OT - Orolig!
Jag jobabr ju i en kundtjänst. För en stund sedan ringde en kille från Kronofogden och vill prata med min chef om löner. Jag ligger hos KF men ska ha betalat alla skulder nu tack vare min underbara syster. Det jag är orolig för nu är att något har blivit fel och det var mig samtalet gällde. Min chef vet inte om min ekonomiska situation, det är ju inte direkt något man skryter med.
Snälla, kan någon dämpa min oro? Jag skäms så fruktansvärt, trots att det egentligen inte är mitt fel att jag hamnat hos KF (lång historia). 
Jag kan inte tänka mig att kronofogen får ringa till en arbetsgivare för att prata om en enskild anställd.
Tystnadsplikt borde gälla även här.
Jag är ju inte säker förstås men rent logiskt så känns det väldigt konstigt om samtalet skulle gälla dig som enskild individ.

Jag håller med… de kan (borde) inte gå över huvudet på dig. Om problem uppstått borde de i så fall har tagit kontakt med dig först… det är ju dina problem det handlar om inte arbetsgivarens! Tror inte att du behöver oroa dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Men kan de inte ringa arbetsgivaren för en lönekontroll och utmätning av lön?

Inte utan att prata med dig om dig, tror jag inte iaf. De måste ju informera dig och så om de tänker vidta sådana åtgärder… först ska det ju komma krav och sånt till dig. Så har jag uppfattat det men om du är orolig så ring kronofogden direkt och fråga.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Lönen ser de ändå, de kan se allt som inte har med Svarta löner att göra förstås. men å andra sidan, arbetar du svart så lär ju inte din arbetsgivare skvallra på dig……