Etikettertipsråd
Läst 658 ggr

Tvångstankar oro och ångest

Hej allihopa. Jo det är så att jag har väldigt mycket jobbiga tvångstankar i vardagen. Bland annat om att jag måste vara ren och fräsch och lukta gott (använder mycket parfym). Det känns som att det krävs av mig för att jag ska få leva mitt liv som jag vill. Jag har mycket inbillningar om att det är Andra sidan som har de här kraven på mig. Ni som har eller har haft kontakt med Andra sidan kan ni berätta lite om era personliga erfarenheter om hur de på Andra sidan är? Är de krävande mot oss på Jorden? Eller är det bara jag som inbillar mig? Som jag sa så har jag väldigt mycket tvångstankar och jag får inbillningar om att det är Andra sidan som ger mig de tankarna. Men så kan det väl inte vara? Eller?? Om Andra sidan är så kärleksfull som man har hört så skulle de väl aldrig tvinga mig eller någon annan till att göra en massa saker som man mår dåligt och får ångest av?? Känns som att jag inte har någon fri vilja, att mitt liv bara går ut på att göra massa saker som jag mår dåligt av. Kan tillägga också att jag ganska ofta får ångestframkallande drömmar som förvärrar de här tankarna. Och när man sover så är man ju mer mottaglig för andar och Andra sidan. Så är också mycket därför som jag får inbillningar om att det är Andra sidan som orsakar mitt lidande och min ångest. Att Andra sidan under min sömn försöker kontakta mig och tvinga mig till att göra det här som jag mår så dåligt över. Eftersom drömmar ofta har någon betydelse så får jag en obehaglig känsla att drömmarna betyder att jag ska göra det som jag mår dåligt över. Kan berätta att jag personligen inte är öppen eller mottaglig för övernaturligt så jag har ingen egen erfarenhet. Därför söker jag svar från personer som har egen erfarenhet och vet hur Andra sidan fungerar. En detalj med mina tvångstankar är bland annat att jag inte får vara intresserad av vissa av mina personliga intressen som jag vill om jag inte gör mina tvångsmässiga ritualer som normalt brukar vara flera gånger om dagen. Och jag känner att ska man inte få bestämma över sina intressen själv eller få vara intresserad av intressena så som man själv vill vad är det då för mening med sitt liv?? Inte kan väl Andra sidan plåga en på det här sättet? Eller?! Senast inatt hade jag en mardröm som är kopplat till min ångest och tvång. Då drömde jag att min systers son som bara är 7 mån råkade illa ut och nu under dagen har jag haft enorm ångest kring detta! Var drömmen inbillning eller något ondskefullt Tecken? Har också känt att drömmen var någon typ av varning för vad som ska hända om jag inte uppfyller kraven som mina tvångstankar kräver! Inte kan väl Andra sidan kräva något så hemskt av mig?! Kan någon som är medial eller har erfarenheter både om tvångstankar eller Andra sidan hjälpa mig i min kamp? Skulle betyda mycket med stöd nu! För om mitt lidande inte tar slut snart så ger jag upp.

Maria
2020-05-27, 19:09

Har du någon professionell kontakt? Jag tänker på vården. Det finns hjälp att få för så här ska du inte behöva ha det.

/Maria

Amandla
2020-05-27, 22:03

Nej, precis som du själv är inne på så kräver inte de på andra sidan att man ska göra sånt man mår dåligt av. De vill att du ska må så bra som möjligt och gör vad de kan för att stötta dig. Jag säger som Maria, sök hjälp i vården.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Mikael68
2020-05-29, 21:41

Ja, ångest är ju ingen höjdarfeeling direkt. 😢

mörkaögon
2020-06-04, 00:22

Nej, andra sidan är varken krävande eller dömande. 

Det låter som att du projicerar din ångest åt det hållet för att hitta en förklaring vilket är fullt förståeligt eftersom ångest är vidrigt.

Du bör söka professionell hjälp för att få medel och verktyg att hantera din situation. Det är ingen ande som hemsöker dig, det är din ångest som ställer till det.

Önskar dig lycka till!

skina
2020-06-12, 15:16

Jag skulle vilja råda dig att gå till en riktig shaman, det finns de från Peru som kommer hit, eller om du kan hitta någon rekommenderad.

Under tiden vill jag ge dig 3 råd.
Sätt en omvänd order på alla tvång, att du inte får använda parfym alls, t ex.
Köp en drömfångare och häng så nära sängen du kan, helst över sängen.
Varje gång du lägger dig så visualisera en liten stund att du ligger och solar, ljust och varmt och skönt. Visualisera att solskenet blir allt vitare och är omkring dig som en bubbla. Om du somnar från det så gör det inget.
Ljuset stärker din aura och sinnesstämningen är bra att inleda natten med :)

Vad gäller dina mardrömmar så skulle jag vilja ge dig rådet att inte lägga vikt vid dem, de är säkert bara uttryck för din allmänna oro just nu.
När man hamnar i obalans så är det lätt att man bara bygger på det med ännu mera oro. Försök att fokusera dina tankar på positiva saker i nuet, promenader ute i vackra naturen, feelgood filmer, barfota i havet osv Skydda dig från negativa input och skydda dina tankar.
Lycka till och tro på dig själv ❤️

Maria
2020-06-12, 15:40

OCD är en diagnos och går att behandla vilket jag tycker man ska göra i första hand. Att blanda in andlighet och övernaturligt kan förvärra det hela. En helt annan sak när man är psykiskt stabil.

/Maria

Upp till toppen