Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 593 ggr
BranDuir
0

OT En märklig höst

Jag har haft en märklig höst…som egentligen började i vintras….men under hösten har det blivit en utrensning och förnyelse på den materiella sidan, på ett påtagligt kraftfullt sätt…

Det verkar som, nu när man ser det i backspegeln, att det har varit styrt "utifrån"!

Utan att behöva räkna upp allt så är det enda som är kvar mn hörnsoffa, som jag iofs köpte förra hösten begagnad….men nytt jobb/företag, nytt hus, ny motor i bilen, ny  (uppgraderad) dator, nya möbler, ny mobil osv…med flera "småsaker"…detta dessutom utan att det har kostat mig några jättesummor…gillar second hand tanken …och hittade t.ex just DEN sängen jag ville ha…för en femhundring…ok sedan kom ju NYA madrasser till men ändå….det är ju inte samma hem som jag och min son hade för fyra månader sedan…nu fattas bara en ny kärlek så är allt perfekt…**SKRATT**

Är det fler än jag som har haft det så?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Elisabeth-J
0

Oj, stora förändringar! Du ska se att kärleken säkert kommer den med när tiden är rätt. Önskar dig lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

SEViking
0

Jodå, jag har bytt ut rubbet, Flyttade hit 96-97 å hade ingenting med mig från "old days", visst, lite personliga saker hade jag ju, men hela hemmet blev nytt. Vid några tillfällen gick ja runt å grämde mig lite för att ja inte hade "nåt" sen förr, men tyckte samtidigt att "Nu börjar mitt nya liv."

Sen flyttade ungarna till mig istället, å då behövdes ju lite mer å andra inventarier.

05 brann mitt hus ner, då försvann precis allt, även dom mer personliga sakerna. Ungarna hade slutat skolan å var på sitt håll. Men i bedrövelsen kom ändå lugnet. "Detta är ett perfekt tillfälle att HELT starta om från början", inga hemmavarande ungar, inget direkt ansvar, så då tänkte jag, "jag har gjort det förr, så varför inte en gång till" 

Så här är det en riktig nystart, å det där med second-hand-grejen, det tycker jag åxå är super.

SEV Glad

SEViking
0

Visst, jag hoppade över nån period emellan där, men det är inte av betydelse för den här tråden

SEV Oskyldig

BranDuir
0

#2  Ja jag hoppas att det blir det för mig oxå….känns bara så påtagligt just nu….*S*…

Visst är second Hand underbart…tänk vad vi sparar på miljön…och på pengarna…plus att alla grejerna är ju nya för oss som köper dem….*S*

Lionadh
0

Jodå, jag har haft nåt liknande. Allt jag byggt upp i fyra år rycktes undan på 25 minuter. Jag står mitt i det och gillar läget. Ser det som en öppning att överlämna det till Gud/Gudinnan/Allt-som-är. Nåt nytt kommer och jag flyttar om det behövs. Jag är beredd på allt.

I am so happy and grateful now that I have my Perfect Work that brings me Joy of Living, Harmony and Money. Thank You for my Success!!!

Halleluja! Maud Lionadh

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Bybo
0

Men jag känner att jag borde rensa å få en nystart :-)

Lionadh
0

BranDuir
0

Har suttit och funderat …det är massor av fler saker som bytts ut eller kommit till….

Celia
0

När vi flyttade hit för snart 2 år sedan så började vi från scratch och hade inte blivit färdiga när jag och sonen blev duo i somras. Vi fortsätter efter planerna - tar lite då och då. Ena dagen vill man ingenting och den andra spikar jag plåt, målar eller tapetserar (vi valde att måla allt vitt vid inflytt för att först bo in oss).

För tillfället söker jag ingen partner, men det hade inte varit dumt med lite fler manliga vänner - eller varför inte en "hustomte" som kan få bo i gästrummet eller i husvagnen ;)

Lycka till åt alla som söker partner just nu *kram*

Tuva-Lena
0

För tio år sen drog jag oxå upp bopålarna. LÄmnade allt rat efter mig och flyttade in i mammas sommarstuga över sommaren. Bara kallvatten, öppenspis och toa. Som tur var så var den sommaren helt underbar, så på morgonen innan jag åkte till jobbet gick jag ner till sjön och tog ett dopp, ut med hundarna på promenad och sen iväg. Bodde där till i slutet av augusti, eldade i vedspisen på kvällarna och somnade ofta medan flammorna fortfarande dansade i taket. Sedan flyttade jag in där jag nu bor. Bara att sätta igång och röja, skura och damma av alla gamla möbler. Fattar inte idag var jag fick orken ifrån, förrän det gick upp för mig att det var KÄRLEKEN. "Kärleken är tålig och mild… står det i bibeln, och visst är det så. Kärleken kan försätta berg, så vad är då lite städning eller brist på varmvatten..? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Lionadh
0

Det är en märklig höst och den kommande fullmånen är en märklig en…

Var lyhörd för det som kommer till er under lördagen för det kommer nya energier, helt klart…

Med det loggar jag ur. Ta hand om er!

//Maud Lionadh

[BigMama]
0

Vaddå kommande fullmåne? Tips? Råd?