Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 645 ggr
MOTHERS_LOVE
0

Vänner!

En vän är den som träder in ,när andra försvinner.

Celia
0

:)

Tiia
0

Det stämmer oftast

Gullan402
0

Min dotter har till läxa att fråga ngn vuxen hur den personen tycker att en vän ska vara.
Jag har svarat ; Att man ska kunna finnas för varann i alla lägen, dvs  både glädje o sorg o allvar.
Min dotter sa direkt att då måste det vara "granntanten" som är din vän o det stämmer mkt bra. Jag o "granntanten" delar det mesta o hon har hjälpt mig genom sorgen efter min man genom att "uppföra sig normalt". Hon lixom jag är för att leva som innan, livet blir givetvis aldrig som förut men vi gör samma saker som vi gjorde innan. Jag hittade min man död i sängen den 21 dec förra året o naturligtvis har det varit jobbigt men jag har känt styrkan att jag fixar detta o med hjälp av "granntanten" har det faktiskt lyckats. Det finaste var när hon ringde på kvällen den 22 (hon hade varit bortrest) o erbjöd mig o barnen att fira jul tillsammans med dem o deras släkt. Ngt vi avböjde pga av farmor o farbror o hans familj men hon gav ändå inte upp. Nyårsafton stod vi o frös o huttrade o tittade på fyrverkerier tillsammans (trots farmors beska kommentarer att det "inte passade sig" att barnen o jag hade trevligt så nära inpå dödsfallet) Med "granntanten" o hennes familj har vi kunnat leva ut det som barnen o jag var innan på ett avslappnat vis. De kommer aldrig med några moralpredikningar om hur vi ska leva eller tystar ner oss när vi pratar om min man/ pappa. I deras gemenskap känns allt som förut o vi har kunnat vara 3 glada personer som har roligt tillsammans med "granntanten" o hennes familj.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

RexPect
0

#3 Vilken härlig granne. Var rädd om henne.

Gullan402
0

#4 Det är min bästa väninna numera o hon är verkligen guldvärd liksom hennes man. "Lånar" honom när det är ngt praktiskt jag behöver hjälp med samt en utomordentlig barnvakt… så "granntanten" o jag kan roa oss på egen hand, att plocka svamp lr åka till stan t ex. "Granntanten", det är mina barn som döpt henne till det, vi är jämnåriga men har samma förnamn, jag får nog heta "Lasses-Eva" för all framtid hos deras barn o dem själva. Våra män var arbetskamrater o otroligt nog hette 5 fruar Eva, av 16 anställda…( + en anställd som kallades "vanliga Eva" av alla andra arbetskamrater o deras familjer)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!