Yoga ?
Är det många som provat ?
Vad går det ut på många som surrar om det.
Eller är det fel forum för detta jag vet ej.
MVH Fredda

Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag har gått på olika sorters yoga ett par gånger och lärde mig både koncentration och avslappning. Hade väldigt stor nytta av yogan när jag födde barn!

Jag har länge varit sugen på yoga och plötsligt för en månad sedan hamnade jag av en slump på en helgkurs. Det var svårt som sjutton för jag var stel pga fel i ryggen mm. och min tjocka mage gjorde inte övningarna direkt enklare
men oj vad givande. Den kursen jag gick innehöll tre moment, fysisk yoga, andningsövningar och meditativ yoga (yoga nidra). Vi gjorde ca en timme av varje sak i som ett rullande schema från fre-sön. Min katastrofrygg är idag mycket bättre och jag har ilägg i min sko pga av min sneda rygg och det har jag fått börja ta bort av eftersom ryggen rätar ut sig allt mer
Fantastiskt! Nu yogar jag mellan 20 min och en dryg timme i stort sett varje dag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Yoga är jättehärligt och man är så avslappnad efteråt så det känns som om man har sovit
Jag ska få en yoga dvd av min bror i julklapp för jag sa att jag önskade mig det. Jag har testat den förut så jag vet att den är bra. Den är på engelska men man förstår lätt vad hon säger och så ser man ju såklart vad det är hon gör, man kan välja att en svensk pratar också. Det är Susan Fulton som gjort den och den heter Yoga for absolute beginners

Jag utövar Yoga flera gånger i veckan, även Yoga Nidra (djupavspänning)

jag prövade yoga i 3 månader, men blev såpass dålig efter varje pass att jag fick ta smärtstillande och var utslagen i 24 timmar.
Är så jättebesviken, vill ju så gärna också vara aktiv osv.
Jag utövade Ashtanga Yoga ettt och ett halvt år, det är en mer fysiskt form av yoga men ska inte förknippas med "Power Yoga".
I yogan möter man sig själv till fullo, dessutom är den fysisk krävande och tränar både muskulatur, inte organ, smidighet och sist men inte minst den psykiska och mentala sida.
jag kan varmt rekomendera Yoga i alla dess former. man möter sig själv på mattan. Gå på testlektioner och se vad du tycker!
#6 Lightseeker: Det är vanligt att sädant händer, vid uttövande av Yoga påbörjas en rening i kroppen, det är lite som att gå både till massören och Kiropraktorn.
Massor med slaggprodukter lösgörs och det är ganska vanligt att man dessutom smakar skit ur munnen de första månaderna samt vid nya rörelser. Du kanske ville för mycket och att det gick för fort fram!
Som jag sa till Fjäderflickan en lördagsnatt för länge sedan:
"Lugnt och fint, det ska gå som en dans"

jag har gått på yoga några terminer, och min kropp blev mjuk, stelheten försvann,jag är inget proffs ,men man behöver inte vara det , yoga är för min skull och inte för att visa någon annan. jag tycker att yogan öppnar en ny värld, men man måste nog gå 2 -3 terminer innan man verkligen förstår, jag har alltid haft dålig kordinationsförmåga, men det spelade ingen roll på yogan,nu gör jag lite yoga hemma då och då , eftersom jag kan många av övningarna. du måste pröva för du undviker att bli stel i kroppen, och därmed ont lite överallt bla ryggen…..