Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1650 ggr
Qviq
0

Förtrollad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 mil utanför där jag bor finns "slottet i skogen" som det så fint kallas i folkmun. Ett gammal sanatorium för tbc sjuka som byggdes 1915 men stängdes under 70 talet. Detta hus är för mig fantastiskt. Tänker på det hela tiden och vill så gäran besöka det. Kan inte få det ur mina tankar nästan som om det har förtrollat mig. Varför? Känns som om det finns något där…

"Chaos is a friend of mine."

Celia
0

Vackert, var är detta någonstans?

Elisabeth-J
0

Det ser ju väldigt vackert ut så jag förstår att du blir förtrollad :)
Du kanske ska följa din starka känsla och besöka stället för då kan du ju få mer förnimmelser om varför det påverkar dig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Qviq
0

I målilla utanför hultsfred…

drutten53
0

skön felling var detta slott..

Celia
0

Jag undrar om inte en i min släkt har varit inlagd där för många herrans år sedan. Han hade lungtuberkulos och vårdades på ett sanatorium i samma trakter… Ska kolla upp det. Tack för ditt svar :)

Qviq
0

#5 Ja titta upp det. För mig känns det så långt bort att tänka mig att det faktiskt har funnit sjuka som bott i huset. För många var nog detta stället tyvärr slutstation…

Manni
0

Sjuka människor är i många fall mer levande än vi som är friska. Jag menar att de är mer benägna att ta vara på livet, så sjukdom behöver inte innebära dåliga energier. Så tänker jag i alla fall. Och det är ett riktigt vackert hus, förstår att du är förtrollad!

Hoppfull
0

Otroligt vackert hus!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Qviq
0

Åkte dit idag igen. Bara för att titta. Känns konstigt att jag åker omvägar för att kunna stanna till och bara titta på huset… Vill besöka det men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Huset ägs utav kalmar lansting och nedre vårningen används nu mera som ålderdomshem. Pratade med en kvinna idag som jobbat natt där som vårdare och säger att man satt på helspänn hela natten och fick hela tiden vända sig om när man kände att någon gick förbi en bakom en för att sedan se att det inte fanns något där. Vill dit!

Inanna
0

Som ålderdomshem säger du… Du känner ingen som har en släkting som bor där? I så fall kunde du kanske följa med nnär han/ hon ska hälsa på släktingen?

Qviq
0

Nej tyvärr gör jag ju det inte. Känns lite dumt och bara kliva in där och gå runt o hälsa på folket som bor där….

Skogskraft
0

Gå dit, fråga efter personalchef, låtsas vara en som är där för att fråga om jobbmöjligheter Cool

[trumman]
0

….eller kanske prova ett litet koncept som kallas ärlighet.

Bybo
0

#13 Precis :-)

Happyspirit
0

Jag tycker att du ska säga precis som det är bara…..ärlighet lönar sig alltid i längden. Berätta din ärliga känsla för huset bara, det är inte allt konstigt. Vem vet vad det leder till….*blink*

korseett
0

kan hålla med om att hus kan förtrolla en. Det huset som vi bor i nu var ett sådant, det var inte ens till salu utan vi fick leta upp ägaren och tigga oss till en försäljning. Förfallet var det men det drog mig till sig och jag stortrivs. Vet att två av de som bott här innan är väldigt glada att vi kom och ibland känner vi av dem.

Så gå du dit och säg varför du vill titta på det så nekar dom dig säkert inte

Qviq
0

Har just fått veta att det under sommaren finns ett museum i huset. Så nu är det bara och vänta tills sommaren till det öppnar och kanske då kan fråga ifall det finns chans att se resten av huset:D Längtar

Inanna
0

#17 Underbart!