Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tvtidningarradio
Läst 448 ggr
Vibeka
0

Tips om spännande tv-program med Ambres!

TV 2 söndag den 25 november klockan 20.00

Länk till Stures hemsida:

http://home.swipnet.se/~w-24689/

"AMBRES EN GAMMAL DAMMIG ANDE" som kanaliserar sig genom Sture.

Ambres är en formidabel lärare.

En livskonsult, som medger att han inte har svaren men kan visa oss på möjliga vägar att lösa livsproblem. Men framför allt är han en esoterisk lärare. Humoristisk, full av medkänsla, kärleksfullt lotsar han oss fram till insikter som vi bara anat, men inte vågat pröva på. Ambres säger: - Ni har redan all kunskap, men  den är gömd bakom föreställningar som hindrar er att se.  Jag är en kosmisk förnsterputsare som rensar rutan så att ni kan se! Det kan sägas mycket om Ambres. Under 30 år har han verkat, och oförtrutet arbetar han vidare för att få oss att förstå den bild som han försöker skissera upp. Det är ingen lätt uppgift. Hur ska han få oss att förstå det obeskrivbara med ord som beskriver vår enda kända värld. Det fodras tålamod både från eleven och läraren. Ambres levde enligt egen utsago i Egypten för 3000 år sedan, där han arbetade som köpman. Dammig eller inte - Ambres är genom sin kärlek och sitt tålamod, kryddad med humor och självironi, en underbar lärare och pedagog. "Vem jag är? Jag har uppstått ur er längtan. Till att finna inre frihet och harmoni. Ni har själva bett mig komma utan att själva veta om det. Jag finns inte för att lära er någonting, men jag finns här för att väcka upp till insikt, den kunskap ni redan har."
Ambres

Jag ska se det Flört ska inte ni?!

**Kram Carina
**

Happyspirit
0

Absolut!!! Spännande och på tv 2 dessutom. Otroligt…..vad har hänt??? *ler*

Elisabeth-J
0

Tack Vibeka! Det programmet får jag bara inte missa! Robin fyller år på söndag så jag får nog ställa klockan på larm så jag inte glömmer mitt i allt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pia-F
0

Det där vill jag verkligen se…hade totalt glömt bort att det skulle visas.

Nu känner jag mig själv rätt bra, så jag vet att jag hinner glömma det igen under veckan….Fundersam

Elisabeth-J
0

Vi får påminna varandra genom att hålla igång den här tråden Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vibeka
0

Ska absolut påminna er Flört Har bara sett honom en gång i filmen Out on a limb med Shirley Mclane, men nu är det en dokumentär och det ska bli så spännande!

Men jag har en vän/Kollega som finns här på Mediumlistan som gått kurs hos Ambres Skrattande Regina Mäki.

#2 ställ mobilen då brukar man hoppa till! Förvånad

Tara
0

GladDet ska jag titta på. Har läst lite om Ambres så det ska bli intressant.

TantAlma
0

Det verkar intressant. Ska läsa mer nu…

Vibeka
0

Här kommer en "försmak" av dokumentären med Ambres. Filmklipp Glad

http://www.ambresfilm.com/sv_ambres.htm

Carina

Lionadh
0

Tack för att du påminde mig! Jag såg annonsen om det i senaste Energivågen. Mycket intressant!

Ha de gott! Maud Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

drutten53
0

okidoki  något jag ska se…ber er alla här på ÖN…knacka i min dataskärm…när pogramet börjar…knacka hårt..så jag hör det..vill inte missa det…som bjarvamor sa…så är jag vimmsig…kram

tarotlasse
0

Det ska jag inte missa kommer bli väldigt intresant Sture går ju i trance där Ambres kommer i genom.

Ngn som vet om det är samma repotage som sändes för några år sedan i TV.

För jag har sett ett program tidigare om Sture och Ambres.

Lasse

Erika-A
0

Vill inte heller missa detta program! Intressant som sagt! Glad

[Hellas]
0

Låter jätteintressant, jag vill inte heller missa detta, jag gillar ju inte puttande i trådar men man måste väl inte alltid leva som man lär.

Altså kör jag putt nr, 1 :-)

Ina123
0

Ja absolut, låter jättespännande. Tack för tipset!

Pia-F
0

Sture Johansson ska vara med i Gokväll *som har började alldeles nyss* Oj nu är det han….

Zelma
0

#15 Attans att man missade det. Ska absolut se på söndag.

*putt, hi hi

Pia-F
0

#15 Precis när Gokväll började så sa sambon att Sture skulle vara med…tänkte jag skulle skynda mig att lägga in det här inne…

Det var bara ett litet inslag som handlade om honom…men programmet på Söndag blir intressant….

alborada
0

Såg lite från Godkväll i TV2 ikväll där filmaren var och pratade lite om filmen. Jag ska inte missa denna för allt smör i Småland, om där ju finns så mycket smör i Småland.

Ska bli mycket spännande!

EwaKristina
0

Puttar upp tråden…

TantAlma
0

Tack för påminnelsen!! :-)

Lionadh
0

Puffar för det intressanta TV-programmet om Ambres.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

emma93
0

Kör också en liten puff-putt nu när det är dags att bänka sig i TV-fåtöljen.:)