Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 1828 ggr
_lia
0

Förfrågan ang närstående

Jag skulle vilja fråga om d är ngn som kan känna /vet ngt om en närstående person i mitt liv som nyligen gått bort/gått över t andra sidan - för 2½vecka sedan.

Saknaden är stor, för stor - kan inte känna ngt själv. Kanske är d för tidigt att känna av den här personen. Har läst att d kan ta upp emot 9 månader-1 år innan d kommer t en…

Hur som helst, så om ngn kan ge mig ngn information - så gör d! M jag vill gärna ha ngn sorts bekräftelse på att ni har kontakt m rätt person. (Därav har jag inte gett er ngr ledtrådar…)

kramar lia

rosmarin90
0

Hej lia

Varför söker du inte upp ett medium? Jag jobbar i alla fall inte med länkning till nån på ett forum. Man kan få kontakt även om de nyligen gått över, hört om ett fall när den anhörige kom igenom tre timmar efter dödsfallet. En dag efter hag jag fått kontakt.

ljus Rose

_lia
0

#1 Rose;

Bor ute i Norrlands skogar… Inte direkt gjort i snarrasket…

Hade först o främst hoppats känna ngt själv, som jag brukar.. Konstigt att d inte funkar nu, m jag kanske är för upprörd.

Andra alternativet var att vänta t Elisabeth har seans i Ö-vik i höst. För dit åker vi ibland.

Eller då att ngn kunde säga ngt så länge tills jag kan gå på Elisabeths seans..

Hur jobbar du som menar du då?

//lia

EwaKristina
0

Känns heller inte rätt för mej att länka över ett Forum,då jag vill ha personen framför mej.Många gånger kommer starka känslor fram,vilket är helt naturligt,och jag vill som Rose,ej heller låta en medmänniska sitta i sorg,i en annan ände av en dator./Ärligen,Ewa

_lia
0

#3 Ewa;

Jo.. jag förstår d… MEN..

Jag känner att d vore jobbigare för mig att INTE få kontakt, än att få ngn sorts kontakt. Om du förstår…?

Tålamod har heller aldrig varit min dygd.. Så hur ska jag göra som då???

Vart håller du till i detta avlånga land?

kram lia

Ps. Om ngn vill/kan skriva ngt som kan hjälpa mig så kan ni göra d direkt t mig, tack…

MariaJ
0

Hej _lia… jag förstår att du går igenom en sorg, och det är väldigt känsligt och jobbigt. Jag kan av egen erfarenhet säga att jag har haft kontakt med närstående både under de sista timmarna under livet då han låg på operationsbordet samt i flera dagar efter dödsfallet. Det finns ingen regel på hur och när de går över, utan de gör det nog då de själv är redo att släppa sina anhöriga. Jag hade min pappa med mig i ca: 4 dygn eftersom jag var helt förkrossa då han gick bort. Min känsla vara att han eller någon annan uppifrån skickade hjälp en natt, för att ge mig kraft.

Efter den upplevelsen jag hade den natten, så har jag inte känt av hans energier på samma sätt. Han finns i mitt hjärta och jag är övertygad om att det en dag blir en etablerad kontakt igen. Jag tycker mig ibland se honom, känna honom men det är inte på det sättet som jag hade innan….

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

CarolineO
0

Jag tycker det verkar som om det är väldigt ovanligt att de "kommer igenom" när det är så tätt efter att de gått bort, nästan som om de avvaktar för att man ska hinna bearbeta sorgen lite, så att inte upplevelsen blir för stark.

MariaJ
0

Jag övertygad om att det var en prövning jag gick igenom, då allt detta hände. Jag har vid flera tillfälle själv undrat över varför de gav mig så mycket under dessa svåra timmar/dygn, men någon mening är det ju.

Är det fler som upplevt något liknande här inne på ÖN, då jag ibland undrar själv över detta ? Jag vet ju vad jag upplevde, och det kan jag inte igonera alls. Det vore därför otroligt lärorikt att dela erfarenheten med någon som varit med om liknande händelser.

Vänligen Maria:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vibeka
0

Hej Lia!

Om du går in på Mediumlistan så finns där Medium som jobbar i Norrland! Glad

Lycka till!

Ljus vibeka

_lia
0

#8 Vibeka;

Nu verkar d som om d finns Elisabeth i hela Norrland… :) Å dit är d inte heller speciellt nära för mig. Synd..

rosmarin90
0

lia jag jobbar enbart med folk live, när jag jobbar som medium. En del jobbar via telefon men det är inget för mig. Det är som nån skrev så mycket känslor som kommer upp och då vill jag helst kunna finnas där.

Men du kan tända ett ljus för din anhörige och be den ge dig ett Tecken. Om du har ett kort på personen kan du ställa fram det också.Tecknet kan komma på flera sätt, som en strykning på kinden eller i håret. Ljuset kan ändra sig. Du kan känna kyla i rummet eller en sval fläkt. Eller också känner du värme. Ibland kommer de till oss i våra drömmar.

när en väninna gick bort hade jag henne runt mig i flera dagar. kände en oro och jag visste att det hade med hennes dotter att göra. En natt drömde jag att hon och jag satt på ett berg och skålade i champagne. Vi talade ut och skrattade en hel massa. När jag vaknade var jag glad och kände att nu har hon äntligen fått ro….härligt.

ljus Rose

_lia
0

#10 Rose; 

Tack så mkt Rose. Jag tände ett ljus den natten jag fick reda på d o kände ett sorts lugn över d. M ingen direkt kontakt, som jag har kunnat få i andra fall.

Jag ska göra ett försök i morgon när jag har lite lugnare omkring mig… Tack igen :)

kram lia

rosmarin90
0

Hej lia

Ibland är sorgen så stor att man blockerar sig. Men jag förstår att du vill ha kontakt. Så lycka till nu och när du får möjlighet kan du söka upp ett medium.

kram Rose

liaW
0

Hejsan

(Om ni inte uppfattat det så är jag _lia, men är tillbaka med ett annat "nick").

Ville bara uppdatera lite..

Jag ville tacka er för sist och meddela att jag har fått kontakt med min farmor som var den som gick bort i sommar. Hon stod mig väldigt nära. Nu är hon här hos mig ibland och hon kom - precis som du Rose sa - när jag hade slutat att blockera mig själv av sorg. Det var en underbar känsla att känna henne hos mig igen :) Kändes skönt att jag kunde kontakta henne själv oxå, utan att behöva gå till ett medium.

Tack igen för ert stöd :)

kramar lia

rosmarin90
0

Välkommen tbx lia.

Så glad jag blev när jag läste att du fått kontakt med din farmor, de finns ju där för oss när vi behöver de. När nån precis gått  över blir man som förlamad av sorgen. Det tar sin tid att bli som vanligt igen, men det är en stor tröst för mig att veta att de finns och att livet går vidare.

Bra också som du skriver att vi kan känna deras närvaro själva utan ett medium. I drömmarna och i Meditation kommer de gärna till oss också. härligt…

kram Rose

liaW
0

Det var det mest otroliga jag har varit med om! Ändå har jag känt en del förut.

Jag var så ledsen och bad farmor komma till mig så att jag fick lite stöd. Hon kom och jag kände att hon stod lite snett bredvid mig, så kände jag hur hon lade armarna om min midja och höll om mig :) Jag blev så lycklig så att jag grät ännu mer…

Jag fick ett nytt jobb - som jag älskar - strax efter att farmor hade gått bort och jag tror att hon hade ett finger med i spelet där. Jobbar som klasslärare. Hur som helst så bad jag henne att vara med mig på min första dag som lärare, efters jag kände att det var tack vare henne jag fick jobbet. Jag knäppte ett kort på mina elever den där första dagen och bakom dem finns den största orb jag har lyckats få bild någon gång! När jag tog kortet kände jag oxå hennes närvaro. Coolt!

Jag blir lika fascinerad varje gång något sådant händer. Torde ju ha vant mig vid det här laget, men icke :)

kram lia

mariaef
0

Min pappa kom och berättade att han hade gått över bara en kort stund efter att han somnat in, men sedan tog det lång tid innan han hälsade på igen från andra sidan. Kan inte detta med tid ha lite med ens eget sorgearbete att göra också!? Vi kanske behöver sörja en del först. Livet är ju trots allt en skola, även om man känner för att skolka eller fuska ibland.

liaW
0

Jo jag tror det. Jag var helt bedövad från början. Hade nog inte känt något ens om jag blivit överkörd ;) Men när hon kom hade det börjat plana ut, trots att jag fortfarande var (läs: är) ledsen. Just den dagen jag pratade om så var det en "låg" dag, men jag kände mig inte helt blockerad av sorgen. Som TUR var, för annars hade jag ju inte känt farmors kram! :)

NinaB
0

Hej

Hoppas du kan finna någon på denna lenk

http:/www.creativexperiences.com/index.asp?

page=22&group=6&lang=1