Läsa av råtta?
en stark och fri själ i en något skröpligare kropp….(är dock ingen råttexpert tyvärr, jag tycker råttor är kloka och fina, men min närmaste bekantskap med råttsläktet är de som katten kommer med…..hoppas du får någon hjälp med din råttis)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jag rekomenderar dig att tex vända dig till MusIFokus. Där kan du nog få hjälp med hur din råtta mår.

jag tror inte den mår så bra , altså fysiskt om du verkligen bryr dig , så tycker jag du ska göra en hälsokoll på den hos veterinären
Suck….. kliver in här anonym som jag är! Det var en person här förut som oxå ville veta och var orolig över sin råtta..Men blev i mitt tycke illa bemött här och även hon hänvisad till en annan sajt och fick veta att här minsann så snackas det andligt!!!..Det var då jag beslutade att bli medlem igen men valde att vara anonym..Jag gjorde mitt bästa för att göra något för råttans skull..
Att prata och läsa av djuren är för mig i högsta grad andligt och vi har mycket att lära oss av djuren. Alla djur är lika mycket värda..
Sen så naturligtvis så kanske inte folk vill eller kan läsa foto och sajt värden inte vill ha sin sida upplagt så, ja då får alla respektera det. men att prata med djur inte tillhör den andliga sidan det tar inte jag…
Kanske är bättre att låta sajtvärden gå in och markera mera med att gå ut med foton för avläsning inte är tillåten på öppna forumet, om det är det som ska gälla??..Men då anser jag att den konsekvänta sidan ska gälla, och det ska gälla alla djur..
// Eva
Ni som missat detta så vill jag ha andlig hjälp att få veta hur hon känner och mår. Mer än en veterinär kan göra, för det behövs verkligen inte.
#5, Ja, nu förstår jag inte riktigt. Folk lägger ut bilder på katter och hundar, folk läser gärna av bilden och det är kul att se vad de får fram. Jag lägger ut en bild på min älskling och plötsligt så är det annorlunda? hurdå liksom?
#3, hur ska mus iFokus kunna hjälpa min råtta? du vet att det finns råtta iFokus också, och där hänger jag dagligen. Det är inte det det är frågan om.
#4, Jaså? varför tror du det?

jag känner det när jag ser bilden på den, du behöver inte verka så sur för det du,tagga ner lite va

Hej!
Tänk om någon läser av att din råtta mår jättedåligt? Du får dåligt samvete och vetrinärer kanske inte hittar något fel?? Hur gör du då?
Om du vill att någon ska läsa av din råtta rekommenderar jag att du vänder dig till någon som har ett gott rykte som djurpratare! Alla levande varelser förtjänar kärlek och den största ska komma med respekt och hänsyn från matte/husse!
Kram
Catarina
Jag blir bara lite smått sur, för hon har inga som helst sjukdomar längre. Det kan jag konstatera. Det är inga fel på henne, jag ville bara ha fram "hur hon känner" eftersom jag inte är någon djurpratare. Är det något fel med det?
Lika bra att säga detta med en gång eftersom inget verkar förstå. Detta är ett forum om övernaturligt va? annars måste jag ha fattat fel.. För hon lever inte längre. Hon dog för ungefär ett år sedan och jag saknar henne enormt mycket fortfarande, bara av att tänka på min älskling får jag ont i hjärtat. Så jag ville bara veta ifall någon skulle kunna "läsa av henne", så jag får veta om hon mår bra nu eller inte.

Om man lägger in en bild om att läsa av ett djur så ska ju självklart djuret vara i livet. En hund, katt eller råtta m.m som inte lever får man inte kontakt med och kan tala om ifall den saknar sin matte eller husse. Även om sajten heter Övernaturligt så handlar det inte om att vi erbjuder tjänster i forumet. Om man vill ha hjälp så kan man göra ett försök men utan för höga förväntningar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#10. Då förstår jag, det var därför som din råtta kändes så spirituell, en stark och fri själ som jag skrev. men jag tyckte att kroppen inte hängde med riktigt, vilket ju inte var så konstigt då….
Om man ska gå efter vad jag kände så är råttans själ fri nu och hon mår bra.
Beklagar att hon är död, jag vet hur det är att sakna ett djur. Men för djurets själs skull ska man inte sörja för hårt och djuret vill också att vi ska må bra. Tänd t.ex. ett ljus, ta farväl av din råtta och tänk med glädje och tacksamhet på alla era fina stunder. Känn att hon är fri att gå vidare, med kärlek. Var glad att hon hade ett fint och kärleksfullt hem här på jorden hos dig. Kärleken är evig, men livet på jorden är kort.
krram!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen