Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 4505 ggr
shintaida
0

Jag tackar för mig!

Tack och hej! 

Ja, det säger jag nu.

Det är inget kul att vara med i Övernaturligt längre.

Det ger mig ingen feedback alls.

Tvärtom – en massa annat som krockar med vad jag tycker.

Och jag är ingen direkt ”svansviftare” och jamsar/hänger på, utan säger vad jag tycker.

Vilket inte alltid kommer i god jord.

Så jag gör Er miljö lite bättre, genom att hoppa av Övernaturligt.

Må så gott allesammans!

Må ljus och frid lysa över Er ALLA!

Med Det Sista Stjärnljuset // Shintaida

PS: Ni som väntar på Tarotläggningar, får dom i veckan. Ska börja på Tisdag igen. Så jag glömmer inte att göra det för Er! DS

Bybo
0

Meeen Ylva, vad tråkigt… Kommer att sakna dig mycket. Varma långa kramar / Pia

[Hellas]
0

Väldigt väldigt ledsamt Shintaida, jag hoppas verkligen att du omvärderar ditt beslut eftersom du liksom hör hit på något sätt.
Ta en paus några veckor och kom sedan tillbaka!
Jag skickar PM till dig gällande fortsättningen på mitt svar i tråden.

Kramar och ljus från Hellas

Elisabeth-J
0

Det är faktiskt ingen som har skrivit något illa om dig eller dina åsikter shintaida! Du skriver vad du tycker, ja det förutsätter jag att ALLA gör här, för det gör även jag. Sen om man känner att man inte alltid får den feedback i sina frågor man önskat, det får man räkna med ibland för alla har vi olika åsikter, erfarenheter och kunskaper.

Lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bjarvamor
0

Vad tråkigt Shintaida! Kom tillbaka en dag när du känner dig redo igen! Det var roligt att läsa dina kärleksfulla inlägg och svar på trådar! Jag kommer att sakna dig! Kram/Bjarvamor

Happyspirit
0

Önskar dig allt gott på din fortsatta färd i livet.!!!!!!

Skrattande Det är riktigt, när det inte är roligt längre är det dax att gå vidare. Jag slutade på ett annat forum för ett tag sen för att det inte var roligt längre och inte gav mig någon glädje längre. Så det kändes som ett rätt beslut för mig att gå vidare därifrån. *ler*

Så vart dina vägar en bär i framtiden så önskar jag dig all lycka och kärlek på din väg. Det var roligt att få träffa dig i alla fall. Och vem vet när våra vägar korsas igen. *ler*

Kram Anki

SEViking
0

Önslar dig att allt går dig väl i händerna på din fortsatta väg.

SEV Kyss

Skogskraft
0

C ya around, nånstans nångång i cyberrymden.

Tiia
0

Ha det bra Shintaida,hoppas vi möts igen.kram Tiia

Morsan1
0

Önskar dig lycka och att du finner en plats där du kan få de svar som du vill ha!

Mvh Åsa

demon_sid
0

Nu vet jag ej vad som hänt , men om man sticker ut och har udda åsikter får man mothugg så är det.
Jag om ngn vet väl det, ibland gäller det ha lite bollkänsla med i inläggen.
Man får prova sig fram på en linje, som behagar alla. Kanske ej alltid vara FÖR rätt fram så man trampar folk på tårna och tänker sig för och läser igenom inläggen inna man trycker på post knappen…..
För ibland menar man ej det som MAN skriver som folk missuppfattar mycket på INTERNET. En kompis förut sa att jag hade ett trubbigt tangentbord för 5 år sen…NU förstår jag mera vad han menade…
Sedan dess har vi haft en bra relation…Internet blir vad man gör det till….

Mvh Er Demon….Men jag ser ej demoner än =)

Tinnie
0

Jag kommer att sakna dig.

Kram och glöm inte bort att Solen skiner alltid bakom molnen~Ha en strålande dag!

TantAlma
0

Jag kommer sakna dig, och hoppas att du kommer tillbaka. Jag hoppas också att inget jag skrivit sårat dig. Det var inte min avsikt´.

Kram Alma

Playja
0

#0    Tycker det är jätte tråkigt.. eftersom jag gillar dina "färgstarka" inlägg å din påhittighet i olika trådar. Hoppas du hittar tebax till ön! Även en annan person som jag tycker jäkligt bra om har valt att lämna ifokus denna helg…  Gråter  Fy vilken trist måndags läsning!

Ha det bäst!… i allt!

*stor kram från mig*

Manni
0

Inte gör du vår miljö bättre genom att hoppa av härifrån! Men du ska så klart göra som känns bäst för dig själv. Jag kommer att sakna dig, och säger som Tant Alma, det var inte min avsikt att såra dig med något jag skrivit. Det hoppas jag att du förstår. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du hittar tillbaka hit någon gång!

Celia
0

Önskar dig mycket värme och ljus på din framtida bana och är ganska säker på att du dyker upp här igen, längre fram :)

RexPect
0

Hej då!

Vi har PMat lite grann och jag gillar dej.  Kanske kan du ta time-out ett tag istället för att försvinna helt? Då försvinner ju även de inlägg du skrivit.

Annika

zeretki
0

#16 Nej, inlägg man gjort försvinner inte när man avslutar sitt medlemskap. :)

Tråkigt, Shintaida, att du slutar men jag tror att detta kan ta kraft ifrån dig, när du blir lessen över inlägg och diskussioner.

Och då är det nog bättre att göra något positivt, något du får kraft av istället. :)

Tuva-Lena
0

Tråkigt att du, eller någon över huvud taget, lämnar ÖN av den anledning du beskriver. Ingen av oss här på forumet har, vad jag vet, haft avsikten att medvetet såra någon - någonsin. Ofta är det en tolkningsfråga. Men ta vara på dina gåvor shintaida! Din framtid styr du utifrån dina egna intentioner. All lycka på vägen!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

RexPect
0

#17. Det var något jag trodde mig har läst någonstans, sorry!

Hur som helst! Shintaida:

Har läst lite i trådar som du skrivit i på sista tiden bla om Klibbandar och Skogskrafts "funderingar". Om jag som är en medial dyslektiker (=upplever, men kan inte sortera) ändå får dela med mig av en tanke som du kan fundera över så är det följande: Om du inte mår jättebra utan redan innan är "under isen" tror jag att det kan vara en bra ventil att vädra lite i detta forum, så vänder du inte din smärta inåt.

Men om du däremot känner negativ energi av det som skrivs så  måste du ta paus. Jag har ändå upplevt att även om det hettar till här allt som oftast, så skriver någon uttryckligen "jag mår skit" så är det en ernorm uppslutning med positiv energi och glada tillrop. Men då måste du våga öppna dej och ta in omtanken.

Och det kan inte vara lätt att vara Elisabeth, jag vet inte vad som förklarar hennes uppgift bäst: Att det måste vara som för en dagisfröken som själv ska försöka ta 10 dagisklasser över en dubbelfilig motorväg i Dalarna dan före midsommar, eller som att vara en kusk med ett 100-spann med skenande hästar. All eloge till dej!

emma93
0

Tråkigt att du lämnar ÖN! Dina stjärnljusönskningar kommer att saknas!!

Inanna
0

Tråkigt att du som vågar försvara folk med avvikande åsikter försvinner! Tråkigt om detta forum bara ska vara öppet för dem som helt okritiskt tror på vad som helst (dvs det de VILL tro på).

Jag tror att du behövs här Shintaida, så att fler som du vill vara här. Jag tror att miljön här försämras när du försvinner!

Hur som helst! Ha det, och vi kanske ses på "marsvin i f" där jag också är med!

YvonneW
0

Ledsen att du inte mår bra Shintaida. Det gör inte jag heller ibland, det går lite upp och ner. Och mår jag uselt är jag arg som ett bi. Ibland besöker jag den här sajten ofta, ibland inte alls. Det beror på hur jag känner mig. Jag brukar inte bränna mina skepp på någon sajt alls, utan bara ta en paus tills jag känner att jag vill titta in igen. Du har skrivit så mycket vackert och sedan övergått till ilska. Minns att när du skrev att du inte mådde bra fick du stort stöd här och sedan mådde du bättre. Inte kan du väl ha glömt det?

#21 Avvikande åsikter har vi lite till mans, så jag förstår inte ditt inlägg. Utan olika tankar, åsikter och funderingar blir det inga diskussioner. Dessutom är det ju så att vissa medlemmar försvinner (ibland helt, ibland för en tid) medan nya medlemmar tillkommer. Hm, ja, ibland återkommer dom under nytt nicknamn också!!!

Kram på dig Shintaida/Yvonne

Helleh
0

Det är väldigt lätt att misstolka text när man inte mår bra, har själv gjort det några gånger..

Ha det så bra så länge Shintaida.

*kram*

Nemi69
0

Men vad trist! Har ju varit med på andra forum innan jag hittade hit, har dock aldrig varit med om ett "avhopp", så att säga…kanske att vissa skriver mindre efter en tid, men inga "avhoppare"!  Fundersam

NinaB
0

Hej Shintaida

Hoppas du bara tar en paus, kommer att sakna deg.

Manga varma tankar och en stor kram

Om vi inte hör nåt från deg så vil ja önska deg och din familj en trevlig jul.

ninab 

millis
0

Nej, men vad tråkigt att du skall lämna övernaturligt! Hoppas att allt löser sig och glöm inte "Per aspera ad astra".

Kramar,

Millis

Inanna
0

#22 Jag refererar till en tråd som jag tror är borttagen (?) där någon (minns inte namnet) ifrågasatte ett känt TVmedium, något som väckte ont blod. Nästan alla medlemmar här hoppade på personen ifråga -  utom Shintaida som tyckte att han/ hon visst hade rätt att fråga.

Jag höll med Shintaida - frågorna var visserligen lite väl envetna (när man inte får svar bör man väl snart inse att ingen har tillräckliga kunskaper för att kunna svara - det är inte så många av oss som äger en allomfattande kunskap) - men ändå sakliga och tydliga.

Med andra ord: jag hoppas att det finns utrymme på Ön även för sådana som ibland tvivlar på vissa fenomens äkthet.

Man ser så gärna det man vill se! Men visst tror jag att det finns mer än vad som kan mätas och vägas…!

zeretki
0

#27  Nu kan vi tolka olika här. Jag läste den tråden och skrev ett inlägg. I mina ögon så var diskussionen baserad på ett TV-program och den som var kritisk emot hade inga bra argument.

Det var inte diskussionen I SIG som folk var emot, utan VILKA argument man hade (eller snarare bristen på dem) och HUR man skriver.

Sen att en person registerar sig och det första man gör är att kritisera en person som är vän till sajtvärden… Tja vad ska man säga? Man får skylla sig själv, tycker jag.

Ger man sig in i leken får man leken tåla. Folk har rätt att säga emot kritiker också. Eller hur? Flört

YvonneW
0

#28 Håller helt med dig Zeretki. Bra skrivet.

Inanna
0

#28 Självklart håller de flesta av oss sina kompisar om ryggen - det otäcka är bara när grupptrycket blir så starkt att medkänslan med "de andra" går förlorad. När en mobb uppstår.

Ingen av sidorna hade väl särskilt bra argument, vad jag kan minnas…

Men! Låt oss inte fastna i detta! Egentligen tycker jag bara att det är tråkigt att Shintaida försvinner! Det var vad jag egentligen ville ha sagt.

Morsan1
0

Missförstå mig rätt nu:

Jag tycker det är bra att Shintaida hoppar av ÖN när hon inte trivs här och det får henne att inte må bra! Skitbra gjort!

Dåliga "vibbar" påverkar oss alla och det är bättre att man kliver av än sitter och mår dåligt!

Hoppfull
0

Jag håller med #31 utifrån Shintaida, alltså att man inte ska vara med om man upplever sig illa behandlad.

Sen tycker jag att det är synd om man går så hårt åt varandra så att vissa inte vill fortsätta. Nog kan det tyckas att man "ska tåla" men samtidigt tycker jag att alla som skriver bör ta ansvar för hur de uttrycker sig med hänsyn till varandra. Man kan inte bara lägga ansvaret på andra för hur saker man själv skriver uppfattas, det är enkelt men lite fegt att säga att det är upp till var och en hur de uppfattar saker anser jag. Man bör själv anstränga sig för att undvika att skriva så plumpt eller vasst så att andra tar illa vid sig, det handlar om att ta ansvar för hur man själv uttrycker sig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

lightseeker
0

#32, hoppsan ojsan, det var det vassaste inlägget här, om alla tog samma ansvar som du beskriver, så fanns det ingen mobbning eller något utanförskap alls.

Hoppfull
0

Oj, jag menade inte att vara vass utan att uppmana till att tänka efter på hur man skriver själv så att inte andra ska känna sig illa bemötta. Det är så lätt att spetsa saker när det är anonymt och jag tycker att det är onödigt (oftast). Där ser man hur knepigt det är… :-)

Morsan1
0

Självklart har vi alla ett ansvar för de vi skriver! Självklart ska vi tänka oss för, läsa igenom en extra gång innan vi sänder!

Sen kan det finnas tillfällen när man av olika skäl har en "dålig dag", man är inne i en taskig period i livet. Man tar åt sig, läser in saker mellan raderna som kanske inte står där. man kan ha haft en tidigare konflik och nu har taggarna utåt. Det finns många skäl till varför.

Jag tror visst vi har ansvar när vi skriver, men jag tror också vi ska undvika att ta så illa vid oss personligen. Det här en ett öppetforum! Det finns all sköns medlemmar här. De som vill lära, det som delar med sig, de som är avundsjuka, de som vill skapa oreda och de som bara vill träffa folk genom nätet som har likadana intressen.

Elisabeth-J
0

#32 Man kan lätt missuppfatta det som skrivs och när det gäller shintaida så har jag inte gjort henne illa på något sätt. Hon uppfattade saker fel vilket hon sen och skrev att hon gjorde men sen skriver hon annat ett par veckor senare, trots att jag har berättat ett flertal gånger att det INTE har varit menat som hon har tolkat. Tråden finns kvar så det är bara att gå in där och läsa om man vill det. Självklart ska man inte vara på ett ställe där man inte trivs, det är upp till var och en. Om man själv inte mår bra så kan det vara svårt att se positivt och man tar inte till sig av det, om man upplever sig ensam och illa behandlad så kan det vara lätt att känna att man blir det av några eller alla fast det inte ÄR så som man kanske tror just då.

Här är trådarna det berör:

Klibbandar    Fejk eller

Elisabeth 

zeretki
0

Men vilket skitsnack! Det är aldrig nån som hållt mig bakom ryggen. Jag har fått spel, blivit osams med folk, blivit sams igen osv osv. Jag har lämnat sajten och sen kommit tillbaka.

Detta med att folk håller varandra bakom ryggen är så totalt verklighetsbefriat så det finns inte på kartan. Varför skulle det behövs överhuvudtaget?

Och återigen blir jag så förbannad på att få mina åsikter (och andras för den delen) nedvärderade till att enda anledningen till att jag har åsikter är för att jag är "hjärntvättad" till att "hålla mina kompisar bakom ryggen". Vilket jag aldrig någonsin skulle göra. Grupptryck, det finns inget grupptryck!

Jag har kritiserat Elisabeth och håller inte alltid med vare sig henne eller mina "kompisar".

Tydligen är det så att man inte får kritisera något som folk skriver heller, för då är man helt plötsligt mobbare!

Och nu tänker jag ta en rejäl paus innan jag spyr på någon…

lightseeker
0

#34, hm, vasst för mig, hoppfull, är klarsynt, på pricken utan omskrivningar, alltså inget negativt alls.

#35, jomenvisst har alla sina dåliga dagar. Men om man hela tiden skyller på det, som en ursäkt för att avreagera sig och ha som för vana att bara be om ursäkt och sedan tro att det är okej. Det handlar mer om att man har sidor att utveckla, att ta personligt ansvar.

Men nu kände jag att vi kanske kom ifrån huvudämnet, ursäkta.

Hoppfull
0

*ler med hela munnen* #36 det trodde jag aldrig heller… :-) jag känner ingen här inne och vet inget om privata förehavanden… jag läser inte alla trådar, särskilt inte de som är fyllda av (för mig) ointressanta skarpa ordväxlingar. Ser liksom inte vare sig syfte eller mening med det (för mig).

Det var verkligen inte meningen att uppröra, vilket det verkar som jag lyckades med iaf, och det kanske pekar på en del av problemet. Alla läser med egna tolkningar och så blir det så lätt fel!

Jag tycker att det är trist att människor inte trivs bara… och tänkte att man kanske kan undvika en del av dem genom att ha en viss ödmjukhet i det man skriver (utan att för den skull bli mesig förstås ;-)

Ha en bra dag alla, nu ska jag efter en liten telefonstrid med Försäkringskassan (morr) åka till stan och inhandla årets julklappar (wish med luck!!!).

Inanna
0

#39 Tänkvärt och bra!

Elisabeth-J
0

#39 Jag har inte sett att du har upprört med dina inlägg :)

Ödmjukhet finns men det misstolkas lätt också. Om man tror att någon skrivit något för att vara elak så kan man ta det privat och reda ut det hela istället för att själv sitta och bara tro att det är si eller så, trots flera förklaringar. När jag t.e.x får upprepa flera gånger hur jag har menat men personen inte tar det till sig så lägger jag inte ner mer energi på det. Forumet är ett ideellt arbete utanför mitt ordinarie jobb där jag har tillräckligt med att hjälpa andra. Här gör jag det så gott jag kan och i den mån jag har ork och tid.

Jag önskar dig lycka till idag!

Elisabeth 

Hoppfull
0

Och det gör du med glans tycker jag!! Som sagt det var inte riktat till någon specifik, jag har nog missat i stort sett allt stök som pågått här. Tycker överlag att alla är trevliga och vill varandra väl.

Tack!

BranDuir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara kort…är det inte dags att avsluta denna tråd,,,Shintaida har gjort sitt val, och det är ju enbart hennes….jag kommer att sakna henne, ja…men hela denna tråd om man läser från början tycker jag skapar lite dåliga vibbar överlag….inte bra.

Om man har missupfattat ett inlägg eller ett svar från någon borde det ju vara enklare att lösa det med PM istället för att föra ut diskussionen om vad som sagts och inte sagts till alla! 

Fast det är ju bara min åsikt!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Magi-cat
0

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

junetta
0

#43 Håller fullständigt med dig BranDuir. Som det blivit nu känns det som det kan "tuggas" i evigheter utan att det blir nåt annorlunda eller att det blir nån lösning. Kort och gott… man kan inte passa ALLA människor och dessutom så tolkar ALLA på sitt sätt!!! Kram Karin

[Lady-Oona]
0
Sofiae
0

Varför inte lämna forumet tyst och stilla om man inte vill vara med längre???????!!!!!

Elisabeth-J
0

#47 Man kan skriva ett pm istället också Glad

Elisabeth 

Helleh
0

#36 Är det bara jag som inte ser nåt i tråden Fejk eller som du länkat till Elisabeth?

Sen Klibbande tråden, den är väl stängd? Fast den ser ut att vara öppen?

Kerstina-61
0

Som alla forum där det finns en massa olika människor ( utan att veta ngt alls om detta som ventlieras här merän att ngn inte längre vill vara med)då finns också en massa olika personligheter och vi har olika saker med oss i bagaget.

Vi tolkar olika, vi uppfattar inlägg på olika vis och vi är individer!
Om man ska vara aktiv i ett forum måste man nog ( ursäkta jag som jätteny yttrar mig så här) acceptera att det är en massa människor med en massa olika åsikter och bakgrunder. jag tycker det är intressant att ventilera olika saker, men för den skull tar jag inte åt mig om jag inte får medhåll eller mothugg. det blir ju så då människan inte är stöpt i et och samma mått.

Jag ser fram emot denna sajt och ser att det finns mnga här som har mycket at lära mig!
Öskar er en riktigt mysig 1.a advent!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Bybo
0

#50 Hepp jag heter Pia :-) Hoppas att du finner denna sida instressant!?!