Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 722 ggr
Sissan3
0

Juldikt till *andra sidan*

Julen är på gång o det märks i tidens gång.

Nu pyntas det o bakas o planeras för paket.

Vi tänder våra ljus för varje advent o känner hur julen närmar sig spänt.

Då går min tanke längre till *andra sidan* av vår dimension.

Vad händer då där bortom *dimmornas bro*?

Far ni Orber runt, runt och önskar oss en GOD JUL?

För det är just vad jag önskar, min moster, faster. morfar. mormor. farfar. farmor, systerson mfl

En riktigt GOD JUL och alla ljusen jag tänder är värmen till er från mig.

//Sissan3

Vibeka
0

Så fint!! Jag tänder ljus för alla dem som är på andra sidan oxå! Och önskar dem en härlig jul, och att de får njuta av alla besök de ska göra Flört

Elisabeth-J
0

Fin dikt! Tankarna går ju till alla, både till dom i livet och i andevärlden, så många ljus tänds här hemma Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sissan3
0

Ja de e min tanke med denna dikt.. Klart dom oxå ska få en julhälsning dom som är så flitiga på o göra oss dagliga besök Glad 

Sen är jag ingen mästare på o dikta men denna duger säkert hur bra som Skrattande

[trumman]
0

BAH, jag läste "juridik till andra sidan" och tänkte, wow, här har vi en ny vri' på saker och ting, men så vare bara en dikt :)

Andliga advokater, var är ni!?

Elisabeth-J
0

#4 Jag tror inte dom har blivit anställda än, dom är inte färdigutbildade men snart kanske Cool

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sissan3
0
Sissan3
0

Men?! Nu blev det lite fel med mitt förra inlägg, vet inte hur jag fick det så?

TantAlma
0

Jag såg en gång på  5:ans serie 7th heaven (sjunde himlen) det var ett ögonblick där pappan prästen fick som en hjärtattack( han blev i alla fall medvetslös. Och kom över på andra sidan.

Där var det julstök och folk var glada och kärleksfulla. Det kom folk och tacka honom för ord han sagt till anhöriga som var på i livet och förändrat deras liv. Han förstod inte hur det kunde vara hans (pappans förtjänst) och då berätta de vad som kunde ha hänt om han inte sagt de orden.

Medan han stod där med en av sina församlingsmedlemmar på armen som förklara hur det gick till i himlen och att hans guide nu var i domstolen och förhandla om han skulle fortsätta leva eller ej. Tala för hans sak… För när han känt att det drog till i hjärtat bad han om att få leva.

Så medan han vänta fick hans sig en glimt om hur julen i himlen var… Det var vackert dramatiserat av dem tycker jag och så hoppas jag att det är.

Sissan3
0

#8 Så hoppas jag oxå att det är! Glad