"Svarta Maddam."
Är det nån här som lekt den leken?
Man ställer sig instängd i ett kolsvart rum och tittar på en spegel och säger "svarta maddam" tre gånger, och sen ser in i spegeln där hon ska uppenbara sig.
Den lekte vi ofta när jag var mindre på halloweenfester, och visst såg vi saker! ganska så troligt, inbillade! haha. 
men det var otroligt spännande och läskigt minns jag!
Är det fler som testat det nån gång? ^^
Japp, jag och mina kopmisar brukar leka den lilla leken om kvällarna, det brukar mest bli att det är nån som börjar asgarva och det hela förstörs.. men men.. vem vet, det kan väl kanke funka? : D

Jag gjorde det för några år sedan. Jag var alltid den som skrek först för att skrämam upp dom andra. Jag tyckte det var jätte roligt xD Det funkar inte så bra, och jag tror inte på att hon kommer fram.

En gammal (typ f.d.) kompis berättade en gång att han körde det där själv en gång i barn/ungdom, i badrummet. Spegeln lös upp & ett gammalt kvinnoansikte blängde på honom.
Efter att skräcken dämpats försökte han intala sig att det bara var hans morsa som öppnat dörren till badrummet…
…men icke.
Han sprang in på sitt rum & har aldrig försökt nåt liknande nåt mer.
Det var nåt man provade i mellanstadiet, fast det var alltid nån som skrek innan vi ens hade börjat (vet inte om jag skulle göra det nu…) men det var lite läskigt i mörkret…
När vi gjorde det skulle man knacka i rutan också.
Jag tror inte på det. Man ser så lätt i syne då det är mörkt, och då fantasin och skräcken tillsammans med späånningen sätter i, då kan man se det mesta.
Tycker inte om sådana lekar då det kan göra en alldeles för rädd.

Jag har för mig att vi brukade leka det när vi var små med.. men vi såg aldrig något. Tror inte jag skulle våga leka den leken nu..
Hört rykten om att vissa som lekt svarta maddam har råkat ut för hemska saker.. men jag hoppas att de rykterna inte är sanna.
Jo, då den leken lekte vi i mellanstdiet. Vi skrämde upp oss till den grad att det blev föräldrar möte i skolan och vi förbjöds att leka den mer. Jag fick en period i tonåren då jag inte vågade titta in i vissa speglar för det kändes obehagligt. Den känslan kommer på mig ibland. Men nu ser man det ju med andra ögon.
Haha, jodå. Vissa tråkiga skoldagar på lågstadiet brukade vi låsa in oss på handikapptoan på skolan och köra "svarta maddam" . :)
Vi trodde på det då, men nu tror jag mer på att man skymtar sin spegelbild i spegeln . ;)
Men vem vet , kanske finns det en svart maddam i en liten spegel här och var ;)

Jag har gjort det x)
En jag känner har kört svarta maddam och då rev svarta Maddam henne xo

I Irak finns det en liknande lek där man går in i ett mörkt rum och säger "Marta Saddam" tre gånger….
OBS!!! SKÄMT
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Man ska ju skvätta vatten på stegen och säga Svarta Madame tre gånger och sen titta i den.. :s

#10: kvällens garv, thanks I needed that. Drabbad av livetroll som jag numer är åxxå. Eller troll… pests.
Lekte det i skolan…och då skulle man först ta tvåll och med hjälp ut av tvålen rita ett ansikte i spegeln. Sedan släcka lampan och säga det där svarta madan tre gången, och varje gång så lyckades man skrämma livet ur sig nästan….men såg alldrig något speciellt.

Ärligt talat så förstår jag inte varför man vill göra sånt som är skrämmande och otäckt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag håller med dig Elisabeth, men när man var liten var det nog roligt och spännade att bli skrämd….men inte längre.
Jga har aldrig lekt varken svarta maddam eller Anden i glaset ;)
Vet inte om jag är mesig. HAHA
När jag gick i 6'an, så lekte ofta mina kompisar den leken, men jag har alltid haft cellskräck, och vågade inte vara i de trånga toaletterna, ännu mindre med lyserna släckta. Så jag var lite elak… Stog utanför och när jag hörde att de hade sagt "svarta maddam, svarta maddam, kom fram, kom fram" Så brukar jag knacka på väggarna till toaletten
.
Jösses vad rädda de blev! Men sen när de insåg att det var jag så skrattade vi allihopa 

hej vänner…nu svarar jag..hoppas ni inte tar illa upp..men detta med svarta maddan o vodoodocker…svart magi..m.m….det hör inte hit…detta ämne måste ni går till en annan plats med…här är det ÖN…inte annat…här är det goda energier..(och inte dåliga energier)…så jag vädjar till er nu..som skriver om dessa ämnen..inga mer mörka inlägg…TACK…hoppas på mer glädje inlägg från er istället..ha en bra söndag…KRAM
# 19 jag förstår vad du menar, Men det här handlar väl endå om övernaturligt det också? 

Men har ni inte förstått hur det fungerar? :-)
Man går in i ett mörkt rum, från att ha varit utei ljuset, och tittar in i en spegel. Efter ett tag så vänjer sig ju ögonen vid mörkret och man ser sig själv i spegeln! :-D
Men visst blev vi tokrädda i yngre tonården när vi lekte det i skolan!

#19, goda energier och glädje, har vi på häxor också, du kanske skulle titta in någon gång.

småler nu..tror att det även finns goda energier hos er på häxsajten..som det gör här…men då vill jag be er om ursäkt om jag sårade någon…men vodoo och svart magi.m.m…får väl då öppna en egen sajt..så hamnar allt rätt då…för jag vill inte att dåliga o mörka energier hamnar fel…hoppas ni på häxsajten förlåter mig
…jag förstår er oxå att ni inte vill ha mörka energier hos er oxå…förlåt förlåt..
hoppas denna blomma kan ge er på häxor ett glatt förlåt

tack för blomman och svaret.

Nu skriver jag med risk för att få en tillsägelse, men då min pappa hade en sambo som likagärna kunde vara min storasyster så sa hon åt mig att jag skulle prova den leken. Men då skriva 36 på spegeln med vatten och sedan säga "Svarta Madam kom fram". Och hon sa även att SM skulle klösa en i ansiktet. Jag vågade ju självklart inte göra det, men då hon pressade mig till det så gjorde jag det.
Gissa om jag var rädd efter det.

Har också lekt den leken. Var så uppskrämd så jag vågade inte ha min pigtittare på mitt rum ;)