Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 557 ggr
siddelina
0

Skakis ...

För någon månad sen, när jag fick veta att vi var bjudna till min bror över julen, tänkte jag att min svägerskas mor och far också skulle kunna komma och fira jul med oss istället för att fara omkring som skållade råttor till alla barnen som de brukar och vi kan ha en lugn julafton och umgås med dem också. Som om jag "bestämde det"! Igår fick jag reda på att min bror frågat pappa om det går bra att svägerskans föräldrar också kommer och firar med oss i lugn och ro??!!

Det har även hänt flera gånger att jag "tänkt" att det här går inte, det får vi ändra och det slår in varenda gång … Förvånad

Det är lite otäckt att kunna styra sina medmänniskor på detta vis tycker jag … samtidigt som det kan vara bekvämt också, men det gäller ju att inte missbruka det Räcka ut tungan

Någon som har samma förmåga som jag?

Happyspirit
0

Har du provat att tänka lite omvänt på historien. Kan det vara så att det inte är du som styr, utan din intuition som säger att det här känns inte rätt och det kommer att bli så här i stället?? Bara en tanke från mig…. *ler*

siberlina
0

jag  har   ochså varit  med om det, det är    kostigt  ,men   man  måste  nog  va    försiktig

Happyspirit
0

Precis i början innan jag upptäckt potentialen i intuitionen. Eller innan jag förstått den. Så tänkte jag precis lika dant! Jag trodde det var jag som styrde händelser och jag tyckte det var lite häftigt, och ibland skrämmande. Tills jag insåg att det inte alls var jag som styrde något alls. Utan det bara var min intiution som talade om att det inte skulle bli så eller att det skulle bli på ett visst sätt.

Och då blev det hela mera logiskt för mig och inte alls så krämmande och ibland skuldfyllt. Och jag har mött många andra som gått igenom precis samma sak.

siddelina
0

Ja, det kan vara så naturligtvis. Att jag har en stark intuition vet jag. Tack för era svar!

zeretki
0

När jag gick i skolan var det en precis sån här situation: jag trodde att jag kunde styra vilka ord läraren skulle läsa upp för rättstavningen. När det i själva verket var jag som visste vilka ord han skulle säga… Flört

siddelina
0

Intressant #5. Kanske är det så att en del av oss redan vet vad som ska ske?!Glad

zeretki
0

#6  Ja, fast det var ju inte så otroligt nyttigt att veta direkt… Eftersom han ju talade om vilket ord det var precis efteråt. Flört Några andra synskheter har jag aldrig haft.

Dessutom kanske det mer var telepati eller en känsla för vilka ord han skulle välja, snarare än att kunna förutsäga framtiden en minut tidigare… Jag vet inte. Men coolt var det för en 12åring. :)

siddelina
0

#7 Nä, det har du ju rätt i. Det kan vara jobbigt ibland och det du skriver om känsla känner jag igen. Det är klart att det känns coolt för en 12 åring om man kan läsa andras tankar …Flört