Fråga ?
Jag har en fråga ,vad innebär det att vara clair sient (vet ej stavningen ) men det ska vara något med att man kan känna av andras krämpor .Hur vet man om man är sådan och hur 2stänger " man av ??
Yvonna
Samma som med allt annat:
Erfarenhet, kunnande, trail and error leder till det du frågar efter.
Men söker du bara det du läst dig till och hört, kan det bli värre. Det du antagligen vill stava till är clear sense? Klart sinne, klar förnimmelse. Det har vi oftast som botar folk, vi känner vad som är fel, och vad som behöver göras.
Många kan SE hur det står till med folk, likt röntgen, andra känner det i händerna, som mig, som kalla kårar som strålar ut från det skadade stället. Då får man "fylla på" med kraft, värme, energi, så blir det bra.
Detta kan man tala mycket om. Mer sen kanske?

Tack för svaret
Jag känner nämligen av i kroppen om någon har magkatarr ,mm men har inte lärt mig vem ,bara att det är någon nära ofta så säger de att de har ont och då fattar jag .
Ok. Det är steg 1 att känna av.
Nu måste (ok inte MÅSTE du men men, du fattar vad jag menar) du lära dig bota skiten också, eller åtminstonde avlägga rapport till den drabbade så den kan få hjälpå snarast möjligt.
Att bara veta (eller tro, du måste VETA om du ska kunna hjälpa, det måste vara 100%) HJÄLPER INTE, MAN MÅSTE ANTINGEN 1) KUNNA BOTA SKITEN ELLER 2) VETA VARS MAN SKA SKICKA DEN STACKARS MÄNNISKAN FÖR ATT FÅ BOT.
Ursäkta caps, bäsen tryckte in caps-lock och jag orkar inte ändra.