Annons:
Etikettmeditation
Läst 848 ggr
Alicemarie
2020-05-02 15:05

meddelande under meditation?

Hej! för några veckor sedan mediterade jag (jag mediterar tyvärr inte så ofta, men försöker göra det oftare). När jag satt och mediterade var jag plötsligt på ett torg, jag satt liksom på torget och mediterade, jag såg allt från mina ögon och inte ur tredje persons perspektiv liksom, då kommer det en vacker kvinna gående mot mig, hon lägger ner en stor röd sten vid mina ben och går sedan iväg. Jag har försökt förstå vad det här var för något och vad det betyder, jag har tidigare fått "syner" under Meditation men inte på detta sättet, då har det mer varit som en dröm, att jag sett saker ur tredje person liksom men det här var från första, och jag satt på precis samma sätt som jag gjorde i mitt sovrum. Har nån nån aning om vad detta kan betyda och vem den här kvinnan var? Har aldrig sett henne förut och det var verkligen ingen jag känner.

Annons:
Morgan Björkman Björling
#1

Kan ha varit din andliga vägledare. Eller också var det någon från andra sidan som ville säga ’hej’. Och torget du beskriver är jag övertygad om att det tillhörde andra sidan.

Jane-Lyzell
2020-05-03 11:55
#2

Håller med - troligen din andliga ledare - som med den röda symbolen vill ge dig en putt irätt riktning - vad betyder en röd sten för dig ? - vad får stenen dig att tänka på ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Huygens
2020-05-05 15:48
#3

Man kan också fråga med tanken vad stenen betyder och man får ibland svar.

mörkaögon
2020-05-13 01:33
#4

Håller med föregående, att det var din "skyddsängel" som besökte dig. :) Får även till mig att den röda stenen medför mod. Mod att våga sig på nya äventyr, kanske en resa till okända marker, en lockelse att lära nytt, få nya insikter och uppleva nya äventyr. Lycka till!

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

SilverSpiritSiren
2020-06-02 11:52
#5

Hej!

Jag får också meddelanden när jag mediterar. Om jag får ge dig ett råd….du gör vad du vill med det! Om jag skulle vara du så skulle jag inte tolka dem, utan ta i mot dem som gåvor. En dag kommer du förstå vad det betyder. Fram till dess så kan man inget göra. Att försöka tolka det man inte förstår är svårt.  En dag får du svar. I mitt fall brukar svaren komma i det verkliga livet. Det är inte riktigt likadant. Men man förstår innebörden i meditationen.

skina
2020-06-12 15:37
#6

Magkänslan/hjärtat är det som brukar ge mig svar. Jag vet oftast innerst inne vad drömmar o syner betyder.
Men som ovan beskriver så förstår man oftast betydelsen i efterhand.

Jag ser det också som en anderesa och om du har fallenhet för det så kan en bra start vara att bygga ett meditationsrum, där du visualiserar exakt hur det ser ut, ditt heliga rum. 
Jag tänker inte säga någonting om hur det bör se ut, när jag först läste om det så skulle det vara ett 4 kantigt rum med möbler. Jag gjorde inte alls mitt första så.
Låt inga förutfattade meningar styra dig utan visualisera det som det kommer, är mitt råd, om du vill prova :)

Tillägg. Man kan be sitt andedjur följa med på resan som skydd, om du inte vet vad det är så börja med att sätta dig i ditt heliga rum och kalla på det.
Glöm inte att tacka för hjälpen :)

Annons:
P.O
2020-06-14 02:29
#7

Jag mediterar varje dag men har aldrig upplevt något annat under meditationen som andra får göra. Konstigt!

skina
2020-06-25 13:24
#8

Prova att meditera i ditt hjärta och bygga ett meditationsrum.
Du visualiserar du att du sitter inne i ditt hjärta tills du ser den gyllne energin. Det kan ta några gånger.
Då vidgar du energin tills den omsluter hela dig och den är renande av dina energier.
Meditationsrum var en annan sak som gjorde att mina förmågor tog jätteskutt framåt. 
Bygg det exakt som du vill, jag tror inte att man ska ge några anvisningar alls. Ditt heliga rum. Vitt ljus är den enda angivningen jag tror man ska ge.
Börja med att kalla på ditt andedjur, om du inte har mött det förut. Sen ber du det följa dig på dina resor framöver :)
I början kommer det att kännas som att du fantiserar, men så småningom kommer du att få bekräftat. Kalla på de nära och kära som har gått bort osv
Jag ser t ex oftast bara händerna men får en bild, som ett foto, av dem också.
Min guide ser jag emellertid bättre.

Upp till toppen
Annons: