Månenergier
På lördag är det fullmåne och många påverkas av energierna vilket jag tycker mig se på flera ställen här på forumet idag bl.a. Mycket känslor som ges i uttryck. Det känns som mycket turbulens. Tänk och känn efter en extra minut innan ni postar ett inlägg, för det behöver inte vara som man tror, man kanske tar åt sig på ett sätt men egentligen är det inte så. Om du är osäker så fråga vederbörande istället i ett pm så slipper vi onödiga tråkigheter på sajten.
Kramar / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Oj, då!
Vi som ska ha heldagskurs på lördag, *fniss* vilken tajming…….. Det kommer säkert att bli jättebra!

Ska tänka på vad du säger! (:

Tur att det var idag det gällde, för om det hade varit igår så hade jag kanske känt mig liiiiiiiiiite träffad!? Ge oss ett PM Elisabeth om du tycker att vi har överreagerat på något! Själv är jag känslig för fullmånen var tredje gång den visar sig! Sömnlös och full av energi till exempel! Håller inte koll innan vilken månad det är, så jag blir lika överaskad varje gång!
Har inte tänkt på det där med att vi kan påverkas av månen förrens mamma berättade att hennes ex ofta får huvudvärk i samband med fullmåne. En period förra året fick jag det oxå vid fullmåne, men nåt annat har jag inte märkt vad jag vet.
Däremot har jag alltid njutit av fullmånens ljus & när jag var yngre la jag mig alltid med fötterna på huvudändan,så ljuset kunde lysa på mitt ansikte. Tyckte det var så otroligt mysigt :)

Älskar fullmånen…gammelmor måne fyller oss med magi…..gudinnans kraft uppfyller oss, något som de flesta män känner av….*S*…..B*B*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Månguddinan Isis är min gudinna!! Har henne tatuerad på ryggen till och med. *ler*

Gammelmor måne är jordgudinnans moder enligt den keltiska traditionen…..och kraftfull som hel och som ny……
#6 Det låter kraftfullt, Isis in tatuerad.
Månen och natten tillsammans med vatten, det är mina element. Kanske jag skulle hitta en liten snitsig kombination, tack för idén! Fast å andra sidan är jag nog för feg

#0 - Ja vi har väl mens hela högen om det eskalerar fram till helgen ;)

INTE jag…..LOL

#10 - Nej men du håller dig ju alltid sansad ;)

JAAAAAAA……not

Jag tänker väl mer på trollen och dom som kommer in för att av någon anledning störa sajten. Har sett ett mönster, det sker oftast när det är på gång att bli fullmåne :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Märks även på mina grannar, sånt hysteriskt jäkla spring ut & in i sina lyor, ut & in genom port samt ut & in genom dörr till källarförråd/tvättstuga att det förefaller vara 25 lägenheter i denna port. Det är 8, & min är en. Summa: 7 lyor har springa omkring som drogade höns-trafik nog för iaf 20!
Månen lockar fram dårar, så även här på nätet…

#13 - Menstroll ;)

Vi känner också av månen här hos oss. Barnen sover oroligt och jag är så konstigt klarvaken på natten..

En gång för några år sedan när jag bodde i Norrbotten såg jag en sådan otrolig aura kring fullmånen som jag aldrig har sett tidigare.! I vanliga fall så ser man ju månens eget sken som närmast, och som kan skifta i olika färger, men den här kvällen var det en aura i regnbågens alla färger som bredde ut sig över himlen! OBS. Det var inte ett norrsken! Jag bara såg det! 

och sålunda var du av gammelmor väl signad…….*S*
Är alltid ute efter 24.00 med hunden och är det fullmåne stannar jag upp och tittar och sen säger jag något upp mot månen…men det är en hemlis…

#9 Har fått mens nu ikväll…!

#21 - ansluter mig till skaran :)
#21..#22 Men vaaa…
.
hahahah…

#23 - 

Jaa, det här fenomenet känner ju vi kvinnor till med kollektiv mens! Men gör männen det? Vill någon annan förklara för männen på tråden?

De blir pilska då - både när det är fullmåne och mens. Jag tror att de luktar sig till det när det gäller det sistnämnda
Det är nog det enda fenomenet som jag känner till i ämnet mens, fullmåne och män. Fast de vet det nog inte själva 
#26 ASG…
#vet ni inte att vi män får Mans.. då står picken i dagarna de 3 och ingen kvinna går säker… så säger trollen iaf.. ave trollen :p

#28 - ajaj, det måste göra ont! Men det gör ju å andra sidan mens också, så det är inte mer synd om er. 3 dagar med mens är ju en baggis ;)

#28 Ha ha ha,
Jasså ere månen som gör det blir så, då behöver jag inte oroa mig längre, men får väl förbereda helgen inte ute bland folk.
SEV 
hmm ..hahaha

#30 men SEV…det är ju då du ska ut o pinka in revir runt kvinnorna du vill ha…
va gillar elisabeth piskor ? morr*
#35 Broken är Medarbetare och har oxå en piska…schwoooosh…men jag orkar inte svinga med den inatt här…

Skämt åsido så blir ja faktiskt påverkad av den där runda tingesten. Inte likt trollens utsagor, men nog vädrar man lite extra efter honor.
Jag säger som jag brukar säga vid romantiska tillfällen då månen lyser.
Seeru månfan på himlahelvetet brudjävel.
SEV 
#37 HAHAHAHAHAHHA…ja herre jisses och sen fladdrar dom väl med ögonlocken…asg
?
Jag gillar verkligen när det är fullmåne..MEN blir påverkad…bla ingen sömn…Jag är inte som ni andra brudar..just nu har jag ägglossning….;-)
Ja, då gumman är du och jag i samma grupp….eller vad man ska kalla det????….Flock kanske?? *ler*

Blodgruppen och äggulorna?
#42 Hahah,jag skrattar ihjäl mig…
Men nu får vi nog skärpa till oss här…SEV har fixat ny tramstråd så vi får gå över dit …
#41 Flock…haha..det lät bra

Mäh!!
..Jo jag har alltid påverkats av månen..Då har jag förklaringen till min otroliga energi i just dag då..Fortsätter o flänger runt här hemma..
..Ha en bra helg alla!!
Någon newagebokförfattarinna, jag minns inte vem, kanaliserade månen och skrev i en bok att månens sken påverkar kvicksilverkristaller i ett organ vid hjärnan, jag minns inte om det var hypotalamus eller hypofysen. Det var ett tag sedan jag lånade den boken och läste, så jag minns inte riktigt hur det var. Vad menstruation och fullmåne beträffar bedrev uppsalaprofessorn och nobelpristagaren Arrenius forskning om månens faser och menstruation. Det var vid förra sekelskiftet. Han förde statistik på när menstruation oftast startar hos de kvinnor som var med i de statistiska undersökningarna. Hos de flesta kvinnor startar den kvällen innan nymåne, dvs när månen är i nedan. Det måste tyda på att fullmåne två veckor tidigare framkallar ägglossning, tror jag själv. Men det är möjligt att luktferromoner samordnar cykelns faser hos kvinnor som bor tillsammans. Det finns visst någon utländsk studie som tyder på det.
Ja, jag är full med energi idag!!! Far runt som en tok och fixar överallt och mår toppen. Däremot har jag fått några samtal både i går och idag där folk gråter i telefonen. Så, månen påverkar oss nog väldigt olika tydligen. Känns som det blir extra starkt, just den här fullmånen……Är det någon annan som känner extra mycket av det just nu????

Ha - har känt sedan igår att det är en masa oknytt i luften - det är tydligen inte bara vi människor som blir fulla av energi när det är fullmåne! Det är nästan så att man kan "ta" på allt bus som far omkring 
Mina drömmar i natt var otroligt livliga - och i morse när jag vaknade hade två proppar gått i huset …..