Annons:
Etikettupplevelser
Läst 591 ggr
nathaliehelena
2020-05-20 19:58

Väckt av något

Vaknade på ett väldigt konstigt och obehagligt sätt i morse kl 6.20. Hade först en lugn dröm om att jag låg och vilade i en säng framför en ljus vägg med en dörr på glänt. Plötsligt smälls dörren igen framför mig och handtaget ställer sig "rakt upp". Då vaknar jag upp ur drömmen och precis när jag vaknar så känner jag ett iskallt vinddrag över hela mig samtidigt som någon/något fysiskt trycker min överkropp ner i sängen en gång, hårt och snabbt, nästan kom en hjärtkompression. Någon som har någon idé om vad detta skulle kunna vara?

Annons:
Magi-cat
2020-05-20 20:03
#1

#0 Hej!

Förstår att det måste varit obehagligt! Det är nog inte så ovanligt med liknande upplevelser. Drömmen dröjer sig kvar ett tag efter att man har vaknat eller man är någonstans mellan sömn och vakenhet.
Läs gärna om Sömnparalys här på sajten.

En tröst är att det är helt ofarligt! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Jorå]
2020-05-20 20:50
#2

#0 ja min första tanke är ju att du (kan) ha besök från andevärlden, dock kan drömmar va el kännas väldigt verkliga ibland, andar kan visa sig genom drömmar med helt klart ! Vad känner du själv ? Vad är dina tankar ? Ofta stämmer ens egna tankar just för det är din upplevelse å du har säkerligen svaret inom dig ! Tråkigt svar jag vet! Vänta ut detta lite och se om det återkommer !

nathaliehelena
2020-05-20 23:26
#3

Tack för inläggen! Min känsla är att det var helt klart att det var något från andevärlden som väckte mig men jag kan inte riktigt förstå vad. Första tanken var att det var någon närstående som precis gått bort men så verkar det tack och lov inte vara. Har funderat på om det är någon släkting från andra sidan som fyllt år, dött den 20/5 sedan tidigare  eller har någon annan koppling till dagens datum men kan inte komma på något speciellt. Kan inte heller koppla det till att det skulle vara någon typ av varning. Jag har upplevt sömnparalyser och hypnogona hallucinationer många gånger tidigare men detta var en helt ny upplevelse. Det känns som om det var någon som verkligen ville något, med tanke på kraften i den fysiska upplevelsen, och det är frustrerande att inte förstå vem och vad. Förhoppningsvis kan det klarna lite senare.

skina
2020-06-12 16:05
#4

Jag tror inte på Sömnparalys utan jag tror att det är påhopp.

Jag tolkar att dörren stängs och du pressas tillbaka som att du inte skulle gå in där.  Så i detta fall tror jag att du har blivit skyddad.
Så inte Har du någon känsla för dörren eller vart den kunde leda?

Oftast vet man innerst inne vad det betyder, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: