 Glömt hos en kompis? (Bara en tanke 🙂) Hoppas ni hittar den fina kepsen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Soool
2022-09-09 19:34
#119

#118: Om det ändå vore så. Kepsen försvann på förskolan. Kan vara så att någon kan ha tagit fel keps. Hoppas isåfall att den återlämnas. Dottern frågar efter den varje dag…
Tack ändå för din goda tanke 🙂

W
2022-09-11 09:15
#120

Hej
Har sedan ca 3 veckor tillbaka letat efter mina progressiva glasögon av märket Pilgrim (brunmelerade). Tacksam om någon kan se var de finns.

3
2022-09-12 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#121

Hej!
Mitt älskade Nintendo switch har försvunnit :( vi har 2 stycken men den som är borta är den största som går att koppla upp till tvn och jag har alla mina sparade sparfiler sparat i minneskortet som sitter i den. Jag har letat precis överallt och även betalat ett medium som inte gjorde mig särskilt klokare tyvärr :( den är svart med en neonrosa kontroll och en neongrön kontroll. Hittade tyvärr inga bättre bilder på den än dessa två.

V
2022-09-12 15:32
#122

Hej! Jag har tapat ett brunnt kuvert som jag har fått från min mamma som gick bort efteråt. Snälla hjälp mig att hitta det innan jag flyttar, jag flyttar på torsdag. Kuvert har stor betydelse och jag skulle tolka som täcken från min mamma.

kristinapm
2022-09-12 17:52
#123

Blivit av med min bilnyckel (extranyckel), har letat överallt tycker jag själv! Kan någon få något till sig?

Magi-cat
2022-09-12 19:43
#124

#122 Kan det vara nerstoppat bland andra papper och kuvert?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

V
2022-09-12 20:02
#125

#124: jag vet inte, jag har letat överalt. Är rädd att det blir kvar i lägenheten när jag flyttar ut. Om ni ser bara var jag kan leta . Tack snälla

Annons:
mörkaögon
2022-09-15 01:28
#126

#125: Det kommer inte att bli kvar i lägenheten. Det ligger i botten av en låda.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Agoran
2022-09-17 17:18
#127

Jag har förlagt min febertermometer. Sist jag såg den var för några veckor sedan då jag tog fram den för att kolla modell och beställa nya batterier till den.

Den här modellen: https://www.apotea.se/omron-febertermometer-flex-temp-smart

Febertermometer med extra mjuk och böjlig spets för bättre komfort.
K
2022-09-18 21:39
#128

Hej. Jag har tappat bort min svärmors bil nyckel :( är det någon som kan se vart den kan vara? Hade blivit super glad om någon kunde hjälpa mig 😍

Magi-cat
2022-09-19 09:15
#129

#128 Den är inte tappad i bilen eller vid den? (För mig brukar de alltid åka ner mellan eller under sätena … 🙂)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

K
2022-09-19 15:24
#130

#129: nä vi har letat i både hennes bil och i våran bil men vi hittar den inte :/

Nitra98
2022-09-20 00:09
#131

Går det att hitta saker som varit försvunna i flera år? Min förlovningsring och vigselring har varit borta i flera år nu, jag är så säker på att jag inte tappat dem ute. Jag tog ofta av dem hemma för att smörja händerna tex och jag satte inte alltid på dem direkt igen. Sen var de helt plötsligt borta… Jag tycker att jag har letat överallt men jag hittade dem aldrig. Till slut gav jag upp men jag tänker fortfarande ofta på dem och är så himla ledsen, jag begriper inte var de kan ha tagit vägen.

N
2022-09-24 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Hej! Jag har tappat bort min walkie talkie. Sisst jag använde den var jag ute och letade efter kor som är på fjällbete. Jag är nästan säker på att jag hade den med när jag kom tillbaka till bilen. Men efter det vet jag inte var jag la den. Den ser ut som den på bilden men det är inte den.

Annons:
Rosaranarosenstrale
2022-09-26 22:10
#133

#132: bland nåt gult plastigt. Ser även beige långt gräs. Alltså torkat ängsgräs. Men framförallt den gula plasten.

Rosaranarosenstrale
2022-09-26 22:11
#134

#131: du har inte varit i någon sommarstuga och glömt dom där? Tagit av dig dom inför något du skulle göra. Arbete i jorden eller dylikt. Lagt dom i en typ av låda?

Rosaranarosenstrale
2022-09-26 22:13
#135

#128: bland typ smycken i en låda.. halsband och lite annat krimskrams sen nåt mjukt och vinrött i närheten. Vet inte kudde eller något möjligt i sammetsliknande tyg.

Soool
2022-09-27 20:44
#136

Min sons mössa, mörkblå märket fix är borta. Han är så ledsen. Var kan den finnas?

N
2022-09-27 21:27
#137

Varje vår släpper vi kvigor och kvig kalvar på fjällbete tillsammans med 3 andra bönder. Vi samlar sedan ihop alla och tar hem dom en helg i början av september. I år hittade vi inte 3 av våra kvig kalvar. Är det någon som kan hjälpa oss att hitta dom? Har tyvärr inga bilder på dom 3 men dom har gröna och gula öronmärken och grönt halsband med bjälla.

[Tismon]
2022-09-27 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#138

Jag söker min kära Bonnie som igår blev försvunnen. Hon har antagligen lyckats klättra över sin bur och hittat en väg ut och rymt.

Jag har letat igår och idag, flera timmar, satt upp en fälla, men inga resultat. Finns många rovdjur här så oroar mig att hon blivit tagen men det skadar inte att kolla om någon av er kan hjälpa

Aquasa
2022-09-29 21:49
#139

Har tappat bort min halskedja med en Tors Hammare hänge. Har den alltid på mig men plötsligt fanns den inte där. Den är ganska lång och grov. Har ingen aning vart den kan ha tagit vägen. Saknar den så mycket. Kan någon hjälpa mig?

Annons:
Aquasa
2022-10-04 17:55
#140

Vill bara berätta att jag hittade min halskedja. Testade tricket med nycklar och sax i fönsterkarmen. Det fungerade, efter drygt ett och ett halvt dygn hittade jag den under en trasa i min verkstad. Ska testa på min håltång som också är försvunnen.

Magi-cat
2022-10-04 20:25
#141

#140! Så roligt att höra! Tack för att de berättar hur det gick!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
racoon94
2022-10-12 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Hej!
Jag söker min ANDRA Level tidning som handlar om the Sims. Vart har den tagit vägen?
Bifogar en bild på den tidningen som jag har, och bilden har jag tagit själv.

S
2022-10-17 15:49
#144

Nyckel

En ensam liten stackars extranyckel till min lägenhet som sitter fast i en "naken" enkel nyckelring utan några dekorationer.

Är i stort behov av den och hoppas någon av er kan hjälpa mig.

Stort tack på förhand.

Mvh,
Sanna

C
2022-10-23 15:50
#145

Hej! Jag verkar ha tappat min nyckelknippa med diverse nycklar. Är totalt 6 nycklar om jag kommer ihåg rätt, i knippan finns en metallbricka med texten ”endast döda fiskar flyger med strömmen”, en id bricka vart de står if metall och serienummer, ett stort M som engång i tiden va silvrigt men är numera kopparfärgat. Är hem, förråd, garage, post,tvättatuga och motorvärmar nycklar i den. Det sista jag minns är att jag låste upp lägenheten och gick in efter de är nycklarna helt borta. Ha tyvärr ingen bild på nycklarna

T
2022-10-23 19:41
#146

Hej!
Jag heter Therese och är 26år gammla och bor på Åland. Jag och min man har en son på 1år och 3 månader.
För drygt ett år sen så kom min man hem från sina föräldrar bärandes på en vit plastpåse som hade en del av hans gamla leksaksbilar ( sånna små plåt eller plastbilar). Eftersom vår son var så lite blev dom undansatta tills han skulle bli lite äldre. Nå för någon månad sen skulle dom plockas fram men hittades inte någonstans. Min man tror absolut till 100% att jag har kastat dom och är lite små sur över det.
Jag vet att jag absolut inte kastat/gett bort dom eller liknande.
Men nu är frågan om dom finns kvar i vårt hus eller inte ?
Hoppas någon har möjlighet att svara :)
Mvh Therese

Annons:
Magi-cat
2022-10-23 19:55
#147

#146 Hej! Tråkigt att bli beskylld för att ha kastat fast ingen vet … Det är inte så att han stoppat undan dem själv någonstans?
Tyvärr kan jag inte ge något svar, men hoppas att någon annan kan hjälpa dig och helst att ni hittar dem!
Annars - grejer är grejer och kan ersättas och för sonen själv spelar det ingen roll, han blir minst lika glad om han får nya bilar! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

K
2022-11-03 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Hej alla vänliga som ger av sin tid och talang!

Jag har haft lite stökiga år bakom mig med stressymtom som gör att mitt minne har svajat.

Någongång det senaste året har jag blivit av med, eller förlagt, min finaste tröja. Jag kan inte förstå var den kan vara. Jag fick den av min man för några år sedan och var min absoluta favorittröja som jag var så rädd om. Nu finns den inte i garderoben och jag kan inte alls förstå var den är.

Tröjan är röd, med Kalle Anka som är en DJ, silverpaljetter och MOSCHINO i svart under. Storleken M. Jag bifogar en bild på rätt tröja men fel storlek.

Är det någon som får upp en känsla var den kan vara? Är så tacksam för hjälp!

Sparven88
2022-11-04 15:50
#149

Hej !
Nu är det dags att sälja vår bil, och som vanligt har vi lagt ägarbeviset på ett såå bra ställe att vi inte hittar det.
Är det någon som kan få en känsla som kanske kan hjälpa oss att hitta det?

mörkaögon
2022-11-04 21:32
#150

#148: Hej! Jag får känslan av att den är kvarglömd någonstans. Ser en hylla med träribbor, som en hatthylla eller hylla i ett omklädningsrum.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

K
2022-11-05 08:12
#151

#148:

Tack! Underbara Mörkaögon!

Får du känslan att den är någon annanstans än där jag bor?

Finns någon jag känner i närheten?

Brukar jag vara på platsen?

Jag är så tacksam för din hjälp! 💖

racoon94
2022-11-10 22:12
#152

#143:
Tillägger:
Anledningen till att jag söker den andra tidningen, är för att den jag har saknar många sidor.

K
2022-11-14 09:14
#153

Hej nya vänner!
Jag är så imponerad av er som har gåvan och intuitionen! Njut av den!

Jag skriver igen med samma fråga. Det gäller min fina, röda, favorittröja som är helt borta. Jag fick fin hjälp tidigare av en medlem, men då jag ändå inte förstår var den är så provar jag igen och denna gången utan bild.

Min röda Moschino-tröja var en present från min man. Den är en "cool" tröja där Kalle Anka är spelar skivor beströdd med silverpaljetter ovanför "MOSCHINO" i stora svarta bokstäver. Den brukar hänga till vänster i min garderob, jag är väldigt rädd om denna tröja då jag verkligen älskar den. Men den har försvunnit och jag kan inte förstå var den är. Är den kvar hemma? Har jag tagit med den någonstans och lämnat den? Var skulle det kunna vara någonstans?

Och kommer jag hitta den?

Jag skulle bli SÅ glad om någon får en känsla var den kan vara, och om den kommer tillbaka till mig.

Stor tack och ha en fin dag! <3

Annons:
Magi-cat
2022-11-14 09:55
#154

#153 Jag "ser" tyvärr ingenting på det sättet, men håller tummarna att du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

K
2022-11-16 13:09
#155

Hej!

Hahha ja… det är jag igen. Jag testar en sista gång här.

Jag vet inte annars vad jag kan göra? Är det någon som har konkret tips på hur jag kan hitta min borttappade älskade tröja? Någon som vet ett medium som är extra bra på att hitta borttagna saker som man kan anlita? Kontakta mig gärna då!

Det gäller min fina, röda, favorittröja som jag har tappat bort.

Det är en röda Moschino-tröja som är ganska "cool". På magen finns en bild av Kalle Anka som är DJ beströdd med silverpaljetter och så står det "MOSCHINO" i stora svarta bokstäver under bilden.

Är den kvar i mitt hem? Och kommer jag hitta den?

Stor tack och ha en fin dag! <3

Sparven88
2022-11-16 23:10
#156

Jag säger som föregående talare..
"Hej, det är jag igen"…
För ett tag sen så sökte jag ägarbeviset till vår bil vi ska sölja. Den frågan är löst nu (tack och lov att man kan bestölla nytt!)
Men och så var det ju det här med reservnyckeln….
Det är en nyckelring med enbart en svart bilnyckel i. Batteriet i den här nyckeln är slut, så man måste låsa upp bilen "manuellt" med själva nyckeln.
Är det någon som får en känsla eller nått annat som kan hjälpa till i letandet 🙈

Denna kommentar har tagits bort.
Maria-Fia
2022-11-19 22:09
#158

Jag eller min sambo gömde vår 9-årings lilla plånbok med 800 kr i för att han inte skulle göra av med alla sina besparingar på godis. Nu kan vi inte hitta den! Någon som ser var vi ska leta? Tack!

Tarotstollan
2022-11-20 22:51
#159

#153, 155. Jag kan inte läsa av heller men kan det vara så att du lagt ned den i någon låda eller kartong för att skydda den?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
mörkaögon
2022-11-23 00:56
#161

#158: Jag ser ett skåp. Nedersta hyllan i ett överskåp.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

racoon94
2022-11-24 17:12
#162

Någon som har någon aning var min Sims-tidning kan vara?

M
2022-12-03 14:13
#163

Hej,

Jag har tappat bort mitt silverarmband jag fått av min pojkvän och jag behöver verkligen hitta det. Det är som sagt silvrigt och har en halvmåne på sig. Jag har en stark känsla av att det ligger någonstans på mitt rum men var jag än letar så hittar jag det aldrig. Senast jag använde det var den 18 november. Jag jobbar också på Mcdonalds och studerar till sjuksköterska så då får man inte ha smycken så förmodligen därför jag tagit av mig det. Snälla hjälp mig, jag kan inte koncentrera mig på någonting annat just nu!

K
2022-12-03 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Hej!
Jag hittade en äkta bild på min borttappade älskade tröja. Med julens samlade kraft kanske någon kan få upp ett spår var den är?
Med stor förhoppning
/K

M
2022-12-06 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Min dotter är så ledsen då vi inte hittar hennes Thomas Sabo armband i silver. Armbandet har en berlock i form av en måne och en stjärna . Sist hon hade det på sig var i somras och för några veckor sedan skulle hon ha det men då var det borta och kan inte minnas exakt när eller var hon hade det sist.
Vore så tacksamma om någon kan hjälpa oss vart det kan vara.

V
2022-12-07 11:28
#166

Kan du hjälpa mej att hitta våran blåa bilnyckel

M
2022-12-09 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Kan någon hjälpa mig då min dotter är så ledsen för att hon tappat bort ett armband hon fått av sin mormor. Armbandet är av märket Thomas Sabo och har en berlock I form av en måne och en stjärna. Vi tror att det sitter en till berlock på armbandet men minns inte vad den föreställer. Sist min dotter hade den var i somras. För några veckor sedan skulle hon ha det igen men då hittade vi det inte. Har verkligen letat överallt men inte hittat det. Därför ber vi nu om hjälp om någon kan vägleda oss i rätt riktning för att finna armbandet.

Mvh Maria

Annons:
racoon94
2022-12-12 00:57
#168

Hej!
Jag önskar hjälp med att hitta ett kvitto, som är daterat den 27 November 2022. Jag handlade då på ICA eller COOP, men mest troligtvis på ICA.
Jag gjorde min veckohandling.

P
2022-12-12 16:07
#169

Hej!

Min hund är spårlöst försvunnen.

Kan någon hjälpa mig hitta henne?

Snälla?

Magi-cat
2022-12-12 20:40
#170

#169 Ojdå, hur går det? Har du kollat på lokala Facebook-forum, ringt polisen, satt upp lappar och alla sådana saker? Det finns en sajt som heter Hundar.ifokus.se, kanske du ska skriva där också?
Hoppas verkligen du får hjälp och att hunden kommer tillbaka snarast!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

P
2022-12-12 22:07
#171

#170: Jag har anmält till polisen, satt ut lappar, lokalradion har efterlyst hunden, satt ut i massa fb-gruppper men inte ett spår. Har till och med ringt folk i områden som hon kunde röra sig i.

Antingen har det hänt henne något, någon har tagit henne eller så är hon en rackare på att hålla sig undan.

Magi-cat
2022-12-14 11:35
#172

#171 Hur har det gått med hunden?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

A
2022-12-14 17:33
#173

Hej,
Jag har letat efter ett halsband som jag lade undan i juli månad (då jag var rädd för att det skulle komma bort).
Det är en tunn guldkedja och ett guldkors.

Hoppas ni kan hjälpa mig då smycket tillhör min mor.

  • Redigerat 2022-12-14 17:58 av anbu
[Tismon]
2022-12-14 23:33
#174

#173: Man får väl inte leta efter saker som tillhör andra?

Annons:
A
2022-12-15 00:13
#175

#174: jag menar att jag fick den från henne. sånt som går vidare i familjen

[Tismon]
2022-12-15 00:14
#176

#175: Jaha då förstår jag. Hoppas du hittar den! 🌸

  • Redigerat 2022-12-15 00:14 av [Tismon]
mörkaögon
2022-12-16 00:17
#177

#173: Jag ser halsbandet i en liten låda i någon möbel. Typ en byrålåda. Det ligger långt in i det ena bakre hörnet, troligen under någonting annat, ett kuvert eller liknande.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

P
2022-12-17 01:37
#178

#172: Inget nytt alls.

J
2022-12-20 14:35
#179

#0: Hej! Jag har tappat bort mina hemnycklar. Den har ett nyckelband som man kan hänga runt huvudet och där snöret är lite rundat. I mitten av nyckelknippan finns en svart rund "platta" där det står Granngården på. Det är en blå tagg, en husnyckel och tre cykelnycklar. Jag förstår inte var de tagit vägen!

Jag vet inte om det kan hjälpa men skriver det ändå: Jag var och bowlade i fredags och är 100% säker på att jag hade de där. Jag är alltid så noga med att jag har nycklarna och var lite nojig då jag inte hade med någon handväska. När jag gick från bowlingen är jag också rätt säker på att jag hade de. Efter bowlingen åkte vi till Max och sedan hem. Minns inte vem som låste upp dörren (har en rumskamrat). I lördags åkte jag till Lysekil och jag tror (men inte säker) på att jag tog med de dit. Vi åkte bil dit och stannade inne i huset hela dagen så vet inte om jag kanske kan ha tappat dom på vägen till/från bilen?

Det är verkligen ett mysterium för mig. Kan jag tappat de på bowlingen? I kollektivtrafiken? På marken? Är de hemma? Är de i Lysekil. Har inga förväntningar på att ni ska svara och förstår att det inte finns några garantier men jag är SÅ himla tacksam om jag får ett svar. God jul!

Tarotstollan
2022-12-20 16:08
#180

#179. Har du ringt till bowlinghallen och Max och frågat om de har hittat några nycklar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

J
2022-12-20 18:40
#181

#179: Hej! Ja, har ring bowlinghallen, Max och både kollektivtrafikens och polisens hittegodscentral :(

Annons:
A
2022-12-21 12:22
#182

#177:

Hej, jag hittade korset. Det låg i en liten förvaringslåda Tack så mycket för all hjälp.

Magi-cat
2022-12-21 13:30
#183

#182
Vad roligt att du hittade det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

N
2022-12-26 21:59
#184

Min jobbtelefon är puts väck. Den visas senast aktiv på hitta min iPhone här hemma kl 21:53 i lördags (julafton). Inte använd sen i fredags så bör vara hemma. En svart iPhone 11 med svart silikonskal. Känns som jag städat bort den i julhetsen eller att tvååringen gömt den för mig på ett riktigt bra ställe.

Håller på att bli tokig, känns som jag har rotat runt hela huset utan framgång.

  • Redigerat 2022-12-26 22:48 av Nettskji
J
2022-12-30 14:29
#185

Hej. Jag sen igår letat efter mitt ID kort. Jag håller på att ta mitt körkort och måste ha det. Snälla kan du hjälpa mig? MvhJennie

Magi-cat
2022-12-30 16:32
#186

#184 Inte bara lagd i en hylla så där som man lite opraktiskt och tankspritt gör med mobiler?

Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mörkaögon
2022-12-30 23:31
#187

#182: Toppen!!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

mörkaögon
2022-12-30 23:35
#188

#184: Jag ser den ganska högt upp. Typ ovanpå en rad med böcker i en bokhylla. Hoppas du hittar den!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
N
2022-12-31 10:50
#189

#186: Jag har kollar varenda hylla i hela huset känns det som. Uppenbarligen lagt den på ett superbra men väldigt opraktiskt ställe eftersom den inte kommer fram. Hade det varit min privata telefon hade jag inte nojat så mycket men nu är det ju jobbtelefonen så den måste ju fram…

Får städa om hela huset igen… Vet inte om det hjälper att säga att telefonnumret slutar på 070 xxx 62 77?

Ekorröga
2023-01-02 18:15
#190

#188: Jag fick till mig att den ovanpå en radda böcker i en bokhylla och såg att
någon annan sett samma sak(!)

Ekorröga
2023-01-03 20:26
#191

Jag inledde tydligen det nya året med att tappa bort en liten nyckelknippa med blått nyckelband under en promenad mitt på dagen? Om det finns någon som kan se något kring detta vore jag tacksam.🙏🏻

N
2023-01-04 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

För den som är intresserad är min jobbtelefon återfunnen. När jag minst anade det. Sittandes på toa nu för en stund sedan, sträckte jag mig lite dagdrömmandes efter en ny toarulle. Ni kan tänka er chocken när man letat i skåpet innan och dessutom har både jag och sambon tagit rullar sen den försvann. Men fram kom den!

Magi-cat
2023-01-05 08:59
#193

#192 Hurra, vad bra! Men vilket knepigt ställe att gömma den på! 😀

En hylla var det i alla fall, som flera sagt … 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mörkaögon
2023-01-06 00:58
#194

#191: Jag ser det blå nyckelbandet, men på ett svårbestämt ställe. Det har liksom glidit ned eller emellan något? Som att det sticker fram lite bakom en list eller skymtar i kanten av en byrålåda eller korg. Jätteluddigt, men det är faktiskt allt jag får fram. Hoppas du hittar nycklarna!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Ekorröga
2023-01-06 08:59
#195

#194: Om du har rätt, innebär det nog att nycklarna visst blev med hem och enligt din beskrivning vet jag nog precis var jag ska leta… Jag drar en stund på det för att få leva på hoppet ytterligare en stund😁

Annons:
Ekorröga
2023-01-07 23:04
#196

#194: Jag har nu letat där du beskrev (tyckte mig förstå ganska exakt var du menade!) men tyvärr utan framgång. Tack för att du tog dig tid!🙏🏻

H
2023-01-09 15:19
#197

Hej jag har tappat mitt svarta kortfodral med både körkort och betalkort. Är det någon som ser va de ligger? Jag har letat i flera dagar…

  • Redigerat 2023-01-09 15:22 av Henrik77
H
2023-01-09 17:40
#198

#197: hittade mellan sätena i bilen!!
Låg på soffan och fick denna bild till mig och där låg dem!

Magi-cat
2023-01-09 17:44
#199

#198 Vad bra!!! Tack för att du berättade och skönt att du hittade den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

A
2023-01-09 23:55
#200

Hjälp!
Jag har tappat bort min väninnas halsband som hon ärvt från sin farmor. Ett halsband med tunn kedja med en droppformad diamant. Fick låna detta till ett bröllop i september och nu är det puts väck… fick låna två halsband och båda är borta. Vi båda har glömt bort smyckena och igår frågade hon mig efter det och jag hittar det inte.
Bröllopet var i Kroatien, minns att jag hade halsbandet den kvällen och sen är allt minne som bortsuddat. Börjat överanalysera och då blir det lilla minne som finns kvar bara pannkaka. Skäms så mycket och har så ont i magen för detta :( snälla hjälp ❤️

  • Redigerat 2023-01-10 00:07 av alialien
Magi-cat
2023-01-10 08:40
#201

#200 Usch så jobbigt! Hoppas du hittar dem och att mysteriet löser sig! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men hoppas någon kan det!

Antar att du noga gått igenom packningen du hade med dig dit, om det t.ex. var någon väska du hade med dig som du inte använder så ofta? Annars är det en idé.
Själv brukar jag gömma/glömma saker i ett fack på någon väska, en finväska eller packväska eller i värsta fall i en ficka …

Håller tummarna att det kommer fram!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

F
2023-01-16 15:45
#202

Hej och tack allihopa för inspirerande läsning!

Jag skulle vilja be om er hjälp att hitta en bilnyckel. Den har varit borta länge och jag skäms över detta, då bilen inte är min och en ny nyckel kostar flera tusen kronor. Det fanns två nycklar från början och den ena är spårlöst försvunnen. Jag har letat igenom hela huset, garaget och även utomhus på uppfarten. Det är en svart nyckel med fem knappar. Tyvärr hade jag ingen nyckelring på.

Alla typer av känslor och tips mottaget tacksamt!

Annons:
racoon94
2023-01-16 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Hej! Söker efter min laddare till min stereo.

Bifogar bild på min stereo.

All hjälp uppskattas!

Magi-cat
2023-01-16 19:30
#204

#202 Ingen aning, men själv brukar jag återfinna dem i någon bra-att-ha-låda med allt-möjligt-innehåll, alternativt ficka på en undanhängd jacka …

Men du har säkert redan letat på sådana ställen-. Hoppas du återfinner den eller någon annan har någon bra idé! 🍀


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

M
2023-01-18 13:50
#205

Hej! Letar efter min plånbok med bland annat mitt körkort och betalkort, hittar ingenstans. Tacksam för hjälp! ☺️

R
2023-01-20 21:49
#206

#0: jag hoppas jag skriver på rätt ställe. Förstår inte riktigt hur man ska göra det här.

Jag behöver hjälp att hitta mina hörselskydd. Det är blåa pluppar med ett svart snöre som håller ihop dem.

Jag är överkänslig mot ljud då jag har fått tinnitus via jobbet.

Sista gången jac använde dem var på nyårsafton 2022.min svärmor minns att jag hade de när jag vispade grädde. Efter det blir det svart. Jag minns inte alls vart jag kan ha lagt dem.

Tacksam för hjälpen.

[Plommonros]
2023-02-07 18:23
#207

Hej!

Jag letar efter mitt borttappade smyckeskrin. Det är en mjukt rosa sammetslädd låda som ser ut som en stor bok. Storlek som ett A4 och 7-8cm högt.

Det stod länge framme i hörnet på matbordet. Sen ställde jag det i min trapp. Sen vill jag minnas att jag i all hast i en stor röjning la det i en ljusblå flergångskasse i plast från Ica Maxi. Det skulle bara vara tillfälligt medan jag röjde men jag hittar det inte igen. Jag har förtvivlat letat igenom hela mitt hem och hela mitt förråd. Det känns som att det finns nära men vart? Känner någon något?

[yvonne-lonnqvist@hotmail.com]
#208

#0: hej har tappat en silverring med 1 liten diamant, detta hände i min särbos hus när jag julpysslade

S
2023-02-09 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Hej!
Jag har tappat bort vår enda nyckel till crossbussen, wolksvagen Crafter. Det är en äldre modell, men ändå med centrallås. Sitter tyvärr inte på någon nyckelknippa då alla "hål" för det är trasigt.
Vi brukar lägga nyckeln antingen på en byrå i hallen, bänk i köket eller i en "allt i allo" låda i köket. Sonen hade nyckeln sist, och han säger att han lade den i hallen och jag har för mig att jag sett den där. Har letat på alla tre ställen, även på ställen där sambon brukar lägga ifrån sig saker. Och har även letat omkring bussen. Är rädd att den har hamnat i snön och är borta.

Hoppas någon kan hjälpa mig med vart den kan vara då sonen ska på crossläger v 10 och vi behöver göra i ordning allt inför det och även behöver bussen då.

Bifogar en bild på bussen, tyvärr ingen bild på nyckeln.

Annons:
M
2023-02-15 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Hej! Dotterns älskade nalle är på vift och är väldigt saknad så vi hoppas att någon här kan hinta om vart den är ❤️

P
2023-02-20 04:49
#211

Hej, jag har tappat bort presentkort från stadium. Letat överallt 😭 någon som kan hjälpa? 🙏🏼

daddel
2023-02-25 12:59
#212

Hej! Min pojkvän har tappat sin iphone någon gång under natten då han varit ute och vi är desperata efter hjälp om vart den kan befinna sig. Den är troligtvis inte stulen då den fortfarande är påslagen. Hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa oss! 🙏🏻❤️✨

Magi-cat
2023-02-25 14:14
#213

#212 Hejsan! Enligt reglerna är det inte tillåtet att söka efter saker som tillhör någon annan.

Hoppas ni hittar den i alla fall!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Keeran
2023-02-25 21:13
#214

Hej! Min telefon (som sonen använder) har kommit bort. Han hade den med sig till skolan och när han skulle hem fanns den inte längre i hans ryggsäck. Någon som kan känna av vart den finns? 🌸 Det är en mörkblå mobil i ett svart plånboksfodral.

racoon94
2023-02-27 16:20
#215

Hej, har ändrat lite i min bokhylla, och hittar inte min pärlhalsband från Ur&Penn.

Tacksam för all hjälp.

Magi-cat
2023-02-27 16:51
#216

edit svarade på fel inlägg


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2023-02-27 16:52 av Magi-cat
Annons:
I
2023-03-01 17:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Hej, jag har tappat bort mina airpods. Det är vita trådlösa hörlurar. Jag har tappat etuiet samt en av hörlurarna. Tacksam för hjälp🙏🏻

R
2023-03-01 17:52
#218

#206: jac har hittat dem
Vet ej hur man raderar i tråden.
Fungerar inte på min mobiltelefon

R
2023-03-01 17:53
#219

Hej.

Har borta ett presentkort från Hanzens.

Någon som kan se vart det kan ha tagit vägen?

Tacksam för hjälp.

Magi-cat
2023-03-01 18:19
#220

#218 Vad bra att du hittat dem! 👍
Man kan bara själv radera och ändra det man skrivit inom en timme. Men vi låter det helst stå kvar. 🙂

#219 Hoppas du hittar det också!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H
2023-03-13 07:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Hej

Den blå kodbrickan för vår husnyckel är försvunnen. Vi har letat ”överallt” hemma. Mycket tacksam för hjälp eftersom vi inte kan kopiera nyckeln utan den.

Mvh Helle

D
2023-03-27 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Hejsan. Jag har (för 3 år sedan..) tappat ett halsband som är otroligt värdefullt för mig. Jag vet mellan vilka två ställen jag tappat det men när jag var där och kollade direkt efter så gick det inte att hitta. Jag skulle göra allt för att få tillbaka det då det är det viktigaste föremålet i mitt liv. Är otroligt tacksam över den som tar sig tid att hjälpa mig 🙏🏼🙏🏼

Tack på förhand
Mvh Denise

mörkaögon
2023-03-27 21:48
#223

Jag tappade min bilnyckel igår. Jag vet att jag parkerade bilen, låste den och stoppade nyckeln i fickan. Sen gick jag in i min bostad.
Idag när jag skulle låsa upp bilen var nyckeln borta.
Tacksam för hjälp!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Annons:
[Overthrown]
2023-03-29 18:04
#224

Hej,

Jag har tappat bort mitt pass (klassiskt vinrött svenskt pass). Övertygad om att den är någonstans hemma men vänt upp och ner på allt och hittar den inte. Skaffade ny i september, men vet inte var den tog vägen efter det. Snälla hjälp!

  • Redigerat 2023-03-29 18:07 av [Overthrown]
R
2023-03-31 09:43
#225

#224:
Kan ha helt fel, kan egentligen inte det här.

Fick dock en bild att ditt pass ligger mellan hyllan och lp-skivor vill jag säga. Du kan ha kilat fast det och den kan ligga skyld, alternativt bakom.

Som sagt, fick bara upp en bild och ville förmedla.
Hoppas verkligen du får tag på ditt pass!

matttias00
2023-04-08 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Hej! Jag har tappat bort min bilnyckel och kan inte hitta den någonstans. Det är en nyckel till en Volvo v70

L
2023-04-13 23:01
#227

Hej! Jag har tappat bort min nyckelknippa. En knippa som sitter fast i en brun liten plånbok. Jag hittar den ingenstans! Kommer senast ihåg att jag hade den i torsdags förra veckan. Vore evigt tacksam om någon vill hjälpa mig!

L
2023-04-25 19:57
#228

Hej!

Min son på 1 år fick en bultbräda med tillhörande hammare från brio när han fyllde år. Detta har varit hans favorit! Men nu är hammaren borta sedan några veckor tillbaka. Jag har försökt gå genom allt och leta i, under, bakom allt som kommer till tanken. Men ännu ingen hammare. Snälla hjälp mig hitta den så min son kan leka med favoriten igen!

Länk på hur det ser ut: https://www.adlibris.com/se/produkt/bultbrada-svart-brio-23399140?gclid=CjwKCAjw9J2iBhBPEiwAErwpeYdR0BhUhSCKmXoyrx-1ff7ZM6dGSWRElbKIFAS5yOv2X6FonY5shxoCQwYQAvD_BwE&article=P23399140

Köp Bultbräda Svart, Brio hos Adlibris. Vi erbjuder ett brett sortiment online. Fraktfritt över 299 kr
Magi-cat
2023-04-25 21:22
#229

#228 Har ni tittat i soffan/under kuddar?

Hoppas ni hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

K
2023-04-25 21:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Hej! Jag har nyss fått glasögon och är knte van att hantera dem varpå ett par precis har försvunnit. Jag hade dem en kväll när jag jobbade och nu kan jag inte hitta dem alls. De är svarta och klotrunda, som Harry Potters ungefär. Är tacksam för svar!

Annons:
L
2023-04-26 10:16
#231

#229: Hej! Ja det har vi. Tack snälla, jag håller tummarna. Dessutom lagt sax och nyckel i fönstret för att få fram den men inte lycka än :(

A
2023-04-30 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Hej!

Jag har letat så efter en blå märkessköld med min sons simmärken som jag har tappat bort när jag och min son flyttade i höstas. Det var mer simmärken på den än vad bilden visar. Hoppas att nån kan hjälpa mig att hitta den.

  • Redigerat 2023-04-30 15:03 av akire123
L
2023-05-06 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Hej

Min son har tappat bort sitt halsband han skulle bli så glad om någon kan hjälpa honom att hitta det

[Mulka]
2023-05-07 09:03
#234

#3: jag ser nyckelknippan ligga i blött gräs.

  • Redigerat 2023-05-07 09:04 av [Mulka]
[Mulka]
2023-05-07 09:05
#235

#234: Ojoj gammal kommentar! 😳
Typiskt mig att inte kolla tiden!

Zefirka
2023-05-07 10:47
#236

#233: Jag ser det ligga i en vit skrivbordslåda under en himla massa anteckningsböcker.


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


Magi-cat
2023-05-07 11:27
#237

#235 Man får gärna svara även på gamla kommentarer! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
just_a_girl
2023-05-19 00:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Borttappad bilnyckel

Jag saknar bilnyckeln till min gråa audi, nyckeln är svart. Den sitter på ett solblekt nyckelband från någon fotbollscup i ljusare blandade färger.

Andromeda69
2023-05-27 14:44
#239

När en nära anhörig dog och vi rensade hans hus och tog bla med en påse mediciner hem. Jag och min mamma försöker nu hitta denna påse. Det kan även ligga en prydnadssak i påsen.
Den ska finnas i huset men vi minns inte var vi la den. Har letat som tokiga både igår och idag.

Magi-cat
2023-05-27 18:34
#240

#239 Hängt den på en krok?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Andromeda69
2023-05-27 19:57
#241

#240: Ska kolla alla krokar en gång till. ❤️

Magi-cat
2023-05-27 20:07
#242

#241 Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

S
2023-05-28 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

Satt i vårt uterum igår och la ifrån mig båda mina örhängen på bordet. Min dotter tre år har under dagen tagit dem och vi hittade det ena utomhus på en solsäng, men vart är det andra? Vore så glad för tips vart jag ska leta 💖💖💖

majlar
2023-05-29 09:40
#244

#243: Antar att ni letat runt solsängen.Eller gått den förmodade vägen från bordet till solsängen. Kanske den ligger nånstans däremellan.

Annons:
S
2023-05-29 10:58
#245

#244: vi har letat igenom hela uterummet och vänt upp och ner på allt. Men då hon lekt med dem kan de vara var som helst känner vi!!
Kan hon ha lagt dem ngn annan stans utomhus, inne?

M
2023-06-06 20:44
#246

Hej! Jag behöver hjälp att hitta min nyckelknippa, den har varit borta sen igår 5 juni. Den har ett blått nyckelband med vit text på och en nyckel som går till lägenheten, 2 garagenycklar, förrådsnyckel samt 3 små cykelnycklar. Känner mig lite orolig så tacksam för svar så fort som möjligt 💗. Mvh Majja

B
2023-06-08 22:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#247

#0: Hej! Idag 8/6 på förmiddagen blev jag av med ett diamantörhänge, se bild. Det tappades troligtvis bort på kontoret eller på väg till kontoret. Jag har letat hela dagen utan resultat. Tacksam för hjälp och svar då det betyder mycket för mig! Mvh EP

L
2023-06-14 11:30
#248

#233: Hej den är hittad den låg i en lego skattkista där min yngste påg lagt den och glömt bort den bland hans Lego
Tack för hjälpen ialla fall

Magi-cat
2023-06-14 14:22
#249

#248 Hurra vad bra att ni hittat den! Typiskt ställe att hamna på … 😄 Men svårt att hitta.
Tack för återkopplingen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Karin.86@hotmail.com
2023-06-28 15:01
#250

Letat efter denna plånbok som jag länkar till nedan i flera veckors tid nu. Hade mitt körkort och bankomatkort från Länsförsäkringar bank i. Hade den senast när jag gick fram och tillbaka till mataffären. Hade den i fickan på en turkos luvtröja med dragkedja .

https://www.ahlens.se/produkter/mode/korthallare-cam-1981bd7e-c06c-477a-982e-3f6c7db23dac

Köp Korthållare CAM i Black Croco från CW by Carin Wester på Åhléns ✓ Öppet köp 30 dagar ✓ Fri frakt & fri retur till varuhus
C
2023-06-30 23:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#251

Hej!
Jag chansar, ett sista tappert försök innan vi tyvärr måste skrota en helt fungerande bil. Jag är i stort behov av bilen men jag har inte råd att lägga 5-10000kr för att fixa en ny nyckel.
Jag tappade bort nyckeln i samband i en flytt. Jag tror att nyckeln ligger i min dotters stora, svarta och fyrkantiga handväska tillsammans med ett presentkort ifrån Ikea.
Det kan även ligga en husnyckel.
Bilnyckeln sitter tillsammans med reservnyckeln. Bilnyckeln är svart och mycket trasig i plasten där knapparna är. Är det något underverk som kan se vart jag ska leta, om det är kört eller om den faktiskt finns någonstans.

Annons:
Ekorröga
2023-07-01 23:27
#252

Jag känner mig så uppgiven och värdelös. Kan snart inte räkna antalet nycklar jag tappat bort de senaste åren. Idag försvann tydligen min viktiga nyckelknippa med ca tre-fyra nycklar på, dem har mellanblått platt nyckelband med vit reklamtext på och jag undrar nu om någon med förmåga kan se något kring detta?

Magi-cat
2023-07-02 15:39
#253

#251 Ett garage eller liknande för bilar?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2023-07-02 15:41
#254

#252 Har tyvärr ingen ide men hoppas du hittar vad du söker! Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

S
2023-07-04 08:14
#255

Hej,
Jag och min sambo har tappat bort ett par nycklar. Dessa är väldigt viktiga och vi har verkligen letat igenom hela huset. Vi tappade bort dem snart efter att vi låst upp dörren så de måste finnas här någon stans!

Det är en vanlig husnyckel, en liten svart nyckel, en orange tagg och en svart tagg. På en vanlig nyckelring.

Så tacksam för minsta lilla hjälp!

racoon94
2023-07-15 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#256

Hejl letar efter min Level-tidning, specialutgåva, handlar om sims. Jag har en kvar, men den saknar många sidor. Letar därför efter den försvunna som har kvar alla sidor.
Är jättetacksam för all hjälp.

  • Redigerat 2023-07-15 14:15 av racoon94
O
2023-07-16 13:18
#257

Förra året skaffade jag nya pass till barnen bland annat inför vår resa till London, som blev vår senaste. Nu är det dags att resa igen och sonens pass är som bortblåst. Är det någon som ser var passet tagit vägen?

O
2023-07-17 13:31
#258

EDIT / Gör ett nytt försök. Skaffade pass till båda barnen förra året. Nu är det dags att resa igen och jag kan inte hitta barnens pass någonstans… Är det någon som ser var passet tagit vägen?

Annons:
O
2023-07-23 00:00
#259

I slutet av 90-talet, början av 2000-talet, besökte jag i tjänsten konstnären Marion Belin i Västerås. Jag fick då en akvarell som hon hade gjort; den föreställde (tror jag) frodiga kvinnor i färgglada badkläder som badade vid en brygga. Akvarellen var inramad tror jag, inte så stor. Kanske liggande A5 ungefär. Ev värdet är helt ointressant; men det var en fin gåva som jag saknar. Men jag har inte sett till den på 20 år. Var kan den ha tagit vägen?

O
2023-07-23 00:08
#260

Gör ett nytt försök att efterlysa mina fotonegativ från en fotografering på Café Katalin i Uppsala, gissningsvis hösten 1993. Bilderna var svart-vita och föreställer främst jazzsångarn Claes Jansson. Några bilder föreställer skådespelaren Viveka Lindfors. Jag har letat bland alla mina negativ som är prydligt sorterade i pärmar men ingenstans hittar jag just detta ark med negativ. Har jag förlorat dem för alltid – eller finns det en chans att jag kan hitta dem?

A
2023-07-24 11:39
#261

Hejsan,

Jag söker ett dokument och en ring som tillhör min mormor och morfar. Kan någon snälla hjälpa mig!!!

Tack hälsningar Alejanda

A
2023-07-25 11:06
#262

Var har jag lagt guldringen?

I okt 2022 fick jag förtroendet att ta hand om en guldring i samband med en avresa från Arlanda att förvara en guldring.
Hjälp mig att minnas var jag kan ha lagt den!

Håller tummarna…

B
2023-07-27 09:44
#263

Hej,

Jag hade tänkt att åka på en resa men det ser mörkt ut..kan någon hjälpa mig att hitta mitt pass?

🙏

N
2023-07-27 22:52
#264

Har tappat bort hemnyckel och cykelnyckel. De sitter tillsammans på ett nylonband med samiskt mönster. Har letat överallt!

Någon som kan hjälpa?

T
2023-07-30 22:33
#265

Jag tappade min vigselring hos en kompis . Letat precis överallt men helt borta. Den är en silverring med texten forever instasad på ovansidan och datumet 170708 på insidan. Skulle bli så glad om den kom tillrätta

Annons:
Verticalvein
2023-08-01 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#266

Snälla hjälp oss hitta Ninis!

Min dotter är otröstlig och vill inget annat än att Ninis ska komma hem igen.

Magi-cat
2023-08-01 09:02
#267

#266 Håller tummarna att Ninis kommer tillbaka!

Har ni kollat på alla ställen Ninis kan vara på? I bilen, under sängen, i köpcentrum osv …
Samt om det finns någon lokal Facebook-grupp kan det ibland vara bra att fråga där r…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Verticalvein
2023-08-01 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

#267: Tack det gör vi också! Ninis finns i en annan stad då hon glömdes på tåget 😔
Men vi har annonserat på fb, både lokalt och i andra städer samt annonserat på upphittat.se

R
2023-08-02 20:09
#269

Min son tappade bort sitt Nintendo Switch för säkert 6mån sen. Jag börjar ge upp hoppet och tycker så synd om honom. Behöver all hjälp jag kan få

F
2023-08-03 08:55
#270

Vi letar efter sonens nycklar.Det är ett rött nyckelband som är ca 1 cm brett och som det står kommunal på. Det är tre nycklar på en hemnyckel samt en grå tag samt en mopednyckel och en nyckel till ett mopedlås. Nyckelbandet har ett snäppfäste så man lätt kan koppla bort själva bandet och så man bara har själva nycklarna kvar. Vi har letat och letat efter nycklarna men ej funnit dem. Vi har även lagt en sax och nyckel i ett fönster men ej hittat dem. Sonen vet inte när han haft dem senast.

Elinjohanna
2023-08-09 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#271

Hej, jag hoppas någon här kan hjälpa mig. För några år sedan fick jag en sked med Muminmamman på men den försvann i vintras någon gång. Jag har tänkt att den kommer fram tids nog men det verkar inte hända. Den är speciell för mig då jag fått den av min pojkvän och nu ska jag flytta snart och trots att jag letat överallt efter den så hittar jag den inte. Är det någon här som kan se om den finns kvar här eller om den är borta för alltid? Skulle vara evigt tacksam för hjälp!

racoon94
2023-08-10 23:09
#272

Hej!
Har tappat bort en mapp, den är brun, och det står ''viktigt'' på framsidan.
Uppskattar all hjälp.
/mvh

Annons:
S
2023-08-14 14:19
#273

Borttappad korthållare/plånbok

Jag har letat överallt jag kan komma på så jag tror den är borta på riktigt eller stulen den har varit borta i en vecka ca det är en sån liten med kort fack på båda sidor o i mitten aå är det ett fack man kan stoppa ner kort eller kanske kontanter osv i fanns körkort id kort betalkort kaffekort osv i den den är i skinn svart vit mest svart och det vita är som ormmönster

  • Redigerat 2023-08-14 14:45 av soffy
Zefirka
2023-08-14 14:36
#274

#273: du kanske ska berätta vad det är du tappat bort. Alla kanske inte läst ditt inlägg förut 🙂


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


Zefirka
2023-08-14 14:37
#275

#272: kan den ligga i en bokhylla? 🙃


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


S
2023-08-15 17:39
#276

#275: jag har i gen bokhylla :(

Zefirka
2023-08-15 17:41
#277

#276: men jag ser den ligga på en vit hylla, är den inte där?


Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus


F
2023-08-16 18:43
#278

Hittar inte bilnycklar, till en bil som inte är min, men bilen står hos mig, vet inte när den försvunnit 😬🤐😓

Magi-cat
2023-08-16 19:14
#279

#278 Jackficka eller annan ficka?

Hoppas du hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
N
2023-08-21 11:34
#280

#0: Hej! Jag har tappat bort min mapp till bilen, där servicebok och diverse ligger!
Är det så att någon har något förslag på var den kan vara??
Ska sälja bilen så jag börjar få lite panik🥹
Bilen i fråga är en svart vw polo om det hjälper! Har tyvärr ingen bild på mappen

Magi-cat
2023-08-21 17:29
#281

#280 Bara en idé: Har du frågat på mack eller verkstad om du haft bilen inlämnad där? Om inte annat kanske de kan hjälpa till med vad du kan göra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

S
2023-08-23 18:15
#282

Borttappad nyckelknippa! Har tappat bort min nyckelknippa med både husnycklar till mitt och min mor och fars hus, samt cykellås. På nyckelknippan sitter ett stort S. Varit borta i flera veckor nu.. Någon som kan se vart nyckelknippan är??

E
2023-08-26 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#283

Hej!

Jag har tappat bort en del av ett örhänge som betyder mycket för mig.

Jag upptäckte det för några timmar sedan när jag tvättade håret och hittade den bakre delen ”låset” utanför bastun till vårat hyreshus. Vi har sökt igenom hela lokalen, kollat alla vattenlås men har inte hittat den främre delen någonstans… den måste ha lossnat tidigare under dagen. Har nu vänt upp och ner på hela lägenheten men kan inte hitta den.

Det är ett litet guldörhänge som ser ut som en liten knut.

Hoppas verkligen att någon snäll själ vill och kan hjälpa mig finna den 🙏🏼

  • Redigerat 2023-08-26 18:37 av erikavicbal
M
2023-08-29 07:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#284

Hej,
Snälla hjälp oss!
Vår älskade Mimmi är försvunnen sedan i fredags, 25/8. Hon är en innekatt som lyckats ta sig ut i trädgården och nu bortsprungen. Hon är liten och lättskrämd.
Vi är riktigt sorgsna och tagna av detta och barnen gråter massor.
Snälla hjälp oss att hitta henne! 🙏😭

Magi-cat
2023-08-29 09:06
#285

#284 Jag kan tyvärr inte hjälpa er, men hoppas verkligen att Mimmi snart hittas!

Fortsätt leta, mycket! Ge inte upp! Sätt upp lappar i området, fråga grannar, ring polisen och anmäl att ni saknar er katt. Samt annonsera på Vilse.nu. Finns det Facebook-grupp för ert bostadsområde brukar det vara bra att skriva där också.

Här på iFokus kan du hitta goda råd och hjälp på sajterna Hittekatter och Katter bl.a.

Lycka till till er och Mimmi!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

A
2023-08-31 09:07
#286

Hej!

Hoppas så att någon kan hjälpa mig att hitta min plånbok!

Plånboken har varit borta i över en vecka, den är en mindre svart variant med dragkedja, länk (https://www.ahlens.se/produkter/mode/planbok-i-skinn-mini-ef2c1cf2-eb51-466b-ac23-63f86d269972?gclid=EAIaIQobChMImL-M0KiGgQMVG4poCR3r_Qc3EAQYBCABEgJMsvD_BwE)

Innehåller legitimation, diverse betalkort, kontanter.

Tack på förhand! 🌺

Köp Plånbok i skinn MINI i Black från Wera på Åhléns ✓ Öppet köp 30 dagar ✓ Fri frakt & fri retur till varuhus
Annons:
Soool
2023-08-31 19:40
#287

Min sons pile väst är borta.Vi har letat överallt på och i skolan. Han vet inte själv vart han kan ha lagt det. Det är i pile..teddyliknande material. I färgen mörkgrå.
Hoppas att den kommer fram.
Den perfekta västen för kyliga mornar och varma eftermiddagar.
Hoppas att den kommer fram inom en viss framtid!

R
2023-09-03 22:59
#288

Min dotter har tappat bort sin berlock som var ett guldhjärta med hennes kanins aska i. Den betyder jättemycket för henne och är otroligt tacksam för all hjälp vi kan få för att försöka hitta den ❤️

I
2023-09-08 07:10
#289

Jag söker efter en försvunnen klocka som ska ha legat på min sons skrivbord men när jag skulle hämta den så är den spårlöst borta. Har letat och vänt upp och ner på det mesta i huset men finner den ingenstans. Kan Ni se var jag ska leta för att hitta klockan?

lindis99
2023-09-08 18:40
#290

Hej
Jag fick en ring av maken det var i juni denna sommar .Jättefin exakt vad jag önskade mig den var i två färger . Tyvärr var den en aningen stor och jag valde att inte bära den i avaktan på åtgärd. Ena dottern har provat den och min sista bild av den är i handväskan. Och vi pratade om den i bilen där hon provar den och ber henne lägga undan den. Men jag hittar den inte i bilen!
Kan någon där ute hjälpa mig att "hitta" den ?

lindis99
2023-09-10 06:22
#291

#290:*

HITTAD

E
2023-09-13 22:21
#292

Min vigselring borttappad i hemmet

Jag har på något konstigt vis mist min ring på väg från soffan till sängen på kvällen. Kan inte hitta den någonstans. Kan jag ha råkat kasta den i soporna? Någon som ser nåt? Vore oerhört tacksam

L
2023-09-14 02:16
#293

Har lyckats lägga mina nya oanvända Fellepini glasögon på något bra ställe, det är lilatonade bågar, ligger troligtvis i ett plastfodral från optikern. Har varit på rymmen i ca 10 mån.
Finns det någon som kan se var jag lagt dom någonstans??

Annons:
I
2023-09-14 15:46
#294

Hej, jag har lyckats tappa bort mitt berlockarmband från Tomas SABO och jag skulle verkligen behöva ha det på lördag! Hoppas någon här inne kan hjälpa mig!

M
2023-09-16 20:01
#295

Hej.

Jag har förlagt min vigselring. Jag vet att det stod att man inte ska be om dyra saker men för mig handlar det inte om pengarna. Denna ring har ett mycket starkt emotionellt värde för mig på flera sätt…
Igår kom jag hem från stan. Tvättade händerna och tog av ringen och tvättade den. Torkade den i en bit toapapper och tittade på den i ljuset från lampan i badrummet och efter det är minnet blankt. Är i gult guld med droppformad diamant.
Är så orolig att jag råkat slänga den i toaletten..
Har letat på de flesta ställen. Flera gånger.
Är det någon som kan se något?

  • Redigerat 2023-09-16 20:08 av Monika_E
C
2023-10-01 14:07
#296

Jag tappade för några månader sen bort min hemnyckel. Det är endast den nyckeln lös, alltså inga fler nycklar eller någon nyckelknippa. Vill så gärna ha hjälp att hitta denna, hoppas någon kan hjälpa mig!

F
2023-10-04 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297

Hej! Jag är hos min bästa vän Emma, hon har tappat bort sin favorittoffla hemma. Vi har vänt ut och in på lägenheten som bara är en 1,5a stor. Den har varit borta 4-5 dagar. Kan någon känna efter eller se vart den kan vara? Mvh Felicia och Emma

Magi-cat
2023-10-05 09:09
#298

#297 Har ni tittat under sängen? (alltid bra att kolla 🙂) Under kläder?

Hoppas ni hittar den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H
2023-10-08 22:25
#299

#0: Katten har tagit 2 av mina ringar

Lördag 7/10 har min katt tagit/lekt med mina ringer som låg på vårt matbord i vardagsrummet.
Ena tingen är min vigselring och den andra är min ingenjörsring.
Som ni förstår betyder ringar otroligt mycket för mig och det känns som jag har tappat halva min själ. Vi har typ vänt upp och ner på hela huset, utan resultat. Har nu lagt en öppen sax och en nyckelknippa i köksfönstret.
Hoppas ni kan hjälpa mig så jag kan bli hel.
Varma hälsningar Hellen

Magi-cat
2023-10-09 11:30
#300

#299 Lägger in ett svar till dig som kom i en annan tråd:

Bo§e

2023-10-08, 19:43

Katter älskar att peta in saker under mattor, dukar och annat som det går att peta in saker under.
Har goda erfarenheter av just den "leken"….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
H
2023-10-09 18:03
#301

#300: tack har letat under lister, mattor, filtar och kuddar men hittar inget. Är rädd att hon sprang ut..

Magi-cat
2023-10-09 18:24
#302

#301 Det låter osannolikt att katten sprang ut med ringarna, särskilt båda.
Jag skulle fortsätta kolla i skrymslen, under byråar, i dammsugaren, bakom sladdar (brukar min katt gömma saker :-))

Hoppas på tur åt er!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H
2023-10-09 18:27
#303

#301: ååååå precis efter jag hade skrivet att jag inte hade hittat ringarna efter ha kollat lister, filtar, kuddar och mattor.
Efter att jag har publicerat texten känner jag en sån stark energi och dragning till mattan igen som ligger under bordet som ringarna låg på. Och denna matta har vi känt på flera gånger och vi har lyft den.
Nu når jag sitter på den och känner på den så känner jag en ring och precis bredvid så känner jag en ring till. Lyfter på mattan och där ligger båda mina ringar😃😃
Det är helt otroligt😃🙏😃
Tack för tipsen men mest tack för den positiva energin som jag har fått här😌🧘‍♀️💕💕

Magi-cat
2023-10-09 18:29
#304

#303 Hurra, vad roligt att ni hittade ringarna!!! 🤗😻🎈💍💍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H
2023-10-09 22:18
#305

#304: ja eller hur och jag känner verkligen att något speciellt hjälpte mig😇😇

F
2023-10-12 06:29
#306

Hej :)
Jag har förlorat en Skoda nyckel. Den är svart med ut- och infällbar "nyckeldel" Nyckeln har tre knappar för lås och det sitter en nyckelring i en liten kedja, ca 2cm i diameter som föreställer sveriges riksvapen tre kronor med svart botten och ljusgrå kronor samt en ljusgrå cirkel som ringar in kronorna. Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp så att jag kan återfinna den.
Tackar hjärtligast på förhand.

Bo§e
2023-10-12 06:38
#307

#306: Den kan ha hamnat längst ner i fodret på något ytterplagg, pga ett omärkligt hål i en ficka….
Är ganska vanligt…

Annons:
F
2023-10-12 08:21
#308

#307: Är detta en gissning?

Bo§e
2023-10-12 08:39
#309

#308: Ja, eller snarare ett förslag på ett ställe som inte får missas.
Enligt min erfarenhet är detta inte ovanligt.
Hoppas att du hittar nyckeln..!

  • Redigerat 2023-10-12 09:06 av Bo§e
F
2023-10-12 09:40
#310

#309: Tack för omtanken Bo§e.

F
2023-10-13 07:18
#311

Jag har känt igenom jackor och andra plagg utan att hitta nyckeln. Annars kan ju som sagt hål i en ficka vara lurigt. :) Jag har letat noggrant efter nyckeln "överallt" tycker jag. Om jag själv "känner efter" så känns det som att jag har råkat lägga den på ett ställe den inte ska vara på. Dvs, jag tror inte att jag tappat den. Jag har letat på ställen som jag kan tänka mig, skåp, lådor ,skrivbord, städskrubb osv..
Men önskar att någon som är duktig på att fjärrskåda kan hjälpa mig att peka ut en plats. :)

Önskar er alla en lyckosam fredagen den trettonde.

[Lizbr]
2023-10-15 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#312

Hej, har tappat bort en nyckel till vita 745an som stått i garaget de senaste 2 åren

Ingen av oss vet vem som rörde den sist, och vi har alltid som vana att lägga nycklarna i nyckelskåpet. Men som att den försvunnit upp i rök kan ingen hitta den. Vi har letat på de lättaste som dummaste ställena 4 personer men vi blir aldrig klok.

Om jag inte tagit av den någon gång så ska det sitta ett volkswagen märke som nyckelring och 745 nyckeln tror jag många får upp i huvudet

Att saker försvinner såhär är återkommande hos oss men den här nyckeln är väldigt saknad och något som håller mig vaken om nätterna

Behöver all hjälp jag kan få för min hjärna kan inte förstå vad som hänt
När man ställer undan en bil i några år lägger man inte av sig nyckeln på en byrå eller vad som helst

P
2023-10-19 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#313

Borttappad - försvunnen katt

Finns det någon som har en ledtråd var vi ska leta efter vår katt?
En hankatt, junior, gulrandig som har vana att vara både ute och inne.
Han försvann för tre veckor sedan.
Vi har letat som galningar efter honom. Antingen har vi letat på fel ställen, gått i cirklar eller helt enkelt inte ens varit i närheten.

Alla ledtrådar mottages tacksamt.

Massor med tack till alla som har några tankar här.

Magi-cat
2023-10-19 19:19
#314

#313 Lägg gärna in din fråga på ifokus-sajterna Hittekatter och Kattpolisen. Där kan du få råd om vad man gör för att hitta försvunna katter.
Har du anmält hos polisen och Vilse.nu? Är katten märkt? Sätt upp lappar, titta i alla förråd och liknande utrymmen. Skriv på lokala Facebook-grupper om i har. Titta i träd också …

Hoppas du får fler tips och hoppas ni hittar kisse! 😻


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2023-10-19 19:57
#315

Den här tråden blev så lång så jag gjorde en ny. Fortsätt i denna:

https://overnaturligt.ifokus.se/discussion/1571265/borttappattraden-ny-trad


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Övernaturligt vänder sig till dig som delar tron på ett liv efter detta. En sajt, ett diskussionsforum där du kan ta del av tips, erfarenheter och andra(s) upplevelser inom det vi inte (alltid) ser med blotta ögat. Du har även möjligheten att deltaga själv, med funderingar och erfarenheter.
Upp till toppen
Annons: