Vision....
….att vara tillsammans i våra gemensamma grunder….tänk ett andligt förbund på tvärs av alla minimala olikheter…Spiritual United som kan verka för Oss…genom oss…och inte minst i oss och våra medmänniskor i detta vilsna land……En Andlig Enhet med kraft styrka och mod…hur många är vi egentligen som inte vågar eller har vågat "komma ut" som andliga varelser…vi smyger i nära kretsar…pratar bara med dem vi absolut litar på om ens det….inte undra på att islam är Sveriges näst största religion idag…..
Jag sår härmed ett frö….låt oss hoppas att det får näring och kan gro..i en rik andlig mylla där vi alla ser till våra likheter och struntar i olikheterna!
Beannacht Ort
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

*Vattnar*
*Gödslar*

#2 - nej, ingen gödsel på frön som gror! ;)
Sprider värme och sol i lagom dos

*Känner om det håller sig fuktigt*
Det är kanske först genom att uppskatta skillnaderna som vi kan uppskatta likheterna…
#6 Så rätt, om vi inte har motgångar, hur ska vi då kunna uppskatta medgångar stora som små!
Tanken att enas tilltalar mig men samtidigt är jag tudelad, jag är så otroligt emot just samlingar av olika trosamfund.
Det finns en så otroligt stor fara i att det övergår till fanatism men jag tror inte det är riktigt så BranDuir menar så jag värmer och strålar på med solens välgörande ljus.
Min största önskan är egentligen att kunna förena det moderna samhället med det andliga.
Jag själv arbetar i IT branchen och det är inte så många som köper mina argument om att;
"det känns inte bra, det pirrar oroväckande i armarna".
Självklart har jag alltid rätt i slutendan men mina slutsatser går för fort, de andra måste gå den lååånga vägen med rapporter och…….
#3 Celia…jag gödslar med kärlek.
..då gror dom fort och blir stora och starka..

Mmmm… men det där skalet - så skört - men ändå så svårt att knäcka… Jag vattnas..ooppss menar jag vattnar oxå!
Kramis M

… och jag strilar ett svagt månsken över marken med en sjundedagsmåne. Sju dagar efter nymånen är den mest magiska tiden för en druid. Dags att skapa och så….
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM