seriösa medium?
jag förlorad min älskade i cancer den 27/1 2007 och sorgen går inte att beskriva.Han lämnade mig med 5 barn varav den yngsta är 5 år.nu har det snart gått ett år,nu tycker jag faktist att det känns lite bättre och man börgar ta tag i saker som man inte orkat med.I bland rasar allting men så får det vara och det är fullt naturligt men man kämpar på och man tar en dag i taget.Efter det att min make gick bort så hamnade jag i en ljup depprission och jag trodde att jag inte kunde leva utan honom ,jag måste ha honom nära mig för att kunna andas.jag börgade ringa till ett medium som jag litade blint på via ett 0071 nummer och från att ringa en gång om dagen så vart det fler och fler.Det var min möjlighet att få tala med min man och det gjorde att jag orkade fortsåtta.Efter ett tag mådde jag så dåligt för detta medium fickmig att må sämre och sämre och det slutade med att jag inte längre vågade vara ensam eller sova i mitt eget hem.Jag satt helt enkelt i ett hörn och skakade och jag såg allt möjligt som jag idag vet inte finns och har heller inte funnits.Det som räddade mig var när jag uppsökte en präst som jag har god kontakt med idag och berättade för som även kom hem till mig.det var han som räddade mig och som fick mig att vakna upp.Orden han sa till mig var mycket kloka ord han sa..Vad är det som får dessa människor och tro att dom är större en Gud? mycket sant tycker jag.Han tror starkt på andevärlden och berättade för mig om saker han upplevt själv i sitt arbete som prästJag mår fortfarande mycket dåligt ..men nu kan jag åtmindstonde sova men med tända lampor.jag har blivit fruktansvärt utnyttjad och även bankrutt men det har jag ordnat upp idag.Detta har ochså gjort mig lite skeptisk kan jag sägajag vet att det finns ärliga och bra medium (jag nämner inga namn) jag anser att när man arbetar som ett medium så tycker man om att hjälpa människor i olika situationer man väljer inte bort vissa människor för att dom bidrar till att man får dåliga vibbar eller dålig energi.människor som uppsöker ett medium mår oftast dåligt ..detta medium jag talade med sade till mg att min ångest bidrog till att mediumet mådde dåligt men det är klart…det vr ju i slutet det när jag börgade bli stark och ställa frågor..Nu har jag och min vän bestämmt att vi ska stoppa det här..För jag tror inte att jag varken är den första eller sista personen som utsäts för det här..det gick så långt så jag funderade på självmord åkte ambulans till akuten då jag föll ihop i badrummet av utmattning då jag som sagt inte sovit på flera nätter.jag vill varna andra för att använda sig av 0071 nummer i detta syfte.Uppsök hellre ett medium på plats säger jag .

Helena, det du fick uppleva av detta medium (Jag vet ju vem och vad) är så enormt ledsamt. Att bara nämna dessa ord till en person i sorg, jag finner inga ord för det! Skickar dig varma kramar och du vet att din man finns där för dig!
*KRAMAR*
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack Elisabeth..detta ska stoppas i alla fall jag tänker med skräck andra människor som drabbas varje minut och ungdommar som ringer det gör mig fruktansvärt arg..

Ger dig en varm kram. Det här är baksidan av mediumvärlden. Jag är väldigt skeptisk till 0771-medium, det finns säkert de som är duktiga som sitter där. Men ett medium ska vara ett stöd för den som sörjer. Kunna visa att livet inte är slut med döden. Att vi ses igen ….Men att vi som lever måste gå vidare med våra liv. När min svärfar dog var prästen ett stöd för min svärmor. De har grupper med sörjande som träffas och samtalar. Tillsammans med prästen, själavård helt enkelt. Att sörja är ju en process som vi måste gå igenom.
Där är etiken för medium jätteviktig. Kunna säga att man inte rekommenderar mer än två besök hos medium per år. Skicka vidare till en präst eller kurator. Att den som kommer känner sig upplyft, inte nedtryckt efter besöket hos ett medium. Sånt här kan vi lära oss mycket av så stort tack för att du delar med dig.
kram Rose
Känner med dig…..brev finns i din låda…..kram Oona

vad skönt att du har hittat fram till det riktiga stödet för dig, idag.
Jag vill också säga att det är fantastiskt att du väljer att stå upp för det som är rätt, och sätta stopp för utnyttjande av människor som mår dåligt. All heder till dig, ditt handlande kanske kan stoppa att fler människor blir utnyttjade till branten av katastrof.
Varma tankar till dig helena.
Om mediumet hade varit seriöst skulle denne ha avrått dig från att fortsätta ringa, han/hon borde ha sett att han inte kunde hjälpa dig. Men man får en känsla av att du i din sårbarhet blev en lämplig "mjölkko".
Det är stor skillnad på att få hjälp med sin sorg och att få kontakt med sina älskade. Men det kan man inte se när man är mitt i en sorg. Däremot måste ju omvärlden se det och hjälpa till och guida rätt….
Jätteskönt att höra att du tog dig ur denna negativa "relation" och har lyckats ordna upp allt ekonomiskt efteråt. Troligen har du blivit starkare av det.
Tack för att du delar med dig. kram
Hej Helena!
Som Medium har man ett stort ansvar för sina medmänniskor och att skrämma och förleda har inget med mediumskap att göra! Är glad för att du komit på fötter igen och trots att du inte mår toppen till 100% orkar och vill ta tag i saken med att få detta sk. Medium att stå för det han/hon gjort och gör!! Heder till dig!
Önskar dig en fin höst framöver där du känner dig stark och trygg, för det kan du vara… Din man finns där hos dig och era barn och ser om er *Ler*
Kramar Carina

tack för alla vänliga ord..
Jag har tidigare arbetat på en telefon linje, jag slutade efter ett par månader då jag kände att det här är inte rätt sett att arbeta på! det går säkert att göra en sittning via telefon seriöst, men då tycker jag att man inte ska sätta någon tidspress som är beroende av ekonomi!!! jag själv kommer alldrig mer arbeta via telefon, föredrar personliga besök!

det går säkert (förresten det vet jag) ha en sittning via telefon men då ska man vara noga med att det mediumet är seriöst och känner man minsta vibb om att detta inte stämmer lägg på luren…detta kanske inte alla gånger är så lätt är man i djup sorg som jag var just då så är det en fantastisk möjlighet att fortfarande ha kontakten men mediumet borde hasatt stopp..tycker jag men pengar är ju alltid lockande

Jag blir förkrossad när jag läser ditt inlägg. Jag kan inte förstå att ett medium kan behandla dig på detta sättet. Man har ett stort ansvar när man bemöter människor i kris eller i sorg. Man har ett stort ansvar när man arbetar med människor över lag..Helt fruktansvärt.
Jag måste säga att jag är också så otroligt glad att du nu kan orka ta tag i det och känna att allt tungt är på väg att vända. Jag håller med dig till 100%.. om man känner det minsta tvivel på att det inte känns bra,, lägg på luren och sök vidare. Det finns många duktiga medium som verkligen kan och vill hjälpa..
Jag vill verkligen ge dig de allra varmaste kramar på din väg helenak..Du är otroligt stark..Att din man finns med dig och barnen, är jag övertygad om,, lev och njut och försök att ta tillvara på alla dagar som kommer..Tro på din inre känsla, och känn själv närvaron…
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag är glad att du funnit hjälp på annat håll. Att utnyttja någon i din situation kan bara straffa sig själv i slut ändan. (får man hoppas)
Hoppas du kommer ut ur mörkret helt och tar dig vidare. Att förlora någon man älskar och gå igenom ett sorg arbete, kan ibland vara som att försöka gräva sig upp ur en grop. Men för eller senare kommer man upp om man fortsätter kämpa. Tiden varierar för varje människa.
Jag ska tända ett ljus för dig nu och hoppas att du får en skön helg med dina barn. Kanske till och med den bästa på länge. Det är i allafall vad jag önskar dig.
Kram
Många kramar till dig, din historia berörde mig djupt…
med ljus och kärlek Mariann