Levahate No Basu
Vet nån vad det betyder eller vad det påminner om.. ?
Har fått orden till mig för flera år sedan och har svårt att bara ignorera dem.. (fått till mig genom meditation)
Di Leva som inte får spela bastuba?
Hahahaha
Fjolla ?
Ingen aning…leva med hat ger ej harmoni…eeeh….Låter iaf coolt….typ latin..
mm nåt sånt.. kanske

Ska det kanske vara: Levante NoBasu?
Googla så får du se ;)
#6 skulle kunna vara nåt japanskt (fick fram det genom ditt google förslag) tackar..

#7 - samma här. Neko Basu betyder "Kattbussen", så Basu borde väl vara buss i så fall :)
Lev och hata bussen ;)

No Basu blir väl "hata INTE bussen"
Leviterat har du så du slapp ta bussen?
SEV 
usch å fy.. hade hoppats på att det var nåt trevligare än så.. men men.. iofs btw jag hatar att åka buss så…

No betyder nog inte Nej på japanska. Mysteriet fortsätter… ;)
japp tack för att ni vill hjälpa till ….
Levahate vad betyder det i grunden? Inom dej? Det andra kommer du förstå sen. Fortsätt gärna meditera om den saken om du känner för det.
Snabbgooglade och såg att nobasu betyder mer tid, förlänga på japanska.
Levate är en stad(?) i Italien, men jag hittade också ordet Levahate i en text om Exploiting parallelism in high performance embedded systemscheduling, utan att få reda på vad det egentligen var. Ett namn på något system kanske?
Men jag röstar på att du behöver mer tid i Italien! 
#14 Spännande, jag har faktiskt funderat på att åka till Italien (Rom). Får väl göra slag i saken helt enkelt :)

#15 - Ja det kanske blir i just Italien som det ska inträffa något speciellt som tar dig till rätt mål i framtiden?! :)
Oh!Oh! Japanska! vad roligt!
fåse.. "levate No basu"..? hmm.. svårt.
"No" i japanskan är ialla fall INTE "nej". "No" är samma som "the" i engelskan, t.e.x så borde mitt nick egentligen heta "Kuro No Tenshi" vilken skulle betyda "DEN svarta ängeln." nu står det bara "svart ängel" ..
hm.. "Levate" och "basu".. har faktiskt aldrig hört Dom två orden förut.

levante, är väl latin och betyder, ungefär: stig upp
wakarimasen…
"Stå fast vid grunden lev i alltet"
Fritt översatt, ha fötterna på jorden medans du utforskar /ser alltet.
Många svävar iväg i sin iver att söka det andliga men man får inte glömma bort att det som gäller är:
Här och Nu
Inte för att jag googlat över detta utan mer för att det känns som så.
Kramar Hellas
Tackar och bockar för alla svar :)
Det finns en muskel som heter M. Levator scapulae, där levatar betyder lyfta, i det här fallet muskeln som lyfter scapula, alltså skulderbladet. Så långt kan jag hjälpa till..
sen är det stopp!
Men "lyft inte bussen!", kanske.. för då kan du sträcka dig. Ha, ha! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

låter som nåt typ…"ei saa peittää" ….får ej övertäckas…hihi
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Se upp för elementen ;)
Lev aha teno basu… Lekte bara lite med ordet.