Meditationsmusik....
Jag är lite nyfiken på vad för musik ni använder när ni mediterar och i så fall vilken….eller om ni har andra avslappningsmetoder ….
Hej Pia
Om jag bara vill ha musik på så har jag särskilt två cd jag lyssnar på. Den ena är Garden of the Gods med Deuter och Annette Cantor. Den är jätteskön.
Den andra skivan heter OM DEEKSHA.Lite mer speciell, har gått på meditation+Diiksha och den passar mig….
Har du själv några tips?

Lägger in en länk till vad jag tycker är väldigt skön och avslappnande musik. För övrigt musiken i "Secret garden".
Meditations musik ska väl också stödja valt tema (ifall man har nått). Upplever man att det är t.ex stort fokus på hjärtat och utrensningar av de chackrat är det väl att föredra hjärte musik. Avslappningsmusik skapar avslappning… men väljar man medvetet musik k efter t.ex strålarna kan man skapa ännu större förändringar… o utrensningar…
En mkt bra hjärte musik är Heartland med Tim Wheater i synnerhet no 4 men också no 1 om man vill åt förvandlingen som det finns möjlighet till där….
diverse klassisk musik är utmärkt att meditera till… kan komma med förslag om det så önskas…. med mer eller mindre sol o eld vibration, heligeande vibration, värlsdtjänar musik. mm mm
Jag tycker om väldigt många olika typer av musik men ska jag välja en favorit så är det ljudet av vatten, jag går igång direkt, sittande stående liggande.

Oj, jag har massor av olika som jag lyssnar på, det finns ju så mycket som är bra musik till meditationer.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag älskar allt av Michael Hammer
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

#1 Hahaha, jag är urkass på att komma ihåg titlar och artister. Jag har ingen cd *vad jag vet iaf* som jag känner passar mig att meditera till…..inte när det handlar om bara ren musik.
Tack alla för era tips…nu ska jag springa ut och ta ett avslappningsbloss innan Det okända börjar..
"ses" senare….
kolla på länken Meditation
Använder Bergsmeditation sen 4 år tillbaka den är underbar!!!
Kram Carina

Medwyn Goodall alla olika skivor….suveränt
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

För ren Meditation = tystnad, tack.
Annars, för att varva ner/relaxa finns ju drösvis med musik.
Några namn:
Anugama, Karunesh, Kitaro, Llewynn (eller nåt), Enya, Mike Oldfield…
mmmmm
Mike Oldfields Ommadown… den Ni!
Jag har flera favoriter. :-) Jag brukar göra Bergsmeditationen. En skiva som heter Dolphin Music for the Inner child tycker jag mycket om. :-) En annan favorit är Only Dreams av Carsten Rosenlund.