Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 863 ggr
Ayena_old
0

Två stenar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är här någon som kan hjälpa mig identifiera dessa två stenarna. Jag köpte dem för tio år sedan i Karlstad och kommer inte ihåg vad de hette. De skulle användas tillsammans.

Rocktjejen
0

månsten och malakit kankse

Eiyra
0

Den gröna är en malakit.

Vilken färg har den vänstra stenen?

på min skärm ser den svagt rosa ut och isåfall är det en rosenkvarts. Ser inte om det bara är ljuset som speglar sig i stenen som gör den rosa eller om den är rosa. Kan ju bero lite på inställningen på datorn oxå :P

om stenen är helt ofärgad genomskinlig är det en bergskristall och om den skiftar i blått eller är lite mjölkvit i det transparanta så skulle jag tippa på månsten

River-Lord
0

Den gröna är Malakit och den rosa bör vara Rosenkvarts.. om den är rosa i verkligheten..Glad

/RL

Ayena_old
0

Den rosa stenen är ingen månsten och ingen rosenkvarts.

Den har  vita linjer i sig, ungefär som en polkagris

Ayena_old
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt foto på den rosa stenen.

Eiyra
0

rosenkvarts kan ha vita linjer i sig, kika på de här tex.

annan sten som kan vara rosa och transparent är väl isåfall rosa flourit.

drutten53
0

hallå..eiyra…jag skulle kolla på (kika på DET HÄR)..den sidan varnar för virus..så gå inte in på den mina vänner

Eiyra
0

#7 jasså? länken går till kristallrummets internet shop och objektet trumlad rosenkvarts. Får inga virusmeddelanden med f-secure.

drutten53
0

jo jag fick det..höll inte på att få bort detta..fick ta hjälp av min sambo för att få bort det..det kom upp flera gånger…kram