Tankar om denna?
Här kommer en bild på en docka som hängt med läääänge, kanske någon som kan se lite av dess historia?
Kram!

den som har ägt den är en ganska lungn och snäll person.och har mått någorlunda bra i hela sitt liv.nästan ett för lungt liv…
hihi….kan stämma…ska se om någon mera törs gissa sig på lite om ägaren till denna gamla docka…

Den enda tanken som dyker upp när jag tittar på fotot är "mormor", jag har tittat flera ggr nu och får inte in något annat.
gammelfarmor till min dotter ägde denna, nu har min äldsta dotter fått överta den.
den är lite över 60år gammal….
har den tillhört din gammelmormor när hon var liten?
Oj, du hade redan svarat. Ursäkta. ^^ vi skrev inläggen samtidigt. haha.
Hihi….gammel är med, men inte mormor..

jag känner mest lungn och harmoni kring denna docka . inga direkt större och dramatiska händelser. det skulle va kul att vet hur hon var den där gammelfarmorn….
Ja, den där gammelfarmorn är en mkt gammal dam idag, har varit mkt fin kvinna genom sin tids epok. Hon fick denna docka när hon var ung, och hon är ju ca 80 år nu,dockan 65 år gammal.
Och hennes liv har väl inte varit så livligt vad jag vet, det enda är när hon var äldre är att hennes man tog livet av sig. Sonen, alltså farfar till min dotter hittade honom död….
Annars är hennes liv inte lika dramatiskt.

ursäkta att jag kallade henne för den där gammelfarmorn.men varför tog mannen livet av sig…
det vet jag inte….är inte så insatt i det då jag separerade med min dotters pappa då min stora tös var nyfödd.

jag tror hursom helst inte att gammelfarmor tog det speciellt hårt att han dog…hon är en ganska stark kvinna
Ja, hon levde vidare och har verkat mkt stark och envis i mina ögon…en sån som bakar och ställer till med fest. Sticker till barn barnen pengar när inte mamma och pappa ser.