Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1611 ggr
larroce
0

Vägledning

Om jag skulle besöka ett medium. Kanske för att få vägledning framåt i livet, eller önskar få kontakt med avlidna som ger vägledning.Och mediumet ser eller förstår att ens liv snart är slut. Det kanske inte finns så mycket tid kvar. Hur hanterar ett medium det?

larroce
0

puffar upp

rosmarin90
0

Vi förmedlar inte död eller sjukdomar, Varken om den som kommer eller anhöriga. Personligen får jag inte ens till mig det. Inte som medium i alla fall.

ljus Rose

Elisabeth-J
0

Jag håller med Rose, det ser man inte för det är ingenting som man vill se för andra. Livet är här och nu så der finns ingen anledning att titta på om någon ska dö.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

Hej Larroce Om du går till ett seriöst medium så kommer det mediumet aldlrig berätta detta för dig eftersom det kommer inte att berättas för mediumet.

Andevärlden har alldrig någonsin berättat en sådan sak för mig.

Dom vill absolut inte göra  ngn illa eller skrämma ngn så därför  berättar dom inte sådana saker varför skulle dom göra det ?

Men som tarotläggare har jag genom min egen intuition fått till mig dödsfall men alldrig ngt jag nämner för klienten.

Däremot ser jag att  man kan ge ett råd att hindra detta tex en olycka eller en sjukdom så kan jag ju ge en rådgivning om att säga att du har planerat en resa vid den tiden.

Du kan fundera om du verkligen ska göra den resan för jag får bara upp så mycket negativt  med denna resa.

Eller om man får till sig en hjärtinfarkt så kan man råda personen att se över sin kost dra ner i temopo och gå till läkaren och göra en hälsoundersökning för jag ser så mycket stress runt om kring dig.

Men Andevärlden har alldrig sagt ngt om dödsfall till mig bara sina egna dödsfall dom berättat om men alldrig om klientens eller ngn annan i dens närhet.

Lasse

SoQte
0

Ett medium bör nog inte tala om döden på det sättet.

Jag vet i allafall att jag inte skulle kunna säga: Hörru, ja tro ja se att du bara ha nått år kvar här. Du kommer att dö i cancer eller så blir du påkörd.  Jag skulle nog säga lite försiktigt att jag anser att du bör uppsöka en läkare och göra en hälsoundersökning snarast, då jag känner att något inte står rätt till med dej.

Eller om någon olycka väntar, så skulle jag nog be denna person vara mycket försiktig i trafiken och vara uppmärksam. 

För TÄNK… ifall man råkat känna in någon annan  och det blir lite tokigt?  Men tiga helt skulle jag nog inte kunna göra,  ifall jag kan hjälpa denne att tillfriskna genom att besöka en läkare i tid… men å andra sidan…  jag tror även att våra dagar här är bestämd redan. Att var sak har sin tid och att i slutändan kommer allt att ordna sej till det bästa, vad det nu än kan vara!?

Dessutom har jag bett om att inte få obehagliga meddelanden.

Däremot vid försvinnanden, så berättar jag vad jag ser… även om det handlar om att någon blivit bragd om livet eller tagit sitt eget eller om det bara var en olycka.

rosmarin90
0

Vill jag veta om jag har något fysisk åkomma går jag till en naturmedicinare. Jag var på en hälsoundersökning med hjälp av ett dataprogram för ett tag sen, väntar på utskriften. Men fick veta att jag hade underfunktion på sköldkörteln. Det var nytt för mig, nu är det inte så allvarligt att jag behöver gå till läkare. Troligen kan jag hantera det här med homeopatisk medicin, Zonterapi healing och kosten. Kan väl tillägga att jag har naturmedicinsk utbildning. Oskyldiggår väldigt sällan till vanliga läkare.

Jag har hört de hemskaste historier om medier som beättar om klientens egen död o anhörigas…fy fy. Vilken ångest och oro det skapar.

Håller med Lasse om att visst kan man att visst kan man till exempel be nån att t.ex börja köra bil lugnare eller dra ner på takten om man stressar.

ljuskram Rose

Vibeka
0

Säger som Rose-Marie det förmedlar andevärlden inte till mig. Och ett seriöst Medium talar inte om död eller sjukdomar, skulle nåt komma upp som en rådgivning från andevärlden så handlar det mera om just råd ex: kör inte så fort, kanske ska du börja promenera osv… Och det innebär bara att de har omsorg om personen i fråga. Glad

Erika-A
0

Håller också med ovanstående talare i detta ämne ang. att förmedla sjukdom och död. Hörde inte för så längesedan ett (medium) /siersksa som förmedlat att hennes far skulle dö i en olycka flera år efter deras sittning, vilket han också gjorde. Hon hade oroat sig och gått med denna börda som hon uttryckte i alla dessa år och mått jättedåligt.

Som medium får jag inte till mig om sjukdomar eller död vilket jag är evigt tacksam för. Jag vill inte veta!! Som medium ska man inte förmedla dessa saker. Dessutom vad har man för nytta av att veta det? Fundersam

Maria
0

Om jag går till ett medium som säger att jag ska vara försiktig i t.ex. trafiken så förstår jag ju att något måste ha "kommit upp" eller om jag ombeds ta det lugn eller gå på en hälsokontroll.

Förmedlar man även sådana "varningar"?  Även det kan verka väldigt skrämmande och ge många oro/ångest. Eller tänker jag fel?

/Maria

Brokenfether
0

#9 Precis och om sen dr skulle säga att man är frisk och kry…tänk om man då börjar tvivla på dr istället och sen går och mår skit till evigheten?…Hu! Ledsen

Vibeka
0

#9 Finns inga varningar skulle jag vilja säga som man förmedlar endast omsorg om personen. Om andevärlden ex: förmedlar att man ska ta det försiktigare på cykeln så vet oftast sittern med sig att han/hon har för bråttom när den cyklar och det handlar juh inte om att man skall bli påkörd utan snarare en vink om att det vore bra om man tar det lugnare för man kan ju ramla av och skrapa sig på benet.

Att budskapet är ta det lugnt innebär ju oftast att sittern lever stressigt eller har för mycket på G som gör att den personen kanske inte mår bra på det hela taget. Andevärlden förmedlar aldrig död eller svår sjukdom så det finns inget att vara orolig eller ha ångest för! *Ler*

Är man en  nervig och ångestfylld person så kanske man skall avstå att gå på en privatsittning för att inte fantasin ska skena iväg med en, utan vänta till man känner sig lugnare och mer stabil Glad