Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 404 ggr
Morsan1
0

OT Idol

Om jag vore kille skulle jag fanimig bli kär i Amanda!

Shit vad jag tycker hon är bra, egen och läcker! Hon är min Idol ikväll!

Iendi
0

Picasso sjunger så jag gråter Gråter Nånting berör mig ända in i själen. Hon är min Idol i kväll!

Bybo
0

Jag har "missat" en kvart av Idol idag…Men tycker att alla hittils har varit bra…Snyftade nyss när Picasso sjöng..

Tycker också att Amanda är grym, men risken finns att hon åker ut..säger jag..men ALLA andra tror tvärt om ::*S*….

Morsan1
0

Ja alla ni trollpackor och trollgubbar! Vad tror ni? Vem vinner Idol?

Jag går på min oerhörda musikaliska känsla: Amanda vinner! Hon är något nytt!

[Hellas]
0

Jag tror att Daniel, Marie och Amanda går vidare

Bybo
0

Hoppas Amanda..eller nån hahahaha…..

Iendi
0

Japp, Andreas åker nog ut idag. Bra pipa men lite tråkig.

Jennie104
0

AManda ska vinna x>

Bybo
0

För övrigt tycker jag att Amanda påminner lite om Amy Vinehous Å DET är ju bara bra :-)

melia
0

Daniel är min favvo :) jag hoppas bara han fortsätter stå med fötterna på jorden trots framgång.

bjarvamor
0

Fenomenet Amanda Jenssen! Jag blir helt ställd när jag ser denna underbara tjej! Hon väcker något inom mig som jag inte kan förklara! Ingen artist har någonsin väckt denna känsla hos mig! Hon är så jäkla spännande, man bara väntar varje ögonblick på vad som ska komma? Och det kommer alltid! Hon är en "för tidig" reinkarnation av Cheer, och hon kan komma att erövra världen! Hon är bara helt ….. sanslös!

melia
0

hmm jag gillar inte alls amanda :) tur att vi alla har olika smak :) daniels röst däremot är helt underbar i vissa låtar där den kommer fram ordentligt Glad

Opal
0

Marie är min favorit, trodde inte att hon kunde sjunga så bra.

EwaKristina
0

Marie Picasso har varit och är fortfarande min absoluta favorit!!!Vilken röst!!Heja Marie!

Brokenfether
0

#11 melia…Tycker som du..gillar inte heller Amanda nåt speciellt.Tycker hon sjunger konstigt.Jag blir trött i halsen när jag hör henne…men,det ska bli spännande att se vem som vinner det hela…är dock inte förvånad om Amanda vinner. Marie tror jag inte på alls.

Brokenfether
0

Visst har Mari Picasso varit med i Big Brothers??? där sjöng hon hela tiden…

melia
0

jo jag gillar marie med :) hon är min andrahands favvo :) tycker hennes röst också är helt underbar, hon kan liksom bara inte sjunga falskt, hon är helt suverän! Glad

Jennie104
0

15# aa det har hon , tror jag xD Känner igen Hennes namn därifrån

Morsan1
0

#15 ja hon var med! Jättebimbo, jättetuttar, jättepinsam! Nu är hon nästan "salig"! Lite för mycket Carolastyle över henne för min smal!

sheilasmulan
0

Marie är så bra så att man ryser! Hon verkar så himla ödmjuk också. Och hon e så himla söt och vacker på samma gång.

Dock tycker jag att Amanda är otroligt överskattad. Sjunger inte speciellt bra (låter allt för ofta som en kråka) och ser inte så där jätte bra ut. Många säger att hon har en egen stil, men det kan jag verkligen inte påstå. Hon klär sig som många tjejer gör nuförtiden och man har ju inte en egen stil bara för att man klär sig i bara strumpor. Tycker hon verkar en aning för mycket självgod. Tror absolut inte hon kan slå igenom i världen iaf inte i USA det krävs så mycket mer där. Hon skulle passa bra i ett svenskt rockband dock som lirar på Hultsfred varje år ;)

Och snälla jämför inte Amy Winehouse med Amanda. Amy har en gudinnas sångröst =)

Ja det här lät ju mycket negativt, men tycker som sagt att Amanda är väldigt överskattad. Alla tycker olika. Fick vädra ut lite åsikter bara =)

Dock kommer Andreas åka. Han är för stel på scenen och vågar inte leva ut. Men vem klandrar honom jag hade svimmat på en sådan stor scen med sån publik.

puhhh

Bybo
0

#19 Påminner lite!!! ;-)

bjarvamor
0

Håller med om Marie är den bästa sångerskan, men det hjälper inte! Amanda Jenssen är outstanding. Hon kommer att vinna! Vinner hon inte idol så kommer hon att vinna i långa loppet, eftersom har något som brancshen har saknat länge!

Tror däremot inte att jag skulle gilla henne som privatperson, hon är alldeles för ego, tuff och självsäker för min del! Men som artist….jisuuuus!

sheilasmulan
0

#20 okej påminner lite,lite,lite =D Fast det har ju ifs nästan samma hår och de har stora örhängen.

Hoppas verkligen inte Amanda börjar med droger bara. Det är så hemskt det hela med Amy.

Bybo
0

#22 :-D ….Ja, det är för sorgligt med Amy…men suverent bra är hon!!

[BigMama]
0

Hmmm… Hur gick det i kväll? Har faktiskt missat hela showen i kväll!?! Familjen gått före både Idol och ÖN… Min favvo är Amanda. Gillar Daniel också. Påminer om DiLeva! Men Picasso, trots att jag gillar henne som person, så påminner hon om typ Celine Dion. Vacker, perfekt, och…. Ja, tråkig….

cattigirl
0

HUR kunde Daniel åka ut!!!!!!! NU är det nog sluttittat för min del….

Iendi
0

Oooops! Det var oväntat att Daniel åkte ut. Ska det bli Marie och Amanda i finalen då?

sheilasmulan
0

Så nära, men ändå inte…kunde inte Amanda åkt?

Morsan1
0

Va fan är det med dom som ringer och röstar! Hur i h…te kunde Daniel åka och Andreas vara kvar??? Ur led är tiden!

Jennie104
0

USCH Ville Att Andreas skulle åka JU!!!!!!!!

Bybo
0

Jag trodde faktiskt att Amanda skulle åka ur, även om jag inte ville det….

Och jag tror att Daniel var för kaxig under röstningen som gjorde det.

Och Folk tyckte nog lite synd om Andreas och han har en skitbra röst…Och Marie var helt enkelt för bra denna kvällen….

Jo, folk tror nog att Amanda och Daniel ändå blir Idoler typ….

Alla var bra….

melia
0

Gråter

zeretki
0

KOllar inte alls, sorry… Däremot var Criminal Minds som alltid lysande bra. Skrattande

Elisabeth-J
0

#32 Den såg jag med Cool

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
0

Gud vad ni är tråkiga! Dissade ni Idol!! Hi hi hi hi

Jag önskar också att jag hade gjort det!

Bybo
0

Även om jag inte tycker Andreas är bäst och är träig på sen, så tycker jag NU synd om honom…HAN kan ju inte rå för att folk röstar på honom….*S*….

Elisabeth-J
0

#34 Idol är som roligast vid första uttagningarna, då får man sig många goa skratt Skrattande Sen är det dom 2 sista avsnitten, då sitter jag och lyssnar på dom ordentligt och gör min bedömning av vem som jag tycker är bäst. Sista avsnittet är ju så spännande Skrattande

Elisabeth 

Bybo
0

#36 Jag kollar liiite på uttagningarna…för jag blir så generad och tycker synd om…osv…*S* Sen den större uttagningen går an..och sen är det kanonkul hahaha

Brokenfether
0

Vinner Amanda,slänger jag ut tv:n…Skrikandes Hon har ju för böveln ingen sångröst!! Marie är inge stark sångerska heller i mitt tycke,så då hoppas jag att killen vinner….Skrattande Ärligt…tycker detta är den sämsta Idol tävlingen ever…

Bybo
0

#38 :-) Jag tycker att många varit bra jag hahaha

loreena
0

Jag tror att Andreas fick mycket sympatiröster på grund av juryn. Han kan bara inte röra sig mer tydligen, stackaren.. Han passar nog bäst att sjunga powerballader.. Jo, jag hejar på Amanda oxå! Hon är cool! Ingen skilnad vad hon sjunger för en skitlåt så låter det ändå bra.Glad Marie var bra ikväll oxå, även om hon har lite Carola över sig som Morsan sa.. (Jag är inget fan av Carola..)

Jag tippar på att det är Marie som vinner men jag hoppas det är Amanda. TRodde Daniel skulle bli 2-a ..Gråter 

Men sist och slutligen, är det inte så att det oftast brukar gå bättre för andra deltagare som varit med i Idol än de som vunnit efteråt? Jag tror Amnada kommer att bli stor hursomhellst.

Elisabeth-J
0

#40 Jo det brukar bli bäst för 2:an så dom som blir kvar är vinnare båda två Skrattande

Elisabeth 

Sol-Angelica
0

Helt otroligt precis nu känns det som om man aldrig någonsin kommer att sätta på idol igen!!!

Att rösta ut Daniel!!,han skulle ju vunnit enligt mig iallafall,,(,,helt ootroligt

Sol

[BigMama]
0

..Men vänta nu…Är Andreas den rödhåriga? Och Danne Di Leva?? Då förstår jag ingenting…. Men kul att det kanske blir 2 tjejer i finalen för en gångs skull!

Pia-F
0

Jag har inte sett Idol mycket över huvudtaget…jag är nog lite mer blodtörstig och väljer Criminal minds *och liknande*.

Men jag föll faktiskt för en röst jag hörde för en tid sen, killen åkte ut för rätt länge sen, tror jag…Sam…han hade en sån där härligt hes röst som jag gillar….

[BigMama]
0

#44 Gillar också hest! Får höra det ständigt från min man. Hmm..  Det är nog därför jag är svag för Amanda!

Pia-F
0

#45 Ja, jag vet att jag hört henne…fast jag kommer inte ihåg vad hon sjöng, bara att rösten var hes…

Tiia
0

Marie berör mitt hjärta,hennes röst är så ..oooh

Hon kan gestalta så många olika roller också+ att jag tycker hon verkar ödmjuk

gejsa
0

Nej, fy 17 för Amanda. Hon kan ju inte sjunga. Hon är bara snygg att titta på. Men det är ju faktist en sångtävling inte en modelltävling.

Konstigt att Daniel åkte. Jag trodde att Daneil och Marie skulle stå i slutet i finalen. Nu måste ju bara Marie vinna. Har tyckt synd om Andreas att alla tycker att han ska åka ut. När det i själva verket är Amanda som ska åka före.

loreena
0

#19 Jag har aldrig sett någon tjej häromkring som går klädd som ett rosa paket med snöre..Skrattande

EwaKristina
0

Amanda har verkligen scennärvaro och fängslar med sitt uppträdande…Men Marie är ändå min favorit…

kerstinw46
0

Jag gillar Amanda hon är  något nytt Daniel var också bra.Alla bra åker ju ut.Den där dansbandskungen skulle ha åkt ut för länge sen.Det tycker jag

demon_sid
0

Amanda är ej ens snygg i mina ögon och hon sjunger som hon käkat tavel krita hela tiden. Anders är ingen Idol för mig SÅ jag måste säga Picasso…

MEN Mattias kommer slå igenom mest av alla….Bara kolla förra året Markus Fagerwall var e han ????

Danny och Snygg Erik har flera hits än Markus F ….

Forza West life Mattias….

Bybo
0

Buuuuhäää…*snyft* Grät långt innan jurrin gav sitt omdömme till Amanda…*hulkar*….I kväll håller jag på henne..och sist faktiskt Picasso, trots att hon är så briljant, meeen jag av nån konstig anledning inte gillar Celin D….

Brokenfether
0

#53 Har Amanda åkt ut ikväll Bybo?? Skrattande

Bybo
0

Inte än….:-)

FiaH
0

Vilken semi, jag som dig ByboGråter. Håller på Amanda och Marie, men idag var Amanda grym

Bybo
0

Så, nu har de sjungit låtar de kanske inte passar för…Men, jag tyckte att Amanda passade i ditt val och dessutom en nyare låt som många känner igen…Så, känns lite taskigt, trots att jag nu håller på henne….

bjarvamor
0

Den ungen Amanda! Hon är ju bara helt sanslös! Jag håller andan när hon sjunger!  Hittar man någon med större inlevelse och utstrålning än Amanda Jensen? NÄÄÅ!Cool

Bybo
0

#58 Ja, det är känslan det hänger på!!! :-)

Happyspirit
0

Amanda är helt fantastisk….skit samma att hon inte sjunger rent…..men hon förmedlar nåt….en känsla. Hon är speciell, fast hon inte sjunger perfekt så är hon perfekt för hon är unik, hon fångar och berör. Picasso är Underbar. En fantastisk röst och karisma. Absolut. Tönten är en tönt det är hans specialitet att vara tönt. Hade jag varit han hade jag tagit danslektioner från första stund. Herregud det blir patetiskt och pinsamt, han vet om det men han vägrar att jobba på att släppa blockeringarna han har. Så han kan åka hem nu. Skulle han gjort redan förra gången. Daniel skulle ha vunnit hela stora grejen. Men han är borta nu……Tyvärr.

Bybo
0

#60 Jag håller med dig…nästan *flinar*…

Ifs ville jag så klart ha Daniel kvar…Men tycker inte att man direkt bör dömma Andreas(tönten) på sitt rörelsemönster(dans).

Hm…kan Amanda röra på sig?

Kan Många av våra musiker, hårdrockare  röra på sig? Tycker nog att sångprestationen ska ha  en viss fördel….hm….kanske hahahaha'''

Jag har så svårt att dizza nån….

MEN, i stort efter allt..JAG håller på AMANDA, känslomänniska som jag e….

Prizma_o_Kristall
0

Jag tycker Amanda var bäst ikväll:) Helt fantastisk vilken känsla! När hon sjöng Hallelujah, som är en av mina favvolåtar, sjöng hon den så bra att jag rös ända in i själen. Och det är inte dåligt:)

Marie var också jättebra ikväll:)

Så, jag tycker Andreas borde åka ut. Han är sämst av de 3, men ändå väldigt bra! Han kommer bli artist ändå tror jag:)

Happyspirit
0

Ja, Andreas kan nog bli artist bara man slipper titta på han….*ler*

Bybo
0

Jippie..blev bra till slut :-)

FiaH
0

Jag säger bara YEEEESSSSSSS, Skrattande

Prizma_o_Kristall
0

#63 Håller helt med dig Skrattande

loreena
0

Ja visst var inte Hallelujah vackert! Bästa tolkningen jag hört av den fina låten. Jag kunde inte annat än lipa lite..GråterGlad

BENNYP
0

Tycker skogskraft skall ställa upp nästa år….

Han kan ta sång lektioner hos en polare till mig…

Elisabeth-J
0

#68 Varför ställer du inte upp själv? Ta sånglektioner hos din polare så kommer du säkert att vinna hela tävlingen.

Elisabeth 

Morsan1
0

Puttar upp denna just ikväll högaktuella tråd!

Vad tycker och tänker ni i stugorna?

PimTheGreat
0

JAg hoppas verkligen på MARIE!!!!!!!!!!!!! Hon berör mig starkt med sin sångröst

EwaKristina
0

När Marie sjöng första låten,och de filmade hennes pappa,ja då vart det kört för mej..Tårarna bara rann.Marie hoppas jag av hela mitt hjärta ska vinna detta!!Ingen kan vara oberörd då hon sjunger,denna tös!

[Mariann]
0

MARIE (Ängel)… tårar rinner ..pälsen står… låten passar henne bäst….

men AMANDA är skit duktig (deva) lite skådespelare också, kommer att gå mkt långt….

Happyspirit
0

Jag håller på Marie ikväll!!! De är bra båda två på sitt sätt. Men Marie sjunger bäst!! Jag grät också när jag fick se hennes pappas lycka i hans ögon.

Brokenfether
0

Hoppas verkligen Mari vinner…Amanda har f*n ingen sångröst överhuvudtaget! Ööö…

EwaKristina
0

#75 Amanda har otrolig utstrålning och scennärvaro,men tyvärr….ingen sångröst.

Manni
0

Amanda har ju en jättehärlig röst - till rätt låt och rätt sorts musik. Däremot måste Marie vinna Idol, låten passar henne perfekt! Och hon verkar vara en underbar människa!

EwaKristina
0

Fot i munnnenjag har messat 9 gånger på Marie!Vinner hon kommer jag att börja gråta av ren lycka och glädje,men oxå gråta då de visar hennes far….den stolte fadern som inte döljer sina känslor.Underbart!!

Happyspirit
0

#75 *skrattar gott* precis som att höra på min man……han klarar inte hennes röst och uppsyn. Men jag gillar henne på nått sätt för att hon är såå speciell, egen, ett bevis för att man inte behöver vara perfekt för att nå dit man vill. Jag gillar det budskapet hon ger mig på nåt sätt *blink* Men sjunga kan hon ju direkt inte faktiskt. Näää, Marie ska VINNA!!! helt klart, Amanda kommer det i alla fall att gå bra för i framtiden.

Brokenfether
0

Vinner Amanda åker först tv:n ut och sen ska jag skicka henne en julklapp bestående av en flaskborste så hon kan rensa sångröret! Hon påminner om Kristina Lugn…lika seg i snacket och samma nonschalans….tvi håkan…Räcka ut tungan

EwaKristina
0

Tack o Lov!!!!Skrattande

Brokenfether
0

TACK svenska folket…nu får jag se tv ikväll i allafall…Cool

Morsan1
0

Jag säger bara: Fan fan och fan igen!

Javisst Marie sjunger vackert, men det finns dussintals Marie! Amanda levererade ett helt koncept. Hon var någonting nytt!

1000 spänn på att det är hon som går segrande ur det här i slutändan!

Klart slut från en ledsen morsa!

Brokenfether
0

#83 Beklagar sorgen Morsan…men du..det konceptet kan både du och jag leverera efter 2 jägermaisterFot i munnnen…garanterat! Cool

Elisabeth-J
0

Jag höll på Marie hela tiden Glad

Men i Idol är dom ju alltid vinnare båda som är kvar till sist. Det har vi ju sett hur bra det har gått för 2:orna tidigare.

Elisabeth 

Morsan1
0

Ha ha ha!!! Ja det tror jag med! Vi får prova någon gång! :)

cattigirl
0

jag tycker att det blev bäst så här fastän jag tycker bäst om amanda…. hon skulle ha blivit för låst i låtval om hon hade vunnit. nu kan hon sjunga låtar som hon och hennes röst passar bäst till. grattis till marie och amanda!

Brokenfether
0

#86 Skrattande

Pia64
0

Har hållt på Marie sen starten och röstat varenda gång. Härligt!!!!Skrattande Fast jag gillar Amanda också, en härlig tjej.

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OCH vinnare är MARIE från VÄSTERÅS GRATTIS AV HELA MITT HJÄRTA ::::

Denna tävling var den klart bästa genom tiderna vilket omröstningen visade med…DESSA 2 kommer vi få höra talas om en lång tid framöver .

HALLELUJA MOMENT !

Bara carola man sakna i Globen så var trion komplett;)

0 Tur jag e halvkön då så jag kan bli kär i både kille och tjej;)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.