Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 1265 ggr
Elisabeth-J
0

Koncentration

För några veckor sen berättade Robin för mig på morgonen att han hade haft en sån stark dröm om en tjej och han trodde att det kunde vara en sanndröm så han väntade sig att träffa den tjejen i skolan den dagen. Han kommer hem och berättar lite sorgset att han inte hade träffat henne. Jag bad honom igen berätta drömmen och jag förklarade för honom att det nog var hans guide han drömt om för hennes namn påminde så starkt om hans "osynliga" (han såg henne bara) vän han hade när han var liten. Då blev han ledsen och sa: Neej det hoppas jag inte, för då får ju inte jag träffa henne här ju! Glad
Efter en stund ringer hans lärare hem och berättar att Robin inte gick att nå i skolan den dagen, han var "någonannastans".

Idag ringde läraren igen och berättade att Robin inte kunde koncentrera sig på sina uppgifter, han gick runt i klassrummet och störde dom andra så han skulle skicka hem honom istället med uppgifterna. Robin kommer hem, sätter sig och gör sin läxa utan problem. Sen tittar han på mig och säger: Mamma, inatt hade jag en sån där stark dröm igen men den här gången var det som en mardröm. Det var så verkligt så när jag vaknade tänkte jag att det var skönt att det inte hade hänt.

Såna här saker har det varit med mina barn, det här är bara dom 2 senaste exemplen så det finns massor att berätta. Har ni upplevt det här hos era barn?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Celia
0

Min Max pratar ofta om sina drömmar. Nu är han lite äldre så han analyserar mycket själv och kommer och berättar vad han tror.

Jag får pirrande känslor i bröstet när jag läser om din son och hans upplevelser, men jag kan inte komma ihåg något liknande att berätta här :(

Kram, Cecilia

Elisabeth-J
0

#1 Idag fick det mig att tänka på att jag bör nog prata med Robin om drömmar och hjälpa honom att tolka det han själv inte kan varje morgon innan han går till skolan. Då kan han kanske koncentrera sig bättre under dagen sen.

Elisabeth 

skruttan31
0

Min son har tydligen haft kontakt med min avlidna mamma i sina drömmar,,  han sa en dag att de känns som mormor vill mig något osv,, o jag sa att han skulle fråga henne nästa gång han drömde om henne,, någon dag senare,, så säger han att han hade frågat ,, o hon svarat att hon pratar med honom när hon inte kommer i kontakt med mig,, och sedan sagt något om att hon ska föklara när han blir större,, mycket han säger, går inte o misstro,, de kan inte vara fantasi,, finns för mycket saker han berättat som jag själv upplevt som barn,, precis som om han skulle överbevisa att allt inte är lögn,,

Vibeka
0

#2 Låter mycket klokt!! gör det så ska du se att han kan fokusera bättre Skrattande

Jag brukar ofta fråga mina barn om de drömt något, så gör  indianerna varje morgon det är viktigt att analysera drömmarna de kommer med information till oss, ibland från andra sidan ibland från vårt undermedvetna, ibland från Universum/moder jord.

Lycka till! Kramar Carina

mariaef
0

Min 11-åriga dotter berättade ganska nyligen att hon träffat sin morfar i drömmen. -Oj, sa jag, vad spännande. Berätta mer. Vad hände? - Jo, allt var liksom rosa, och där mitt i stod morfar och väntade med öppna armar. Jag blev så glad över att träffa honom så jag sprang dit och fick en stoor kram. -Men, sa hon sedan, jag har ju träffat honom förut. Och farfar med. Fler gånger än jag kan räkna! Bara bakgrundsfärgerna skiljer sig, men dom står alltid och väntar på en kram och de blir jätteglada när jag kommer.

Jag tyckte det kändes lite märkligt att hon inte berättat detta tidigare, men hon kanske tycker att upplevelserna är hennes på något sätt.

Däremot har hon ofta berättat om att hon brukar vara ute och flyga, oftast runt runt i lägenheten, och alldeles under taket. Sedan brukar hon flyga tillbaka till sitt rum och kolla ner på sig själv när hon sover.

J-Artur-K
0

En av minna bröder dog för 8 år sedan och efter någon månad så hade jag en dröm som jag inte minns exakt nu hur det var med tanke på att det var 8 år sedan. Men jag gick i en byggnad såg min bror gick till honom och fråga lever du? Han log ett glatt leende och svara nej, men jag älskar dig, efter det så försvan han och jag stog själv kvar. Jag har aldrig haft en liknande dröm i mitt liv när jag kunnat vad ska man säga styra vad jag ska göra i drömen med en sådan energie i. Man har uplevt saker i huset med men jag hade aldeles glömt bort drömen tills jag läste detta inlägg.

Ny dag nya möjligheter

Elisabeth-J
0

Vill bara berätta att efter gårdagens händelse så pratade jag mycket med Robin och idag har det varit jättebra i skolan, han var lugn igen :)

Elisabeth