I en annan dimension?
Ska berätta en sak jag var med om i somras och jag vill veta om andra varit med om liknade saker och vad det evt kallas
Så jag och mina 2 kompis Alex och Amelia skulle sova på Balsta slott, det var någon träff och så fick man sova där om man ville.
Vi hade hört att det spökade där men vi visste inte om vi skulle tro på det, vi trodde på övernaturliga saker men ja.
Det närmar sig mot kvällen och vi bestämmer oss för att ta hissen till tredje våningen för vi ville utforska, inget speciellt hände där och vi gick mest runt sedan bestämmer vi oss för att åka till fjärde (också sista) våningen, där är det väldigt konstigt och vi får obehagliga känslor, detta är svårt att förklara, men gick man rakt fram så kom man till en terass och mot terassen kunde man svänga höger och komma till en annan korridor, så vi svängde höger för att snacka lite, detta ''slott'' är nu mera en samlingsplats eller musikställe ungefär men medan vi står och snackar så hör vi ett konstigt ljud från en dörr som var låst och ingen var där, (berättar om det sen) Vi får panik och går därifrån och bestämmer oss att gå ut på terassen, där sitter 2 män, vi tänker inte mycket på det. Nu blir det jätte komplicerat så fråga om ni inte hänger med. Amelia står fortfarande inne och går inte ut på terassen medans jag och Alex går ut på terassen, männen säger ingenting utan kollar bara mot oss och bredvid oss ungefär, vi får en dålig känsla av dom och går, vi går tillbaka där vi hörde ljudet och hör sedan en smäll från samma rum, vi springer till hissen och jag hinner se männen springa dit smällen var.
Nu hoppar jag till nästa dag för det som händer sedan är inte relevant för detta (Men det hände mer)
Vi är påväg hem och vi diskuterar det som hände på terassen och Amelia påpekar att det var kallt och jag säger ''Ja men vi var ju ute såklart det var kallt'' Och Amelia säger ''Nej asså, det var jättekallt'' och Alex säger ''ja? Vi var ju ändå ute, det var kallt ute'' sedan påpekar jag att Amelia var inte ens på terassen, hur kunde hon veta om det var kallt och hon säger ''jo jag var på terassen'' och vi trodde hon skoja med oss för vi skulle ju se henne på terassen, den var ju liten och hon säger att hon var på terassen, hon försökte prata med oss men vi reagerade inte ens, hon tog även tag i oss men vi kollade inte ens på henne. När vi lämnade terassen så var det som hon existera igen, helt plötsligt pratade vi med henne (från hennes perspektiv då) För mig och Alex stod hon alltid innanför terassen och pratade inte ens med oss, vi fortsatte diskutera detta och Amelia sa att hon stod bredvid mig och sa hej till männen, detta räknade vi ut var varför dom kollade bredvid mig, jag och Alex såg också männen med andra kläder osv än Amelia.
Vi har räknat ut att hon på något sätt inte var i vår värld under den tiden, har någon annan varit med om detta eller vet mer om detta? Vi tycker det är intressant men skrämmande, vi är rädda att något liknade ska hända igen.
(Varför ingen kunde vara i ett annat rum eller liknade var för att larmet går 23:00 på alla andra våningar än där vi skulle sova och ingen har nyckel till dom andra rummen)
Det var nåt som spök-männen gjorde/påverkat det med Amelia inför er alla tre tillsammans. Men jag har inte varit så ett sånt ställe och undrar om jag skulle våga tillsammans med de andra jag känner som vill följa med på olika slott och herrgårdar. Men jag har min pappa efter hans begravning/minnesstund, efteråt kände jag att det var något i rummet i min lägenhet på natten och jag fotade med telefonen med blixt från min säng och där i rummet på foton var det Orber och sedan min pappas ansikte på väggen ovanför soffan i foton så han vakar över mig!