Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: övrigtandlighet
Läst 199 ggr
mörkaögon
5

Lyssna inåt hellre än utåt

Jo, nu kanske jag kastar sten i glashus och svär i kyrkan här, men i detta forum har jag, under många år mött så oerhört många fina, lyhörda och omtänksamma människor som nästan slår knut på sig själva i sin oro för andra.
Det är bara den lilla haken att de är i så mycket större behov av att se om sitt eget hus, skaffa sig en inre trygghet och våga lita på sig själva.

Istället för att haka fast vid Tecken och signaler, diverse gurus och orakel, borde de (och kanske vi alla?) lyssna mer inåt än att klänga oss fast vid suspekta yttre livlinor? Visst kan det vara givande att lyssna på andras råd, förutsägelser, profetior och visdomsord, men om vi vänder oss till oss själva hittar vi oftast den, för oss, mest perfekta vägledningen.

Att lita på sig själv är oerhört svårt och lika oerhört lätt är det att övertänka varv efter varv och bli totalt villrådig.
Jag är ganska gammal vilket innebär att jag lärt mig att sätta mig ned och verkligen lyssna inåt, när jag inte får rätsida på ett problem. Jag har för längesedan slutat med att desperat söka hjälp utifrån eftersom ingen känner mig och har mer insikt i mitt liv än just jag själv.

Så jag tänker att lyssna gärna utåt, men glöm inte att i första hand lyssna inåt!

Kramar till er alla. <3

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Vixxen
2

#0: Tack för kloka visdomsord mörkaögon!
🌻🌷🌻

[Urskog]
5

#0 Väl talat mörkaögon 😎 minns när jag kom med första gången på i fokus så hade jag hemsida, nu jobbar jag inte som medium eller något annat heller inom det här det är något jag helt valt bort så hemsidan var mer en sida med information om hur man själv har förmågan och kan så mycket mer än man själv tror.

När jag kom med på den tiden haglade det in pm med alla diverse frågor, mediala rådgivningar, shamanska ceremonier fast jag gjort klart för dom att sånt gör jag inte och absolut inte via forum och till slut blev jag tvungen att radera hemsidor och nick för det höll ju inte att folk konstant hörde av sig och det kändes som om jag tjatade mig blå i ansiktet att alla har det men det gäller att våga lita på, alla har kommunikation med guider med flera.

Det värsta var en medlem och där fick jag 140 pm och hen gav sig inte jag skulle lösa allt från karlar till ekonomi så inte undra på jag fått dra mig ur i fokus många gånger för så orkar man inte hålla på och just den medlemmen lyssnade inte på ett nej. Det jobbigaste var nog med hen när hen började säga att jag var hens guru. Du store tid jag höll på att smälla av för jag fick mig en chock när hen skrev dom orden om och om igen och är det något jag är emot så är det gurus för dom enda som kan leva och styra våra liv är vi själva och där behövs inga gurus.

Många har förmågan att hela tiden leta utanför sig själva där andra ska ha svar på allt åt dom och så fungerar inte livet oavsett det gäller andligt eller något helt annat alla måste stå på egna ben och leva sina egna liv det kan ingen annan göra åt någon av oss vi är dom enda som vet, dom enda som känner och här gäller det att följa vad som känns rätt och fel.

När jag växte upp sa dom vuxna att den envisa ungen lyssnar aldrig på råd och så var det jag gick min väg och jag kände vad som var rätt och fel men det hände att jag föll i gropen och lyssnade på någon vuxen som ansåg sig ha rätt men så blev det fel också när jag inte lyssnade inåt vilket har vart naturligt för mig under hela mitt liv men det är lätt att speciellt som barn och ung låta sig påverkas men ju äldre man blir desto mer vågar man stå för sig och sitt. Idag är jag så orubblig så jag snudd på är odräglig 😂 men hellre det än att andra ska avgöra när jag själv känner vad som är rätt och vad som är fel för mig precis som alla andra känner vad som är rätt och fel för dom 😎

Egentligen är det väldigt enkelt för det som känns rätt för mig behöver inte vara rätt för någon annan, visst vi kan ge råd eller rättare sagt dela med oss av våra tankar men vi är alla olika individer så råd från omgivningen kan hamna väldigt fel och vi kan istället hindra en människas utveckling och väg.

Allt det här med Tecken, gurus osv är så världsligt som det bara kan bli för vi är alla ande i grunden och det enda som hindrar oss är vår fysiska kropp och vår fysiska värld som begränsar oss. Vi lär oss redan som barn om att död är farligt fast den inte är och en massa annat som vi ska passa oss för så inte undra på att osäkerhet skapas där människor beroende på vilken uppväxt dom haft kanske blir rädda och tyr sig till andra för råd och hjälp för dom är uppvuxen med rädsla och skrämsel.

Det finns så mycket att skriva om det här så jag känner nu måste jag bromsa mig själv innan det blir ett inlägg på flera meter 🤣 men du tar upp så bra tankar mörkaögon, tankar som jag innerligt hoppas att många tar till sig för hur det är så ska vi lyssna inåt inte utåt på vad andra människor försöker ge oss för råd. Vi kan bara vara oss själva då är vi som bäst 😎

mörkaögon
1

#2: Tack för dina fina och kloka ord! Jag har också blivit kallad guru och det är en väldigt tung börda att bära. Funderar lite på om vi haft kontakt med samma person för även jag blev fullkomligt dränkt i meddelanden under en period och därefter totalt sågad? Svårt när man försöker få en människa som inte är motiverad att lyssna inåt och tänka själv.

Kram

[Urskog]
3

#3 Ja jösses kanske är det samma person 😂 det där var nog ett bland det sjukaste jag vart med om och jag kunde inte ha känt mig mer obekväm än då hen skrev dom orden.

Började möjligen nicket du skriver om på S ? om så har vi förmodligen samma person som fanns med här på iFokus för några år sedan för det var hysteriskt sjukt många pm så många som en normal person inte skriver till andra.

mörkaögon
0

#4: Nej. "Min" mailbombare hade ett nick som började på bokstaven M. Det finns säkert flera sådana, som i rena förvirringen av ett kaosartat liv inte vågar lita på sig själv alls längre utan limmar på varje tips och råd random människa kommer med. Det är ledsamt för hur mycket man än försöker hjälpa en sådan person slutar det aldrig bra eftersom hen måste ta tag i sig själv först och främst.

skina
2

Bra tråd.
Vi har ju väldigt få gurus i västvärlden och många av dem verkar inte vara redo eller äkta, många faller för uppvaktningen, makten och pengarna, verkar det som.

De av oss som är mer erfarna spirituella får försöka underlätta vägen för dem som börjar sin väg nu, jag har sett 2 problem med det.

Erfarna spirituella som ger råd utifrån där de befinner sig och vad de själva behöver, inte där den de ska stötta befinner sig och vad den behöver.
Och de som behöver stöttning rusar runt planlöst och tar behandlingar från allt och alla, ber om råd från allt och alla osv.

Jag tror som du mörkaögon, följ magkänslan, intuitionen lr vad man nu vill kalla det.
Lyssna på dina guider, de vet bäst vad du behöver.
Rusa inte fram, låt allt ta sin tid som just du behöver, är rådet jag brukar ge.

Den spirituella vägen är som att åka tåg. Alla kliver på vid olika stationer och kliver av vid olika stationer. Alla åker i sin takt och åker dit det är meningen att de ska :)