Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 899 ggr
Perla
0

James Van Praagh

James Van Praagh är ju ett välkänt och omtyckt medium med en egen TV-show som jag bara har hört gott om.

Nu har jag själv (äntligen) sett ett program med honom och slogs utav att han så gott som hela tiden ställde orienterande frågor till klienten innan han berättade vad han såg och hörde. 

Skulle ett sådant arbetssätt bli godkänt här i Sverige av er som certifierar medium?

Elisabeth-J
0

Alla jobbar vi säkerligen olika och jag har märkt att det här är vanligt i bl.a England och USA att dom t.e.x frågar om personen har sin mamma i andevärlden och sen säger att hon är med m.m. Själv anser jag att det är viktigt att anden får lämna en beskrivning av sig själv så att personen vet vem det är. Oftast brukar dom tala om för mig om det är en mamma, pappa eller mormor och dom berättar ibland också sitt namn och sen beskriver dom mer om sitt utseende, deras karaktär m.m. så att personen vet att det ex är mormor som jag har med mig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

När det gäller James Van Praagh så har jag sett att när han pratar med anden lämnar han beskrivningar om denne som också gör att personerna vet vem det är med stor säkerhet. Glad

Elisabeth 

Happyspirit
0

Ja, håller med Elisabeth här. Ibland kan det kännas som om de arbetar lite bakvänt. Men det blir BRA bevis i slutändan, och jag tycker ändå att det är det viktigaste. Det var ett program för en tid sen på tv med ett medium som hette John Edwards han tyckte jag väldigt bra om och jag tyckte han var duktig. Men jag hörde vissa personer sa att han inte ens skulle få ett träningskort eftersom han frågar för mycket. Men däremot gav han ju så mycket andra bra bevis om händelser som hänt med den här personen i andevärlden och den som den kom till så jag tycker ändå att det blev bra bevis. Jag tycker det är roligt att inte alla medium arbetar på samma sätt och följer en viss mall. Utan att man arbetar på ett eget individuellt sätt. Många gånger kan man också få en mera ödmjukhets känsla när de inte bara påstår en massa raker rakt ut. Men som sagt jag tycker ändå att Bevisen är det som är viktigast. Sen hur de kommer fram är väl inte så viktigt i slutändan.

Happyspirit
0

Jag tänkte på en sak till. Det är ju inte jag som medium som bestämmer vad de anhöriga ska komma med för bevis. Ibland kan jag känna att "men vad är det här????" Men för personen kan det mycket väl vara bra bevis det avgör ju inte jag. Men jag kan ju faktiskt bestämma mig för att ge en bra personbeskrivning förstås om den som kommer väljer att visa sig för mig. Alla gör ju inte det heller.

Elisabeth-J
0

#4 Det är så rätt! En gång när jag hade kontakt med en kvinna så visade hon mig en röd sko, jag tänkte vad är detta och försökte få henne att förklara mer om skon men hon visade den bara. Till slut berättade jag för klienten om denna sko och det blev för henne en bekräftelse då kvinnan i andevärlden hade älskat skor! Ja det är ju inte vi som bestämmer, om vi fick göra det så skulle jag bestämma att dom kommer och berättar både sitt för- och efternamn och den adress dom bodde på osv.

Elisabeth 

Happyspirit
0

*skrattar* Ja jag skulle gärna vilja ha deras personnummer också utifall att

molly57
0

Jag tycker John (kommer inte ihåg vad han heter i efternamn)är jättebra.Han ger väldigt bra beskrivningar.Påminner rätt mycket om Terry.Han står fast vad han får fram,även om personen inte först kan känna igen den som kommer fram.Men det blir alltid rätt ändå.Någon gång har det varit så att tv.temet fått gå ut själv lokalen  för att finna pesronen (som andevärlden söker) Ett par gånger har det varit kamramannen eller personer i kontrollrummet.För han ger aldrig upp,hur omöjligt det tycks vara!!

Han är också träffsäker på namn,utseede och årtal ect… 

Han var på tv 5 (tror jag) för ett antal år sedan.Kom heller inte i håg vad programet hette.Men bra var/är han i alla fall.Kanske någon här inne vet mera om honom?!

Kram//molly

Celia
0

Även om programmen klipps, så tror jag att de spelas in under 'tidspress' (rätta mig om jag har fel). Då kanske det är lite 'tvång' att ställa frågor. Jag såg Beyond inatt och då frågade han "Ska någon resa till Mexico". Där fanns folk på flera platser i studion som räckte upp handen. Då gick han vidare till nästa fråga "Det går inte med alla er, det här handlar om någon som undervisar eller själv går i skolan". Då fick han napp direkt :)

Han verkar ganska stressad ibland. Jag tror att frågorna är till för att spara lite tid (?)
Sen tror jag som många andra, att detta är typiskt Am. TV.

Mvh, Cecilia

Perla
0

Jag har inte fått något direkt svar så jag ställer frågan direkt till tarotlasse som jag (förmodar) är med i de diskussioner som det framtida mediumförbundet för om certifiering.

Vibeka
0

Ni som är intresserade av James Van Praagh och hur han upptäckte sin förmåga kan gå in på länken "filmtips" så kan ni beställa filmen om honom! Glad

Ljus carina

uskan
0

angående james jag köpte hans bok himlen på jorden vad den är braaaaaaaaaa,jag rekommenderar den ha det så bra alla.

SEViking
0

En sak jag undrat över.

Ni som nu har kontakt med andra sidan och tvstar/ordar om huruvida James van Pragh eller någon annan är fejk. Kan man inte fråga andevärlden hur det står till med den saken.

SEV Förvånad

Elisabeth-J
0

#12 Ja det har du rätt i, det är ju dom som borde kunna svara bäst på dom frågorna Skrattande

Elisabeth 

monkam
0

James är jätteduktig har just läst hans bok "Tala med himlen"

KalleN
0

tidspress aha ja då förstår jag   varflr han sparar på energi då han glr så 

tack för insikten

Happyspirit
0

Men jag undrar nu….Vart tog Perla vägen???? Har inte sett till henne på länge….eller??Fundersam

zeretki
0

Perla är Medarbetare på Insidan tror jag. :)

zeretki
0

#12  Fråga kan du alltid. Man kan fråga andevärlden om vad man vill men det är inte säkert att andevärlden tycker att det är värt att svara på. Flört

Lells
0

James tycker jag också verkar sådär 50%/50% i sina program. Ibland får han inte alls upp något intressant, bara självklara saker. Men ibland så blir dem även väldigt personliga. Men man vet ju aldrig..