Intuitionsövningar - allmänt
Ni har väldigt många "övningar" här.. det blir ju lite som att man inte ens vågra fråga något eftersom ni har en plan för dagliga intuitionsövningar :)
Det är klart att du vågar fråga!👍
Övningarna är ju för att det är kul att se om man kan känna in rätt svar och öva på det.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja förstår det, men det är ju det enda man ser.. inget annat. Lite trist såå
#2 Ok, förstår din synpunkt. Men intuitionsövningarna är populära och det är en trevlig sysselsättning för många. 🙂Det är också ett sätt att vara med och delta, även om man inte startar trådar själv om ämnen som hör till sajten.
Blir det å andra sidan många andra inlägg så syns de mindre. Det är ändå bara en övning om dagen vanligtvis.
Jag har ibland önskat att man kunde stoppa in gamla övningar i ett "fack" t.ex. längs ned bland "senaste inläggen", så kan man ta upp och aktivera dem om man vill, annars tar de inte upp plats. Men detta går inte rent tekniskt.
En annan idé vore förstås att ta bort gamla övningar efter en viss tid så de inte blir synliga alls i flödet.
Vi är tacksamma för synpunkter.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#3 Ja det är ju inte något som drar medlemmar iallafall. Visst är det säkert roligt..
Kan ni gissa vad JAG har ätit idag ? Spänningen stiger och väntar på rätt svar. ❤️
Jag kan tycka som mariannetolv i detta.
ÖN är inte som den var förr med många berättelser om det Övernaturliga.
Tycker det ser trist ut med en massa övningar bara men förstår även deras syfte.
Och det är synd att det inte finns fack man kan stoppa in det i som du säger Magi-cat.
För min del är det ganska stiljte med det övernaturliga så jag har inget att starta trådar med heller.
Rent allmänt så är det just ingenting som är "som förr", någonstans eller på iFokus. Många sajter som sjöd av liv är helt tysta och där det finnas aktivitet har diskussionerna ändrat karaktär.
Kanske har många övergått till dolda sajter, jag vet inte, där man kan dela med sig av många gånger privat information, osäkerhet, funderingar, idéer, utan att bli ifrågasatt och nersablad. (Ni som var med i en tid "förr" förstår kanske hur mina tankar går. 🙂)
(Drar mig också till minnes att när jag började på iFokus och ÖN var en av de allra första sajterna jag kom till, satt det också medlemmar och klagade att ÖN inte var "som förr". 🙂Och se hur det gick, nu sitter jag själv och minns tillbaka …)
Hur som helst tycker jag själv att det är mest värdefullt om alla vill/vågar skriva om upplevelser och funderingar och vi försöker hålla en god stämning på sajten, vilket vi hoppas uppskattas.
För de diskussionssugna hittar nog till andra sajter. 🙂
Som sagt, skriv gärna och kom gärna med förslag!
#4 Bra att du startade tråden, mariennetolv! Ändrade lite i rubriken så den inte förväxlas med övningarna.
#5 Hej Mia! Ja det var andra tider.😃
(För er som inte vet det, Mia var medis - edit: och Sajtvärd - här för ett antal år sedan.)
Helt riktigt Magi-cat…tror med att många gått till de dolda sajterna just för att slippa bli ifrågasatta. Vi minns ju med hur det var för några år sedan här. Herreminje. 🥵
För att vara korrekt så vart jag Värd ett tag här med. Men övergick sen till medis.
Ska se om jag inte kan få lite saker att hända här hemma med andevärlden igen…så kanske man har nåt att skriva om igen. 😃
Det finns hur mycket som helst att läsa här, mariannetolv. Klicka på någon av kategorierna, som alternativmedicin/hälsa, healing, medialitet osv. Sajten har många år på nacken och det finns mängder och åter mängder med intressanta trådar, säkert flera tusen.
#9 Fast medis var ju inte så fel heller ju. 😃
#10 Både - och. 😃
>>> # 4 Fortfarande inte som gissat på vad jag har ätit? 😃
#12 Vågar och vågar, gör en Intuitionsövning istället så får du säkert svar 🙂 Ifall du inte vet hur man gör, klicka på det underprickade ordet så kommer du till en förklaring i sajtens Lexikon.
#13 Jag vet hur man gör. Men ingen har vågat gissa på min Intuitionsövning än 🙂
Det är för att det här har blivit en diskussionstråd istället. Så jag ber dig igen, skapa en ny tråd med en Intuitionsövning. Vill du inte det så ska du nog inte räkna med att få så många svar.