när är man redo?
Har genom ett medium fått höra att jag kan lära mig hjälpa andra, alltså själv bli ett medium. Jag har lite blandade känslor inför detta, glädje för att jag kanske kan hjälpa andra, men också rädsla för att jag kanske inte räcker till. Det känns som ett stort ansvar man axlar och jag är väl rädd för att göra bort mig, antar jag. Mediet sa att jag kommer att känna när det är dags och att jag redan har hjälpare, en av dem presenterade sig under en seans. Hur ska jag veta När jag är redo? Är det klokt att påbörja en utbildning innan jag vet om jag är redo?
Det är just det här som oftast ställer till problem…..tyvärr. När andra säger såna saker till en. Jag har mött många som varit hos medium som sagt samma sak. Att de ska stå upp inför flera hundra och förmedla budskap. Jag har aldrig upplevt att detta för något gott med sig över huvud taget!!!! Det skapar bara prestation och ångest hos personen i fråga.
Så du måste helt enkelt känna efter själv…..vad som känns rätt för dig, *ler* OM det är så att du kommer att arbeta som medium så VET du när det är dax, och när du själv känner dig redo för detta……. Om du vill utvecklas i lung och ro och på bästa sätt utan prestation som det blir i det här fallet. Så gör du bäst i att lägga det här tankarna åt sidan under din utvecling. Allt blir som det ska inom sin rätta tid…..så är det bara. I sin tid när det är dax. OM det ska bli så.

Tycker jag var ett bra svar Happy! Du är en vis kvinna!
Tack Morsan! Det är så här att det här är ett vanligt problem som jag stött på mycket den senaste tiden. Folk som fått sånta här förmedlat och de blir jätteoroliga hur de ska klara detta.
Vad de oftast inte berättar de här mediumen som förmedlar såna här saker är vilket otroligt arbete det ligger bakom innan man kommer dit, utan de bara säger att man ska stå där framför en massa människor och hjälpa dem….. Det krävs år av träning och träning och ett hårt arbete med sig själv innan man är där. Men det glöms bort helt och hållet i dessa budskap. Dessutom så har man ALLTID ett eget val!!!

Hjälpa andra kan du ju göra utan att bli ett medium så det kan kanske vara något du ska jobba med sen på något sätt? Ja du bör ju känna efter själv när/om du är redo och framför allt! Vad DU själv vill göra. Man kan ju inte bli ett medium för att någon säger: Gå och utbilda dig till medium. Dom flesta medium har från början inte ens tänkt tanken på att jobba som medium, utan man går oftast en medial kurs och sen leder det till den väg som kanske är menat för dig. Alla blir inte medium men det finns ju så mycket där man hjälper andra.
Lycka till!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

jag tror at om man är ämnad till detta så blir man ledd av osynliga händer i rätt riktning. Ingen idé att stressa på å få prestationsångest. Man är det man är å blir det man blir.
Så länge man gör så gott man kan så kan ingen klandra en.
SEV 
Och dessutom när man har den här pestationsångesten på sig så blir det bara ett stort hinder i utvecklingen. Och det är det sista man behöver…….prestations ångest är det sista man behöver. Då tar det ännu längre tid bara. Om man kan få utvecklas i lung och ro och med glädje i själen, så blir det bäst och man utvecklas snabbare.

Gör så gott man kan å med gott hjärta
skulle det så
SEV

Ha, tre meddelanden samma minut 
å med i stort sett samm innehåll
SEV
Och jag måste säga att det är precis som Elisabeth säger….. Oftast är det så att de som blir de bästa mediumen är de som säger att de inte tänker arbeta med det här, utan gör det enbart för sitt eget stora nöjes skull. Sen brukar det så småningom kanske eventuellt utvecklas till att de bli så duktiga att de inte får så mycket tid över till annan än att arbeta med detta.
Håller med #1. När du är redo så märker du det. Strunta i vad folk säger och lev ditt liv som du vill det. :)
Folk säger så mycket när dom vill ha uppmärksamhet…

Inget ont om mediumet som sa så till mariaef, det kanske var hennes roll att spela i mariaef's utveckling, att sätta igång tanken.
SEV 

Man kan ju se en persons potential och tala om det som en vägledning kanske. Men det är alltid individens egen inre känsla som bör bejakas.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack alla vänliga för era svar! Det är alldeles riktigt att man får en enorm prestationsångest. Jag har naturligtvis fått mycket att tänka på sedan mediumet sa att jag kan hjälpa andra. Jag har ju kunnat se, höra och känna besökare från andra sidan sedan jag var liten, men har inte riktigt fattat vad det har handlat om förrän för några år sedan när svärfar och sedan min egen far gick bort. Jag började läsa en bok i ämnet och då förstod jag att jag kanske inte var tokig, trots allt, inte mer än alla andra;). Jag är något av en periodare dock. Har perioder då jag känner, ser och hör ganska tydligt, men sen kommer perioder då jag verkar vara helt avstängd från allt. Hur som helst ska jag nu ta allt med ro, följa SEVikings goda råd om att vänta och se om jag blir ledd i den riktningen av osynliga händer.
Vad trevligt med en sida för likasinnade, förresten!