Hemsökta föremål
Har ni problem med hemsökta föremål och vill bli av med dessa, så kanske jag kan vara intresserad av att köpa.
Föremål med både positiva/goda och negativa/onda energier utan betydelse, de bör dock visa tydliga Tecken på aktivitet.
Gärna dockor, speglar, figuriner…men de mesta småföremål av intresse.
Skicka ett p.m, så kan vi diskutera vidare!🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#0 Du är för härlig GH 😎 och jag önskar att jag hade något att erbjuda och det skulle i så fall inte kosta dig en enda krona inte ens portot 😎
Men du var lite försiktig är mitt råd, ta det lite lugnt med föremål du inte känner igen för dom kan ställa till det och skapa psykisk ohälsa om det vill sig illa men vet du jag hoppas att du ändå får svar på din önskan samtidigt som jag vill be dig att vara försiktig och verkligen på riktigt sålla ut sånt som känns fel för dig.
Sköt om dig och framförallt var rädd om dig GH , ta det lugnt och lita på anden ❤️
#1 Jag tar gärna emot gratis också..haha😁
Jag har redan 2 dockor, men de är inte så aktiva. Visst, jag har hört mummel, knackningar, sett och filmat Orber runt dockorna…men det är som sagt inte mycket.👻
Jag tycker att det är väldigt intressant detta med föremål och hur energier och andar kan följa med dessa och vill gärna bygga upp en samling för vidare studie🙂
Värmland"
#2 Inte så aktiva, förlåt jag skrattar lite gott nu men mumlar, knackningar, Orber jag skulle säga du har verkligen aktivitet men du är nog lite bortskämd skulle jag tro med sånt här och det är jag med så vi blir så vana så vi går och blir immuna snudd på 🤣
Jamen visst är det intressant med föremål och energier det är riktigt mysigt speciellt när aktivitet uppstår och man sitter där och bara får en massa information och händelseförlopp som visar på en aktiv ande.
Konstigt är kan jag tycka att någon kan vara så pass fäst vid materiella ting att dom inte kan släppa taget efter sin övergång för till andra sidan och även här tycker jag att det materiella har noll betydelse egentligen och väl i ljuset så borde man släppa taget om det jordiska och bara gå vidare med sitt.
Jag har vart med om många såna här saker genom åren där jag fått medla mellan anden och föremål som folk som bott inte förstått och trott det har vart något alldeles förskräckligt hemskt och det har bara visat sig vara anden som vart mån om sina saker och att dom ska behandlas på rätt sätt även i framtiden. Varför förstår jag inte för varför inte bara släppa det jordiska men vi är väl olika med individuella känslor det är nog den enda enkla förklaringen.
För en sådär 25 år sedan var jag hem till en familj och mannen där var en fena på piano och samlade på flyglar och pianon som ett stort intresse. Duktig var han på att spela och när döttrarna skulle spela så hände en massa så som att dom knuffades undan från pianostolen och ner på golvet men väl vi gick igenom den biten så var det så enkelt att när pappan levde så satt dom på samma stol och spelade och det var det som döttrarna kände in att pappan slog sig ner och ville spela tillsammans men av kraften i energin så åkte dom ner.
Pianon spelade av sig själva med mera och familjen blev så klart rädd men till slut redde vi ut det där och det var inget mer märkvärdigt än att pappan ville visa att han fortfarande är med och att han fortfarande på andra sidan spelar och har glädjen i musiken precis som han hade i livet men han blev lite väl fäst vid dom jordiska pianon han haft så han fick varva ner.
Sen blev det mycket lugnare och även om han fortfarande var väldigt fäst vid sin samling och musik så kom en ökad förståelse från familjen när dom förstod att det är bara pappa som vill vara med och han var fortfarande välkommen men dom tyckte att han kunde låta bli att klinka på nätter så dom fick sova samt sluta att knuffa ner döttrarna i sin iver att få spela tillsammans som dom gjort under hela deras liv .
Då på den tiden lugnade det ner sig men det här är hela 25 år sedan och jag vet inte hur det är idag men förhoppningsvis så spelar familjen fortfarande tillsammans och pappan är en naturlig del av familjen som ande ❤️
Det är nog inte alltid bara så att de stannar kvar vid ett föremål p.g.a att de är fästa vid dessa. När det gäller dockor, så använder de dödas själar som en kropp, för att de helt enkelt saknar en kropp. Nu menar jag vilseledda och jordbundna själar.
Men visst är det så att de stannar vid ett föremål för att de gillar detta.
Men ibland är det nog inte säkert att någon ande alls är närvarande, utan att det bara är kvarvarande energier.
Det kan tyckas att jag har hög aktivitet vid mina dockor, men det var mest i början, nu händer det nästan inget alls…inte mycket mer än närvarokänslor iaf🙄
Jag vill halite mer än det. Jag vill ha mer fysiska aktiviteter som t.ex att dockorna rör sig, att dörrar öppnas och stängs, föremål flyttas runt..etc..etc.👻
Värmland"
#4 Jamen precis och det är det du menar i trådstarten att du vil ha tag på. Sen har vi också varianten där ande tar över människans kropp och många förstår inte vad det är som sker med dom och har inte lärt sig urskilja om det är dom själva eller någon ande.
Egentligen är det väldigt lätt tycker jag att känna om det är mitt eget eller en ande däremot lära ut det är svårt och det enda man kan göra är att förklara men hur förklarar man för någon som kanske blir skiträdd eller tror att det är dennes egna känslor både bra och dåliga, krämpor, sjukdomar, glädje, sorg, lycka ja allt vad det innebär det är något vi har väldigt svårt för att förmedla. I alla fall jag vet inte hur beskriva och kan endast förklara vad som sker i hopp om att personen själv kan avgöra vad det är han eller hon är med om.
När jag går i trance byter jag utseende och det där dök på mig redan som barn men på något vis visste jag vad det var även om jag som liten inte satte ord på det. Minns att vuxna kunde säga du ser ut som den och den och tyckte det där var riktigt obehagligt i all den tid personerna i deras ögon vad "döda" men i mina ögon lika levande som dom som såg det där. Ordet överlappning var knappast ett ord jag kunde eller använde men inom mig förstod jag även om jag inte kunde ge uttryck för det då.
Jag vet inte hur du ser på vilseledda själar/andar för det finns så många olika varianter . Vissa jordbundna som du skriver och även här finns så många olika varianter lika många som det finns andar och lika många som det finns fysiska personer med olika personligheter och erfarenheter.
Jordbundenhet är anser jag väldigt tragiskt och vi ska göra allt vi kan för att stötta den anden att gå vidare med sitt och många gånger bottnar den i rädsla, sorg , separationsångest, förtvivlan med mera men vi har också en annan sida av jordbundenhet och det är dom som med glädje väljer att stanna kvar hos sina nära och kära eller som min guide han är mer i jordens dimension än vad han är på andra sidan men där är det ett positivt val och något han kan styra helt själv över så egentligen är han inte bunden istället gör han det valet helt själv.
Det här kan vi skriva så mycket om för det finns så ofattbart mycket i vårt universum och jag skulle gärna gå in lite mer djupt i frågan med dig GH för jag vet du har andliga erfarenheter och kunskaper som är så intressanta att diskutera men vi är på öppen sajt inte dolt och vi skulle nog ganska så snart gå emot sajtens regler för det här är ett ämne som är så stort och oändligt så det tar liksom aldrig slut och det är det som är så fantastiskt det finns inget slut bara en evig underbar evighet 😎