Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2425 ggr
KuroTenshi
0

Hör saker..

Det händer då och då att jag vaknar upp mitt i natten av konstiga och oförklarliga ljud. Inatt hände det igen. Den här gången hörde jag något som lät som bongotrummor, och jag kan försäkra om att ingen i min familj äger något sådant.. Fundersam

En annan natt, som jag fann väldigt otäck, kunde jag inte sova, utan låg och vred mig i sängen, när det plötsligt började smälla. jag låg kvar och trodde jag inbillat mig, men så fortsatte det. Tillslut reste jag mig och gick runt i huset och lyssna. ingenting. när jag lagt mig igen fortsatte det. Det lät som.. bomber. Tveksamt ställde jag mig vid fönstret och kika ut. Det lät helt ärligt som om det var andra världskriget därute, men inget syndes. Men jag hörde bomber, eller raketer.. eller.. tja, jag vet inte vad det var, men högt small det, och inte ett enda spår på skyn efter något.
Efter ett tag slutade det, och jag la mig för att sova.

Dagen efter frågade jag mina föräldrar om de störts av ljudet, men de hade ingen aning om vad jag pratade om. Annars brukar de vara väldigt lättväckta, och det här ljudet var HÖGT.
Vad hörde jag egentligen? varför hör jag sånna här konstiga saker?

[TotemoOmoshiroi]
0

ingen som vill svara…? :(

Happyspirit
0

Jag skulle gärna svara *ler* om jag kunde?? Kommer ljudet utifrån eller hör du det inom dig?? En konstig fråga kanske….vi måste nog försöka bena ut det här lite, om vi ska hitta nåt bra svar misstänker jag.

Manni
0

Ingen militärövning? För när militären krigar kan det ibland låta som om de är inne i huset. En gång var jag säker på att det var spöken på vår kallvind. Det lät och kändes som om någon släppte något stort och tungt på golvet på övervåningen. Jag var ensam hemma och livrädd! Långt efteråt har jag förstått att det var militären som hade övning…

Happyspirit
0

Min fundering är nämligen om du plockar upp energispår (minnen). Du kanske har en stark clairaudient (klart hörande) förmåga. Och det skulle kunna vara förklaringen till att det bara är du som hör och ingen annan runt dig. *ler* Det är min första fundering, hur känns det för dig??

Happyspirit
0

Men som sagt det finns flera olika teorier, och jag skulle behöva få veta lite mera, detaljerat vad som hände och hur du upplevde det……

[TotemoOmoshiroi]
0

Manni: Nej, nån militär övning var det inte. Åtminstånde har jag svårt att tro det. Klockan var runt 2 på natten tror jag, jag bor bra långt ifrån närmsta "militär-läger" eller vad man ska kalla det. Men det lät verkligen som andra världskriget utanför huset. Nästan så man börja undra om Sverige dragit ut i krig.

HappySpirit: Jag vet ju inte. hur ska man kunna avgöra om det kommer innefrån eller utifrån? det är ju bara jag som hör det, så jag antar att det kommer innefrån. Men det hörs så väl att jag innbillar mig att det är i eller runtomkring huset.

Energispår? Clairaudient? det är helt nytt för mig. Tror du att det kan vara det? men för att känna av energispår måste jag väl ta i något speciellt, och sedan känna av från det föremålet? exempelvis att jag skulle hitta en gammal burk som kommer enda från krigstiden, och DÅ hör dessa ljud? Jag gör ju inget annat än ligger i sängen.

[TotemoOmoshiroi]
0

Vad är din slutsatts, Happyspirit? Oskyldig

Happyspirit
0

Det är nog lite tidigt att dra någon slutsats ännu… Och nej du behöver inte hålla i något föremål för att höra. Tänkte också på att det skulle kunna vara några gamla minnen i från någon tidigare inkarnation…det är också ett alternativ… funderar fortfarande ….. hmm

Happyspirit
0

Jag bor på landet och långt ifrån grannar och stök. Men vissa nätter vissa speciella datum kan jag höra att det är jätte många utanför huset som har världens fest utanför och när jag tittar så finns där ingen. Och det är energispår, minnen från forna dagar. Men min man och mina barn hör det också… så jag vet inte säkert. Tror du själv att det kan vara nåt sånt?? Eller om du drömmer så starkt så det blir alldeles verkligt??

Happyspirit
0

Men jag såg nu att du har kontakt med Lady Oona…fråga henne, om du inte redan gjort det. Hon vet säkert vad det är. *blink* Hon har lång erfarenhet, inom ALLA bitarna. Är säker på att hon har en bra teori. *ler*

Kram Anki

[TotemoOmoshiroi]
0

#9 drömmer vet jag att jag inte gör, för jag är helt klarvaken när det händer.

Det är nog inte omöjligt att det är något sådant energispår då.
Jag har hört alla möjliga konstiga saker, t.o.m en mans snarkningar! Det var tusan läskigt! Endå var jag ensam hemma, och någon snarkade i rummet när jag var klarvaken! Fick t.o.m kika under sängen för att försäkra mig om att ingen låg där och sov!

sen hör jag något rätt ofta som låter som elektricitet. Det är så svårt att förklara, men det börjar som ljudet av el, sen höjs det snabbt upp till en så hög ljudnivå att jag nästan hoppar till, och mitt i den elektriska ljudet kan jag ibland höra röster och andra saker. Saker jag hört klart och tydligt är det här med bomberna, trummorna, en kvinnas skrik, ett droppande eller porlande ljud, en mans snarkningar och en mans skrik. Det är dom saker jag hört väldigt, väldigt väl, och som jag är helt övertygad om att jag inte drömt, sen är det mest bara brus och elstötar som låter.

Fel på hörseln har jag inte, btw.. Oskyldig

Happyspirit
0

Ja, det låter för mig som du har en känslig hörsel helt enkelt…vissa ser tydligt…andra känner lättare och så finns det såna som hör…du får lära dig stänga ner ordentligt, det är mitt råd till dig då.

Kram

[TotemoOmoshiroi]
0

hm.. det där med stänga ner igen.. jag kan inte med sånt.

Jag har egentligen inget emot allt detta med att se, höra och känna saker, utan jag är mest nyfiken på om det betyder något eller om jag helt enkelt håller på att bli tokig.
jag tror inte jag riktigt vill stänga av helt. Och samtidigt, kan man göra det om man som jag aldrig är förebredd på det som kommer hända? Alltid när jag är med om något kommer det som en överraskning för mig. jag vet aldrig om det i förväg.

Hur gör ni medium egentligen? stänger ni av allt helt och hållet, och sedan när någon ber er, eller ni bara har lust, "slår ni på" det igen?

Happyspirit
0

Ja, precis så som du skrev sist. Jag stänger av helt och när jag jobbar så kopplar jag upp mig. Annars ser jag till att alltid vara stängd. Självklart kommer det när som helst när du är vidöppen hela tiden, det är sånt du får räkna med då helt enkelt. Du håller inte på att bli tokig. Men om du inte börjar stänga av dig så kommer du i längden inte må så bra av allt du tar in i tid och otid tro mig…. *blink*

[TotemoOmoshiroi]
0

# 14 kanske inte..
Så hur stänger man av? och om man väl lyckas, hur öppnar man sig igen?

Rosarin
0

Hej!

Jag började med att höra olika ljud. Jag hörde som ett sorl av röster som , "minglade" lät det som. Ibland hördes det tydlig musik också, lät ganska trevligt *skrattar*..som salongsmusik och trevligt prat.

Sedan en kväll var jag så trött så jag lade mig ner med örat mot armen och vipps hörde jag ännu mer..Wow, kalas tänkte jag.

Det enda som var på var luftkonditioneringen eller datorns ljud annars var det tyst i rummet. Av någon lustig anledning hörde jag som tydligast när jag hade något bakgrundsljud i rummet, då liksom framträdde det andra ljudet tydligare.

Numera både känner, ser och hör jag men som Happyspirit säger så är det väldigt viktigt att man stänger sig när man inte vill uppleva.

Visst är det häftigt i början, (så  var jag med), man vill ha allt på en gång men det finns en anledning till att man inte får allt på en gång. Man utvecklas i den takt man är redo och det är olika för alla.

Rosarin :)

[TotemoOmoshiroi]
0

# 16 okej. Så det här är kanske ett stadie, helt enkelt.
Jag har haft det här ljuden i huvve enda sedan jag var väldigt liten. Jag tror inte ens jag kan minnas tillbaka till första gången jag hörde.

Det låter jobbigt det du hade. jag hoppas det inte blir lika för mig. Slutade ljuden efter ett tag? Hur länge har du varit medial?

Rosarin
0

Jag har varit medial sedan födseln och har sett spöken som barn i vårt gamla hus. En gång blev jag skrämd och sen ville inte jag se mer.

Sedan har det legat latent ändå och ibland har jag hört och känt fast jag inte har velat. Men under sista månaden av min graviditet så slog det till ordentlig. Då kände jag och hörde allt bara starkare och starkare. Min dotter är nu 7 månader.

Nu har jag tränat sedan augusti och jag har en mentor som är otroligt erfaren och skicklig, hon passar mig perfekt, bättre lärare finns inte, Happyspirit! :)

Att utvecklas medialt handlar om att utvecklas som människa, det handlar om att hitta en mental trygghet, ett förhållningssätt, att känna till sitt inre, sina egna uttrycksformer och vad som triggar dem. När du är mogen och har gjort upp med dig själv med det du behöver, först DÅ kommer nästa steg. Det går inte att forcera fram, din kropp säger till när du är redo och du kommer att känna det.

Lycka till!

Kram Rosarin :)

[TotemoOmoshiroi]
0

okej. Stort tack till er , HappySpirit och Rosarin. Jag tar till mig det ni skrivit och ska fundera på hur jag ska göra i framtiden.

Varma kramar till er båda! Kyss

Rosarin
0

Tack!

Det viktigaste är oftast att lyssna på kroppen och lära känna sig själv, att förstå sina mentala styrkor och svagheter. Det kan vara jättesvårt att länka, (förmedla andlig kontakt) till någon om man inte förstår att känna skillnaden på intryck från sig själv och från andevärlden. Man behöver lära sig att "stänga av" vissa delar, ett  visst sorts tänkande, samtidigt som andarna talar till dig enligt dina referensramar, det du har upplevt och ditt förhållningssätt till saker. Det kan handla om symboler, känslor, dofter..

Det är svårt att förklara så här men jag hoppas att du förstår hur jag menar. Ta nu ett steg i taget så ska du se att resten kommer att trilla på så småningom.

Stor kram, ljus och kärlek! Rosarin :)

Happyspirit
0

Jag vet att Elisabeth har en bra länk till hur man stänger av.!!

Stänger av gör man inte automatiskt däremot öppnar du upp dig så fort du pratar om det övernaturliga eller känner empati för någon, eller liknande fall. Men stänger av går inte av sig självt i början i alla fall.

Men det viktigaste av allt är att du verkligen VILL stänga av….annars är det ingen ide alls att ens försöka göra det. Du måste verkligen bestämma dig för det då. Men jag är säker på att om du fortsätter i den här takten så kommer du att vilja stänga av så småningom. *ler* Men då finns det tips och råd för det på den länken Elisabeth har.

Lycka till med din utveckling!

Kram Anki

[TotemoOmoshiroi]
0

# 21 vad är det för länk? på vilken tråd?

Happyspirit
0

Jag, vet inte hur det där fungerar med att länka till trådar, vi får hoppas att Elisabeht själv eller någon god Medarbetare hittar den och kan ge den till dig.,,,,,,

[TotemoOmoshiroi]
0

# 23 ja, okej. ^^ jag kanske snubblar över den nån gång. :)