Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1904 ggr
tokage
0

Obehagligt.

Igår hände nått som skrämde upp mig ganska mycket. Jag vet inte om det är något, eller om jag bara överdriver för att skrämma upp mig själv (jag är nämligen väldigt bra på att skrämma upp mig själv).

Men igår när jag skulle sova, så kände jag hela tiden att det var någon som kollade på mig. Jag kollade runt i rummet, ingen där… Sen fick jag en bild i mitt huvud, om hur en lång man, skallig… stog där vid min säng och kollade på mig. Det var väldigt obehagligt, jag rös och blev jätterädd. Jag tyckte mig se skuggor från mannen då och då. Kunde ha vart inbillning, men det var verkligen obehagligt.

Det känns fortfarande som om någon kollar på mig, den känslan kommer jag alldrig ifrån här hemma. Och ibland upplever jag att katterna kollar runt på något… mitt i luften! Jag brukar då ta upp dom eller störa dom så att de slutar kolla…

Är det något jag kan göra för att bli av med dessa känslor? Det är verkligen obehagligt, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Tacksam för svar.

Mvh Antonia

Eiyra
0

Är det själva grejen med att du känner att ngn stirrar på dig och att katterna stirrar på ingenting som är obehagligt eller är det mannen som du sett som utstrålar obehaget?

tokage
0

det är nog en blandning av båda. Mest obehaget av att det verkligen känns som om någon kollar på mig, mest i mitt rum… Jag får en känsla av att han vill mig något. Men kan inte förstå vad…

TantAlma
0

Det "kan" vara din följeslagare som du känner av, eller en avliden och du blev säkert rädd efter att se ha något och inte för att du var granskad  Fråga om du kan få hans namn.

När jag hade besök från min mans farfar, var jag inte rädd för att någon var där, utan hade känslan av att det var en släkting. Men viste inte vem. Jag trodde det var min egen farfar. Jag såg honom dock inte. Det var först som när han började skrämma  mig genom att sätta igång leksaker som jag blev rädd och när jag kände att han var arg på mig som det vart obehagligt.

Jag fick hjälp av Jill och bad honom gå över till andra sidan och att han var välkommen tillbaka när han varit där. Nu kan jag känna av honom vid min mans fotände ibland. Men han är lugn.

tokage
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan visa en bild på mitt rum. (ignorera mina kläder m.m på golvet, hehe).

Men där kudden är på golvet, ungefär där kändes det som att mannen stog. Det var så obehagligt. Det kändes så kallt på nått sätt. Som om en vind drog förbi mig, men ändå låg jag helt under täcket… Kanske vill jag så gärna tro att det finns något där, att jag helt enkelt inbillar mig. Men som sagt, viljan är så stark, för det kändes som om mannen ville säga mig något..

mintooo
0

djur och barn vid 4-6års åldern är väldigt mottagliga så det kan ju vara något med katterna att dom har kännt  av något

Eiyra
0

Nästa gång du känner så stirra tillbaka och fråga honom vad han vill, be honom uttrycka sig på ett sätt du kan förstå det på, för att stirra blir ju varken du eller han/den/det klokare av.

Och vill han/den/det inte sluta stirra så säg åt på skarpen, prata ut i rummet, vänligt men bestämt att det är oartigt att stirra och du tycker det är obehagligt och att det här är ditt rum och ditt hus och att han får gärna vara där och du lyssnar gärna till vad har har att säga men då får han sluta med att stirra och hålla dig vaken när du ska sova.

tokage
0

Okej, då vet jag, ska försöka. Ska se hur det blir inatt. Har tidigare känt att någon har kollat på mig, men inte så intensivt som inatt.

KuroTenshi
0

# 4 jag avundas ditt täcke!! usch vad snyggt.. det vill jag också ha.. Generad

Jag håller med # 6, är det obehagligt så säg till honom!
När jag finner det obehagligt brukar jag tänka t.e.x "det räcker nu. gå härifrån. jag vill vara ifred." Bara tanken brukar funka för mig. testa och se.

tokage
0

#8 Hehe ja det är mitt favvotäcke Oskyldig…

Jag ska testa, har inte upplevt något ännu.. Ska testa ikväll om jag känner likadant som igår =)