Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 600 ggr
sven-g
0

Funderingar om auran

Om jag känner den hinna som kallas auran, då får jag den längre från kroppen om personen har någon defekt. Jag vet inte ,men det påstås att om man är medial ,ligger auran längre från kroppen.  Kan någon svara en amatör. Hur och varför det är på detta vis

sven-g
0

Jag hade glimten i ögat när jag skrev ovan. Pga av motsägelsen i auran. Inget påhopp då skulle det vara påhopp på mig själv. Jag känner som typ en hinna om jag för händerna mot något växt eller levande eller annan energi

fru_L
0

aurran är ju den energikropp som omger vår fysiksa kropp. det är inte så svårt att känna av den. å jag tror att man kan uppleva dess känsla på många olika sätt. jag känner av den som stickningar, värme, kyla. inget är fel. vi har alla vårt eget sätt att känna av.auran ändrar sig oxå i storlek beroende på hur vi mår. helt klart så vidgar sig auran när man håller på med andlighet, men den vidgar sig oxå när man tex är i ett samtal ( om precis vad som helst) med någon där man får bekräftelse, när det blir ett ömsesidigt energiutbyte men även hos en medial person kan auran perisodvis vara liten å sliten, beroende på hur man mår.när jag jobbar i auran så använder jag mig lika mycket av känseln i händerna som min intuition å det tror jag dom flesta gör.

är du säker på att auran är större när du känner av en deftekt tror du att det är så eller känner du att det är så? auran brukar bli mindre när man mår dåligt.(nu är jag ingen expert men så upplever jag det). det viktigaste är ändå att du litar till din intuition, vad den säger dej.det är oxå så att i vår aura har vi tillgång till ALLT vi någonsin upplevt genom alla vår liv å allt vi kommer at uppleva, alla våra känslor å erfarenheter. så det kan vara svårt att sortera vad som är vad, men träning ger färdighet.

kram kicki

Magi-cat
0

man kan säkert ha olika betraktelsesätt. Jag har också hört som du att en stark, frisk, medial person har en stor aura. Men jag har också hört en annan tolkning, ung. som du Sven-G, att om man är sjuk /fysiskt eller psykiskt/emotionellt) så har man inte kontakt med sina "kroppar" (auraskikt), de flippar ut. =kommer längre ifrån kroppen. För att bli frisk måste man "få in" sina "kroppar". Man ska ha dem så nära sig som möjligt för att vara i balans, vara jordad. Detta har jag hört av en mycket medial person som kan se energierna för blotta ögat.

(Jag tänker på indianerna också, som säger att den som är sjuk ska kalla tillbaka sin själ, medicinmannen hjälper till med ceremonier, mantran och toning…)

Jag tror man ska lita till sin upplevelse…och fortsätta utforska och så småningom dra fler slutsatser…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sven-g
0

Jag tackar #2 och #3 . Jag känner att när någon har en skada ju värre skadan är flyttas auran längre från kroppen. Kan ej se färger, när det gäller detta men ett ljust fält lika runt oss, som på växter.

Rosarin
0

Åh vilken bra ide Elisabeth. Jag skulle bli jätteglad om du ville skriva en artikel om auror.

Har just börjat se auror runt det mesta och vill så klart lära mig mer. :)

/Rosarin :)