Stjärnorna och vi......
astrologin är något som vi nog alla är mer eller mindre bevandrade i….Lionadh har pekat på att vissa kontellationer står på ett speciellt sätt just nu…..och här inne har vi märkt en del turbulens den senaste tiden…..vad tror ni är det så…..?
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Just nu är solen i konjunktion med månen. Saxat ur World of Wisdom:
Huvudrubrik: Identitet
Underrubrik: Solen Konjunktion Merkurius
Nyckelord: IDENTITET: Subjektivitet
Yrkesmässigt
Denna aspekt är extremt kraftfull i ditt horoskop; varje handling du utför kommer färgas av denna energi.
Denna förbindelse mellan två planeter visar på en fusion av två principer på gott och ont. Du integrerar ganska olikartade energier och uttrycker dem som en process. Detta uttrycks som en stark karaktärsegenskap.
Då Merkurius aldrig är mer än tjugoåtta grader från Solen, är konjunktionen den enda möjliga aspekten mellan dem - ju närmare de är varandra, ju starkare kommer denna aspekt att vara. Det finns en stor mental talang och ett rastlöst begär att lära mer och vinna erfarenhet. Du skulle trivas i ett arbete som gav dig möjligheten att vara i farten och möta människor, då kommunikation definitivt är en av dina starka sidor. Du hatar att vara fast i ditt arbete, och du behöver ständig mental stimulans. Detta kan självklart leda till en mängd radikala arbetsändringar. Alternativt kan du tillfredsställa ditt behov av stimulans genom att gå på kurser eller företa dig studieprojekt. Du har goda undervisningsförmågor och skulle må bra i alla positioner där du måste få fram ett budskap. Dina starka sidor är din mångsidighet, nyfikenhet och ungdomlig entusiasm. Dina svagheter är förbundna med rastlöshet och koncentrationsbrist - och en tendens att vara väldigt subjektiv i dina omdömen. Du är alltför angelägen om att göra ett gott intryck och gillar att ha sista ordet. Du hatar att ha fel, och har svårt att erkänna när du har det.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#1 Finns det nåt visst stjärntecken som du tror kan påverkas extra mycket nu?

#2 - säkert Tvillingarna, för jag har blivit skvatt galen! *asg*
#3 hahaha!! Jag e Vädur/Fisk… Ja eller om man har vattumannen i månen som jag!
Jag är kräfta och ligger lågt, för månen är i nedan. Annars har månen ett väldigt starkt inflytande på mig. Det var helt stjärnklart ikväll när jag gick ut med hundarna, och varje gång jag ser stjärnhimlen så där framträdande så påverkas jag av det. "Längtar" liksom dit. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
**Jag är lejon - hur är jag nu då? Vad bör jag tänka på? **
Ja, utan klienter som ringer/mailar och vill ha Tarot-tolkningar. *suck* Känner mig rastlös men "fit for fight" när det gäller korten.
Men det beror nog på julen och dess penningflöde, tror jag.
Med Stjärnljus // Shintaida

För den som är intresserad finns en provversion av World of Wisdom. Den finns på svenska och är lätt att använda, gjord ursprungligen i Danmark tror jag.
http://www.world-of-wisdom.com/02_software/download.htm
Man kan få sitt eget horoskop, allmänna inflytanden och exempel på kända personers horoskop.
Idag har månen gått in i Vattumannen medan solen och planeterna Merkurius, Jupiter och Pluto står i Skytten. Venus är fortsatt i Skorpionen så det kan bli lite "giftigt"…
Kul att ni är intresserade! /Maud

Tack Maud, har redan klickat på länken och försvinner härifrån en stund :)
Jag, tror jag varit påverkad blivit så trött av att blivit tvär arg flera gånger och igår hade jag migrän igen…
Så nog påverkas man alltid.

Jag har gått och känt mig småarg utan anledning sen förra nymånen så jag började forska i varför… Tittade i mitt födelsehoroskop och mycket riktigt - har Jupiter i opposition till solen och månen i mitt eget horoskop, vilket gör att Plutos konjunktion med Jupiter påverkar mig lite extra..
För jag har ingenting i mitt liv att vara arg på, tvärtom…