Etikettborttappat
Läst 216 ggr
Magi-cat
2021-11-21, 17:24

Borttappattråden - ny tråd

Här kan du fråga om dina borttappade saker!

Läs detta först:

1. Bilder: Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!

Om du inte har någon egen bild kan du länka till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål.

1. Det är inte tillåtet att söka efter saker eller djur som tillhör någon annan!
    Detta gäller oavsett om du fått lov.

2. Det är INTE tillåtet att söka efter pengar eller andra saker av större värde.

3. Det är ej heller tillåtet att söka saker som man misstänker är stulna.

4. Frågor om bortsprungna djur (läs regel 2 igen!) ber vi er lägga i den här tråden. Men- frågor om försvunna människor tar vi inte upp!

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang!
Det här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!
Det finns inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till alla som vill försöka hjälpa till.

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Så ha tålamod.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!🌺

💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2021-11-21, 18:31 av Magi-cat
S
2021-11-21, 18:20

Jag har tappat bort min bilnyckel för några dagar sen. Den tillhör en peugeot så den är svart med deras logga på och på den andra sidan är den trasig så det "locket" till batteriet är borta. Så tacksam om någon kan peka på en riktning vart jag ska leta då jag tycker att jag letat precis överallt där jag kan tänka mig ha tappat den.
Tack på förhand!

Ä
2021-11-22, 13:24

#1: jag ser en nyckel i en burk som står på en hylla i ett förråd.

Det enda sanna mediumet

I
2021-11-22, 21:37

Hej!
Jag har tappat bort min nyckelknippa som innehåller både bilnyckel (till volkswagen passat, svart med tre knappar på), ytterligare en ”dosa” till bilen som startar motorvärmaren samt 3 vanliga dörrnycklar. Till en av dörrnycklarna hör det till en vit plastbricka som man kan skriva på, men där står ingenting.
Nyckelknippan har försvunnit någonstans hemma hos oss, antingen utomhus eller inomhus. Men mest troligt utomhus. Den försvann igår eftermiddag. Vi bor på en gård. Kan någon se var mina nycklar finns?

N
2021-11-22, 22:47

Hej,
Jag har tappat bort mina vita AirPods. De ligger inte i det tillhörande fodralet.
Skulle vara så tacksam om någon vet vilken riktning jag ska titta.

Med vänlig hälsning,
Nathalie Aronsson

Ä
2021-11-23, 07:48

#4: har du katt? Ser en av lurarna under en säng vid en katt.

Det enda sanna mediumet

E
2021-11-26, 06:29

Hejsan! Jag tappade bort mina nycklar till lägenhet och tvättstuga i somras, och iomed min dåliga ekonomi så har jag inte tagit tag i det ”problemet” då jag även har en extranyckel. Men nu undrar jag om någon här kanske kan hjälpa mig att hitta dem borttappade nycklarna! Det är alltså en lägenhetsnyckel och en till tvättstugan men även en liten nyckel till tvättstugans ”knappar”. jag har ett silvrigt ”E” som nyckelknippa som blivit lite mer brons färgat nu då det har blivit slitet. Hoppas ni alla mår väl och får en trevlig dag idag! Tack!

N
2021-11-27, 22:41

#4: jag har ingen katt. Bor i ett gult hus med man och två barn.

B
2021-12-03, 20:27

Hej!
Jag har tappat bort min förlovningsring för två dagar sedan och vill inget annat än att hitta den. Osäker om ja tappade den i lägenheten eller ute😭 Guldring med en relativt stor citrinsten omringad av små diamanter valdes ut av sambon, ringen till höger i bilden. Den skriker "Rebecca, jag" och är utvald efter stil och favoritfärg. Har letat så länge men inte lyckats hitta den 😔 vore världens lyckligaste om jag kan återfinna den mvh Rebecca

M
2021-12-04, 15:17

Hej, har borta ett halsband jag fått av min mormor och morfar och skulle så gärna vilja hitta de innan jul, letat igenom mitt rum på dom ställena jag kunnat tänka mig utan lycka. Halsbandet är i silver med ett hänge eller hur man ska säga där det är en ängel som håller i ett A.

Tack på förhand ☺️

• Redigerat 2021-12-04, 15:24 av Miss_A
F
2021-12-05, 11:27

Hej! Har tappat bort mina glasögon. Har letat i 3 dagar och vänt upp och ner på huset. Vet jag hade dom i torsdag 2/12. Har en 3 åring som jag frågat varje dag om hon tagit eller sett dom men bara fått nej. Jag kan inte köra bil, kan inte titta på tv eller gå i en affär pga ser absolut inget. Huvudet värker och jag är desperat! Snälla hjälp mig!

M
2021-12-05, 11:53

Borttappad plånbok.

Söker min plånbok. Den är ungefär lika stor som ett kreditkort. Bilden visar mönstret på tyget. Svart dragkedja.

Upp till toppen