Trött....
Men ärligt :
Tycker det börjar bli aningens tråkigt med allt tjafs som är just nu..
varför inte få ett stopp på de o vi kan ha lite trevligt IGEN…???
Orkar själv inte hänga med i allt,, men märker av att gamla gänget stoppat o skriva,,
Kom tillbaka o skriv som vi brukar,,
Ni är saknade!!!
Inlägget borttaget.
Notera att det inte var jag som tog bort mitt sakliga inlägg.
Hej
Jag hoppas att Elisabeth håller koll på oss. Hon säger väl till om det går över gränserna. Sen är det väl så att om hon anser att det inte har så stor betydelse eller stör för mycket så låter hon det vara. Vi behöver ju inte svara i trådarna vi inte vill. Det räcker ju att läsa dem en gång för att antingen stänga tråden direkt och låta bli att gå in där igen eller svara för att vi vill säja emot.
Det är ju synd om alla vanliga trevliga människor försvinner här ifrån. För det flesta är goa o fina människor. Hoppas bara att det inte hålls på med otrevliga påhopp på Elisabeth och de andra eldsjälarna här. Kram på er alla
Var rädda om varandra
Skruttan _31 jag håller med dig.
Stor kram till alla vänliga själar som sprider goda energier omkring sig och ökar trivseln hos oss……
#5 Håller med dig, Tant Alma…..
och skruttan!
*ler* Jag väljer att lägga min energi på lite annat ett tag…*skrattar* tur man har ett eget VAL!! *blink*
Kram på er alla Goa forum medlemmar!

Irriterande är det med senaste fraggelinvasionen, men frestas ändå säga, med adress till vissa som troligen dessvärre inte ens läser här:
Ser ni nu vad jag menat hela tiden?
Hej Skruttan!
Jag är här men väljer de trådar som känns utvecklande och inspirerande!
Varfär ödsla energi på något oväsentligt och ointressant som inte ökar värdet i min egna utveckling eller får andra att må gott.
Må så gott!
#8 Jepp…jag ser. Igen! Men jag väljer att inte ge någon näring åt det. *ler* Tänker behålla min julefrid *skrattar gott*
skönt o se att ALLA ni finns där,, om än så i bakgrunden,, *glad igen'

En glad hälsning till dig, skruttan31.
Även om jag har ett djupt intresse av magi och affirmationer så vill jag bidra till den goda stämningen.
Jag skulle aldrig i livet undervisa i magi utan att personen a) bedömts som mogen för kunskapen b) ha träffat personen i den fysiska livet. Dvs lösa diskussioner via internet är inte av intresse för mig på det området.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Julfrid, glädje, inspiration och framför allt! Positiva energier är bara det vi vill ha, resten kan vi sopa under mattan 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#12 Rätt tänkt 
Elisabeth

Frid över ÖN! Varde frid! 
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

nu är det jul igen när det jul igen..så upp o hoppa med er..här ska man på visakväll med barnbarnen..så vi ska äta bakverk igen..tar väl med något gott..sen..blir man så go o glad…
skrutteruttan du är inte ensam att va tröööööttt..pöss i pannan på er alla..P.S…glöm inte att krama varandra
ekorren satt i granen skulle skalla kottar fick han höra barnen ..oj vad han fick bråttom..hoppa han från talle gren stötte han sitt lilla ben och den långa ludna svansen…m.m.m.m..

Håller med Lionadh… och som sagt, man läser och skriver där man själv vill 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

småler.. fru_L nu det är tur att det bara finns ett X av mig..annars..hade ni inte fått något gjort i era hus…för annars har ni suttit vid datan hela dygnen…hi hi..jag kan ju inte själv springa o apa mig..vill ju va som duuu gå som duuu
Jag är kung över alla här
under trädens gröna höjd
jag har nått opp till högsta topp
men ännu är jag ej nöjd
jag vill ju bli en man, en människa
och kunna allt ni kan
jag vill ej längre apa mig
jag bara va en man
Oh, oobee doo
jag vill ju va som du-u-u
jag vill se ut som du, gå som du, du-u-u
det vill jag nu-u-u
ett djur som ja-a-ag
det lär sig bra, bli en människa-a-a

*skrattar*.. du är för härlig drutten!!
Drutten. Du får en stor julkram, tror det är från oss alla, men jag kan ju bara tala för mig själv. Man blir glad när du har varit inne och skuttat.
Var rädda om varandra

Tokfia var hittar du alla figurer.
Var rädda om varandra

Hej vänner!
Har nu läst igenom lite av det som jag missat under min underbara "julmysarhelg"! Jag kan bara skaka på huvudet!
Blev så glad när jag började läsa den här tråden!
Vi får alla försöka att inte "mata trollen" utan fortsätta mata varanda med glädje och det vi tror på. För i slutändan är ju de det som är viktigt, vår tro, vår övertygelse.
Puss på er och nyp på skinkan! 
The Mother

Elisabeth

#26 HA HA HA HA
Nu känner jag igen er ALLA igen,, *härligt*

Jag hänger nog inte riktigt med nu. Vem är det som är troll? Är det något nyligen som ni syftar på?
Jag kan inte hålla med om att det varit mycket tjafs nu (huvudinlägget). Tycker att det är underligt med såna reaktioner bara för att inte alla har samma åsikt eller är stöpta i samma form.
Det är ett öppet diskussionforum och då får man räkna med att det kommer människor som vill diskutera saker och ting. Människor som kanske inte tycker exakt som du och jag. Det betyder inte att deras åsikter är mindre värda eller att dom inte förtjänar samma respekt. Vi är väl alla medlemmar på detta forum?
Anser jag att något som diskuteras här är ointressant så läser/skriver jag inte. Som alla dessa OT inlägg om än det ena än det andra.
Jag har inga problem att ha trevlig med människor som inte tycker och tänker som jag (huvudinlägget). Däremot så anser jag att jag då har mer möjlighet att lära mig något och att diskussionerna blir mer intressant.
Vill man bara ha det "gamla gänget" (huvudinlägget) så kanske man måste fundera på att skapa ett privat forum/sida med bara speciellt invalda.
Trevlig kväll alla nya och gamla!
#25 Den griljerade?!?! 
#31#
De SKA inte behövas en privat forum/sida för o kunna ha de trivsamt,, visst ska man kunna diskutera osv,, men sen hänga ut människor,, eller hacka ner på någon,, då har det gått till överstyr,,

#31 Troll syftas inte på vanliga diskussioner, troll är personer som kommer in hit bara föra tt störa av någon anledning. Det har tyvärr förekommit en hel del sånt både här och på andra sajter ett tag och det är vi ledsna på. Att diskutera och ha olika åsikter, så ska det vara och det handlar inte om att det ska vara slutna grupper som ska ha åsikter, det får självklart alla ha för det ska man ha också. Men komma in med personliga påhopp och elakheter, det tillåter vi inte.
Elisabeth
#31 Självklart så ska det ju finnas plats för både nya och gamla och det tror jag det gör här på ÖN.
Däremot blir det lite sura energier emellanåt här och det suger musten om man säger så.
Jag vet inte, jag tror vi har olika syn på vad som är "bråk" och vad som verkligen är det. Visst gillar jag inte när folk kommer med personangrepp och visst fanns det en del ord som jag reagerade på i de senaste trådarna…
Men jag känner också att det finns motstånd mot att diskutera seriöst och allvarligt om allt som kan tolkas som negativt…
Folk är så himla rädda för allt som kan verka som att man har OLIKA åsikter.
Lite tråkigt är det att bara läsa om Orber och foton hela tiden och inte få några intellektuella stimulerande diskussioner alls.
Och det är tråkigt att de få som kommer in och ifrågasätter, inte kan hålla sig på en trevlig nivå utan alltid till slut går över gränsen…
Att reagera på när någon är otrevlig är en sak, men att så fort någon ifrågasätter något så blir folk livrädda och talar om ljus och kärlek och flum.
Det kan väl inte vara hälsosamt heller? Jag tror helt och fullt att livet INTE ÄR ljust och vackert, det ska finnas en balans av sorg och glädje, av positivt och negativt så man kan lära sig något. Vi skulle inte kunna lära oss någonting om vi inte hade konflikter, sorg, ilska, död osv.
Det gamla gänget… Vilka är det? Jag tycker jag har varit här rätt länge även om jag itne skriver så mycket längre. Men det är just för att ingen verkar vilja diskutera seriöst.
Mina åsikter…

Zeretki, håller fullständigt med dig! Ja-sägare är den största bromsklossen i livet.
Kram
Anne Mari
Det här med bråk eller inte, alla är vi olika. Men det är lätt att provoceras och börja bjäbba, men då har den som ville ha oreda vunnit. Men ni får inte glömma att det här är en mötesplats för personer med intresse för det andliga. Debatt skadar inte om den förs på en balanserad nivå. Jag eftersöker sådant som känn efter vad finns i lådan ,bilden, osv det tycker jag är en bra sätt att träna och få bekräftelse av vår mediala sida och skadar ingen. Kan hända jag är en riktig trökmåns.

Jag läser bara det som gör mig glad o ni är många som gör mig glad de andra sorterar jag snabbt bort DE ÄR INTE VÄRDA ATT LÄGGA ENERGI PÅ Kram alla go glada människor
#39# jag e glad.. så jag kramar dig tillbaka,, 

Ha det så gott alla och fånga dagen

Tänkte själv lägga ut en sån här tråd i går, men det kändes lite jobbigt och jag saknade också alla er gamla "polare". Jag gör själv som ni andra också gör, läser eländet men svarar inte på det!
Glad att se era välkända namn igen! Upp till kamp mot
trollen!

här sitter jag nu med ett nyckelben som har hoppat ur led har nu varit på ajukhuset…jaja jag ramlade igår igen..så mintela har oxå…..ingen verkar veta vad fårets barn hetter…så jag skriver det då…ni tror väl att det är lamm…men det är bäääääbisar…hi hi…skriver inte så fort nu…höger arm är ur funktion ju..så det blir med vänster..fy vad jobbigt det är kram
#43#,, sänder en krya på dig kram till drutten, o hoppas på att de rättar till sig,, o skrattar lite åt bäääbisar,, he he,, *KRAM*

Fridens liljor

#43 - Nääää, vad trist :( Bli hel snart, för vi behöver bägge dina händer härinne! Kram, Cecilia

skam som ger sig…nog ska jag skriva här en då.det tar lite tid..men har ju annars tungan tår näsa oxå..så nog kommer det ner inlägg från mig…värst är väl att rulla köttbullar..men får väl ta till fötterna då..ha ha ha…
#47# HUUUU,, o jag som har fotfobi,, tur jag e vegetarian,, he he

asgarv skruttan..det var bara en ide at rulla köttisarna..ha ha..gubblusen får rulla dom..tänk vad mycket min gubbe kommer att få göra nu intill jul…ha ha
#48 Haha, Här haru en till med fotfobi :-(.
Jag har gått så långt i min skräck över fötter att eventuellt blivande pojvvänner har fått förbli endast väner (tonårig Hellas)
det värsta är att jag överfört det på ungarna så medans andra föräldrar överför ormfobi och annan skräckfylld kuriosa på sina barn så får mina ärva…….läbbiga fötter skräck.

Jag håller med…det har varit lite väl mycket på sistone, därav min tystnad….*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus