Tarotkort
När ni lägger Tarot spår man vad som ska hända eller hur fungerar det. Kan man se både fram och tillbaka i tiden med korten? Jag har aldrig sett när någon använt sådana kort. Förknippar detta med en gammal Bondfilm och dödens kort kom upp.

När jag vägleder genom tarotkorten så kallar jag det inte att spå utan jag kallar det för just vägledning. Jag tittar inte så mycket på det som varit men nämner något för att personen ska känna att det handlar om den. Lägger mest fokus på nuet och på vad som ev. kan komma. Anledningen till att jag skriver ev. är för att personen alltid har ett eget val och om man slår dig till ro hemma i soffan så händer ju ingenting.
Sanna
Det kommer mycket reklam på tv om tarot kort, man kan bli spådd i mobilen. Det känns inte som det är seriöst eller?

Jag har inte provat det så jag kan inte säga nåt om det. Men jag själv skulle inte välja att få vägledning den vägen.

Tyvärr så kan man nog säga att de flesta (inte alla) tarotlinjer i första hand har till syfte att tjäna pengar vilket också påverkar de tolkare som jobbar på linjen, hur seriöst de än ser på sin uppgift.
Sen beror det också på vilken typ av vägledning man vill ha. Det är en viss skillnad på en fråga som t ex handlar om vilken kille man ska välja mot en personlig vägledning med en djupare innebörd.

Nej man kan inte se vad som händer i framtiden.
Det man gör som tarotläggare är att man ser den troligaste vägen ngn kan gå.
Du kan alltid påverka och förändra en spådom med dina egna beslut.
Man behöver ju inte följa en tarot rådgivning och då förändrar man ju resultatet av läggningen.
Därför får man se en tarotläggning som en vägledning på hur man kan göra i framtiden.
t.e.x ngt som hände mig för ett tag sedan en person hörde av sig till mig och var besviken över en sak i läggningen för allt hade stämt men den viktigaste frågan som gällde hennes jobb som hon inte trivdes på stämmde inte,
För jag hade sett i korten att hon skulle börja på ett nytt jobb vilket inte hade hänt.
Jag frågade kvinnan om hon sökt ngt annat jobb men det hade hon inte gjort.
Då påverkade ju hon resultatet genom att besluta att inte söka ngt jobb.
Det går inte att bara rulla tummarna och sitta och vänta på att saker ska hända.
Man måste även ta egna intativ därför är tarotkorten bara en vägledning att se möjligheterna för personen.
När det gäller att titta bakåt i tiden så går det utmärkt och ngt jag tycker alla ska lägga in i sina läggningar för då kan man alltid lämna bevis på att man värkligen kan se saker och ting i korten.
Jag ser det som tendenser och vägledning, inte att allt man ser kommer att hända oavsett vad. Man har en fri vilja, åtminstone anser jag det. :)
Tarot över telefon skulle jag aldrig göra men tänker inte uttala mig om hur seriöst det är. Det kanske funkar, vad vet jag? :) Jag föredrar en kontakt med en riktig person mitt emot mig när det gäller andliga och psykologiska saker. :)

Vad man ser i en tarotläggning beror på syftet med den (och om tarotläggaren är medial eller tolkar kortens symboler.)
Jag kan naturligtvis bara tala om hur det fungerar för mig och när jag ser medialt på korten/läggningen/klienten får jag till mig vad som har hänt, vad som händer i nuet och vad som ligger framför klienten.
Visst har man, som det sägs i inlägg #5, alltid ett val och man kan missa många chanser genom att sitta hemma och vänta på att det som sägs ska ske utan någon aktiv medverkan. Man kan t o m stirra sig blind på att leta möjligheter utan att ha förmåga att se dem eller ta dem till sig. Jag börjar varje tarotläggning eller medial sittning med att bland annat känna in klientens personlighetsdrag och sedan presenterar jag läggningen utifrån det. Det fungerar lika bra i telefon som när jag har en klient framför mig.

#6 Jag jobbar nästan bara på distans och det funkar bra.

Vad är det för skillnad att spå med vanliga kort och tarotkort,som är mest vanligt idag.

#7# Hur kan det fungera lika bra i telefonen, som när du har en klient framför dig. Det är det som jag inte förstår med dessa telefonlinjer.

#9 och 10
Förutom att det bilderna skiljer sig åt är det ingen skillnad. Dvs när man jobbar medialt. Tolkar man symboler finns det ju självklara skillnader. Annars är det en smaksak vad man tycker om att använda. För mig fungerar det lika bra att inte använda något alls men vid en sittning använder jag korten som "stödord" och för att det är lättare för klienten att acceptera.
Eftersom jag omöjligt kan tala för alla som lägger tarot gäller det jag talar om naturligtvis, enbart hur det fungerar för mig (alltså även det jag skrev i inlägg #7).

Skillnader på symboler menar du då tarot/spelkort? Hur kan du få samma kontakt med en person i telefon, och en som du har framför dig?

Det var väl skillnaden mellan vanliga kort och tarotkort som du frågade om (#9)?
Svaret på din nästa fråga: Genom att fokusera.
#12 Tid och rum existerar inte,tror jag,därför kan man spå och heala på distans

Tack för svaren!!!
Det har under några veckor varit ibland två annonser i våra lokala dagstidningar. -Mycket känd spådam ser din framtid m m, och hänvisning till något tel nummer. Det känns inte heller som om det verkar riktigt seriöst. Det är som när vi var på marknader och en äldre spågumma skulle spå oss 12 - 13 åringar, och det första hon sa - Hur mycket pengar har du? Sedna kollade hon i handen och sa ungeför samma saker till oss alla fyra.
Det finns skojare i alla brancher så även denna. Det jag ber er betänka är att känna efter i maggropen då ni söker er nåt medium el tarot tolkare.
Sen en liten avsides kommentar till ni som gör detta "professionellt". Jag lägger ju med kort o har lite funderingar kring siande. Jag fick för många herrans år sen ett brev från Saida i Boden omtalade i hemmets journal, där skrev hon rakt upp o ner vad som skulle hända mig 15 år frammåt!!!!!!!!!!ALLT har slagit in, precis allt, i detalj, jag har kunnat bocka av för varje sak o detta förbrkyllar mig då en del säger att man ej kan spå?????
Själv säger jag som många då jag gör det att det är som en väderleksprognos utifrån givna förutsättningar, vilket innebär att man själv välljer om man vill använda paraplyet, regrocken o stövlar när det regnar… om man nu så säger.
Jag ser i bilder mer el mindre o har funderat, ska jag använda korten alls eller bara sitta o glo in o skriva ner det jag får till mig hör , ser , känner , förnimmer? Eller ska jag kombinera? Jag testar mig fram just nu o tycker för tillfället det är himla skoj att fokusera. Vissa saker känns starkare än andra. Vissa man fokuserar på känns färgstarkare o tydligare än andra, vissa mer diffusa. Eller kan det vara även så att mitt seende varierar med humöret från dag till dag o således då varierar min tolkning av det jag förnimmmer???????
När jag gått kursen i djurkommunikation satte jag mig ner enligt lärarens order o bara fokuserade på djuret även om detta tittade bort, o sen skrev ner vadhelst kom för mitt inre såväl bilder som en slags diktamen….
Detta har gäckat mig en tid o skulle tycka det vore urspännande att höra vad ni anser om detta. Jag vill verkligen ha feedback o särskilt då från dom som varit i branchen länge med erfarenhet, hur gör ni?????????
Jag funderar om jag nog har ganska höga förväntningar på mig själv??? (Plus att jag tycker detta är vansinnigt kul:))
Vänligen miramis2
Saida har jag hört mycket gott om och läst i tidningarna det som hon har hittat åt folk,m m. Hennes dotter verkar också vara väldigt kunnig. Jag har även i yngre år blivit spådd av två olika kvinnor i Sundsvall och det har stämt väldigt bra till och med ordagrant vad folk har sagt.Jag skrev ner det jag hann med och det var via telefon. Det är faschinerande.
Miramis2 jag tycker du verkar kunna en hel del och jag önskar dig lycka till med all den utbildning som du intresserat dig för.
Ja tack så mycket Tatsu, vi höres på andra vägar snart. Kram, miramis2

Som jag skrev i # 13 så är det just fokuseringen som är mitt "verktyg".
Visst kan seendet variera beroende på humöret både hos dig själv och klienten. Har man "tusen" andra saker att tänka på så kan det vara svårt att fokusera på uppgiften vilket jobb man än har. :)
Jag är intresserad av Tarot men har mest sett det som symbolar och psykologi, inget övernaturligt. Men hur kommer det sig då att det går att förutse händelser? Ni som har sysslat med detta, hur ser ni på det? Är det en slump vilka kort som kommer upp? Är det andevärlden som ser till att rätt kort hamnar på bordet?
Sen, ni som gör det via telefon: Är det inte "klienten" som ska se korten och läsa symbolerna? Jag kanske har missuppfattat detta. Eller så gör vi på olika sätt.

Jag vill nog säga att tarotkorten är ett verktyg för att trigga igång min intuition. Jag tror inte på slumpen utan jag tror att det finns en mening med allt som sker.
När jag vägleder någon så läser ju jag korten och symboler. Om klienten själv skulle göra det så skulle ju jag bli överflödig?!
Nu har jag inte nån jätteerfarenhet av tarot, men jag kan se fördelen av att den man lägger för inte ser korten, då många har förutfattade meningar om vissa korts betydelser t.ex döden, tornet och den hängde mannen, och övertolkar dessa.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

spådde Saida i tarotkort? :-)
#24 Iingen aning, men jag tror inte det, tror hon bara skrev ner det el kollade på spelkort….
Hehe…

Jag har spått i vanliga kort långt innan jag visste det fanns något som hette tarotkort. Mormor hade denna gåva. Min mor hade den inte men kunde ändå berätta lita om kortens betydelse för mig. Sedan skaffade jag mer kunskap från olika böcker, om kortens betydelser.
1996 köpte jag min första tarotlek efter att ha varit i kontakt med en mycket medial kvinna som fungerade som min mentor under ca ett år.
Korten, både vanliga och tarot, har ju sina speciella betydelser. Förutom att de har sina betydelser så öppnas där kanaler under läggningens gång, då man kan känna av kortens budskap.
En läggning ska inte tjäna som ett manuskript utan bara som vägledning. Tyvärr så finns det människor som missbrukar tarotläggningar, dvs de kan eller vill inte ta egna beslut. Jag har som rättesnöre att inte lägga en tarot mer än en gång om året, inte tätare. Det finns också personer som "har tråkigt" och vill veta om det inte ska ske något "spännande" snart.
Vad gäller att se bakåt så tycker inte jag man ska lägga ner för mycket energi på detta. Däremot så är det viktigt om man kan se något som hänt en gång i tiden och som påverkar personen i fråga fortfarande och därmed kanske få förklaring till vissa känslor och tankar.

Jag har spått i vanliga kort långt innan jag visste det fanns något som hette tarotkort. Mormor hade denna gåva. Min mor hade den inte men kunde ändå berätta lita om kortens betydelse för mig. Sedan skaffade jag mer kunskap från olika böcker, om kortens betydelser.
1996 köpte jag min första tarotlek efter att ha varit i kontakt med en mycket medial kvinna som fungerade som min mentor under ca ett år.
Korten, både vanliga och tarot, har ju sina speciella betydelser. Förutom att de har sina betydelser så öppnas där kanaler under läggningens gång, då man kan känna av kortens budskap.
En läggning ska inte tjäna som ett manuskript utan bara som vägledning. Tyvärr så finns det människor som missbrukar tarotläggningar, dvs de kan eller vill inte ta egna beslut. Jag har som rättesnöre att inte lägga en tarot mer än en gång om året, inte tätare. Det finns också personer som "har tråkigt" och vill veta om det inte ska ske något "spännande" snart.
Vad gäller att se bakåt så tycker inte jag man ska lägga ner för mycket energi på detta. Däremot så är det viktigt om man kan se något som hänt en gång i tiden och som påverkar personen i fråga fortfarande och därmed kanske få förklaring till vissa känslor och tankar.