Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 790 ggr
Bellaa
0

Tre små frågor

Det kommer visst trådar från mig som på ett löpande band *haha*:-) Vet dessutom inte om jag lagt tråden rätt, om inte så får någon vänlig själ flytta på den. Vad är det igentligen för skillnad på Anden i glaset och pendel? Jag har fått för mig att det är i stort sätt samma sak, eftersom att man ställer frågor till pendeln och den "vickar" åt ett håll för ja och nej os.v.. Och sen har jag läst på något forum där någon jämfört tarot kort med Anden i glaset. Med tarot korten får man väl svaren från sitt s.k inre jag och inte från "andar"?

Kyss

mimmizenobia
0

Pendel och slagruta .Jo om man nu inte är medial så kan man ändå få kontackt med det univesella medvetandet genom att ta en genväg genom kroppen.Jag ställer en fråga till mitt undermedvetna vilket man har direktkontakt med.Svaret från det undermedvetna i oss till vårt medvetna jag är ofta blockerat och det undermedvetna svaret kan då gå genom kroppen .Kroppen får då en signal från det undermedvetna att röra sig så att pendel och ev slagruta rör sig på ett avtalat sätt.

Anden i glaset får någon annan försöka sig på att förklara

[Mariann]
0

Om jag förstår det rätt så kallar man på andarna när man gör anden i glaset… pendel ställer du bara frågan helt enkelt så är  det förhoppningsvis  ditt undermedvetna/guider som svarar….

Så en viss skillnad är det, Anden i glaset vad jag hört är inget man ska leka med, återigen vem kontaktar man?

Om jag nu får LOV å svara…

Take it or leave it!

EwaKristina
0

#2 Varför skulle inte du få lov att svara????

[Hellas]
0

Inget av dem ska man "leka" med bara för skojs skull och för att testa om det fungerar!

Men för övrigt håller jag med föregånde.

Pendel = Jaget /Undermedvetna talar
Glaset = Man ber en ande att prata och informera

Bellaa
0

Tack så hemskt mycket ni som svarade Kyss Det var precis detta jag ville ha svar på. Att Anden i glaset är farligt är jag väl medveten om. Det har jag kört ett par gånger när jag var yngre när jag inte visste bättre. Rätta mig om jag har fel.. Man kan alltså jämföra pendel med tarotkorten ungefär?

[Mariann]
0

jappp, så ser jag det iaf….om du inte kallar  på andar vill säga isamband med pendel eller tarot….

Bellaa
0

Okej. Nej det gör jag inte. Jag är nybörjare och lägger bara tarot. Detta var bara någonting jag gått och funderat på..