Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1393 ggr
Chippers
0

Läbbigt (ang.andar)

Förra veckan gjorde jag och en kompis Anden i glaset. Vi tillkallade andarna o s v. Inget hände, glaset rörde sig ej eller så. Men, efter att vi slutet spela och sa adjö till andarna och så, så såg jag som ett dis bakom Carro! Det var så äckligt. Men iaf. Carro trodde mig inte riktigt, så vi bestämde oss för att göra om Anden i glaset helgen därefter. Dagen innan vi skulle göra det, skedde detta:

Jag låg i sängen, skulle sova, men innan så låg jag och tänkte på Anden i glaset, att typ inget har hänt, andarna är nog inte i mitt rum osv, 5 minuter senare, kollade hunden på mig, som om någon var i hörnet av mitt rum. Jag tänkte att äsch, det var väl inget. Så fortsatte jag och försökte somna. 10 min senare lät ett konstigt ljud, Challe kom närmre mig, två min senare kom ytligare två likadana ljud. Jag blev förstås rädd, ropade på pappa som kom in och tänkte att det var min lilla lampa som lät vid fönstret, han kände på lampan OCH då lät det som tusan, lampan gick sönder, glaset smälte ihop med själva lampan och den var helt paj efter det! Trots att lampan vart släckt, och varit det länge, så hände detta … då blev det lite scary ska jag säga er …

Men fortfarande hade jag och min kompis (dumt!) bestämt oss för att göra Anden i glaset i helgen. Vi var hemma hos henne, i hennes rum, och gjorde det. Inget hände. Vi väntade i minst en timme men andarna kom inte. Så vi avslutade. Vi släckte ljusen o allt men rivde inte sönder pappret. 

Efter det skulle carro ut och släcka lampan i hennes hall. Hon kom efter det in och vart ganska spänd och sa att när hon släckt lampan, (vilket man gör genom att vrida på en knapp och sedan klickar det till.) och hon hade gått ngn meter för att komma till rummet, så tändes den igen! Jag trodde henne såklart inte, eller jag trodde hon inbillade sig och sa åt henne att gå ut och släcka igen. Hon kom in, vi vart ganska spända men började sedan snacka om annat. Vi vart sedan avkopplade och var i sängen. Sedan skulle vi släcka hela rummet och sova, jag skulle släcka akvarie lampan, som var den sista att släcka, carro låg i sängen. OCH när jag vände mig om för att lägga mig ser jag en skugga i väggen !!! Det var INTE min eller Carros skugga, för Carro låg ner stilla, och min skugga syntes inte, utan det var en äcklig ande skugga som gick helt annorulunda än hur jag rörde mig. Den rörde sig snabbt åt höger, och var helt flintskallig. Och kroppen var smal och usch så rädd jag blev, jag såg direkt att det var något. Jag backade bakåt fort, spärrade upp ögonen och skrek, och sedan grät. Jag fick en rejäl chock! Det var helt otroligt, jag har aldrig varit med om något läskigare. Efter det skakade jag i HELA kroppen. Jag var livrädd. Vart skulle vi ta vägen lixom? Andarna var där, ingen var på samma våning som vi var och det var kolsvart, båda satt där, livrädda. Vi satt på hennes säng i ca 1 timme, medans den tiden kände jag som en kyla vid min rygg, fruktansvärt alltså. Sedan bestämde vi oss för att tända. Och springa upp där hennes pappa o syrra var. Resten av natten sov vi där. Fast jag sov bara ca 3-4 timmar, jag låg vaken där uppe i typ 2-3 timmar skräckslagen. Ångrade allt vi gjort. usch. Jaja. skönt att DET är över nu.

MEN, när jag sagt allt till familjen, syskonen o allt, så blev såklart min brorsa nyfiken + han tjej! Så då skulle dom göra det trots att jag inte ville det, det gick helt enkelt inte att övertala dom. Hur som helst så gjorde dom Anden i glaset i min brorsas rum i källaren. Inget hände. Min brorsa är sån som aldrig trott på sånt och han är väldigt modig av sig. Efter allt, frågade han tydligen i sina tankar "Om ni är här, visa det på något sätt!" PRECIS då gick en propp! Allt ljus släcktes i källaren och i köket här uppe. DÅ trodde han delvis på allt och slutade.

Även idag, hos min syrra, så slutade hennes stora lampa i hennes rum funka!

ALLT detta efter alla gjort Anden i glaset?! Snacka om att det finns andar hos oss! :/

Någon som vet hur man får bort dom?? Jag har bett de lämna mig och min familj, hela huset. Men det verkar inte funka ..

Vill så gärna kunna sova om nätterna igen .. ;P

Chippers
0

Kan även tillägga att jag hörde fotsteg i köket i natt då jag vaknade vid 3 ….

medium
0

tycker ni är lite farligt ute. inget att leka med.

Chippers
0

#2 Nä, säg inte så, nu blir jag bara ännu mer rädd! usch … :/

Vet du hur man kan få bort andarna? Jag kan verkligen inte ens koppla av i mitt eget hus … är spänd hela tiden, trots att allt är tänt …

Och vad kan andar göra? De kan väl inte skada en eller så? Utan bara skrämmas ?

Elisabeth-J
0

Att leka med Anden i glaset är absolut inte bra. Att få bort det kan ni försöka att göra genom att ex. Tänd ett ljus, be fader vår och be dem att försvinna. Men det är inte säkert att det hjälper och då bör du kontakta ett medium i din närhet som kan hjälpa er.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Chippers
0

Hur kontaktar man medium? Finns det ngn hemsida där nummer och sånt står?

medium
0

inget kan hända från andarnas sida, dem finns på annan frekvens ,ni har skapat ett tillstånd frivilligt att nå dem vibbarna. Det vill jag bestämt varna för. Det som råder nu är rädsla från bla din sida. var det värt det. ?

Sitt ner i en fåtölj eller liknande där du kan känna avslappning. sätt på musik eller tändett ljus allt efter eget tycke. huvudsaken är att du känner harmoni. Slut ögönen, fokusera avslappning som börjar i foten sedan går du uppåt sakta , låt musklerna andas av frihet o balans . till slut kommer du till huvudet , du går i din egen takt (ingen annans). När du slutligen har gått igenom hela din kropp, koncentrerar du till andningen. Under hela processen är det viktigt att tankarna som dyker upp hålls borta mer o mer. När du gjort detta i din egen takt , det har tagit den tiden som du själv tycker eller känner. Tvivla inte på tiden för det finns ingen rätt eller fel tid. Bara din egen är bra nog. Den här lilla övningen skapar balans du mår bättre o förstår att det ni provade var en läxa för att mer förstå dig själv. Du kanske gör det bara en gång,,, men detta medför att du slipper vara rädd. Om inte önskade resultat nås ,,ta en promenad eller gör vad som helst som skapar muskelresultat, det i sin tur gör att du glömmer dem destruktiva tankarna,om anden, som i sin tur manar fram rädsla.

Mvh Reino

misshelena
0

det var ju inte så smart att göra det igen efter den första händelsen…jag tror starkt på att man öppnar dörren till precis vad som helst..nån vilsen stackars själ som  tycker att det är okej att stanna kvar..du bjuder alltså in dem..med andra ord…Men jag tror inte att du ska vara rädd..jag tror inte att det är risk för att bli skadad eller så  men det kan vara väldans otrevligt…jag gjorde anden  i glaset som barn för nyfikenhetens skull…hände ingenting..jag hade väl tur tror jag…Anden i glaset är ingenting som jag rekommenderar i alla fall…Förresten så tror jag att andarna inte gillar att man håller på att leka så där..

lightworker
0

#5, har du inget medium där du bor som kan hjälpa dig?? Hoppas att du får det lugnare i huset och får sova. Nu inser du säkert vilka följder som kan bli när man gör Anden i glaset.

misshelena
0

håller med lightworker som sagt…..

Chippers
0

#6 Tack för råden! Ska testa. :-)

#7 Okey. Men jag blir rädd för minsta lilla! Jag är väldigt känslig, och bara jag tror att jag ser ngt omkring mig så blir jag skräckslagen. Är rädd hela tiden .. för att anden ska visa sig …  eller att ngt ska hända … så mycket har hänt så tajt efter att vi gjort Anden i glaset. Främst har mycket hänt med lampor. Och ganska nydligen, 15 min sen, så slockanade dataskärmen! Det blev helt svart. Så jag fick starta om och då gick det. Men det har aldrig (vad jag vet) hänt så förr .. mysko ..

Usch. Ångrar verkligen allt. Och nej, verkligen inte smart av oss att göra om det efter första gången då det hänt en del .. båda ångrar sig nu, vi borde inget gjort!!

#8 Hmm, njae .. vet ju inte ens hur man hittar/får tag på ett medium?? Vad gör dom? Vill gärna få tag på medium som kan komma .. gärna så snabbt som möjligt så att andarna försvinner .. !

lightworker
0

#10, finns det inget medium där du bor??

Chippers
0

#10 Vad vet jag?? ;P Jag vet ju inte ens vart man får tag på medium, vad de gör exakt, vart de håller till osv .. hur kan man hitta medium omkring där man bor?

Jag har då aldrig hört talas om ngt medium här .. men de finns säkert..

lightworker
0

www.eva-lena.se

Hon bor i stockholm. Nära och bra.

Kanske dom på vattumannen eller butiken mittemot vet något om medium.

Elisabeth-J
0

#10 Man lär sig av sina misstag och ni har nog lärt er att inte göra Anden i glaset mer ;-)

Du kan kolla med vattumannen för dem vet vem du kan kontakta om det behövs.

Elisabeth 

Chippers
0

Ja, precis. Man lär sig av sina misstag. och nej, vi kommer verkligen inte göra om Anden i glaset, iaf inte jag. :-)

Okey, tack!

mosterMimmi
0

Chippers, jag kan ju säga så mycket att jag inte blev förvånad att du har fått gäster från en annan dimension. Du får sätta ner foten och säga till dem att "Tack för denna tiden och denna läxa, men ni får gå tillbaka till där ni hör hemma. Gå i ljus!"

De kan inte skada dig om du inte tillåter det. Din energi är ju mycket starkare än deras,  men de frossar i din rädsla. Så försök att bita ihop och mana iväg dem, det klarar du!

misshelena
0

moster mimmi kommer alltid med goda råd….Skrattande

Chippers
0

#16 Okey! Tack, ska säga så sen.

Jag är rädd hela tiden bara jag tänker på det. Allt som hänt. Men jag ska försöka att inte vara det!

mosterMimmi
0

#17  Ja, jag är nog lite beskäftig och stor i truten, men ingen behöver ju följa råden om de inte vill. Jag är ju mosterMimmi!!

Jag tänker nog brainstorma vidare!

#18 Chippers, klart att du är rädd, för du tror att du inte kan kontrollera det, men det kan du. Se till att ha din kompis med dig. Tänd ett litet ljus och låt ljuset brinna ner på fatet och slockna där. Be sedan anden att gå mot ljuset och att gå i frid. Han kan inte göra dig något om du är bestämd.

misshelena
0

gör det mimmi….

mosterMimmi
0

#20 Men du också, MissHelena, alla aspekter och alla ideér behöver ju komma fram, annars är det ingen brainstormning!

Det är ju det som är bra här att alla kan bidra med något!

misshelena
0

jo jag tycker att det är myckettrevliga människor här..känns faktist som goda vänner sen gamalt ibland…jag som bara sitter här i min lägenhet och skriver och läser hela kvällarna tycker det är underbart..

misshelena
0

jo jag tycker att det är myckettrevliga människor här..känns faktist som goda vänner sen gamalt ibland…jag som bara sitter här i min lägenhet och skriver och läser hela kvällarna tycker det är underbart..

Sidentass
0

Jag gjorde Anden i glaset då och då förr många år sedan..och jag måste säga att det är verkligen inget att rekommendera..glaset funkade, man fick många svar som stämde in…efter sista gången jag gjorde det fick jag en fruktansvärd tandvärk..det blev akutfärd till sjukhus, efter det har mina tänder varit ett problem…sambon fick åka till akuten för forsande näsblod när han lekte med glaset med sina kompisar, det finns en frestelse att åter igen sätta sig vid det..men jag kommer aldrig mer att göra det. Kan inte vara nyttigt!

[Caroline92]
0

Ush, jag ångrar verkligen också att vi gjorde det, jag har aldrig varit så här mörkrädd som jag är nu, jag vågar inte vara uppe själv när det är mörkt, å jag vågar inte ens sova i mitt egna rum! Jag sover hos min lillesyrra varje natt, och mina föräldrar tycker jag är jättetöntig, för dom tror att vi bara hittade på/såg i syne, dom tror inte alls på sånt här.
Men saken är att jag vet inte om den andan Alexandra såg hemma hos mig var elak, för vi såg den bara, å blev rädda, men den gjorde inte precis nått….det skulle ju kunnat vara min farmor t.ex, tänkte lite på henne när vi tillkallade anden….

Jag och Alexandra har bett anden/abdarna att gå tillbaka till där dom kommer ifrån, jag vet inte om det funkar, har inte vart hemma så mkt sen det hände, men för säkerhetsskull ska jag tända ett ljus å be vår fader. Men nån som vet hur man kan övervinna sin rädsla? för jag vill verkligen kunna vara uppe längre än min lyllesyrra på 6 år, å hon får inte vara uppe så länge :P Jag vill ju kunna sova i mitt egna rum igen!

#14 Oja, vi har lärt oss från vårt misstag, aldrig att jag kommer "spela" Anden i glaset igen.

#0 såg att du glömde skriva att jag i hörnet såg ett lila/blått/grått "streck" som skimmrade genom luften, fast jag vet inte om jag kanske inte sa det? för att inte skrämma upp dig ännu mer?

Elyria
0

Hemma hos oss har vi anden i glaset-förbud. Ungarna och deras kompisar gjorde Anden i glaset en hel del för ett par år sen. Under den perioden såg de skuggor och skepnader, svängande lampor och dörrar som öppnades. Vid minst ett par tillfällen blev de så rädda att de sprang ut och vägrade gå in igen innan jag kom hem från jobbet.

Efter att jag förbjudit dem att göra Anden i glaset har det varit lugnt här…

mosterMimmi
0

Puttar upp

Chippers
0

Känner mig lite mer avkopplad nu iaf. Men jag kan inte vara helt själv i mitt rum med kolsvart i rummet. Måste ha dörren öppen och minst en lampa tänd annars blir jag livrädd.  Är rädd för att vara själv nere i källaren med …

Men det blir bättre iaf för varje dag som går. Hihi.

Elisabeth-J
0

#28 När man har upplevt saker som man har blivit rädd för eller har skapat obehagliga känslor så sitter rädslan kvar länge. Jag brukar likna det vid att den sitter inkapslad som en kärna med ett hårt skal. Fast man vet att man inte behöver vara rädd så är man det ändå. Jag var med om saker som skrämde mig rejält i hela min barndom och jag vågade släcka min lampa först i vuxen ålder. Man får jobba med att släppa rädslan och det bästa är genom att man möter den och går igenom det flera gånger. Jag förstår dig och hoppas att det lossnar snart!

Elisabeth 

[Caroline92]
0

#28 Jag är som dig…sov i går första gången själv i mitt rum (eller, med hunden då :P) men jag vågade inte ha släkt och tyst, jag hade lavalampan igång och musik på lagom hög nivå…men jag låg å knep ihopp ögonen och vågade helt enkelt inte titta…tog nån timma för mig å somna,men jag hoppas att det går bättre nu när jag ska sova

God natt allihoppa =)

Highness
0

När jag var i tonåren brukade även jag köra "Anden i glaset" och det funkade sista gången som jag körde det.  Men jag hade tur. Inget ont stannade kvar i lägenheten.

Har hört att Anden i glaset inte är att leka med, så till alla er som känner för att testa GÖR DET INTE! Lär er att ta kontakt med hjälp av medium eller liknande istället. då är ni mer skyddade.

loreena
0

Usch, stackars dig. Hoppas du blir av med det där otrevliga! Jag har också erfaraenheter av Anden i galset. Det var ju som sagt en kul grej det där när man var i tonåring.. Min en väninna fick också kontakt med något obehagligt som tände lampor och kastade upp dörren mitt i allt.. Hon läste i böcker om Poltergeist (vet inte hur det skrivs..) och där stod det att de oftast vill ha uppmärksamhet och när man visar att man är medveten om dem så försvinner de.. Hon var så livrädd att hon inte visste hur hon skulle våga sova i sitt rum längre och tänkte på att hon inte kan sova  med sina föräldrar resten av livet.. En gång när han gick ut ur rummet och dörren flög upp bakom henne ropade hon högt; försvinn härifrån!! Sedan dess har det inte hänt nåt mer konstigt.. den obehagliga lukten av jord var borta och hon kände inte alls den där samma rädslan längre.

Maryissa
0

Jag har också hört att det hänt skrämmande saker när personer lekt med Anden i glaset.

Själv har jag aldrig gjort det, även om jag var nyfiken på det speciellt när jag var yngre.
Och jag kommer aldrig att göra det hellre.

Och ja, djur märker lättare än oss om det finns något där.
Det hände ett par gånger att min kisse stirrade mot en vägg eller hörn i min lilla lägenhet och och pälsen reste sig på henne och hon vek öronen bakåt.

Men då bad jag henne bara komma till mig och sa: skräm inte matte så där ;-)
Visst blev jag rädd, men jag stängde bort det som hänt, eller hur jag ska förklara det.
Precis samma som jag gjort när jag anat någon närvaro, som jag tyckt varit jobbig och har inom mig sagt: Jag vill inte…
Och sedan stängt bort det i mitt inre, och sedan har det varit lugnt.

Är svårt att förklara, men hoppas ni förstår vad jag menar och hur jag gör ;-)

#16 Så antagligen är det som du skriver att de frossar i ens rädsla och det är bättre att bita ihop och mana iväg dem.

znoop
0

Anden i flaskan är inte direkt någon bra grej och göra över huvudtaget. För att man kan dra till sig andar som man kallar på. Jag har aldrig gjort anden i flaskan, Och kommer aldrig göra det heller. Det räcker med det vad jag ser nu och vad jag hör. Inte bara svarta skuggor som svävar förbi.

tarotlasse
0

Att ta kontakt med ande världen är ingen lek utan ngt som får ske med respekt och ödmjukhet.

Ni är inte den enda som råkat ut för detta när man leker med Anden i glaset.

Ni Har ju bjudit in andevärlden och nu har ni ju fått kontakt med andevärlden också men ni kanske inte fick kontakt med rätt ande  utan ngn ande som ville busa och leka med er i stället.

När man tar kontakt med andevärlden så det första man bör göra är ju att be om beskydd av sin guide och av ljuset.

Så mindre risk att man råkar ut för dessa andar som kan ställa till det lite för oss.

Så det du kan göra nu är att be för dig själv om beskydd av din guide och av ljuset.

Du behöver inte veta vem din guide är utan guiden är alltid med dig så be den om hjälp.

Lugnar det inte ner sig så kontakta ett medium som får hjälpa dig.

Du visste inte vad du kunde finna ett medium men titta här inne  och på mediumlistan så kan du finna  några stycken bra medium i STHLM.

Så kontakta ngn av dessa och be dom om hjälp bättre dom hjälper dig att du ger dig på ngt på egen hand.

I ljus Lasse

YvonneW
0

Ojdå, då lekte jag nog med elden som barn - fast jag brände mig aldrig. Inte vad jag vet i alla fall. Min mormor lärde mig leka "fråga glaset", inte "anden i glaset".

När min mormor var ung fanns inte så mycket att roa sig med, ingen tv, och fattigt var det. Då brukade barn och ungdomar samlas och roa sig med att ställa frågor till glaset. Svaren blir ju mest blaha. Sedan berättade mormor om det trebenta bordet med jaben, nejben och räkneben. Att man åkallade andar fick jag aldrig lära mig, tror inte mormor såg det så heller. Jag i min tur lärde ut "fråga glaset" till min son. På en skolutflykt lärde han ut det till övriga i klassen, och sedan blev det kvällens höjdpunkt.

Läraren fick skäll av ett par föräldrar som var religiösa och som ansåg att min son lärt ut hur man kontaktade själve satan och vände deras barn från Gud. Jag satt med och blev mest full i skratt, tyckte det var så banalt. Erkände i alla fall att det var jag som lärt ut det från början och tillade att jag faktiskt hade en svart katt också!

Min mormor kunde också berätta gamla skrönor från "vildmarken" som man faktiskt trodde på på den tiden. Redan då var det spännande att kunna skrämma upp varandra när skymningen föll. Häxringar i naturen var Tecken på att där hade djävulen dansat ihjäl en "jänta", som man sade på bygdemål. Någon hade på hemväg genom skogen en mörk kväll fått sällskap av en främmande hund. Det tolkades som att djävulen intagit skepnaden av en hund. Hon berättade väldigt mycket som jag tyckte var spännande. Min mormor var född 1887 om jag minns rätt, så historierna härstammar från tidigt 1900-tal.

YvonneW
0

Puttar upp!

Någon som har erfarenheter av det så kallade "trollbordet", det trebenta bordet? Det kom ju på modet igen på 90-talet, så jag köpte ett nytillverkat av en kille i Värmland som börjat göra sådana hemma i snickarboden. Det får ju inte vara spik i dessa bord. Från början var det träpluggar, idag är borden limmade. Speciellt träslag skall det vara, och fötterna skall vara specialslipade så att bordet lätt vickar. Bruksanvisning medföljer.

Minns att det fanns samlingslokaler dit folk kom med sina bord och så hade man en stunds gemenskap och höll "bordsdans". Var aldrig med själv. Har provat, och är man några stycken kan det väl  röra sig lite, men jag tror nog att man gör ofrivilliga små rörelser så att bordet tippar till lite ibland.

I mitt nya hem får vi inte plats för det, så det har hamnat i källarförrådet. Synd, för det är ett mycket dekoraktivt cafébord som pryder sin plats om man hänger över t ex en lång virkad duk.  

Efterlyser erfarenheter.

Zariah
0

Trollbord är intressant. :-) Det skulle vara roligt att ha ett sånt nångång. Jag har ett bord här hemma på 3 ben som jag funderat på att testa om det funkar, men det har inte blivit av. Det är nog lite för tungt med också kan jag för lite om det.

Jag har varit med på bordsdans, det blev jag imponerad av och det var en häftig upplevelse. Skulle gärna vilja prova igen. Kvinnan och vi som provade hade händerna på bordet. Hon uppmanade sin döda dotter att flytta bordet i olika riktningar som hon sa. Jag trodde att bordet bara skulle röra sig litegrann, men icke. Det förflyttades så fort så man fick springa för att hänga med och så att händerna skulle ligga kvar på bordet. Bordet lyftes på olika sidor.

UnoX
0

Jag har provat Anden i glaset ett par gånger..det var länge sen nu..Det har alltid hänt konstiga saker..Men så är det..det finns nåt …Den första gången fråga min kompis vem det var..och det skall man inte göra…den börja berätta men då var det nån av kompisarna som rykte bort pappret..vi hade 2 hundar med dom gnydde under tiden..andra gången 10 år senare då for glaset av bordet rakt på min flickvän…som kasta upp det på bordet igen…nästa gång var vi hos min syrra då börja marsvinet pipa som fan…så vi gav upp..det är nåt mystiskt med det hela…så det finns säkert en andra sida…Går det så skall jag spöka, när jag nån gång skall göra det som alla gör till slut…Skrattande

reverse
0

Jag och kompisar "spelade" Anden i glaset ofta i de tidiga tonåren, men har bara bra och möjligtvis flummiga erfarenheter av det. Vi hade en väldigt noggrann ritual för hur vi påbörjade och avslutade. Min hund ansåg att mitt rum var hans också, så han var alltid där och han fick fungera lite som en "måttstock" antar jag. =P Var han lugn, så var jag lugn. Men trots allt så skulle jag aldrig göra det igen idag, eller flagga för andra att testa det.

//Lina

MIRJAMI
0

Anden i glaset…..inget att leka med. Vet det utan egen erfarenhet……….Hoppas att det kommer att lösa sig för dig….

Hatasallad
0

Har också kört med Anden i glaset, men inget hände, iaf när jag körde med min bror.

Körde den också på ett kollo, och anden sa nåt om att dö och han var en sjuårig arg pojke. Hrm… ska man tro på det? Tänk om någon rolig filur gillar att skämta?

Har hört att man ska krossa glaset sen när man har kört Anden i glaset.