Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 3641 ggr
EwaKristina
0

Vargar!

Finns här någon på Forumet som varit inne i Varghägnet på Kolmårdens Djurpark??

MOTHERS_LOVE
0

Neej,skulle nog inte våga det.Men Vargar är vackra djur  tycker jag.

galdra
0

Varför undrar du? Nej jag har inte varit det.

Morsan1
0

Ha ha ha Ewa, du är underbar! Nej jag har aldrig varit där men det är säkert spännande! Vargar är vackra!

Jimmy-Ottossn
0

min far var där inne med rovdjursföreningen för något år sedan, har sett det på film, var lite spännande, dock ser man inte mycket skillnad från en vanlig hundRäcka ut tungan

/ Jimmy

Sol-Angelica
0

Varför betala dyra pengar för att gå in i ett hängn med vargar,när det räcker att gå utan för dörren och in i närmsta skog här,,(;

Elisabeth-J
0

Det tänker jag göra nån gång i vår eller sommar Glad Det är nog en fantastisk upplevelse!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

topsie
0

Det är en dröm jag har att få närkontakt med vargar

galdra
0

Otroligt vackra djur.Vi var i Borås djurpark för ett antal veckor sedan och dom har många vargar.Hela flocken ,kanske 10-12 djur låg vid grinden och väntade.Varje gång dom hörde att nån gick på gången tittade dom upp-jag tror det var matdax…Men när dom inte kände igen dom som kom-la dom sig igen.-Och väntade tills nästa gång nån gick på gången.

Men vi såg också en skitrolig stor apa med hängande päls.Den hade slängt över sig en säck och satt och bankade på dörren-släpp in mig-släpp in mig…..Alla skrattade.

EwaKristina
0

Jag ska dit,med några vänner i början på nästa år!!Och såklart så längtar jag mej halvt fördärvad!!Tänkte om nån varit in och träffat vargarna,som kan återge sina upplevelser….

shintaida
0

Jag känner en som har varit det. Hon sa att det var obetalbart!

MEN…Du får inte ha mens, däremot, då blir Du portad… Hanarna blir lite knasiga då.

Med Ljus // Shintaida

bjarvamor
0

Har aldrig haft tillfälle till det, men det skulle vara väldigt intressant eftersom jag har fått veta att mitt totendjur är en varghona som har följt mig genom många liv, plus detta.

I och för sig så har jag alltid vetat det, även innan jag fick det bekräftat av ett medium. Helst skulle jag vilja uppleva ett möte i naturen med en vild varg då! Men det är så få förunnat!

Säger som galdra, varför undrar du det?

lightseeker
0

jamen i sådana fall så borde det ju verkligen var portförbud för alla kvinnor som har ägglossning, enligt vad jag har hört så snappar tom. män upp feromoner (så heter det väl) som kvinnor utsänder just vid ägglossning.

Några forskare hade undersökt detta och kom fram till att de fann kvinnor som hade ägglossning som mer attraktiva just under de dagarna.

EwaKristina
0

#11  Har svarat under #9!!

Erika-A
0

Vi var i Kolmårdens djurpark i somras hela familjen. Det var trevligt måste jag säga. Vi tog en runda runt safariparken. Det kändes lite som om dom slog upp dörrarna till Jurassic ParkHemlis (för er som som sett filmen) Ja, jösses en del djur var riktigt närgågna speciellt strutsarna. Det var en enorm kö med bilar och jag tyckte faktiskt lite synd om djuren därinne med alla avgaser och allt. När vi kom till björnarna och lejonen så var dom på riktigt nära håll!

Elisabeth-J
0

#12 Vi ska undvika varghannar när vi har mens och män när vi har ägglossning,! Skrattande Eller undvika förresten Oskyldig

Elisabeth 

galdra
0

Vilken upplevelse det måste vara/bli……wow.

Erika-A
0

#12 Haha, den var bra då hade det inte blivit många barn gjorda. Som tur är ju kvinnan som mest…hmmm Generad

Morsan1
0

Ha ha ha ha

Mizzi
0

Jag skulle absolut vilja gå in till Vargarna, och simma med Delfinerna =)

För att inte tala om Lodjuren jag ÄÄÄÄlskar Lodjur =)

Erika-A
0

Ja, just det glömde ju att säga att vi var på delfinshowen också. Den var fantastisk för att inte säga rovfågeluppvisningen. Dessa grejer kan jag varmt rekommendera. Skrattande

sven-g
0

Min åsikt i frågan är helt klar dom klarar vi oss utan, varför tror ni att skottpengar på varg motsvarade en ko en gris och några får. En möjlighet för en dräng att skapa ett eget hemman. Framtiden kommer att utvisa detta. Det blev många skadade och dödade i början av 1800- 1830 talen läs forskarnas egna uppgifter nästan dagligen enligt kyrkböckerna blev någon skadad eller dödad mest barn under 13 år och kvinnor sällan män. Men dom sista 100 åren har ingen blivit skadad pga att vargen nästan varit utrotad. Tro det eller ej men innan ni fördömmer mig läs forskarnas rapporter

Elisabeth-J
0

Jag håller med om delfinshowen, den är helt underbar! Skrattande

Elisabeth 

lightseeker
0

jag har spelat in delfinshowen förra året, den är fantastisk att se på

bjarvamor
0

Jag grät när jag såg delfinshowen för många år sedan. men å andra sidan så gråter jag när jag ser Idol, Oprah, plus allt annat känslomässigt!

Men än en gång tjejer så tycker jag att ni ska läsa (om ni inte gjort det) Kvinnor som slår följe med vargar! Ni KOMMER att känna igen er! För mig var den boken en riktig aha-upplevelse!

Det finns två upplagor av boken, den ena är renomerad, så försök att hitta den andra. Det är den inledande delen som är helt underbar, där hon jämför kvinnor med vargar!

kanin
0

Nej!

Morsan1
0

#25 Nej ?????

topsie
0

mizzy jag måste berätta om mitt möte  med  ett lodjur. Vi var 4 st som var ute och åkte bil jag satt i baksätet när min svåger ropar till att där är ett lodjur. Den stod vid vägkanten. Han stannade bilen och jag rusade ur djurgalen som jag är. Jag samtalade med lodjuret en bra stund och talade om vad vacker den var. Den stod kvar och tittade på mig  en lång stund medans jag pratade med den sedan vände den helt om och fortsatte in i skogen. De andra grälade på mig för att jag hade gått ur bilen och gått mot lodjuret men jag kände att jag bara måste. Efteråt rann tårarna för mötet var så starkt och speciellt det glömmer jag aldrig och lär aldrig få uppleva igen.

Elisabeth-J
0

#27 Jag har mött ett lodjur och en björnunge, det var fantastiska upplevelser Glad Jag gick inte ur bilen men när deras blickar möter ens ögon, då stannar allt upp runt omkring, det är så häftigt och dessa möten är så enormt speciella.

Elisabeth 

Mizzi
0

Åååå vilken upplevelse , blir så avundsjuk lyckliga du =).

Jag hade förmodligen gjort samma sak som du =) det är min stora dröm att få se ett livs levandes Lodjur i skogen, vilken drömupplevelse =)))

Skulle vilja se varg också, känner mig ganska säker på att dom är helt ofarliga för oss, men skulle kanske inte vara lika tuff om det väl hände, men jag skulle definitivt känna en stor hänförelse av ett sånt möte.

Ja och så Delfinerna det är också en stor dröm, dom är så otroligt kloka, dessutom är jag övertygad om att dom är magiska djur =)

EwaKristina
0

# 28 Något man aldrig glömmer!!Kommer du ihåg vad jag bad min guide om vid detta tillfälle,Elisabeth…Om du är med mej nu,låt mej se en björn!!!Och det fick vi!!

Men att få sitta i hägnet tillsammans med vargarna…Glad.hmmmm Tror att det slår mötet med björnen!!

Elisabeth-J
0

#30 Jag tror att alla dessa möten som vi får uppleva spontant och oväntat är mer speciella men jag tror att din upplevelse där med vargarna kommer att vara minst lika fantastiskt och lika oförglömligt!

Elisabeth 

topsie
0

ewakristina är det bara att be sin guide om att få träffa björnar  lätt som en plätt eller hurFlört Det ska jag göra nästa gång jag kommer till björntrakter.

EwaKristina
0

#32 Ja,visst är det skitlätt!!!Men det blev bara den gången oxå!!

topsie
0

ok då jag får väl inte trötta ut mina stackars guider

EwaKristina
0

#32 Det räcker med att du går ut i skogen i våra egna trakter..Här finns ju ca 5-6 björnar som vandrar ikring….Förvånad

Stormhatt
0

Vad ni är härliga!!! Noterade till min stora förtjusning att ingen av er valde att hetsa upp sig över det enda negativa inlägget =) Ni gav mig dagens första leende! Kramar S

maggan
0

Jag har varit hos vargarna på kolmården.

berry892
0

Jag har med min klass, vi går djurvårdarutbildningen nämligen. Det var verkligen jättekul förutom att det regnade och vargarna var ganska trötta då. Men det var ju ändå en fantastisk upplevelse:D

EwaKristina
0

#37 Kan du inte berätta lite om dina upplevelser,med dessa fantastiska djur….snällaOskyldig

Stravaganza
0

Coolt! Jag skulle också vilja.

wolfie
0

Men åh!Jag som velat gå in i hägnet med vargarna!!Jag älskar vargar!det bara är så det,nån gång ska jag väl åka dit..har vart till kolmården tidigare,men ej vart in i hägnet,men delfinariet måste du bara oxå se Ewa!showerna är helt fantastiska!

mariaef
0

Jag har inte varit där, men där jag har stugan(intill hälsingegränsen och sveriges mittpunkt) går en vargflock. Har dock bara sett spillningen efter dem. Däremot stötte jag på en björn, för några år sedan, när jag var ute och sprang där uppe efter grusvägarna. Den vände och lufsade tillbaka in i skogen när en bil kom. Den hade nog vänt ändå även om inte bilen kommit, men gissa om jag slog världsrekord när jag sprang hem.Hemlis Nu skriker jag och sjunger så alla djur förmodligen blir vettskrämda varje gång jag ska plocka bär.

EwaKristina
0

#41 Vi var på delfinariet för en herrans massa år sen,och jag kan lova att det var kämpigt att gå ut,då showen var över.(Visst börjar man bli gammal,när man skriver..en herrans massa år sen,haha)men i alla fall,jag blev så förälskad i dessa delfinerKyss,och hade kunnat göra nästan vad som helst,för att få gå fram och träffa dom…(men då hade väl gubben och tösen fått åkt hem själva,så likabra var väl det)

#42 Jag hade nog blivit helt paralyserad,och inte kunnat rört mej alls…

wolfie
0

#43 Ja du börjar bli gammal när du skriver så där!!SkrattandeMen iaf..förstår det där..med delfinerna..svårt o gå ifrån sen efteråt..hehe..Men klappa vargar ska du absolut göra!det ska jag oxå se till att göra..nästa år på semestern..jajamen..!!sen får nån ta alla bilder o gärna filma!Flört..!!

mariaef
0

#43 Jo, jag stod helt paralyserad först medan livet passerade revy. Sedan funderade jag på att klättra upp i en tall, men skogen är så fasligt gammal så lägsta grenen växer ca 3m över mark, dessutom är nallarna ganska bra klättrare. Hade bilen inte kommit, hade jag nog svimmat. Den blev startskottet, för både mig och björnen, till att springa åt varsitt håll.