Energislöseri
Vart går din energi? Har du nån koll på det?
Laster & lustar, nöjen eller slösas den rentav på nåt du egentligen inte gillar?
Ställ dig frågan: varför ägnar jag större delen av dagen, eller i alla fall nästan all min onlinetid, till att riktigt frossa i saker jag avskyr?
Många människor med uppenbara problem har ploppat upp här & ägnat kraft, energi & tid till att få alla att fatta att de minsann är skeptiska & inte tror på ett skit av vad vi diskuterar här (verkar vara en ny flock på g, som sitter & väntar på rätt tillfälle att öppna eld).
Jaha, so? Personligen tycker jag, till exempel, att så kallad lajv, rollspel förflyttat till verkligheten, är utomordentligt fånigt. Skulle jag då lägga till det forumet i listan & dagligen sitta där & gnälla? Nej tack, mer utvecklad än så är jag allt.
En del som bestämt sig för att avsky mig, slösar sin kraft på att gnälla så fort jag skrivit nåt, samt att dagligen försöka kolla min sida, trots att jag efter otrevliga gästboksinlägg - där en mupp slösat sin kraft på att vräka ur sig förtal, förolämpningar samt "klistra in" kopior av hela trådar jag skrivit, numer har ställt in "visa endast för vänner".
Själv fastnade jag dock i energislösarträsket vad gällde att kriga mot just den sorts individer jag nyss beskrev. Vilket naturligtvis var godis för deras egen energi, så de kunde spänna de muskler de inte har, sträcka på den ryggrad de saknar & fläska på med sina dumheter ännu mer.
Beklagar att jag lät mig fångas & dräneras gör jag, ber om ursäkt för hur jag skriver, hoppar av som Medarbetare & rentav lämnar ÖN gör jag INTE. Trots att en hel del här gnisslar tänder, klagar på mitt sätt att skriva, önskar bort mig härifrån & rentav pm:ar E.J. om hur de hatar mig.
Börja hushålla med er energi istället, det gör jag själv numer. Tips: läs, se eller lyssna på The Secret & What the bleep do we know?
Condemnant qui non intelligent.

Tack och lov att vi alla är olika, säger jag. Men är bra att lägga sin energi på det man gillar för det man lägger sin energi på, det växer.
Jag gillar mina vänner.
Det är bra, tycker jag, att lägga sin energi på goda relationer.
Dom andra säger man bara så här till: I release you to your Higher Good! och släpper upp dom i ljuset.
Sen tar man tag i nåt man vill lägga energin på.
Pax et bonum!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Hej du. Är du arg idag.
( Hoppas du förstår att jag skojar) Själv gör jag av med lite energi här vid datorn. Trivs så bra här. Fast jag borde spara lite. Hade tänkte att gå runt lite med dammsugaren sen. Fast det skjuter jag kanske upp tills imorgon.Nu surfar jag vidare. Har en riktigt fin och bra fortsatt dag och kram på Dig
Och du. Du får inte lämna ön. Hej då
Var rädda om varandra

#0Du är så klok! Kanske är det än en gång något snedvridet balanssökande? Har man ett tråkigt och händelselöst liv så vill man hitta ett forum att släppa ut all uppdämd negativ energi på. Har man verkliga problem att handskas med så läggar man inte energin på att jaga upp sej i Cyber, eller?
Jag har varit skogstokig (pardon my french) idag över att en leverantör kallat mej hyena i ett mail. När jag nu laddat hela dan och slutligen ringt upp honom så visar det sej att han direktöversatt ett uttryck från sitt hemland och dessutom översatt till fel djur, så andemeningen var att jag var snabb och effektiv. Och plötsligt insåg jag att mailet innehöll beundran, inte kritik. Alltstå har jag laddat med negativ energi hela dan, och den enda somfick lida var jag (i de oskyldiga i min närhet)
Har både bok och filmen The secret, men fixar bara ett läsa lite i taget, och jag köper inte ALLT. Men visst, kolla in www.tut.com så kan du får mail med dagliga kloka och mycket fyndiga brev från Universum

#4: Nä, för tusan, allt i The Secret går inte att svälja, men grundprylen, om hur man tänker, är klockren 

Jag har försökt att läsa dina dagboksinlägg, men såg att du begränsat tillgången till dem. Jag förstår varför. Tycker bara det var synd för jag gillade att läsa dem, speciellt dina vardags-iakttagelser på Ica Fjantum.
Hoppas allt ordnar upp sig 

Hitt på nå rolit iställä…
Jag är en skeptiker och ny på ÖN men skulle aldrig få för mig att "tracka" andra. Jag läser och begrundar och funderar. Mycket är för mig obegripligt men jag har respekten att avstå från att ifrågasätta andras upplevelser. (mina egna är konstiga nog).
Dock har jag en liten fråga som jag kanske borde lägga i en egen tråd men jag försöker.
Om man är andlig/medial eller vad man nu vill kalla det, är det inte så att man gärna "vill" se saker och lägger in en massa i sina upplevelser som är tämligen "normala"
Jag har upplevt väldigt mycket som jag bara inte kan bortse ifrån men jag har en känsla av att jag "vill" ha kontakt med det övernaturliga och ibland lägger till saker som "normala" människor kanske inte skulle blinka för… Är det så för er andra också? (hoppas jag inte uttryckt mig för luddigt)
/Maria

Om man väljer att lägga sin energi på det man blir glad av och sånt som är ens intresse så får man ju så mycket positiv energi tillbaka. Om man däremot väljer att lägga energi på att vilja andra illa eller för att försöka få andra att ändra sin tro osv, det dränerar energi istället. Syftet med att lägga ner sån energi kan vara att dessa personer har oftast så mycket negativt bakom sig från andra människor och det måste ut på något sätt, så oskyldiga drabbas tyvärr ofta då. Istället för att utveckla sig själv och gå vidare vill man slå ner andra.
En skeptiker som vill in på ställen bara för att debattera emot dom troende måste ju någonstans ha ett intresse och en tro på det ändå, annars lägger man inte ner energi på det alls. Eller så är det som jag skrev, gammalt skräp som måste ges ut till andra.
Att vara skeptik är också bra, man kan ju inte tro på något man själv inte har upplevt, vilket man inte ska göra heller. Alla har vi våra egna erfarenheter och upplevelser och dom tror ju vi på. Man kan vara nyfiken med skeptisk, så är dom flesta personer. Men att vara skeptisk och lägga ner all sin energi på att motarbeta andas intressen hela tiden, det förstår jag inte för det anser jag är dränerande energier som man kan gör något roligare och trevligare av istället :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#7 Ställ frågan i en egen tråd istället :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag bara stordiggar dig Skogskraft..
dina inlägg lyfter forumet .. Jag får alltid så många goda skratt och du är så klockren i ditt skrivande..man kan ju inte sträcka på en rygg som man inte har..hahahahhaha,,, jag viker mig nu dubbel.. hahahah.. Det är min humor också.. !!
Du goa kille, fortsätt att vara stark både för dig själv och för forumet..Du har din plats där !! Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag förstår dig totalt. *stor kram*
Jag blir trött på folk som vill tvinga andra att se sin egen sanning. Att dom tror vissa av oss blir lurade, av olika skäl och olika personer.
Men just detta att jag blir trött, det betyder att min kraft försvinner. Att sluta bry sig om vad folk tycker betyder ofta att man behåller sin kraft. 

Ja inte slösar jag mina energier på ev. forumtroll i alla fall!
De kan komma och gå som de vill, men maten får de ta av någon annan ;)

#12 Det är säkert nån som tycker att jag är ett troll också. Men det är fel för jag är en filur! 

#13 - räkna inte in mig i det gänget i så fall. Då hade jag inte svarat nu 

#14 Gänga får man göra på annat sätt.
Trevlig helg! 

Ja du är en äkta krigare.
Jag är ju ny här och tycker det är så kul att läsa om allting.Jag har dock missat kriget.Jag var inne i din dagbok för några dagar sedan.Jag hade väldigt roligt och skrattade hela tiden.Det berodde nog på att jag lekte med tanken att själv kunna säga ifrån när någon är taskig eller när man möter någon som skall förlöjliga en.Då vill jag va en krigare som du men……..
Ja tänk om man kunde få kraft att bli arg.
Lika klok som alltid Skogskraft, vi ska alla vara glada att det finns sådana som du.
Tack för att du på något sätt hittar kraft till att lyfta upp trådarna och ja, det är inte bara en gång skrattet har bubblat fram när man läst din sköna prosa.

What the bleep do we know.Filmen finns med svensk text på Livsenergi.Jag har bara haft boken.

#18, ja just ja, schysst påminnelse. Båda finns såklart på svenska, The Secret heter helt korrekt Hemligheten som bok, filmen finns väl med svensk text tror jag, audioboken ännu ej översatt vad jag vet.
"Bleep" har den mesiga titeln Vad vet vi - egentligen, & än så länge har jag bara sett att filmen finns, dock i ny massiv 5-dvdversion åxå.
Men iofs är det Yule Tide, så t-shirten, kaffemuggen & musmattan dyker nog upp snart…

the secret filmen finns nog inte med svensk text ännu men det behövs ju inte då den svenska boken tar upp allt i filmen Men visst är den väl bra ,man får ju en kick efteråt och får nya ideer om sitt liv.Jag har liksom satt igång med nya projekt tack vare den.
Hur hade du velat översätta What the bleep do we know.Så att den inte blev så mesig

#20: Ärligt & uppriktigt, själv hade jag tyckt denna översättning låg närmare originalbetydelsen:
"Vad f-n vet vi?"
Bleep = svenska pip, ungefär = censurerad svordom.

Jo jag trodde det.
Skogskraft - jag diggar verkligen dina trådar! Du kan skrivandets konst och jag är glad att du hänger kvar på ÖN. Frisk fläkt som vågar stå för sina åsikter…
Till denna tråds fråga: Vart går din energi?
Efter en veckas kurs i självkännedom så vet jag EXAKT vart mina energier tar vägen: Till att sparka, slå och dissa mig själv. Finns ingen som är så grym mot mig som JAG SJÄLV.
Jag lever i ett fängelse som bara jag själv kan ta mig ur. JAG VILL LEVA FULLT UT! Älska mig själv trots mina fel och brister, så att jag kan älska mina barn, de kan känna att de är OK som de är, älska min man, kunna ta emot hans varma ord utan att skämta bort dem i försvar…
Och som Skogskraft skrev angående vissa insändare, har jag lärt mig att att de har en försvarsmekanism för att dölja dålig självkänsla: spänna de muskler de inte har, sträcka på den ryggrad de saknar för att bättra på den självkänsla de saknar..
Keep up the spirit!
Mirja
Det ár bara att hoppa óver dem som man anser dumma, det ár inget att slósa tid pá. Det ár svárt att omvánda folk till att tycka som man sjálv. Och ár man váldigt olika sá har man ju inget utbyte av varandra och det ár bást att hàlla sig ifrán.