En hund
Jag har en hund som sitter vid min vänstra sida. Det är ej någon av mina fd hundar. Känner någon något det är en större hund.
Det känns spontant som en schäferhund tycker jag. Det var det som jag fick till mig iallafall!
Det kan stämma eller om jag stavar rätt tavarense något liknande
Tavarense? Är det en hundsort? Hur ser den ut isåfall? Är den lik en schäfer?
Bör även nämnas går jag ifrån datorn sitter han kvar och tittar på den. Därför skrev jag denna tråd.
Den är mycket likt en gammal sorts schäfer
ok, då kan det ju vara det jag har sett! Vet du någon från andevärlden som du känner som haft en sådan hund?
Nej det måste ha något med forumet att göra. Den är fortfarande kvar. Den värmer mitt vänstra ben.
Vad trevligt vi kanske har fått en forumhund! En vakthund som vaktar mot dåliga energier!! 
Hej hej!!
Är ny och känner mig kallad…..sven-g du kan inte fråga vad hunden heter???? Har förut bara suttit och läst på forumet men blev alldeles varm när jag läste detta inlägg eftersom jag miste min schäfer för ca 7 veckor sen.
#9 Ja, för mig var det en Schäferhund jag såg. Ganska stor sådär som Schäfrar är.
#2 Tervueren menar du tror jag, många förväxlar den hunden med blandrasen Collie/Schäfer. Eller långhårig Schäfer
Terven är lite lurvigare än Schäfern men färgmässigt ser de nästan likadana ut. Terv kanske är något smäckrare men absolut inte feminin utan det är en brukshund.
Bifogar en bild på min älskade hund, Axxa, som är en Terv
Nu är hunden borta
#9 försökte fråga hunden men den var bara intresserad i datorn. #11 en liknande fast mörkare, schäfern var skapt som en normal hund på 50-60 talet.
Ok, den fick väl någon slags bekräftelse och var nöjd med det. Den har nog kommit till sin rätta ägare får vi tro.
Ja det var jättesynd att vi inte fick reda på nåt mer…men kanske kommer den igen….*L*