Sjätte sinnet
Vill tipsa om ett program i radio Västernorrland, som heter sjätte sinnet. Det sänds på onsdag-förmiddagar. Medverkar gör en som hittar borttappade saker och djur, en drömtydare och ett medium.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
vet du vilken frekvens det säns på?? Undra om jag kan ratta in den här nere =)

SR Västernorrlands frekvenser

Det står inget om Stockholm men du får ratta in och söka dig fram. :)
Elisabeth
Ok… Må ju hitta det på radion nånstans iaf =) Tack så mkt…

SR har ju en lista på nätet. Bara och klicka fram till rätt radio och lyssna i datorn? Jag lyssnar ialla fall på min lokalradio så.

Här är länken: http://www.sr.se/vasternorrland/
Elisabeth
Åh smart =) det tänkte jag inte på Hihi…

Jag hittar inte det
Det står ju inte som kategori Sjätte Sinnet. Hur kan jag hitta då ? är lite knäpp på sånt ju !!! hahahah
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth…jag lånar din tråd..angånde tv-pogram..och sen slipper det bli sååååååååå många trådar…såg igår ett pogram..vet inte vad det hetter…(kanske sverige runt)…ska kolla upp det…nästa gång kommer det att vissas bilder eller lite filmsnut om Borgavattens prästgård….för dom vill ha in bilder därifrån…kram

Kl. 11.00 börjar sjätte sinnet
Idag handlar det om drömmar och astrologi.
Elisabeth

När ska ditt program sändas????

Påminner om progrmmet som börjar kl. 11.00. Om ni inte får in den frekvensen så kan ni lyssna direkt här: http://www.sr.se/vasternorrland/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Elisabeth

Idag är det Guje Lindwall som hjälper till att hitta försvunna djur och föremål. Man kan ringa eller maila om man behöver hjälp.
www.gujelindwall.se
Elisabeth

Det var kul jag bara gick in o kollade o plötsligt var jag inne på radion o sjätte sinnet.Det var ett bra program o det går att lyssna via webben.

hej!
Kan man lyssna över nätet? för jag bor inte i Sverige :(
kram

#14 Klicka på länken i inlägg #11
Elisabeth

Åh tack. Spännande!

Oj nu blev jag nyfiken! I vilket land bor du?

Ja just ja Rosarin.Nu har vi medlemmar från Finland,Åland,Danmark och jag tror Italien.Snälla,berätta,i vilket land bor du??
Alltid skoj att veta….

#10 På onsdag 
Elisabeth

Klockan 11.00 är jag med i sjätte sinnet idag 
Elisabeth

jag får inget ljud på webradion *suck*

I vänsterspalten finns en ruta där det står Lyssna direkt. Då ska de fungera.
Elisabeth

Först klickar du där det står Förmiddag, då kommer nästa sida fram, sen Lyssna direkt, då kommer ett fönster fram och då fungerar det :)
Elisabeth

KUL!! blir de efter nyheterna? fick igång det nu 

min dator det var fel på - löst sig nu =)

har jag hittat helt fel??
nästa populär med hannah fahl står det ju bara inget om det här programmet ju är jag på fel ställe??

YES!! jag hittade det
spännande :)

häftigt att höra dig på radion 

Men vad duktig du är!! shit jag skulle varit skitnervös
(musikpaus)

*APPLODERAR* klapp klapp klapp
duktig du var!!
Kul att höra dig!!!
Synd bara att det inte var längre…

Jättekul att höra dig på radion - du måste berätta här när ni ska besöka huset!
Lyckades ,få in rätt kanal,med fötterna på jorden,saklig lugn och ödmjuk,hödes din stämma,Jättebra kram från Liv

Försöker få in programet men jag kan inte lyssna!!! Grrrrr

Stort TACK till er alla! Kramar!!! Jag lovar att skriva här när det programmet sänds :)
Elisabeth

Ni är några som har sänt pm till mig om att ni missade programmet. Här är en länk där ni kan lyssna igen.
http://www.sr.se/cgi-bin/vasternorrland/program/artikel.asp?ProgramID=466&Artikel=1607538
Elisabeth
Tack för länken det var intressant att höra på dig det var bra du har en trevlig röst också Kramar 
Allting är möjligt

Jag är skitsur! Det funkar inte för mig! Har provat hela kvällen och nu sk..er jag i radioprogramet. Jag ska tänka på att jag får höra dig live i telefonen då och då och det smäller högre!
Kram Åsa :)

Elisabeth, vad roligt att höra din röst! Har nu lyssnat på programmet och din röst gav mig lugn! Konstigt, men så var det.
Har haft en ledsen dag på jobbet och hade först inte tänkt gå in på ÖN idag, för jag behöver få gå och sova. Men något sa mig att ändå logga in…
Kanske det uppfatas som knäppt men jag tror att det var meningen att jag skulle lyssna på dig…

#39 Men nu blir jag
fast det värmer och gläder mig att det fick dig att må bättre.
Sköt om dig! Kramar / Elisabeth
Elisabeth

#40 Jag kände att jag var tvungen att berätta hur jag upplevde det fast det känns pinsamt…
Vi har en så tung arbetssituation på jobbet och min närmaste arbetskamrat mår så dåligt att hon brast i gråt idag. Jag blev så ledsen själv över att hon är så ledsen… din röst gav mig på något sätt lite tröst. Glad att det värmde dig. 
Kram.

Elisabeth! -Trevligt inslag- ämne - och röst!

Tack för all positiv respons! Imorgon kl. 11.00 är det dags igen för Guje Lindvall. Man kan ringa eller maila till programmet om man har något borttappat föremål eller bortsprunget djur.
Kramar!!!
Elisabeth

Ni som har skrivit om försvunna djur och föremål, passa på och lyssna idag kl. 11.00. Ni kan ju ringa eller maila till programmet och få var av Guje :)
Elisabeth

Idag handlar sjätte sinnet om drömtolkning 
Elisabeth

nu har jag lyssnat på dig elisabeth, vad duktig du är, du har en mysig röst, 

Om du har tappat bort något eller har ett bortspunget djur så kan du kontakta radion och få hjälp av Guje Lindwall idag kl. 11.00 :) Länken ser ni högre upp i tråden.
Elisabeth

Ahaaaa nu får vi strax höra dilba på radion om den försvinna nyckeln som återfanns :)
Elisabeth
usch…jag vill inte gå in å lyssna på det där ….fy vad det måste ha låtit konstigt…
nu har jag lyssnat å det var ju inte så farligt som jag trodde….

#50 Hahaha nej det var ju bra! 
Elisabeth
Vet du Elisabeth…egentligen har jag en hemlig dröm att få vara radiopratare…jag tycker att det är dööökul, jag brukar hoppa på varenda chans att få prata i radion, och har lyckats med det ganska ofta…En gång fick jag sitta och prata om båtar i studion på p4…en annan gång gjorde nyheterna reportage om mig….problemet idag var att de ringde när jag stod och lagade mat…jag hörde hela tiden hur det bubblade och sprätte i grytan men jag nådde den inte från telefonen…så jag kände mig superstressad. Men Guje är så rar också dessutom så det klart att man vill hjälpa henne när hon ber en!
Men Elisabeth…hur kunde du veta?? skvallrade guje?? Eller nej just det ja….du är ju ett medium….hahahaha

#53 Hahahaha dom sa det strax innan 
Elisabeth
hmmmm…jaja, men jag menar …att det var jag? Hur kunde du veta det…det var ju inte så att de kallde mig dilba!
nä just det ja…nu kom jag på att det var ju inte så svårt att räkna ut….hehe, så kan det gå!

Idag handlar Sjätte sinnet om andar och spöken. Man kan ringa eller maila in frågor till programmet :)
Elisabeth

Jag lyfter fram tråden för det verkar vara en del föremål och djur på rymmen. Onsdag kl. 11.00. http://www.sr.se/vasternorrland/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Elisabeth

#59 I inlägg #58 finns direktlänken 
Elisabeth

Jag skrev ju att man kan kontakta radion imorgon angående försvunna saker eller djur t.e.x men det är inte den här onsdagen. Imorgon handlar det om när jag var till ett hus.
Tyvärr så tror jag inte inslaget är så bra för det var samma dag som galdra gick bort, men jag ska själv lyssna med kritiska öron, trots att jag hatar att höra mig själv.
Elisabeth
Är det samma tid imorgon? Hoppas att jag kan lyssna! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#62 Efter kl. 11.00 
Elisabeth

Jag har lovat att skriva här när programmet om spökhuset ska sändas eftersom det uteblev förra veckan. Det sänds imorgon, onsdag strax efter kl. 11.00.
Elisabeth

Lyfter fram tråden.
Elisabeth

Tack,vännen, för påminnelsen!!

Nästa vecka handlar sjätte sinnet om drömtolkning. Så om du har en dröm du vill ha hjälp med att tolka så kan du ringa eller maila in.
Elisabeth

Påminner om programmet idag där du kan få hjälp med drömtydningar.
Elisabeth